Aletico Madrid i defensive kvaler inden tirsdagens Champions League-brag

9 år 3 måneder siden #1 af Daniel

Alt i mens skadessituationen lysner i Real Madrid, hvor Varane er tilbage efter sin skade, så står Diego Simeone over for et par svære valg inden tirsdagens El Derbí i Champions League.

Atletico Madrids iltre argentinske cheftræner, Diego Simeone, sidder formentlig allerede nu og forsøger at strikke et defensivt udtryk sammen mod Real Madrid, som ikke efterlader alt for mange huller og chancer i Los Blancos' favør. 

Dette skyldes, at såvel Vrsaljko som Juanfran allerede er ude af første Champions League-semifinale, som finder sted på Santiago Bernabéu tirsdag aften. Endvidere pådrog Atletico Madrid-reserven José Giménez sig en skade mod Las Palmas i lørdagens kampen, og den uruguayanske forsvarsspiller er, i lighed med førnævnte defensive spillere, ligeledes bekræftet ude i den første Champions League-semifinale.  

Dermed står Simeone med et stort hovedbrud, hvor spansk presse spekulerer i, at dette skal løses ved at smide Savic ud på højrebacken, en position han i flere tempi har spillet i landsholdsregi for Montenegro, hvilket efterlader Godín og Lucas Hernández centralt i bagkæden. Alternativt kan Simeone også benytte Koke på højrebacken, om end det vil efterlade et tomrum på midtbane, som Parteys sko nødvendigvis - endnu - er for små til at udfylde. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Jeg forstår ikke lige situationen om Godin?

Hvis han er ude af første kamp, hvorfor placerer i så Godin og Hernandez, som et makkerpar til - må det formodes - den første kamp på tirsdag?
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 3 måneder siden #3 af Pelle

Fondo_Sur skrev: Jeg forstår ikke lige situationen om Godin?

Hvis han er ude af første kamp, hvorfor placerer i så Godin og Hernandez, som et makkerpar til - må det formodes - den første kamp på tirsdag?

Der står da ikke, at Godin er ude?

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 3 måneder siden #4 af SR4
Med det tætpakkede program vi har, håber jeg virkelig vi udnytter hjemmebanefordelen og skaderne og lukker runden i første kamp.

9 år 3 måneder siden #5 af Fondo_Sur

Pelle skrev:

Fondo_Sur skrev: Jeg forstår ikke lige situationen om Godin?

Der står da ikke, at Godin er ude?

Cool. Jeg læste forkert fordi jeg ikke vidste, at Gimenez er fra Uruguay.

9 år 3 måneder siden #6 af Fondo_Sur

SR4 skrev: Med det tætpakkede program vi har, håber jeg virkelig vi udnytter hjemmebanefordelen og skaderne og lukker runden i første kamp.

Ja, vi burde komme med alt, hvad vi har med et højt pres på hjemmebane osv., men det sker sku' nok ikke ...

Personligt vil jeg gerne se Morata starte, da han reelt vil kunne true Atleticos defensive balance. Jeg ved ikke hvad der er galt med Benzema, men han burde ikke spille.

9 år 3 måneder siden #7 af El Rojo

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev: Med det tætpakkede program vi har, håber jeg virkelig vi udnytter hjemmebanefordelen og skaderne og lukker runden i første kamp.

Ja, vi burde komme med alt, hvad vi har med et højt pres på hjemmebane osv., men det sker sku' nok ikke ...

Personligt vil jeg gerne se Morata starte, da han reelt vil kunne true Atleticos defensive balance. Jeg ved ikke hvad der er galt med Benzema, men han burde ikke spille.

Uenig. Jeg synes helt klart Benzema skal spille. Alle kan se, at der er problemer foran mål og når hans attitude halter, så ligner han en der ville få svært ved at bide sig fast i FCK. Men en topmotiveret Benz er stadig mindst et niveau over Morata. Og jeg tror på, at vi får en topmotiveret Benzema at se tirsdag aften. Mod en defensiv mur som Atletico formentlig vil stille op foran eget felt er Benzema altafgørende. Ikke bare med hans spilforståelse men også hans løb der trækker midterforsvaret skævt og giver plads til verdens bedste boksspiller.

Generelt er jeg også rystet over den manglende vilje og energi - ikke bare fra Benzema men fra en god håndfuld fra A-kæden. Men selvfølgelig skal A-kæden spille. Lad os nu ikke glemme, at det var A-kæden der ekspederede Bayern München ud over to kampe - de gør det samme mod Atletico.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 3 måneder siden #8 af Pelle
Benzema er ikke et niveau over Morata i øjeblikket. Franskmanden er kastrofal i alt, hvad han foretager sig. Han brænder de mest oplagte chancer og han har værre holdning end en doven teenager til session.

Derudover har han slet ikke haft det fabelagtige kombinationsspil med Ronaldo, som vi så mod Bayern. Og når det ikke fungerer, er Benzema slet og ret uduelig. Det irriterer mig, at han kun har en håndfuld gode kampe før han falder tilbage på samme, gamle, støvede hylde, hvor han ikke bidrager med noget som helst. Nåh ja - hans genpres er en fucking joke!
Morata bør uden tvivl spille i morgen.

Jeg har siddet og set en del Atletico-kampe, og der er noget, der går igen. De forsvarer ofte med alle mand bag bolden. Når de så erobrer og går igang med omstillingen, skal bolden føres frem af Griezmann, for ellers går det alt for langsomt. Griezmann er med i alt opbyggende, og de scorer sjældent uden bolden har været igennem hans fødder.
Jeg ser gerne Casemiro lave en "Messi" på ham, så han mandsopdækker ham, når vi forsvarer og holder sig tæt på ham i vores angreb. Kan han sidde i haserne på ham, vil det stække deres angreb og tage 80% af deres offensive kvalitet. Jeg håber meget, at vi fokuserer på ikke at give ham plads, for han kan virkelig gøre livet surt for os.

9 år 3 måneder siden #9 af El Rojo

Pelle skrev: Benzema er ikke et niveau over Morata i øjeblikket. Franskmanden er kastrofal i alt, hvad han foretager sig. Han brænder de mest oplagte chancer og han har værre holdning end en doven teenager til session.

Derudover har han slet ikke haft det fabelagtige kombinationsspil med Ronaldo, som vi så mod Bayern. Og når det ikke fungerer, er Benzema slet og ret uduelig. Det irriterer mig, at han kun har en håndfuld gode kampe før han falder tilbage på samme, gamle, støvede hylde, hvor han ikke bidrager med noget som helst. Nåh ja - hans genpres er en fucking joke!

Det er lidt min pointe også - han er en joke når han ikke er topmotiveret. Men det tror jeg han er mod Atletico. Ingen tvivl om at det er til grin, at han kun kan motivere sig til de største kampe - min pointe er blot, at når han er motiveret, så er han bedre end Morata. Så længe siden er det ikke at vi slog Bayern, og jeg synes han var aldeles fremragende på Allianz. Jeg vil gå så langt som at sige, at Benz i topform er uundværlig for holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 3 måneder siden #10 af Pelle

El Rojo skrev:

Pelle skrev: Benzema er ikke et niveau over Morata i øjeblikket. Franskmanden er kastrofal i alt, hvad han foretager sig. Han brænder de mest oplagte chancer og han har værre holdning end en doven teenager til session.

Det er lidt min pointe også - han er en joke når han ikke er topmotiveret. Men det tror jeg han er mod Atletico. Ingen tvivl om at det er til grin, at han kun kan motivere sig til de største kampe - min pointe er blot, at når han er motiveret, så er han bedre end Morata. Så længe siden er det ikke at vi slog Bayern, og jeg synes han var aldeles fremragende på Allianz. Jeg vil gå så langt som at sige, at Benz i topform er uundværlig for holdet.

Men hvorfor ikke vælge den, der er i form? Det er nøjagtig det samme argument, som mange af Jer kommer med for at vælge Isco, som også er i fantastisk form. Morata gør det, han skal. Han scorer mål - og han scorer dem altså ret hyppigt.

Det er jo ikke ligefrem fordi Benzema konsekvent er storspillende mod Atletico Madrid.

Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Pelle.

9 år 3 måneder siden #11 af El Rojo

Pelle skrev:

El Rojo skrev:

Men hvorfor ikke vælge den, der er i form? Det er nøjagtig det samme argument, som mange af Jer kommer med for at vælge Isco, som også er i fantastisk form. Morata gør det, han skal. Han scorer mål - og han scorer dem altså ret hyppigt.

Det er jo ikke ligefrem fordi Benzema konsekvent er storspillende mod Atletico Madrid.

Med al respekt for Morata - det er nemmere at være i form mod Leganes, Gijon og Deportivo end det er mod Bayern og Atletico. Morata har slet ikke det samme touch og den samme spilforståelse som der, i mine øjne, skal til at for at lirke Atleticos bolværk op. Vi har ikke brug for manden der skal sætte den afgørende fod på - ham har vi i forvejen. Vi har brug for manden der lægger næstsidste eller sidste aflevering.

At sammenligne med Isco synes jeg ikke er passende. Benzema/Morata diskussionen er en anden. Manden konkurrerer med LV, Asensio og James. Det begynder seriøst at lugte af, at han enten har knaldet Perez' kone eller datter, hvis han ikke starter inde tirsdag. Det ville være fuldstændig forrykt i mine øjne.

9 år 3 måneder siden #12 af Siempre fiel

El Rojo skrev:

Ja en "finale" om mesterskabet mod Barca var jo tydeligvis ik noget der ku motivere den gode Benzema hvis man ska vurdere udfra hans præstation - så jeg ved ikke hvorfor man ska tro på kampen imorgen ka motivere ham. Men det er også ligegyldigt for han spiller jo igen fra start uanset hvor ringe han har været. Det har han gjort i mange år og det gør han sikkert også flere år frem. Først mistede vi Higuaín pga klubbens perverse forkærlighed for Benzema og nu mister vi Morata til sommer - franskmanden er fanme umulig at slippe af med
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, BBB, Pelle, ChrillRM14

Leveret af Kunena Forum