Aletico Madrid i defensive kvaler inden tirsdagens Champions League-brag

9 år 3 måneder siden #13 af Pelle
Jeg synes det er lidt vildt, at man forsvarer at spille med Benzema. Undtagen kampen på Allianz leverer han jo ikke i de store kampe. Hvis ikke Morata får tilliden, finder vi jo aldrig ud af, om han kan levere på den store scene.

Men én ting er sikkert. Morata arbejder både 3 og 4 gange hårdere end Benzema, og det er der altså brug for mod et hold som Atletico.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Siempre fiel, ChrillRM14, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #14 af El Rojo
Jeg synes at det var tydeligt, at det var et forkert taktisk oplæg mod Barca. Jaja, man kan sagtens rette kritik mod Benz, men det var hele holdet der pressede afventende, hvilket var en taktisk brøler. Husker ham ikke som så håbløs i Clasico, men kan godt være jeg er farvet.

Morata har i mine øjne ikke niveauet i mellemleds-spillet, og det synes jeg stadig er mere afgørende end hans presspil. Synes også Benzemas løb er så meget klogere, han river altid forsvarene op med de brede løb. Og jo, jeg synes der er grundlag for at sige, at han spiller bedre i de store kampe. Hvis vi ser bort fra afbrænderne så er han et stort aktiv for holdet.

Det kan godt være, at vi skal lave en agree to disagree. Jeg får nok ret i og med han får lov at spille tirsdag, så må vi håbe, at I ikke får ret ift. hans præstation :)

9 år 3 måneder siden #15 af Pelle
Enig, lad os enes om at være uenige.
Og lad os håbe, at han spiller sit livs kamp - selv om jeg har svært ved at se, hvor det skal komme fra ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 3 måneder siden #16 af Dios
Nu siger jeg noget der ikke skal misforstås, for jeg er også træt af Benzema til tider.

Problemet er bare, at han altid spiller med A-kæden, og derfor ingen funktion rigtig har, da boldene alligevel bliver spillet i hovedhøjde. Der var engang, hvor vi prøvede at spille bolden langs jorden, men det synes jeg nærmest vi har opgivet. Den sidste kamp han spillede med B-kæden, hvor det er bold på jorden og hurtige kombinationer, der blev han kampens spiller imod Eibar, hvis jeg ikke husker meget forkert.

Ronaldo er jo holdets spilstation nr. 1, og hvis han vil have den på et indlæg i feltet, så er det sådan holdet spiller. Det er jo ikke fordi Modric og Kroos spiller i mellemrummet, så Benzema har nogle at kombinere med. Jeg kan heller ikke huske hvornår Benzema er blevet spillet helt fri foran mål. Han har brændt nogle grimme chancer, men aldrig de 2 Morata brændte imod Deportivo, hvor han er i balance, eller har styr over bolden. Ingen undskyldning, for Benzema skal scorer på ihvertfald 70% af de chancer han har brændt i år, men nu er det jo bare ikke fordi vi har en angriber som udstråler overlegenhed på bænken.
Morata brænder de 2 største chancer i år imod Deportivo, men er ellers forholdsvis anonym. Han kæmper, og det er rigtig lækkert, men jeg ville til hver en tid vælge Benzema fremfor Morata, fordi Morata bare ikke er specielt god.

Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at spillestilen med A-kæden passer Morata langt bedre end Benzema, og omvendt. Morata er bare ikke i nærheden af at nå et niveau, som kræver en startplads i Real Madrid!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

9 år 3 måneder siden #17 af Siempre fiel

Dios skrev: ...men nu er det jo bare ikke fordi vi har en angriber som udstråler overlegenhed på bænken...
....Han kæmper, og det er rigtig lækkert, men jeg ville til hver en tid vælge Benzema fremfor Morata, fordi Morata bare ikke er specielt god....
...Morata er bare ikke i nærheden af at nå et niveau, som kræver en startplads i Real Madrid!

Nej det er måske svært at udstråle overlegenhed når man VED at ligegyldigt hvordan man leverer - og hvordan Benzema leverer - så er man henvist til bænken straks igen. Det giver jo også noget usikkerhed når man ved at ens chancer er så uendeligt små og at ens snor er så kort - det må gi lidt angst for at fejle, hvilket aldrig er befordrende for en angriber. Samtidig er der nok mere rust hos en angriber der så sjældent får chancen.

Du ville til enhver tid vælge Benz over Morata - åbenbart uagtet hvor ringe Benzema har gjort det og i hvor lang tid mandens elendighed har varet - og uagtet Moratas bedre nuværende form. Så har du jo bare samme indstilling som Zizou som valgte BBC ved sæsonens start og som et stædigt æsel holder fast.

Men når alt det så er sagt, så er jeg sådan set alligevel lidt enig. Jeg er personligt også i tvivl om hvorvidt Morata har det niveau som vi forventer af en starter i Real Madrid. Og Benzema HAR uden tvivl et højere topniveau. Det ændrer dog ikke på at Benzema selv meget, meget sjældent leverer som en Real Madrid-starter burde (eller som en spiller over serie 5-niveau burde). Det ændrer heller ik på at Morata med måske mindre talent generelt leverer bedre grundet fight, arbejdsomhed og ærgerrighed og GENERELT mere skarphed.

9 år 3 måneder siden #18 af Dios
Siempre fiel skrev:

Nej det er måske svært at udstråle overlegenhed når man VED at ligegyldigt hvordan man leverer - og hvordan Benzema leverer - så er man henvist til bænken straks igen. Det giver jo også noget usikkerhed når man ved at ens chancer er så uendeligt små og at ens snor er så kort - det må gi lidt angst for at fejle, hvilket aldrig er befordrende for en angriber. Samtidig er der nok mere rust hos en angriber der så sjældent får chancen.

Du ville til enhver tid vælge Benz over Morata - åbenbart uagtet hvor ringe Benzema har gjort det og i hvor lang tid mandens elendighed har varet - og uagtet Moratas bedre nuværende form. Så har du jo bare samme indstilling som Zizou som valgte BBC ved sæsonens start og som et stædigt æsel holder fast.

Men når alt det så er sagt, så er jeg sådan set alligevel lidt enig. Jeg er personligt også i tvivl om hvorvidt Morata har det niveau som vi forventer af en starter i Real Madrid. Og Benzema HAR uden tvivl et højere topniveau. Det ændrer dog ikke på at Benzema selv meget, meget sjældent leverer som en Real Madrid-starter burde (eller som en spiller over serie 5-niveau burde). Det ændrer heller ik på at Morata med måske mindre talent generelt leverer bedre grundet fight, arbejdsomhed og ærgerrighed og GENERELT mere skarphed.

Netop Benzema vs. Morata er lidt modsigende ift. min normale holdning. For ingen skal fredes! Nu er det bare sådan, at jeg egentlig ikke giver specielt meget for mål (alene), hvis jeg mener spilleren hæmmer holdet. Her er Ronaldo et fantastisk eksempel. Alle mener man ikke kan levere uden Ronaldo, og helt korrekt, så scorer han alle de vigtige mål, men samtidig er han også den eneste der nærmest bliver søgt når han spiller. Når vi spiller uden ham, så er holdet mere frit. Og med Morata inde, så bliver alt bare hæmmet som jeg ser det. Han giver en anden dimension, og har nogle egenskaber jeg rigtig godt kan lide, men over all, så ligner han jo en Segunda spiller når han modtager bolden, og det kan jeg ikke leve med.

Spillere som Nacho, Kovacic, Asensio og Isco er jo alle som netop levere varen når de kommer ind. Isco er vel det bedste eksempel her, og selvom jeg er enig i dine argumenter hvad angår kampform mm. så ser vi jo bare en klasseforskel på Isco og Morata's præstationer. De er i samme bås, men hvor Isco er på alles læber, så er Morata det, fordi han er egen avl. Han havde jo ikke engang fået chancen som 3. valg, hvis han var fra Italien af.
Havde Morata leveret overlegende præstationer, så havde jeg foretrukket ham fremfor Benzema, men sådan synes jeg bare ikke det er. Synes begge præstere under niveau, og derfor vil jeg altid vælge den med det højeste topniveau.

Jeg ville elske, hvis Benzema tog flere dybdeløb og pressede boldholder langt bedre og mere ihærdigt end han gør, men hans indflydelse på holdet når han får noget hjælp er uundværlig synes jeg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 3 måneder siden #19 af Hugol

Pelle skrev: Benzema er ikke et niveau over Morata i øjeblikket. Franskmanden er kastrofal i alt, hvad han foretager sig. Han brænder de mest oplagte chancer og han har værre holdning end en doven teenager til session.

Derudover har han slet ikke haft det fabelagtige kombinationsspil med Ronaldo, som vi så mod Bayern. Og når det ikke fungerer, er Benzema slet og ret uduelig. Det irriterer mig, at han kun har en håndfuld gode kampe før han falder tilbage på samme, gamle, støvede hylde, hvor han ikke bidrager med noget som helst. Nåh ja - hans genpres er en fucking joke!
Morata bør uden tvivl spille i morgen.

Jeg har siddet og set en del Atletico-kampe, og der er noget, der går igen. De forsvarer ofte med alle mand bag bolden. Når de så erobrer og går igang med omstillingen, skal bolden føres frem af Griezmann, for ellers går det alt for langsomt. Griezmann er med i alt opbyggende, og de scorer sjældent uden bolden har været igennem hans fødder.
Jeg ser gerne Casemiro lave en "Messi" på ham, så han mandsopdækker ham, når vi forsvarer og holder sig tæt på ham i vores angreb. Kan han sidde i haserne på ham, vil det stække deres angreb og tage 80% af deres offensive kvalitet. Jeg håber meget, at vi fokuserer på ikke at give ham plads, for han kan virkelig gøre livet surt for os.

De forsvarede også med alle mand bag bolden i el Derbi. Problemet med den kamp var, at vi skulle spille i München ugen efter, hvorfor holdet spillede i et lavere tempo. Men Atletico var ikke skræmmende og havde kun de sidste 10 minutter. Zidane kan i princippet bruge A og B hold i morgen, mens han kan give kampe til dem der ikke spiller mod Granada. Dermed vil vi kunne presse Atletico helt fra start i morgen. Der skal angribes med det samme og jeg acceptere ikke andet end en 3 måls sejr. Det er 100% muligt !

Er der nogen der går på banen i morgen og spiller uden engagement, så skal de ud ved halvleg. Tænker hovedsageligt på Benzema her, der bare har spillet uden energi de sidste kampe. Der skal komme mål fra hans side.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 3 måneder siden #20 af Fondo_Sur
Benzema spiller dog nok i morgen. Hvis det dog viser sig, at han forbliver fuldstændigt anonym, og at vi ryger ud samlet til Atletico, så skal han sælges, da hans selvtillid ikke kan bære at han sidde på bænken.

Spillerne har alle forudsætninger for at vinde - hvis - de spiller som en enhed. Og det er i dette henseende jeg ikke stoler på Benzema.

Leveret af Kunena Forum