Referat: Når helvede bryder løs

9 år 3 måneder siden #13 af Zyconith
Según Mega, Thiago Alcántara y Robert Lewandowski entraron en el vestuario del árbitro para protestarle las jugadas polémicas.

Giv dem en god lang karantæne for deres dumheder.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn, R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #14 af mohbar

El Rojo skrev: Clasico-sejr søndag, Monaco i semi og Juve i finalen!

Hala!

Arj det kunne da være fedest at møde Atletico i en 3. finale. Bare for at vise omverden at Madrid bare er bedst, og Real er madrids bedste!

Og så Juve i semifinalen (eller Barca...dommerne virker altså ret forhippet på at overgå hinanden i år...)
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 3 måneder siden #15 af El Siete

Jaken skrev:

Mølbat skrev: Det var godt nok en elendig dommerpræstation, men i det mindste var den ikke så ensidig, som den man så på Camp Nou tidligere på sæsonen (selvom mange Barcelona-fans på bold.dk gerne vil have dig til at tro noget andet). Dog må dagens kamp forhåbentlig være dråben, som får bægeret til at flyde over hos UEFA, der simpelthen skal have implementeret den videohjælp til dommerne i næste sæsons udgave af Champions League og Europa League. Det kan ikke være rigtigt at så åbenlyse fejlkendelser fra diverse dommere skal afgøre så mange opgør.

OT: Ronaldo scorer ganske vist 2 offside-mål, men ikke desto mindre mener jeg, at Los Blancos var det bedste hold over to kampe, og at det dermed er ganske fortjent, at man avancerer til semifinalen. I München burde man jo have lukket opgøret i anden halvleg, og i dag vadede man i chancer før pausen, mens Bayern blot producerede et nævneværdigt forsøg. Havde man udnyttet nogle af disse, havde der slet ikke været behov for al den polemik i anden halvleg, hvor holdene var langt mere lige (indtil udvisningen).

Enig. Det var en frygtelig præstation af dommerne, og Bayern skal naturligvis være sure og irriterede over det. Men, for lige at supplere dit andet afsnit, så havde Real Madrid, over begge opgør, altså 23 skud inden for rammen over for Bayerns 5. Derudover fik de 2 utrolig tynde (for ikke at sige ikke-eksisterende) straffespark og profiterede også på et kluntet selvmål.

Dommeren var helt sikkert elendig og havde en direkte indflydelse på resultatet, men nu må diverse folk og "eksperter" også stoppe med at sige at Bayern var klart bedst når det slet, slet ikke var tilfældet.

Enig. De skaber utroligt lidt i 210 minutters spilletid. Flot at se på til tider, men der er ikke meget udbytte af det.
Vi skal dog selv kigge indad efter disse to kampe og rette op flere steder, for det holdt sgu hårdt.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved El Siete.

9 år 3 måneder siden #16 af Fondo_Sur
Godt nok var Bayern styrende i store dele af kampen, men jeg er godt nok ikke imponeret af dem. De kommer tæt på, men er forudsigelige, hvilket i sidste ende gør at vi i det mindste redder den på stregen af en vågen forsvarsspiller. De formår at score efter 1) et hjørnespark 2) straffespark og 3) et latterligt selvmål. Men nok om Bayern.

Jeg føler mig lidt trist over linjedommerne. Det hører ganske vidst med som hjemmehold at få dommerhjælp, men nu må man bruge den teknologi og udvikle fodbolden. I det mindste kommer de ikke efter film af vores spillere. Så ville Real Madrids værdier stå på spil. Værdierne får dog "ridser i lakken", men kun på baggrund af elendigt dommerarbejde, som ingen kan gøre noget ved. Frustrerende at være vidne til. Modsat mange synes jeg faktisk at dommeren Kassai havde en fin kamp. Vidal rammer faktisk Asensio med løftet fod FØR han rammer bolden. 11 mod 10 havde i alle tilfælde ende med en samlet Real Madrid sejr. Bayern havde aldrig den sidste styrke og "clucthness" for at gå videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 3 måneder siden #17 af madrid2000
Nu viser det sig, at Müller var offside ved Bayern 1-2 mål.

0-1 var også meget tyndt, hvis der overhovedet var straffe.

9 år 3 måneder siden #18 af Lars1991

madrid2000 skrev: Nu viser det sig, at Müller var offside ved Bayern 1-2 mål.

Kilde? Jeg vil også rigtig gerne se den situation noget mere, men der er sjovt nok meget lidt fokus på det.

9 år 3 måneder siden #19 af Chamartin

Lars1991 skrev:

Kilde? Jeg vil også rigtig gerne se den situation noget mere, men der er sjovt nok meget lidt fokus på det.

Skysports Germany mener, den nok også er offside.
Det der gør den svær at bedømme er, at bolden afleveres videre med brystet og med ryggen mod kameraet, så det er svært at se, hvornår den slipper brystet. Jeg ved ikke, om den også er filmet fra modsatte langside. Jeg har ikke set det i hvert fald.

9 år 3 måneder siden #20 af madrid2000

Lars1991 skrev:

Gutis twitter. Også andre der tweeter det.

9 år 3 måneder siden #21 af Steen
Kampens badebold: Zidane. Magen til taktisk evner, eller mangel på samme, skal man lede længe efter. Hvad var meningen med, at Carvajal skulle dække HELE højre side, fra ende til ende uden nogen former for hjælp? Det hæmmede både det offensive da Carvajal ikke kunne komme i overlapssituationer, som han er skide god til, og det defensive, da han skulle dække både Alaba og Ribery da de angreb, hvilket er en kæmpe mundfuld. Her gik jeg og troede, at Zidane, vores træner, fik øjnene op for dette i halvlegen og enten ville rykke Isco derud, eller skifte Lucas/Asensio ind. Næh nej, vanviddet fortsatte efter pausen, og det endte med at Bayern trak straffe på den side, ved at udnytte overtalssituationerne.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

9 år 3 måneder siden #22 af JesperA
Heldigt det ikke ender med at koste avancement at Casemiro bliver snydt for et straffespark, der var langt mere tydeligt end det han selv lavede ;)

Svag indsats af Marcelo skrives der, tværtimod mener jeg han bar hele vores offensiv, og decideret redder to mål (Thiago i starten af kampen og Robbens forsøg) i tillæg til det vanvittige løb hvor han glider gennem en mur af Bayern spillere og skaber et mål ud af ingenting. Skarpe indlæg og løber solen sort, Marcelo var sammen med Hummels min man of the match uagtet at Ronaldo scorede tre gange. Alaba verdens bedste venstreback er der mange der påstår, han var kampens ubetinget dårligste spiller i dag.

Dagens badebold i mine øjne: Kroos' træfsikkerhed, og en dommer der mistede kampen.

Jeg er imponeret over forsvaret, Bayern scorede 10 gange mod Arsenal, men scorer ikke et reelt mål mod Real Madrid, der ellers er notorisk kendte for uopmærksomhed og fejl i bagerste kæde. Hjørne, straffe og selvmål, Real udviste for en gangs skyld stor disciplin og ro, og to mandfolkepræstationer af Nacho, selvom han mistede Vidal ved hjørnesparksscoringen. Jeg tror Zidane har lært meget af at se hvordan Atletico har haft læst og lukket ned for Bayern over fire kampe de seneste år, for Real brugte meget af samme afventende taktik, og forsøge at tage tempoet ud af spillet, for så lynhurtigt at vende det igen og komme buldrende i perioder.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Vinícius

9 år 3 måneder siden #23 af Vinícius
Bayern får 1 straffe, der aldrig skulle være dømt og scorer ikke. Vi får 1 mål der var offside. Bayern får 1 mål på straffe som er tvivlsomt. Dommeren skal holde en linje og så dømme straffe til case i den anden ende, hvilket jeg synes er tydeligere! Vi får endnu et mål, der er offside som gør det op for deres mål på straffe som var tyndt. Er der kontakt kan den dømmes men så skal case have et også

Hvad angår rødt. Vidal skulle have rødt allerede da han makker case. Case laver en tilsvarende og så himler børnehaven op om at det var kampafgørende at han ikk blev smidt ud! Dommeren lægger en linje og følger den her.

Havde Bayern ikke fejlagtigt(eller tilsvarende at vi selv havde fået et og altså udlignet det mål) fået et straffe havde Bayern reelt kun 1 mål i åbent spil over 2 kampe. Derudover et selvmål som der snakkes om er offside. Det tror jeg dog ikke.

Derfor står vi tilbage med retfærdige 4-2 til os i mål i åbent spil, hvoraf de får 1 selvmål. Vores mål er foruden Ronaldo 2 offside mål.
Man kan diskutere fra nu af og til jul hvis kampen var dømt anderledes. Alt andet lige kommer Bayerns dommerfordele først og derefter vores sidst hvorfor de synes at afgøre kampen til vores fordel. Havde dommerens fejlkendelser været annulleret/dømt havde Bayern alligevel røget ud. De havde muligvis fået alle deres 3 mål, men i så fald havde vi udlignet og bragt os foran i det samlede regnskab ved det straffe som case ikke fik. Vi ville aldrig være kommet i undertal såfremt hændelserne var som de nu var.
I virkeligheden vil enhver ændring af en dom ændre hele kampforløbet så det hele er rent teoretisk. Men faktum er, at Bayern ikke blev bortdømt. I ordinær tid havde vi 1 i underskud, hvormed de 2 offsidemål aldrig havde været til diskussion. Så ville børnehaven stå tilbage med cases manglende røde kort men der må jeg henvise til dommeren linje som han holder ved de hårde tacklinger.

Som jeg tidligere har sagt er der i vidals røde kort først kontakt med mand og derefter bold. Der er derfor frispark - det kan vel ikke diskuteres. I kender den alle. Man skal tage bolden først uanset hvad! Det gør han ikke og han fratager dermed en mulig stor chance ved at begå frispark. Derudover går han voldsomt ind i tacklingen og løfter benet unødigt højt hvilket alt andet lige forværrer situationen - unødigt farligt spil kan takseres til gult . Ergo gult kan forsvares ud fra 2 parametre. Så dommertække? Nej.. Og nu kunne jeg komme med en flabet kommentar om at man i egen elendighed søger at nedgøre andres succes, men det behøves ikke fordi alene det at kalde vores sejr for dommerens skyld er mere søgt end det straffe Robben fik.

Jeg vil gå så langt som at sige at vi faktisk lykkedes med gameplanen. Vi får lukket godt ned for Bayern og vi får flest chancer. Bayern scorer over 2 kampe kun 1 mål i åbent spil! Vi giver dem et selvmål og forinden vælger dommeren at sætte gang i kampen med en potentiel fejldom( det bliver en fejldom når han ikke vælger at give case et straffe i den anden ende som ville have vendt kampen til vores fordel!)

jeg synes faktisk ikk Ronaldo spiller godt. Jeg er splittet mellem 3 og 5 lige efter kampen. Hans opgave er at score så bedømt derudfra er han på den ene side ekstremt afgørende med 3 mål(2 offside og det ene er vel kun Marcelos fortjeneste). Så står vi tilbage med 1 mål. Derudover er han på den anden side idag destruktiv i vores eget kontraspil og han formøbler mange chancer som reelt kunne have lukket kampen flere gange! Derfor trækker jeg ham med på 3 og faktisk efter overvejelser tættere på 2 end 4...

Lewa er (baseret på denne kamp) overvurderet! Benz er næsten lige så god.. Bundligaen er virkelig ikk noget værd udover enkelte hold som dræner resten af ligaen for talent hvilket så koster dem på den internationale scene når de endelig møder egentlig modstand!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Vinícius.

9 år 3 måneder siden #24 af Madrid777
Det fungerer jo fremragende med Ronaldo som boksspiller. Det kan godt være at han har mistet sin skarphed som VW, men han kan stadig stå og fyre den i netmaskerne i boksen. Dortmund eller Monaco vil nok være det bedste og lad os for alt i verden undgå Juventus. HalaMadrid!

Leveret af Kunena Forum