For helvede mand!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
James blev skiftet ind undervejs i nederlaget - det gjorde ikke den store forskel.
Real Madrid denne aften var som at se Oscar Pistorius løbe 100-meter – uden benproteser.
Der var ingen sammenhæng, ingen noget som helst og fraregnet flotte ti minutter i kampens indledning, så var Madrid hovedsageligt distanceret til statister.
Derfor var det også fuldt fortjent, at Real Madrid på skuffende maner tabte point hjemme til Las Palmas, der nok er ganske habilt fodboldhold, men som aldrig nogensinde må volde Real Madrid problemer i en periode, hvor klubben desperat har behov for sejre, hvis mesterskab skal hentes. Pilen peger nemlig den forkerte vej for Los Blancos alt i mens Barcelona i den grad har vind i sejlene.
Bedre blev det altså ikke, at Gareth Bale valgte at begå historiens dumhed efter noget, vi faktisk ikke kan forklare. Hvad skulle det skub? Og det benspænd til for?
Imødeset var det, at både Isco og Morata var med fra start, og lad det bare være sagt med det samme; der var ingen af de to, der spillede sig længere væk fra startopstillingen.
For Moratas vedkommende var det en helt anden energi, gejst og farlighed, end Benzema har vist i hele 2017 – tilsammen – fx allerede efter 30 sekunder, hvor han fik bolden over stregen. En scoring, der dog korrekt blev annulleret for offside.
Og Isco – hva’beha’r – med scoring og flere essentielle pasninger bandt han spillet sammen mellem midtbanen og angrebet. Dermed demonstrerede andaluseren nok en gang, at det vil være katastrofalt, hvis ikke Florentino Perez får overbevist ham om, at hans fremtid ligger i Madrid.
Foretrukket i startopstillingen var også Kovacic, og selvom kroaten isoleret set leverede en fin indsats, blandt andet med en Guti’sk pasning i forbindelse med Iscos scoring til 1-0, så manglede man det defensive anker i Casemiro. Oftest illustreret når Las Palmas for let kunne lægge bolden tværs gennem midtbanen og skabe overtal på Madrids banehalvdel. Der venter altså Zidane en taktisk opgave, hvis han skal finde plads til Isco, Kroos og Modric, og samtidig holde fast i den defensive balance.
I dag gik det i hvert fald ikke til mere end et enkelt point, og så kan intentionerne og andet være noget så gode, men når man smider point på hjemmebane mod et hold, man skal kunne besejre med største lethed, så begynder troen på at mesterskab at befinde sig på et meget lille sted. I hvert fald ligner Madrid i øjeblikket ikke et hold, der gider slås for noget som helst. Det er simpelthen under al tænkelig kritik, og så er det fint nok, at vi kan grine af Barcelona, deres nederlag i Paris og deres trænerns manglende evner.
Det hele klinger bare lidt hult, når ens eget hold end ikke kan dominere på hjemmebane mod et hold, der forud for i dag havde tabt fire kampe i træk!
Real Madrid- Las Palmas 3-3 (1-1)
1-0 Isco (8’), 1-1 Tana (9’), 1-2 Viera (56’, straffespark), 1-3 Las Palmas (59’), 2-3 Cristiano Ronaldo (86', straffespark), 3-3 Cristiano Ronaldo (89')
Real Madrid: Navas – Marcelo, Nacho, Ramos, Carvajal – Kovacic (71’, Benzema), Kroos, Isco (65’, Lucas V.) – Cristiano, Morata (71’, James), Bale
Las Palmas: Varas – Castellano, Bigas (27’, Ayathami), Lemos, Simón – Mesa, Jesé, Viera (74’, Halilovic), Gómez, Tana – Boateng (68’, García)
Dommer: David Fernandez Borbalan
Gule kort: Simon, Halilovic (Las Palmas) Ramos, Morata, Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Rødt kort: Bale (Real Madrid)
Kampstatistik
Boldbesiddelse: 43,6% - 56,4%
Skud: 20-17
Skud på mål: 7-8
Succesfulde afleveringer: 87% - 89%
Tacklinger: 13-15
Luftdueller: 14-3
Driblinger: 13-14
Kampens spiller: Burde teknisk set udgå, men om ikke andet leverede Carvajal en fremragende indsats. Det er svært at finde andre højrebacks i verden med hans niveau.
Kampens badebold: Gareth Bale – dit uduelige menneske! Tillykke med at få historiens dummeste røde kort!
Kampens detalje: Kovacic’ aflevering ved kampens første mål. Smukt. Smukt. Smukt.
Kampens diskussionsemne: Keylor Navas demonstrerede igen, at han har sine mangler. Tanas scoring var ikke sparket i en højde eller med en kraft, der for alvor retfærdiggør, at den går i mål. For selvom scoringen ikke kan karakteriseres som et decideret drop, så ville en topklassemålmand have taget den bold. Derudover så stop han og snorksov, da Boateng scorede til 1-3.
Med vedvarende rygter om et indkøb af De Gea eller Courtois til sommer, og ikke mindst det faktum, at Navas virker til at være dalet kraftigt i niveau. Søndag aften kunne vi fortælle om flere kiksede riposter fra costaricaneren, der ikke virker til at være historiens mest selvtillidsfulde mand.
Så spørgsmålet er; kan Navas leve videre på fordums præstationer – sidste sæson var han fremragende – og deraf også håbet om, at han kommer tilbage på topniveau; eller skal han udskiftes til sommer og substitueres med en keeper fra fodboldverdenes top? Hvis ja, hvordan spiller det så Kiko Casilla? Og Navas selv?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er derudover en af Bale's fortalere, men der kan ikke herske tvivl om han skal holdes ud af truppen i minimum 5 kampe. Idiot.
Dette kommer ikke af vrede efter denne kamp. Tværtimod. Det bedste for klubben vil være en udrensning til sommer, og det kommer ikke til at ske hvis Zidane+Perez får titler i denne sæson. Denne sommer bliver udslagsgivende for de næste mange sæsoner.
Pochettino, kom gerne til Madrid.....
- Brylle
- Gæst
-
Steen skrev: Pak din taske og skrid langt væk fra Madrid hvis du er en mand, Zidane. Vi har i over et år nu været vidne til noget af det værste fodbold denne klub har spillet i hele dens smukke historie. Vi bliver YDMYGET på hjemmebane af Las Palmas. LAS F*-!?!-. PALMAS. LAS PALMAS som har vundet ÉN kamp på udebane i denne sæson. Og nej, det havde intet at gøre med Bale's idiotiske røde kort. Vi blev udspillet 11 (12) mod 11. Og det er vi blevet hele sæsonen igennem. Og han kan med rette tage den joke af en målmand vi har , nemlig Mr.Pura Vida. Han er den målmand som har kostet flest mål i ligaen.
Jeg er derudover en af Bale's fortalere, men der kan ikke herske tvivl om han skal holdes ud af truppen i minimum 5 kampe. Idiot.
Dette kommer ikke af vrede efter denne kamp. Tværtimod. Det bedste for klubben vil være en udrensning til sommer, og det kommer ikke til at ske hvis Zidane+Perez får titler i denne sæson. Denne sommer bliver udslagsgivende for de næste mange sæsoner.
Men hvorfor er det Zidane. der skal rammes her? Han opnåede vel på 3-4 måneder det samme som Ancelotti på to sæsoner. Derudover har Mourinho, Benitez og Pellegrini også været blandt dem, der har forsøgt. I mine øjne er det rigtig dygtige trænere. Det er det samme sæson efter sæson. Jeg ser et stort problem i kulturen og i spillertruppen.
Vi har brug for en RÆV af en træner der ved hvordan han kan stille et hold og hvad en plan B er, samt kan bruge det talent og potentiale holdet har. Derudover en træner der kan slagte nogle hellige køer samtidig med at han ikke ødelægger truppen.
Feks. burde flg spillere være historie:
Danilo: Rystende usikker - (hvem var værst-Graversen eller Danio)
Bale: Koster uhyrligt meget og alt for ofte skadet. Forsvinder ofte ud af kampen. Løber hurtigt og ikke andet. Ja selv hans kommercielle værdi for klubben er vel væk..
Benzema: Han skal til en anden klub. Vi kan stadig få lidt mønt for ham
Diskuterede spiller der bør blive:
Ronaldo: Han er ikke omdrejningspunktet mere (som mange har påpeget var et problem). Og det virker faktisk som om han er glad for ikke at være det. Han er meget mere med i det opbyggende spil og alene han "afgørenhedsfaktor" er prisværdig, ikke mindst når vi virkelig skal have brug for ham. Ja, hans ongoing CV burde gøre at han slet ikke skulle være til diskussion.
James: Han skal simpelthen have en chance under enb ny træner/spilsystem. Jeg er overbevist om at der ligger en masse potentiale i ham og vi har set det før.
Isco: Samme som James: Masser af potentiale.
Nye ind:
Dybala og hvis vi kan bytte Casemiro ud med Kante vil det være rigtig godt :-)
Vi skal have typer der kan spille teknisk, styre kampe, spille mere centralt med dybe stikninger. Vi er trods alt et kontinentalt hold og ikke i de britiske øer.
Brylle skrev:
Steen skrev: Pak din taske og skrid langt væk fra Madrid hvis du er en mand, Zidane. Vi har i over et år nu været vidne til noget af det værste fodbold denne klub har spillet i hele dens smukke historie. Vi bliver YDMYGET på hjemmebane af Las Palmas. LAS F*-!?!-. PALMAS. LAS PALMAS som har vundet ÉN kamp på udebane i denne sæson. Og nej, det havde intet at gøre med Bale's idiotiske røde kort. Vi blev udspillet 11 (12) mod 11. Og det er vi blevet hele sæsonen igennem. Og han kan med rette tage den joke af en målmand vi har , nemlig Mr.Pura Vida. Han er den målmand som har kostet flest mål i ligaen.
Men hvorfor er det Zidane. der skal rammes her? Han opnåede vel på 3-4 måneder det samme som Ancelotti på to sæsoner. Derudover har Mourinho, Benitez og Pellegrini også været blandt dem, der har forsøgt. I mine øjne er det rigtig dygtige trænere. Det er det samme sæson efter sæson. Jeg ser et stort problem i kulturen og i spillertruppen.
Først vil jeg lige sige at jeg bestemt også ser problemer i kulturen og i mindre grad i spillertruppen.
Jeg er absolut ikke Pellegrini fan, men jeg føler at ham og Mourinho var træner da Barca var stærkest, vi kunne ganske enkelt ikke forvente at vinde mesterskabet på daværende tidspunkt. Mourinho formåede dog alligevel at gøre det. Jeg bliver aldrig enig i fyringen af Ancelotti, jeg føler virkelig han fik arbejdet godt med truppen, og han havde en god tilgang til spillet. Hans sidste tid i klubben var ikke i god, jeg har altid tænkt at han godt selv kunne se de mangler der var i spillertruppen, og jeg ville virkelig gerne have set hvad han havde gjort i transfervinduet. Benitez var simpelthen bare fejlcastet. Og Zidane... ja, han leverede Champions League til os, og jeg ved virkelig ikke hvordan det skete hvis jeg skal være ærlig.
Denne her sæson har vi ærligt talt bare ventet på det kollaps vi ser lige nu, jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har spillet så dårligt fodbold, og ja vi har spillet dårligt hele sæsonen. Vi har ingen taktik, og det er åbenbart fuldstændig ligegyldigt hvilken opstilling vi starter med, det er det samme elendige fodbold vi er vidne til hver gang. Det kan helt seriøst tælles på én hånd, hvor mange kampe vi spillemæssigt har domineret vores modstandere hele sæsonen.
Den eneste måde vi kan vinde mesterskabet på er hvis spillerne kan hive det hjem på vilje og moral, det bliver ikke taktiske genistreger fra vores træner. Zidane skal have sæsonen ud, men jeg ser ingen fremtid i ham.
- Brylle
- Gæst
-
Fine pointer. Jeg er ikke lodret uenig og jeg mener heller ikke, at Zidane har overbevist voldsomt meget endnu. Jeg synes dog, at han har fået en del ud af en spillertrup, der i forvejen er svær at arbejde med og som trækker i 400 forskellige retninger.elle44 skrev:
Brylle skrev:
Først vil jeg lige sige at jeg bestemt også ser problemer i kulturen og i mindre grad i spillertruppen.
Jeg er absolut ikke Pellegrini fan, men jeg føler at ham og Mourinho var træner da Barca var stærkest, vi kunne ganske enkelt ikke forvente at vinde mesterskabet på daværende tidspunkt. Mourinho formåede dog alligevel at gøre det. Jeg bliver aldrig enig i fyringen af Ancelotti, jeg føler virkelig han fik arbejdet godt med truppen, og han havde en god tilgang til spillet. Hans sidste tid i klubben var ikke i god, jeg har altid tænkt at han godt selv kunne se de mangler der var i spillertruppen, og jeg ville virkelig gerne have set hvad han havde gjort i transfervinduet. Benitez var simpelthen bare fejlcastet. Og Zidane... ja, han leverede Champions League til os, og jeg ved virkelig ikke hvordan det skete hvis jeg skal være ærlig.
Denne her sæson har vi ærligt talt bare ventet på det kollaps vi ser lige nu, jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har spillet så dårligt fodbold, og ja vi har spillet dårligt hele sæsonen. Vi har ingen taktik, og det er åbenbart fuldstændig ligegyldigt hvilken opstilling vi starter med, det er det samme elendige fodbold vi er vidne til hver gang. Det kan helt seriøst tælles på én hånd, hvor mange kampe vi spillemæssigt har domineret vores modstandere hele sæsonen.
Den eneste måde vi kan vinde mesterskabet på er hvis spillerne kan hive det hjem på vilje og moral, det bliver ikke taktiske genistreger fra vores træner. Zidane skal have sæsonen ud, men jeg ser ingen fremtid i ham.
Jeg tror bare ikke, at en anden træner (som Pochettino kan komme ind og indføre sit system. Det er helt umuligt at være træner i denne klub til tider. Tager man en dygtig træner ind nu, så ryger han alligevel om maks et års tid fordi det ikke kører med det samme.
3-4 store fejl kostede sejeren i dag og vi havde endda muligheder for, at vinde denne her kamp med alle de chancer vi havde.
Morata blev taget ud og Benzema kom ind og viste at han ikke er supersub, med den afbrænder han gav.
Hvis nu vi ikke vinder La liga eller Campions League, så kan fejlne ikke længere blot ende i en fyring og en udrensning af truppen. Omendt jeg gerne ser drastiske udskiftninger på alle fronter uanset hvad vi hiver ind af titler i år.
Der er ikke forskel på det Real madrid hold der spillede i efteråret og så nu. Vi har så svært ved at vinde fodboldkampe mod de fleste af holdene. Gider ikke at komme ind på alt det taktiske og hokus pokus, vi er vel alle sammen enig i at der mangler noget ved det her holds måde at forsvarer på og angribe på fra start til slut. De rigtige farlige angreb kommer først når modstanderen har sin konditionsbar nede på 10% alligevel på at angribe os. vi kan også blive enige i at der er problemer med de systemer vi spiller kontra de spillere der skal spille systemet.
Jeg er ikke skuffet, det har været umuligt at undgå resultater som disse, med det spil vi levere og den defensive indsats. Men ret nu op på det Zizou
Brylle skrev:
Fine pointer. Jeg er ikke lodret uenig og jeg mener heller ikke, at Zidane har overbevist voldsomt meget endnu. Jeg synes dog, at han har fået en del ud af en spillertrup, der i forvejen er svær at arbejde med og som trækker i 400 forskellige retninger.elle44 skrev:
Brylle skrev:
Jeg tror bare ikke, at en anden træner (som Pochettino kan komme ind og indføre sit system. Det er helt umuligt at være træner i denne klub til tider. Tager man en dygtig træner ind nu, så ryger han alligevel om maks et års tid fordi det ikke kører med det samme.
Hvis en ny træner kommer ind samtidig med et mindre skifte i spillertruppen, så tror jeg det kan lade sig gøre. Jeg er fuldstændig enig i at det stort set ikke kan lade sig gøre hvis spillere som Benzema, Ronaldo og Bale bliver ved med at være fredet. Det med spillertruppen der trækker i 400 forskellige retninger er jeg også enig i, det føles tit som om vi stiller med to forskellige hold på banen som ingen sammenhæng har med hinanden.
Jeg mener dog ikke vi er særlig langt væk fra en trup der kan være spilstyrende og presse modstanderne i bund. Det kræver selvfølgelig at den nye træner/Perez har nosser til at skære dødvægten væk.
Så han var sg med til at sikre det ene point! De u12 drenge jeg træner der gør jeg ofte drengene opmærksom på at det ikke handler om målet alene men også opspillet :-)
Enough said. De Gea er så mange klasser bedre end ham, men vil Mou gå med til at sælge verdens bedste målmand? Tvivler...