Optakt: Giganternes lokalopgør
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Lørdag eftermiddag på Estadio Santiago Bernabeu er verdens uden sammenligning bedste lokalopgør. Mens TV-stationerne promoverer et håbløst opgør mellem Stoke og Liverpool som ugens kamp i dansk TV, mødes Champions League-finalisterne anno 2014 og 2016 i et brag, der meget vel kan blive afgørende for såvel La Liga, som Champions League-kvalifikationen.
De to klubber kommer ind til lørdagens kamp med enorme mængder selvtillid. Således har begge hold vundet fem af deres seneste seks opgør i ligaen, mens ingen af dem har tabt siden februar. Det er uden tvivl et mastodont-opgør der er tale om i den spanske hovedstad.
Diego Simeones tropper missede i flere omgange i første halvdel af sæsonen og er derfor praktisk talt ude af mesterskabskampen, selvom man i foråret er kommet tilbage til de klassiske dyder med hårdt arbejde og enorm intensitet, hvilket har betydet at man i de seneste seks opgør blot har lukket ét mål ind. Omvendt scorer Zinedine Zidanes drenge i samme periode tre pr. kamp, så statistikkerne bakker op om, at det også er to stilarter indenfor fodbolden som står overfor hinanden.
Hos Kongeklubben vil man utvivlsomt sætte sin lid til at BBC endelig finder det gear, som kan blive forskellen på succes og fiasko i foråret. Således scorede Cristiano Ronaldo et imponerende hattrick i november måneds kamp, men sammen med særligt Gareth Bale har CR7 ikke været prangende i den seneste tid. Dette – krydret med flere fremragende indsatser fra reserverne – har sået tvivl ved, om BBC bør være selvskrevne til holdkortet.
Samme diskussion gælder på midtbanen, hvor Isco har brilleret, alt imens Toni Kroos og særligt Luca Modric har været uskarpe. Mon ikke det bliver det sædvanlige trekløver med Casemiro, Kroos og Modric når alt kommer til alt.
Hos Atletico Madrid er der næppe megen tvivl. Felipe Luis, Savic, Godin og Juanfran skal beskytte Oblak i målet. Foran dem spiller Saul, Gabi og Koke, mens stjerneskuddet Carrasco, sammen med Torres og altid farlige Griezmann skal skabe chancerne.
Et brag uden lige bliver det i hvert fald til. Og snyd ikke dig selv for det. Uagtet at danske TV-stationer hellere vil promovere en kamp fra Stoke, end et brag mellem to af fodboldens bedste hold i en altid vidunderlig atmosfære fra verdens smukkeste stadion.
Real Madrids forventede hold: Navas; Carvajal, Pepe, Ramos, Marcelo; Kroos, Casemiro, Modric; Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Maybe they hate me because I'm too good."
2-1.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Det er vel egentlig den første kamp i denne sæson, jeg er oprigtigt utryg ved...
Det begynder også at spidse til, kan man sige ;-)
Ligesom Pelle, så tror jeg vitterligt ikke vi har en chance med BBC og Modric-Kroos konstellationen medmindre alle 3 konsekvent bliver i feltet og vi bare hagler bolde ind i hovedet på dem fra start til slut. Det er jo alligevel sådan kampen kommer til at blive.
Jeg håber Ateltico de spiller friskt til, så de kan åbne sig op, for det vil gavne BBC.
U 2,5 mål og Atletico sejr er hvad jeg har oddset på idag.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg ved godt vi spiller mod Atlético Madrid, men de ligger altså 13 point (hvis man tæller den kamp vi har i underskud som sejr) bag os, og sidst vandt vi 3-0 på deres hjemmebane.
Florentino Pérez
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev: Jeg kan egentligt ikke se hvad der er at frygte, jeg forventer en sejr.
Jeg ved godt vi spiller mod Atlético Madrid, men de ligger altså 13 point (hvis man tæller den kamp vi har i underskud som sejr) bag os, og sidst vandt vi 3-0 på deres hjemmebane.
Deres situation i ligaen er fuldstændig ligegyldig i denne sammenhæng. Deres seneste par måneders form og konstant opadgående formkurve er, hvad der bør skæves til. De spiller ligeså godt, som de gjorde sidste år og sæsonerne før det, hvor de for alvor bragte sig i spil som en top5-klub i Europa. Desuden har Real haft det notorisk svært mod dem i ligaen - udover december-kampen - i laaang tid. Ja, jeg vil sgu egentlig hellere møde Barca end Atletico anytime!
Jeg "forventer" ikke sejr i dag, men dermed også sagt; vi er nødt til at vinde i dag...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sahinovic skrev: Jeg kan egentligt ikke se hvad der er at frygte, jeg forventer en sejr.
Det er et helt andet Atletico hold, vi møder i dag, end da vi spillede på Vincente Calderón. Det vidner både pointhøsten og de kampe, jeg har set med dem, om.
Ligesom Dios går mit odds også på Atletico sejr. Og det er mest med tesen om, at vi (Zidane) er vores egen værste fjende.
"Maybe they hate me because I'm too good."
www.realmadrid.com/real-madrid-tv
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Kom så Modric, kom så Bale.