Referat: Når helvede bryder løs
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: Den badebold mener jeg skal falde på Casemiro, for det er godt nok længe siden jeg har været vidne til en spiller der er så farlig for sit hold!
I tre omgange smider han bolden væk totalt unødvendigt og sælger dermed hele holdet, han laver det ene unødvendige og dumme frispark efter det andet, et klokkeklart straffespark(jo der var klart kontakt! påstår man andet så er det bare for at retfærdiggøre at dommeren hjalp os) som også var unødvendigt, og havde dommeren været bedre så havde han vist ham ud.
Helt enig. Han er virkelig ringe i det fremadrettede spil
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Vi kan slå alle hold. Lad os bare få Juve/Barca i semi og Athletico is finalen eller omvendt.
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
El Rojo skrev: Jeg vil ikke hænge skribenten af referatet ud, jeg synes generelt i lægger et super niveau for dagen, men jeg må melde mig enig i de to gange "argh" ovenfor. Modric er bestemt ikke kampens badebold i mine øjne, han spiller en rigtigt nydelig kamp. Badebolden går utvivlsomt til dommeren i aften (med mindre det er en regel, at den skal gå til en Real-spiller).
At nævne "svagt spillende" og Marcelo i samme sætning er også virkelig voldsomt, synes jeg. Han var fuldstændig fænomenal og ikke bare i sekvensen hvor han sætter Ronaldo op til 3-2 scoringen, som selvfølgelig var kronen på værket. En af mine kammerater (ikke Real-fan) udbrød at det var den bedste kamp han nogensinde havde set fra en venstre back, og han har alligevel set en del fodboldkampe.
Aftenen bliver desværre beskæmmet af en rædselsfuld dommerpræstation. Den anden gule skulle Vidal have haft tidligt i første halvleg, men jeg er meget usikker på om jeg synes den er til gult den på Asensio. Som jeg ser den i replay (den éne der var, super dårligt producer-arbejde her til aften), så er der ikke engang frispark.
I første halvleg burde vi dog have ført både 1-0 og 2-0, og så længe vi ikke stillede os ned og blev bange, så var vi et bedre end Bayern (igen). Jeg tror aldrig jeg har set Toni Kroos med 3-4 afslutninger på en halvleg, det var jo et rent skydetelt. Jeg er enig med de fleste i den anden tråd: vi er bedst over to kampe.
Clasico-sejr søndag, Monaco i semi og Juve i finalen!
Hala!
Den med Marcelo var lidt et levn fra tidligere i kampen, hvor han undlod at løbe retur nogle gange. Det sagt, så burde jeg have været opmærksom på at få den rettet. Den bliver rettet nu, for det var ikke retfærdigt at skrive og vi skal også indrømme når vi skriver forkert :)
Jeg synes det var svært at finde en badebold. Længe havde jeg Cristiano, men så scorer han alligevel flere mål. Casemiro var også i spil, men så leverer han en assist og også en række væsentlige erobringer. Isco var også inde i billedet, men i forhold til det forventede leverede han vel ok. Det er let at kritisere, men gårsdagens kamp var den sværeste i denne sæson at give en badebold i. For holdet stod ikke godt, men alligevel var der heller ikke én som klart underpræsterede.
Det er meget godt klaret af en spiller der er virkelig ringe i det fremadrettede spil, at være bagmanden bag to mål mod Bayern og trækker et straffe. Ved Ronaldos udligning i München sætter han målet op med en genial bold, og hans assist i aftes var fra øverste hylde.Neye skrev:
Sahinovic skrev: Den badebold mener jeg skal falde på Casemiro, for det er godt nok længe siden jeg har været vidne til en spiller der er så farlig for sit hold!
I tre omgange smider han bolden væk totalt unødvendigt og sælger dermed hele holdet, han laver det ene unødvendige og dumme frispark efter det andet, et klokkeklart straffespark(jo der var klart kontakt! påstår man andet så er det bare for at retfærdiggøre at dommeren hjalp os) som også var unødvendigt, og havde dommeren været bedre så havde han vist ham ud.
Helt enig. Han er virkelig ringe i det fremadrettede spil
Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.
Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Hvis vi skal gøre status over kampene, så har jeg det sådan lidt bom-bom. I nogle perioder har vi spillet helt igennem fantastisk - i andre har vi været rystende ringe. I første kamp spiller vi en ringe første halvleg, hvor et brændt straffe måske er den eneste grund til, at vi står med begge ben i en semifinale i dag. Vi kommer godt ud til anden halvleg og bliver naturligvis også reddet af et rødt kort.
I går starter vi dårligt, synes jeg. Det første kvarter overlader vi simpelthen for meget til udeholdet, og vi kan seriøst ikke spille med lange bolde, når vi har en keeper, der har så lidt præcision i sine udspark. Den sidste halve time af første halvleg er uovertruffen. En periode, som eksperter og kommentatorerne slet ikke nævner, men vi spiller virkelig noget helt igennem vanvittigt fodbold. Tålmodighed, flotte kombinationer og masser af chancer. Ikke det klassiske spil med indlæg på indlæg.
Vi skal afgøre kampen i første halvleg, og jeg var især rasende på Ronaldos ringe eksekvering af to mod én-situationen. Anden halvleg starter vi dårligt igen. Vi bliver for nervøse og overlader igen teten til Bayern. Tvivlsomt straffe og så presser nervøsiteten på. På det tidspunkt er jeg ret sikker på, at vi ryger ud. Heldigvis dukker vores portugiser som altid op, og det er jo dejligt. Skidt 1-2 mål med ringe opdækning og så komme det røde kort jo belejligt.
Altså - nu har jeg set det en del gange, og den er sgu 50/50. Vidal rammer både Asensio før bolden, men han løfter også benet efter, hvor han hægter spanieren. Uanset hvad er det sgu bare ris til Ancelottis røv, der af uransaglige årsager ikke hiver en aggressiv Vidal ud, der allerede skulle have haft sit andet gule kort tidligere.
Resten af kampen spiller vi fint, selvom de første fem minutter af den forlængede spilletid er decideret pinlige. Vanvittigt, at vi overlader så meget til et hold med ti mand. Alt i alt var det to jævnbyrdige kampe, der især blev afgjort af to røde kort og nogle dommerfejl. Mit helt objektive indtryk er, at Bayern München var en lille smule stærkere end os, og at de nok ville vinde seks ud af ti kampe.
Nogle af mine særlige tanker efter kampen:
Robben: Hold kæft han er god. Tænk at være 33 år og så stadig være så udslagsgivende. Kampen i går havde været en formsag for Real Madrid, hvis han ikke havde været med. Han var en konstant trussel, hev flere mand til sig og var naturligvis også manden bag straffesparket.
4-4-2: Jeg har været kæmpe fortaler for Bale, men i går så man virkelig, hvad det gør, når vi ‘kun’ har to udynamiske spillere oppe foran. Ok, Benzema er ikke udynamisk, men har naturligvis primært til opgave at stå i feltet, når spillet er stabilt oppe ved deres felt. Det betød i hvert fald urimeligt meget, at få Isco ind, der kunne flagre rundt og skabe spillet. Som skrevet i ovenstående, så endte vi netop ikke ud i en masse indlæg fra backsne.
Midtbanen: Diverse fodboldeksperter er stadig komplet forelsket i Iniesta-Xavi-Busquets æraen, og det skal de da også være velkomne til. Jeg bliver dog lidt gammelmandstræt af, at Modric, Kroos og til dels Isco bliver forbigået. Når jeg sidder og ser sådan en kamp som i går og iagttager, hvordan de tre midtbanespillere arbejder sig ud af presset, så drypper jeg en smule i mine underbukser hver gang. De har en vanvittig indbyrdes forståelse, en pasningspræcision og en tro på, at de kan spille sig ud af selv de mest pressede situationer. Det er seriøst en fornøjelse at se på. BBC har været lækkert i mange år, vores forsvar er fantastisk, men jeg tror næsten, jeg vil sige, at vores midtbane - især Modric og Kroos - har været det bedste, der er sket for Real Madrid de sidste ti år.
Ronaldo: Tja. Samme gamle svale. Han spiller jo uhørt ringe i første halvleg, hvor han bør score et par kasser, men han er der, når det gælder. Første mål er jo et virkelig flot mål, og til trods for at han står offside ved andet, så er det jo også flot eksekveret - det må man give ham.
Chancerne: I første kamp kunne vi ikke stille noget op mod en helt igennem uhyggelig Neuer, men i går er det simpelthen for ringe, at vi ikke sætter flere ind. Kroos har flere, Ronaldo har flere, Benzema har et frit hovedstød og Lucas har en kæmpe flugter tre meter fra mål i anden halvleg. Det er ikke godt nok i så stor en kamp.
Et par sidste ord skal gå til Marcelo og Carvajal, der er helt igennem fantastiske, og som klart er verdens to bedste backs. Nu røg Bayern München ud, og det gør Barcelona forhåbentligt også, så det er jo perfekt. De andre hold skal vi nok klare, for jeg tror især, at vi har problemer med de hold, der kan overrumple os offensivt. Det kan Juventus på en god dag, men Atlético og Monaco bør vi ikke decideret frygte.
Enig i mange ting, men mener ikke at Bayern har bevist at være et bedre hold? Som jeg tidligere skrev, scorer de samlet på 1) et hjørnespark, 2) straffespark og 3) på et latterligt selvmål. De er i sidste ende forudsigelige trods deres kontrol. Jeg mener omvendt at Bayern ville ryge ud 6 eller 7 ud af 10 gange imod Real Madrid, da de mangler den sidste styrke og clutchness. De har ikke en Cristiano Ronaldo.
Fondo_Sur skrev: @Sebberg
Enig i mange ting, men mener ikke at Bayern har bevist at være et bedre hold? Som jeg tidligere skrev, scorer de samlet på 1) et hjørnespark, 2) straffespark og 3) på et latterligt selvmål. De er i sidste ende forudsigelige trods deres kontrol. Jeg mener omvendt at Bayern ville ryge ud 6 eller 7 ud af 10 gange imod Real Madrid, da de mangler den sidste styrke og clutchness. De har ikke en Cristiano Ronaldo.
Præcis, Bayern er et af de absolut bedste offensive hold i verden og de formår ikke at score et mål i åbent spil - det skal vi være stolte af. Jeg er dog uenig i at de har kontrol, for som jeg skrev før, boldbesiddelsen blev delt 50% til hver over de to kampe, vi har flere afleveringer og en højere pasningsprocent, og plus deres særdeles få skud på mål gør bare at de ikke har den kontrol, som det sagtens kan se ud til. Der er vi bare langt mere effektive.
Så, enig i at de ikke har bevist at være bedre og at vi ville slå dem i flere tilfælde, bare ikke lige i at de har kontrol over kampene :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev:
Fondo_Sur skrev: @Sebberg
Præcis, Bayern er et af de absolut bedste offensive hold i verden og de formår ikke at score et mål i åbent spil - det skal vi være stolte af. Jeg er dog uenig i at de har kontrol, for som jeg skrev før, boldbesiddelsen blev delt 50% til hver over de to kampe, vi har flere afleveringer og en højere pasningsprocent, og plus deres særdeles få skud på mål gør bare at de ikke har den kontrol, som det sagtens kan se ud til. Der er vi bare langt mere effektive.
Så, enig i at de ikke har bevist at være bedre og at vi ville slå dem i flere tilfælde, bare ikke lige i at de har kontrol over kampene :)
Jeg blev sku nervøs, da de i 2. halvleg blev ved med at spille den rundt om vores felt. Men ja, selvmålet. Kampen skulle egenligt bare have endt 1-1, også kunne al debat forstumme.
Afslutninger indenfor målrammen:
Bayern: 5 (30)
Real Madrid: 24 (48)
Det er naturligvis også en fin pointe. Vi scorer nu også 'kun' to mål i åbent spil 11 mod 11, hvilket alt andet end lige må være målestokken. Det var virkelig flot, at vi holdte dem fra at score i decideret åbent spil, men jeg synes nu, at de havde deres chancer for det :-)
El Siete skrev: Hvad er det der berettiger et 2- eller 3-tal til Ronaldo for gårsdagens præstation. Han scorer 3 mål, off-side eller ej (det er han jo ikke herre over), og 5 i alt mod Bayern over to kampe - det er lige så mange mål som Bayern havde af skud på mål over to kampe. Selv med 3 mål over to kampe havde det været fantastisk.
Og så er han oppe på 100 CL mål, men man kan jo altid vende det til noget negativt. Som Martin Jørgensen sagde under kampen;"Jeg ville kalde det enestående, men den slår Messi nok inden længe." Det kan han da så vidt have ret i, men hvorfor den negativitet. 100 mål i CL! Det er lige så mange som Atletico Madrid har scoret, som hold.
Men jeg sidder dog lidt med en ærgerlig følelse dagen derpå efter at kampen skulle plages af så mange fejl, og som jo kun er brænde på bålet for folk som Martin Jørgensen og mange andre.
At han scorede mod FC Bayern på Allianz Arena, og at han lige har scoret 100 Champions League er jo fuldstændigt irrelevant, så skal vi først og fremmest ikke blive enige om at man kun vurdere ud fra kampen igår?
Jeg gav ham et tre-tal, på trods af at han scorer tre mål, fordi han ganske enkelt spiller en forfærdelig kamp helt op til det 76' minut. En ting er når man vælger en rigtig beslutning og fejler, men Ronaldo træffer den ene rædselsfulde beslutning efter den anden, og i flere omgange ser man ham stoppe et Real Madrid angreb, for at prøve på at skyde selv, istedet for at spille den videre og derved gøre chancen større. Han ødelægger simpelthen for meget af flowet i spillet til, at jeg nogensinde kan give ham mere end et tre-tal.
Florentino Pérez