Joachim Löw spøger i kulissen
Der er ikke mange panderynker at finde på Zidanes skaldede isse, men skal man tro spanske presse, så lurer Real Madrid allerede på en potentiel afløser for franskmanden.
Det er ganske vist. Én lille fjer bliver med nærmest lysets hastighed til fem høns i den spanske hovedstand. Zidane har således stået for skud i den spanske presse, efter det svidende El Clásico-nederlag, hvor såvel Zidanes taktiske indgangsvinkel som franskmandens åbenlyse Bale-kærlighed har mødt stor kritik.
Derfor spekulerer spansk presse nu i, at Real Madrid er begyndt at sondere terrænet for potentielle træner-kandidater, såfremt Zidane skulle mislykkes med at vinde enten La Liga og- eller Champions League. Florentino Perez har endda tidligere svunget øksen over trænere, der sågar har vundet Champions League, men fejlet i La Liga.
Marca erfarer således, fra kilder i Real Madrid, at Joachim Löw angiveligt er det hotteste navn i den spanske hovedstadsklub, om end han har kontrakt med det tyske fodboldforbund frem til 2020. Chelseas italienske træner Antonio Conte og Tottenhams argentisnke træner Mauricio Pochettino er også navne, der før har været nævnt i forbindelse med et skifte til Real Madrid.
Om det skulle komme så vidt, at Zidane ikke er at finde i Real Madrid til sommer, kommer især de to Champions League-semifinaler mod Atletico Madrid til at have indflydelse på; Champions League er trods alt dén titel, som Florentino Perez ser Real Madrid løfte.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Åh nej skal vi nu til det her igen? Kan vi ikke for én gangs skyld satse på en træner i medgang og modgang? (Alt med måde)
Selvom Zidane fejlede gevaldigt mod Barcelona, og egentlig ikke har magtet at få Real Madrid til at spille sprudlende fodbold, så er jeg overordnet set enig i, at han skal have minimum én sæson til i Real Madrid.
Jeg er dog måske en af de få, som godt kan li', at han spiller over kanterne, da det iscenesætter vores to ufatteligt dygtige offensive backs!
Med alle de kæmpe chancer vi brænder i kampen (Ronaldo og Benzema), Sergio Ramos hjerneblødning af en udvisning, Marcelos komiske beslutning om ikke at begå frispark på Sergio Roberto, så kan jeg simpelthen ikke forstå, at spillerne får så lille et ansvar som tilfældet er lige nu.
Selvfølgelig har Zidane sine mangler, men lad ham lige få en sæson yderligere så han i det mindste kan få chancen til at rette op på sine fejl, mon ikke han er mand nok til at indrømme sine egne fejl, evaluere dem efter sæsonen, og forsøge på at rette dem op.
hvor såvel Zidanes taktiske indgangsvinkel som franskmandens åbenlyse Bale-kærlighed har mødt stor kritik.
Man er lidt naiv, hvis man virkeligt tror at Florentino ingen indflydelse har på dette.
Florentino Pérez
Han bliver aldrig en toptræner som gang på gang er blevet reddet af Ramos og Ronaldo.
Jeg ved ikke, hvad Zinedine Zidane vil. Hvilken type fodbold vil han spille? Han har været her i halvandet år snart, men ingen af os kan definere vores spilfilosofi. Startopstillingerne er besynderlige og taktiske oplæg er helt irrationelle.
Zidane er ikke en GOD træner. Han er ikke en træner, der ville kunne føre et middelmådigt hold til succes. Han har verdens bedste trup, hvor han har respekt blandt spillerne, og det er så det.
Kan vi ikke få passioneret træner ind, der har en helt bestemt måde at tænke fodbold på. Måske også en karismatisk en af slagsen? Nu har vi sgu haft tre trænere i træk, der dårligt løfter et øjenbryn, om så vi kommer bagud 0-3.
asp3200 skrev: Faktum er at Zidane ikke er taktisk god når vi rammer de store kampe. Det er blevet bevist igen og igen. Jeg kan gå med til han får en sæson til, men det er kun pga af hans rygte.
Han bliver aldrig en toptræner som gang på gang er blevet reddet af Ramos og Ronaldo.
Pga. Rygte?
Nej tak til Low.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
asp3200 skrev: Faktum er at Zidane ikke er taktisk god når vi rammer de store kampe. Det er blevet bevist igen og igen. Jeg kan gå med til han får en sæson til, men det er kun pga af hans rygte.
Pga. Rygte?
Nej tak til Low.
Rygte = Meritter = Madrid helt osv osv
Steen skrev: Zidane skal absolut IKKE have endnu en sæson som træner for Real Madrid. Efter hans første halve sæson havde han rig mulighed for at sætte sit præg på holdet i sommerpausen, men intet skete. Nu er sæsonen næsten forbi, og intet er forbedret. ''Spillestilen'' er søvndyssende, tilbageholdende og ynkelig. Jeg har råbt efter Löw i adskillige år nu, og han vil uden tvivl blive succesfuld her. Hent ham hvis han har mod på udfordringen!
Jeg er meget enig med dig, men vinder vi CL og ligaen er det jo kæmpe succes og manden får sikkert et år mere mindst. Dog kunne ligaen forlængst være smidt til Barca hvis ikke de havde lavet så mange ringe indkøb og derved smidt points når man mindst venter det.
Hvis vi får begge titler og Zidane fortsætter, så har han samtidig mulighed for endnu flere stjerneindkøb. Det medfører at næsten en blind høne kan hive titler hjem grundet dybden og styrken, men det tilfører bare ikke det ekstra på banen som mange fans skriger efter.
Hold jer gerne til realistiske emner, - Jürgen Klopp er f.eks. ikke realistisk.
Florentino Pérez