Real Madrid fratager sæsonkort fra medlemmer

9 år 3 måneder siden #13 af Kimbo

Kassow-Rossing skrev: Du tager fejl. Videre i teksten.

Haha sikke en måde at "ende" en diskussion på

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #14 af Sahinovic

Hugol skrev: Mener du at jeg skal læse fagbøger om fans der sælger billetter ulovligt. Der er en årsag til at Real Madrid har ekskluderet medlemmer med sæson kort.

Selvfølgelig er det relevant for snakken. Hvis du har købt af en gut på gaden uden foran stadion, så er det 100% ulovligt. Nu har du jo fortalt at du har købt dyrere billetter ved stadion, og har det ikke været igennem klubben så har det netop været ulovligt.

Magen til ulovligheder - jeg foreslår, at vi melder ham Kassow (-;

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 3 måneder siden #15 af Hugol

Sahinovic skrev:

Hugol skrev: Mener du at jeg skal læse fagbøger om fans der sælger billetter ulovligt. Der er en årsag til at Real Madrid har ekskluderet medlemmer med sæson kort.

Selvfølgelig er det relevant for snakken. Hvis du har købt af en gut på gaden uden foran stadion, så er det 100% ulovligt. Nu har du jo fortalt at du har købt dyrere billetter ved stadion, og har det ikke været igennem klubben så har det netop været ulovligt.

Magen til ulovligheder - jeg foreslår, at vi melder ham Kassow (-;

Næh, tænker bare at det er synd at man vil støtte op omkring Atletico fans der tjener kassen på at Madrid spiller kampe.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 måneder siden #16 af Kassow-Rossing
Jeg blev kort for hoved fordi Steffen (Det er åbenbart ikke forkert at dele at andre brugeres fornavne længere) også spammede mig på Facebook og fordi jeg allerede har forklaret ham det flere gange. Lad mig gøre det kort her i tråden også.

Det er ikke ulovligt at købe vare fra folk, der ikke har tilladelse til at sælge dem. Medmindre der er tale om stjålne vare.

Det er kun ulovligt at sælge. Ikke at købe.

Det er det samme med ulovlige film på nettet. Det er ikke ulovligt at downloade. Kun at give andre muligheden for at downloade.

Osv.

Det er dansk og international (EU) lovgivning.

Så snart beløbene bliver små nok, er det heller ikke ulovligt at sælge.

Eksempel på dette er at det ikke er ulovligt at købe en Snickers i Netto for derefter at sælge den til en ven. På samme måde med øl på festivaller som man sælger til naboteltet. Går man derimod hen og stjæler en Snickers, er det hverken tilladt at købe eller sælge den. Køberen kan dog frifindes, hvis denne handler i god tro, dvs. ikke handler i ond tro.

Efter denne samtale blev jeg spammet med hvor forkert det var af mig alligevel og at jeg tog en plads fra en anden. Til det gav jeg den fulde beretning om billetterne:

Jeg købte to billetter til Real Madrid-Valencia i maj 2016. Det var til Arbeloas afskedskamp på Bernabeu hvor Ronaldo blandt andet scorede to flotte kasser.

På stadion blev vi tilbudt at købe to billetter yderligere, og det gjorde vi. Disse billetter blev solgt af en sæsonkortholder. De kostede kassen og pladserne var fantastiske.

Der var ikke udsolgt til kampen så jeg tog ikke nogle billetter fra andre madridistaer.

Jeg gav mine to oprindelige billetter til en dansk madridista bosat i Madrid, der gerne ville se kampen men som ikke havde tænkt sig at betale for billetter. På denne måde sørgede vi for at han så kampen på Bernabeu i stedet for hjemme i stuen.

Real Madrid tjente ekstra på os og vi sørgede for to ekstra tilskuere på stadion = flere penge til vores klub + bedre stemning til kampen.

Inden kampstart sørgede jeg for at få billetterne godkendt af Real Madrid. De sagde god for billetterne i billetlugen på Bernabeu.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 måneder siden #17 af Hugol
Lad os lige lukke debatten med, at hvis en fan sælger sæson kort og billet til folk uden for stadion, så er det ikke lovligt. Derfor har Real Madrid altså smidt over 1000 personer ud med sæson kort. Skulle det være forkert af klubben, så kan disse mange personer jo bare ligge sag an. Men de får nok rigtig svært ved, at forsvarer hvordan de tager 600 euro for en billet der normalt kun bliver solgt for 150 euro. Især til el Clasico, er der så mange billetter på det sorte marked, der bliver solgt for skyhøje beløber.

Jeg har taget debatten privat for at sparer folk herinde, men det er altså ikke korrekt det der bliver sagt af Kassow. Jeg har selv haft længere samtaler på folk ved Real Madrids kontor, både om sager om ulovlig billet salg, men også ift. at vi danskere har haft problemer med at købe billetter via Danmark.
Så Kassow, om du vil det eller ej, køber du en billet af en privat person til 300 euro udenfor stadion, så er det denne privat person der tjener penge på det og ikke klubben.

For sæson kort holdere skal melde til Real Madrid, hvis de gerne vil have refunderet deres beløb for en kamp de ikke kan komme til. Det er deres pligt, så Real Madrid kan videresælge billetten til almindelige fans via deres eget booking system. Jeg har selv masser af venner der har sæson kort, jeg bliver tit tilbudt at købe til sæsoner, eller få billetter til enkelte kampe. Jeg har dog altid sagt nej, fordi jeg ikke ønsker, at stå i en dårlig situation fordi jeg godt ved det er ulovligt.

Det er rigtigt godt, at Real Madrid er begyndt at komme det her til livs, så vi ikke ender som i søndags mod Barcelona. Det er jo det Kassow, som du gerne ønsker at se og det udtalte du tidligere. Jeg ønsker at se Real Madrid side om side med Real Madrid fans, og ikke folk i Barcelona og Atletico trøjer til El Clasico.
Det kan jo ses, at dem som sælger billetterne er død hamrende ligeglad med hvem de går til. Så det er ikke for Madrid fans skyld, men blot for at få penge i kassen. Derfor snakker vi om folk, der har deres tilhørsforhold til andre klubber.

Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Hugol.

9 år 3 måneder siden #18 af Steen
www.realmadrid.com/en/members/regulations

Prohibitions for spectators

8. The auctioning, selling and/or reselling of tickets is completely prohibited. The person whose name is on the season ticket is responsible for its proper use, and as such, any activity relating to the above could mean that the season-ticket card holder would not only be taken into police custody, have their ticket seized and be given a record for unlawfully selling and/or reselling tickets on the street, but would also be brought before the Social Discipline Commission in order for the appropriate measures to be taken against them for the accusations they are charged with.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

9 år 3 måneder siden #19 af Vinícius

Steen skrev: www.realmadrid.com/en/members/regulations

8. The auctioning, selling and/or reselling of tickets is completely prohibited. The person whose name is on the season ticket is responsible for its proper use, and as such, any activity relating to the above could mean that the season-ticket card holder would not only be taken into police custody, have their ticket seized and be given a record for unlawfully selling and/or reselling tickets on the street, but would also be brought before the Social Discipline Commission in order for the appropriate measures to be taken against them for the accusations they are charged with.

Det ændrer stadig ikke på, at det ikke er ulovligt at købe billetter på gaden. Det er ulovligt at sælge, ikke købe.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 3 måneder siden #20 af Hugol

Kratmus skrev:

Steen skrev: www.realmadrid.com/en/members/regulations

Det ændrer stadig ikke på, at det ikke er ulovligt at købe billetter på gaden. Det er ulovligt at sælge, ikke købe.

Det er heller ikk det som jeg påstår er ulovligt. Fokus er på, at du som køber faktisk hjælper folk der ikke giver en hat for klubbens omdømme og hvor langt de når, samt spærer for dem der virkelig gerne vil støtte klubben. Burde man støtte op om det som Madrid fan ?

Jeg sagde at det der foregår, når du køber en billet er ulovligt, at du så som køber ikke kan blive straffet er jo ligegyldigt.

Der bliver i øvrigt påstået, at det kun er fordi Madrid ikke bryder sig om det, det kan vi jo så se ikke er korrekt. Klubben har vist i mange år, at det foregår, men har haft svært ved at komme det til livs. Lad os se hvad der sker med de 1500 sæsonkort holdere.

9 år 3 måneder siden #21 af Kassow-Rossing
Jeg har giver mit besyv med og forklaret lovgivningen så godt som muligt. I må gerne fortsætte uden mig. I er også velkomne til at skrive i privaten.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 måneder siden #22 af Vinícius
@Hugo

Rent økonomisk kan klubben nok ikke mærke det(set i det store perspektiv er det få billetter det drejer sig om). Det er vel mere som klubmand, du synes de udnytter RM, går jeg ud fra? Og det er det, du er imod? Jeg kan godt følge dig.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 3 måneder siden #23 af Hugol

Kratmus skrev: @Hugo

Rent økonomisk kan klubben nok ikke mærke det(set i det store perspektiv er det få billetter det drejer sig om). Det er vel mere som klubmand, du synes de udnytter RM, går jeg ud fra? Og det er det, du er imod? Jeg kan godt følge dig.

Jeg ved ikke hvilke type beløber Real Madrid taber på det, men pointen er at klubben prøver at beskytte fans for denne type handler på gaden. Det er klubbens pligt at stoppe det, både for sit omdømme, men også for at sikre, at nogle ikke udnytter systemet i så stor en grad, at det ender som i sømdags. Klubben har tit sendt afvarsler ud til folk om, at købe billetter, fordi de enten er falske eller at summen er skyhøj.

Hvis det er 1500 sæson kort, så er det ikke få billetter vi snakker om til hver kamp. Det er ikke alene på gaden, at handlerne foregår så vidt jeg har forstået, men også via netfirmaer. Men lad os bare antage, at det er 500 billetter pr kamp, så kunne vi komme op på ca 16000 billetter om året.

Det kan altså godt gå hen og blive et tab på en del millioner om året for en pris på bare 40 euro.

Og det er laveste pris pt for en fodbold kamp på Bernabeu. Så jeg har ikke medregnet siddepladser på omkring 120 euro osv. Det kan vi heller ikke.

Regnestykket er ikke gyldigt, men for at sætte tingene i perspektiv. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange billetter om året det drejer sig om og beløb.

9 år 3 måneder siden #24 af Vinícius

Hugol skrev:

Kratmus skrev: @Hugo

Jeg ved ikke hvilke type beløber Real Madrid taber på det, men pointen er at klubben prøver at beskytte fans for denne type handler på gaden. Det er klubbens pligt at stoppe det, både for sit omdømme, men også for at sikre, at nogle ikke udnytter systemet i så stor en grad, at det ender som i sømdags. Klubben har tit sendt afvarsler ud til folk om, at købe billetter, fordi de enten er falske eller at summen er skyhøj.

Hvis det er 1500 sæson kort, så er det ikke få billetter vi snakker om til hver kamp. Det er ikke alene på gaden, at handlerne foregår så vidt jeg har forstået, men også via netfirmaer. Men lad os bare antage, at det er 500 billetter pr kamp, så kunne vi komme op på ca 16000 billetter om året.

Det kan altså godt gå hen og blive et tab på en del millioner om året for en pris på bare 40 euro.

Og det er laveste pris pt for en fodbold kamp på Bernabeu. Så jeg har ikke medregnet siddepladser på omkring 120 euro osv. Det kan vi heller ikke.

Regnestykket er ikke gyldigt, men for at sætte tingene i perspektiv. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange billetter om året det drejer sig om og beløb.

Jeg beundrer dit engagement, det gør jeg virkelig! Jeg synes da også, at man bør lade være med at købe billetter af sådanne typer! I en ideel verden, ville ingen købe billetter af sådanne fusker-typer, og så ville de hurtigt gå i sig selv. Men virkeligheden er desværre en anden. Jeg ville umiddelbart ikke selv købe billetter sådan, men hvis jeg i panik stod og manglede og der var udsolgt og det var min eneste chance, ved jeg virkelig ikke hvad jeg ville have gjort. Måske havde jeg købt dem, omend jeg ville have det skidt med det! Men man bør påvirke sine medmennesker til at handle moralsk, også selvom det jo ikke strider med loven, at man køber billetterne(set fra købers side). Men jeg synes faktisk, at det er så åbenlyst, at det er ulovligt at sælge en billet uden for stadion, at køber burde kunne stilles til regnskab. Men lovgivning og min holdning er på det punkt vidt forskellige. Der vil altid være gråzoner, som at købe billetten til en ven, at købe billetten men så ikke kunne komme alligevel og så gerne vil sælge den videre..

Men når det er sæsonkortholdere, burde det være ulovligt, uanset tilfældet! Det ville være nemt at løse problemet, hvis man indførte, at man skulle fremvise ID MED billede på sæsonkort.. Så ville også køber gøre noget ulovligt i form af ID-forfalskning, hvis han prøver at komme ind på en andens sæsonkort.. Problem solved.

Leveret af Kunena Forum