Joachim Löw spøger i kulissen
Sahinovic skrev: Joachim Löw er træner for Tyskland, og det tror jeg ikke kommer til at ændre sig i den nærmeste fremtid, da VM 2018 i Rusland er rundt om hjørnet. Men til nogle af dem der gerne vil have Zidane fyret, kan i ikke komme med et bud på en afløser, at skrige efter en ny træner kan vi jo alle, og det er simpelthen for useriøst.
Hold jer gerne til realistiske emner, - Jürgen Klopp er f.eks. ikke realistisk.
Pocchetino (tror jeg han hedder) kunne være et realistisk bud, men han er meget tilfreds i Tottenham lige nu så han bliver måske lidt svær at lokke til Madrid. Det kunne ellers være spændende hvis han prøvede lykken i Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: Joachim Löw er træner for Tyskland, og det tror jeg ikke kommer til at ændre sig i den nærmeste fremtid, da VM 2018 i Rusland er rundt om hjørnet. Men til nogle af dem der gerne vil have Zidane fyret, kan i ikke komme med et bud på en afløser, at skrige efter en ny træner kan vi jo alle, og det er simpelthen for useriøst.
Jo, det er ret nemt. Ansæt Pochettino. Ligesom med spillerne kan man købes fri af kontrakter, og han er pt bundet til Tottenham til 2021.
Han vil være det perfekte match - jeg har tidligere ytret mig om hvorfor.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Ja, historikken viser også klart at en ny træneransættelse altid virker. Hver gang har mon gode argumenter for, hvorfor det netop lige vil fungere med denne nye træner, Benitez er bare det seneste eksempel.
Det var vist kun Perez, der havde gode argumenter for at ansætte Benitez.
Men nu spurgte du hvem - og du fik et svar. Så kunne du jo passende forholde dig til det, fremfor at dreje emnet over på noget andet.
Jeg siger ikke, at vi skal fyre Zidane. Hvert fald ikke hvis ligaen og/eller CL sikres. Men jeg forventer, at han anser BBC-projektet for dødt og implementer de ting, han ønsker, til sommer. Filosofi, indkøb, salg, formation, mv. Noget skal der ske, og det hviler på Zidanes skuldre at få det realiseret.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Går man tilbage til da emnet var aktuelt, så skal du nok finde flere brugere der havde gode argumenter for hvorfor Ancelotti skulle fyres, og hvorfor en ansættelse af Benítez var det helt rigtige.
Pelle skrev:
Men nu spurgte du hvem - og du fik et svar. Så kunne du jo passende forholde dig til det, fremfor at dreje emnet over på noget andet.
Sahinovic skrev:
Men til nogle af dem der gerne vil have Zidane fyret
Pelles skrev:
Jeg siger ikke, at vi skal fyre Zidane.
Ja, og jeg mener så at en ny træneransættelse, i dette tilfælde Pochettino, ikke er det rigtige valg, men ja ok (-:
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Det passer sgu mig ret godt, hvis det bliver et farvel til Zidane. Ikke fordi vi tabte til Barcelona, eller fordi vi måske ikke vinder ligaen i går, men fordi der ikke er et projekt.
Jeg ved ikke, hvad Zinedine Zidane vil. Hvilken type fodbold vil han spille? Han har været her i halvandet år snart, men ingen af os kan definere vores spilfilosofi. Startopstillingerne er besynderlige og taktiske oplæg er helt irrationelle.
Zidane er ikke en GOD træner. Han er ikke en træner, der ville kunne føre et middelmådigt hold til succes. Han har verdens bedste trup, hvor han har respekt blandt spillerne, og det er så det.
Kan vi ikke få passioneret træner ind, der har en helt bestemt måde at tænke fodbold på. Måske også en karismatisk en af slagsen? Nu har vi sgu haft tre trænere i træk, der dårligt løfter et øjenbryn, om så vi kommer bagud 0-3.
Zidane skal have et år mere mindst. Du efterlyser et projekt: Har vi haft det de sidste 15 år? Der har ikke været hoved og hale i noget som helst bortset fra I glimt fra Bern Schuster, Ancelotti og Mourinho. Zidane er nok træneren, der får længst snor af Perez. Lad os håbe det kommer til at fungere. En start vil være at afskaffe BBC.
Javel, den "rigtige træner" er af betydning; tid er af betydning - og så er debatten naturligvis underholdende.
Men sygdommen ligger ikke blot hos træneren (selvom jeg har masser af kritik tilovers for Zidane - masser). De problemer, vi dybest set frustreres over, har ikke været afgrænset til en enkelt træners helt særlige dispositioner, men været betegnende henover en årrække.
Sandt nok havde vi Mourinhos splittende adfærd og anti-madridismo, Ancelottis (jeg kunne godt lide Ancelotti) manglende rotationer, Benitez' kortlivede plads i solen, og Zidane's fraværende "filosofi" og mærkværdige beslutninger.
Fælles for store dele af samtlige træneres perioder har dog været en utilfredsstillende kapitalisering (udtrykket er upassende alt taget i betragtning, så lad os kalde det et pun) af de ressourcer, man selv har ment, at klubben har været i besiddelse af. Utilfredsstillende resultater og utilfredsstillende spil.
Sygdommen ligger i de... strukturer, begrænsninger og incitamenter, om man vil, som omgærder trænergerningens virke i Real.
Det bliver ikke anderledes, førend der blæser reelt nye vinde over Real. Indtil da kan de hente hver og eneste træner til klubben uden at ændre det store. Sandheden er nemlig, er der i bedste velgående er et projekt i Real, og at der i høj grad er en filosofi på beslutningsgangene: Galactico-projektet - og filosofien er bygget på bling-bling og skåltaler.
Der er altid nye horisonter, spillere og visioner. Vi løber aldrig tør, og der er altid et gulvtæppe at feje en træner, et resultat eller en spiller ind under.
Og derfor er Zidane ikke fortid til sommer. Uanset hvad. At han har lang snor skyldes ikke, at man pludseligt har fundet ud af, at tid og stabilitet kan være et gode.
Og derfor er det svært at forestille sig afgangen af BBC - det kan maksimalt blive til et frafaldent B. Med mindre nok et falmende foretagende tager dets plads.
Derfor vil hverken snor eller fyring være tilstrækkeligt; selvom stabilitet ellers er noget, vi ofte helt berettiget efterspørger.
Det er tid til noget grundlæggende andet. Hvad træneren hedder, kommer, på sin vis, i anden række, så længe det, der går forud for navnet, er en fortsættelse af det nuværende Real Madrid.
Jeg kan naturligvis tage fejl. Men Joachim Löw, og hvad de ellers hedder alle sammen, har "spøget i kulissen" i flere år.
Sahinovic skrev: Pelle skrev:
Går man tilbage til da emnet var aktuelt, så skal du nok finde flere brugere der havde gode argumenter for hvorfor Ancelotti skulle fyres, og hvorfor en ansættelse af Benítez var det helt rigtige.
Ancelottis fyring var fair, og ja, der kunne du sagtens finde gode argumenter for hvorfor han skulles fyres. Det var derimod de færreste herinde der mente Benitez var det rigtige valg. Vi taler om en håndfuld personer. Vi var rigtig mange der mente, at han intet havde at gøre i Madrid.
Madrid777 skrev:
Pocchetino (tror jeg han hedder) kunne være et realistisk bud, men han er meget tilfreds i Tottenham lige nu så han bliver måske lidt svær at lokke til Madrid. Det kunne ellers være spændende hvis han prøvede lykken i Madrid.
Når det umuligt kan blive Bielsa...
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos