Spansk og brasiliansk presse: Vinicius-køb kan offentliggøres inden for timer

9 år 2 måneder siden #13 af Daniel
Hugol

Jeg har kun læst positive ord fra Carvajal om dennes tid i Leverkusen. Jeg vil da gerne læse dén artikel, hvor han stiller spørgsmåltegn ved sin udlejning. Jeg har faktisk lige læst følgende fra et interview tilbage i 2014:

"It was an amazing experience in my development as a player. Playing football in a different country was a great opportunity and Leverkusen treated me well. It was wonderful."

Med andre ord: Jeg tror, at Carvajal var ret glad for opholdet i Tyskland; et ophold der var en kæmpe stor succesoplevelse, som han udelukkende har bygget videre på siden. Det var ingenlunde unødvendigt. Tværtimod. Jeg vil nærmere postulere, at det var Carvajals klogeste beslutning til dato.

Generelt er det en fandens intelligent måde at udvikle spillere på fra Real Madrid side, og ligeledes den vej flere nuværende Castilla-spillere kommer til at tage i håbet om et senere gennembrud i Real Madrid.

Og lige en lille kommentar til denne her:

Jeg må så vente på om nogen er i stand til at modargumentere at Ødegaard taktisk er ret svag på en fodboldbane.

Jeg læser ingen steder i denne tråd, at du har argumenteret for, at Ødegaard er svag taktisk, så de argumenter vil jeg da gerne høre. Du har derimod brugt en masse spalteplads på at gøre opmærksom på, at du har set ham spille, set ham træne, postuleret at han knap nok kunne begå sig i Segunda B, postuleret at han ikke har en lys fremtid i Real Madrid, fordi han valgte at skifte til Heerenveen, som du hævder ikke er kendte for talentudvikling, snakket lidt om din egen mavefornemmelse mm.

Men..... hvor er argumenterne? Du kan meget vel have ret, men som enkeltstånede sætninger runger det hult.

At du eksempelvis har spillet sammen med Jesper Håkansson, som ikke magtede eventyret i hollandsk fodbold, har jo intet at gøre med Ødegaard. Absolut intet. Jeg skal jo have et eller andet at modargumentere, før det kan lade sig gøre, forstår du nok ;-)
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #14 af Hugol

Daniel skrev: Hugol

Jeg har kun læst positive ord fra Carvajal om dennes tid i Leverkusen. Jeg vil da gerne læse dén artikel, hvor han stiller spørgsmåltegn ved sin udlejning. Jeg har faktisk lige læst følgende fra et interview tilbage i 2014:

"It was an amazing experience in my development as a player. Playing football in a different country was a great opportunity and Leverkusen treated me well. It was wonderful."

Med andre ord: Jeg tror, at Carvajal var ret glad for opholdet i Tyskland; et ophold der var en kæmpe stor succesoplevelse, som han udelukkende har bygget videre på siden. Det var ingenlunde unødvendigt. Tværtimod. Jeg vil nærmere postulere, at det var Carvajals klogeste beslutning til dato.

Generelt er det en fandens intelligent måde at udvikle spillere på fra Real Madrid side, og ligeledes den vej flere nuværende Castilla-spillere kommer til at tage i håbet om et senere gennembrud i Real Madrid.

Og lige en lille kommentar til denne her:

Jeg må så vente på om nogen er i stand til at modargumentere at Ødegaard taktisk er ret svag på en fodboldbane.

Jeg læser ingen steder i denne tråd, at du har argumenteret for, at Ødegaard er svag taktisk, så de argumenter vil jeg da gerne høre. Du har derimod brugt en masse spalteplads på at gøre opmærksom på, at du har set ham spille, set ham træne, postuleret at han knap nok kunne begå sig i Segunda B, postuleret at han ikke har en lys fremtid i Real Madrid, fordi han valgte at skifte til Heerenveen, som du hævder ikke er kendte for talentudvikling, snakket lidt om din egen mavefornemmelse mm.

Men..... hvor er argumenterne? Du kan meget vel have ret, men som enkeltstånede sætninger runger det hult.

At du eksempelvis har spillet sammen med Jesper Håkansson, som ikke magtede eventyret i hollandsk fodbold, har jo intet at gøre med Ødegaard. Absolut intet. Jeg skal jo have et eller andet at modargumentere, før det kan lade sig gøre, forstår du nok ;-)

Lad mig lige ligge ud med inden jeg går i dybden med de ting du efterlyser, at Real Madrid Castilla på trods af de indkøb og forstærkninger der er kommet til holdet, har haft enorme vanskeligheder ved at gøre sig gældende i toppen af Segunda B. Selv med Martin Ødegaard på holdet, har de leveret meget skuffende resultater, også under Zidane.

Vedr Carvajal og sin tid omkring sit skifte og det at være parat til 1 holdet.

"Cree que era necesario aquel año en la Bundesliga o ya se veía listo para el primer equipo?

RMourinho fue un poco oportunista. Cuando volví es que necesitaba un año fuera. Y si no lo hubiese hecho bien hubiera dicho que no tenía nivel para jugar en el Real Madrid. Si pasaba era bueno, si no pasaba era malo. Yo creo que estaba perfectamente preparado para estar en el primer equipo, pero bueno, el entrenador, en este caso Mourinho, no contaba conmigo. Yo prefería abrirme paso en Europa, en otra Liga, a quedarme en Segunda en el Castilla. Salí con la idea de volver. Y así fue, me lo curré mucho. También llegué al Madrid de manera diferente, no es lo mismo hacerlo como canterano desde el Castilla que habiendo salido fuera y ya con un nivel y un estatus."

Så i bund og grund mente spilleren selv at han var klar til første holdet, et skifte ikke var nødvendigt. Ja han var glad for sin tid i Leverkusen og selvfølgelig har han lært noget. Men det var i hans øjne ikke et nødvendigt skfite men blot endnu en udfordring for at ende på 1 holdet.

Angående Ødegaards taktiske svagheder kom det især perfekt til syne i en kamp mod Rayo B. Han havde utroligt svært ved nærkampene og blev presset helt i bund. Han lignede en som var meget forvirret på banen, og fik ikke meget ud af sit spil. Men generelt så er han ikke en spiller, som ønsker at bruge sine kræfter på at lave defensivt arbejde og denne fighter mentalitet, var ligesom det der manglede hos ham på Castilla. Han lå faktisk på en plads som han ikke normalt spillede og det bar han spil utroligt meget præg af, både defensivt og offensivt. Jeg har tidligere nævnt nogle problemstillinger omkring Ødegaard på siden, men hvor meget det har været kan jeg ikke huske. Dog er hans sparke teknik ikke særlig godt udviklet. Han formår at komme frem til nogle chancer, men afslutninger er i ringe kvalitet. Det skal det altså bare ikke være på det niveau. Ødegaard viste ikke nok til kampene på Castilla, at han virkelig være en del af førsteholdet. Teknisk set er han en meget dygtig spiller, mens hans spilleforståelse godt kunne bruge et løft. Nu har du lidt at arbejde med.

Nej at jeg har spillet med Håkansson har ingen indflydelse på Ødegaars succes, men de har trods alt spillet i samme klub, hvor missionen var og er den samme. Jeg kan se, at i denne sæson har Ødegaard fået den samme oplevelse som Jesper gjorde i sin tid. Hvis Ødegaard skal udvikle sig som spiller, så skal han ikke komme for at sidde på bænken. Heerenveen er stadig ikke kendt for at udvikle store talenter, ej heller tage godt i mod dem og udvikle dem så de kan komme bedre tilbage til deres oprindelige klubber. Derfor ser jeg Ødegaards skifte til Holland som mislykket. Der skal hvert fald ske ting og sager før det kan gå den rigtige vej. Jesper magtede fint sin tid i Hollandsk fodbold, men ikke ligeså godt som Patrick Mtiliga jeg også kendte en smule til. Ham spillede jeg med i et par kampe og han var fandens dygtig.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 2 måneder siden #15 af Hugol
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.

9 år 2 måneder siden #16 af Dios
Hugol skrev:

For det første er Heerenveen ikke en klub som er velkendt for at forbedre talenter, jeg har selv spillet sammen med Jesper Håkansson der endte i Heerenveen og hurtigt måtte pakke sammen igen, blot fordi han fik en skade der holdte ham ude i en periode.

Så du vælger at gå over 10 år tilbage for at dømme Heerenveen for deres talentudvikling? Derudover var Jesper en udmærket fodboldspiller, men intet stort overhovedeet. Er vokset op med ham, og vi stoppede kontakten da han tog til Viborg. Ken Ilsø har en helt anden historie end Jesper hvad angår Frem's "samarbejde" med Heerenveen for 10-15 år siden.
Fælles er dog, at Ødegaard's talent er langt større end nogle af Frem's daværende talenter. At du kan drage paralleller forstår jeg simpelthen ikke.

Nuvel, så har Ødegaard ikke domineret så meget som man turde håbe på, men at dømme ham som flop er godt nok ude af proportioner! Specielt hans alder taget i betragtning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

9 år 2 måneder siden #17 af Daniel
Hugol

Lad mig starte med at afmontere din fordom om Heereveen som udviklingsklub:

Spiller 1: Oussama Assaidi. Han skiftede 2009 De Graafschap ud med Heereveen (79 kampe, 20 mål) i en alder af 20 år. Liverpool hapsede ham i 2012. Han floppede. 28 år i dag.
Spiller 2: Hakim Ziyech. Et produkt fra Heereveens ungdomsafdeling. Skiftede til klubben i 2004. Debuterede som 19-årig for førsteholdet i 2012, inden turen i 2014 gik videre til Twente. Han er nu fast mand på det Ajax-mandskab, der skal spille om EL-trofæet om få uger. 24 år i dag.
Spiller 3: Jon Dahl Tomasson. Ja, ham kender vi allesammen. Køge udviklede ham. Heereveen en smule mere. Jons karriere taler for sig selv.
Spiller 4: Lasse Schöne. En spiller mere, der spillede ungdomsfodbold i Heereveen. Formåede ikke at slå igennem, men er af omveje blevet en klassespiller i hollandsk fodbold.
Spiller 5: Bas Dost. Debuterede som 20-årig i Heereveen. Spillede der i to sæsoner inden turen gik til Wolfsburg. Er nu 27 år og en kæmpe profil i Sporting Lissabon.
Spiller 6: Klaas-Jan Huntelaar. Debuterede i samme alder som Doost i Heereveen. Han har vel sagtens også haft en OK karriere.

Og der er MANGE flere spillere, som har været forbi Heerenveen i en ung alder for efterfølgende at tage skridtet videre: Nistelrooy, Afonso Alves, Sulejmani, Janmaat, Narsingh og Daniel Jensen.

Men derfor vil jeg selvfølgelig ikke kloge mig på, om det er en go' udviklingsklub eller ej. Jeg kan blot konstatere, at der har været en spiller eller to gennem Heerenveen, som efterfølgende har haft en OK karriere, hvorfor JEG synes, at følgende lyder helt ude i skoven:

Heerenveen er stadig ikke kendt for at udvikle store talenter, ej heller tage godt i mod dem og udvikle dem så de kan komme bedre tilbage til deres oprindelige klubber.

Man havde uden tvivl forventet sig mere af Ødegaard i Heerenveen. Uden tvivl. Men han er stadig ung, hvilket vel sagtens også er grunden til, at hollænderne valgte at hente ham for halvanden sæson og ikke blot en halv. Jeg forventer mig langt mere af Ødegaard i 17/18, og først derefter vil jeg vurdere, om han har udviklet sig nok eller ej til at kunne vende tilbage og have indflydelse på Real Madrids hold i fremtiden. Det er simpelthen for tidligt at spå om endnu, om end det ikke har formet sig som nogle af partnerne havde ønsket sig....... endnu ;-)

Men som udgangspunkt kan jeg slet ikke finde ét argument for, hvor Heerenveen skulle være et forkert match for Ødegaard.

Og vurderer vi nu spillere på kun én kamp? Jeg synes eksempelvis, at han spillede en flot returkamp mod Cultural Leonesa i CdR, hvor mange af nordmandens åbenlyse kvaliteter kom super til udtryk på grønsværen. Og så kan jeg slet ikke forstå, hvordan man kan negligere Ødegaards spilforståelse. Det er jo netop en af nordmandens store spidskompetencer, ligesom teknikken også er eminent. Det kræver ikke mange kampe for at komme frem til den konklusion.

Nej, han er ikke god defensiv. Nej, han er ikke et fysisk pragteksemplar og mangler derfor meget i nærkampene, men Real Madrid hentede jo heller ikke en engelsk underudviklede tovejsspiller. Nej, de hentede en elegant nordmand. Og det skal man have for øje. Du vil altid blive skuffet over Ødegaard, hvis du forventer defensivt arbejdsraseri og mange vundne nærkampe.

Ødegaards fodboldkunnen er skræddersyet til den traditionelle 10'er, og det kan meget vel blive nordmandens største udfordring. For er den traditionelle 10'er i virkeligheden ikke ved at uddø, ligesom den traditionelle 9'er? De spilstyrende skikkelser er jo at finde længere tilbage på grønsværen i dagens fodbold, hvorfor den offensivt midt blive en smule overflødig. Men har han den fodboldhjerne, som jeg tror OG påstår han har, så er jeg sikker på, at han godt kan omstille sig i samme omfang som Isco, uden overhovedet at drage paralleller.

Jeg vil lade den med Carvajal være for nu. Jeg læser det mere som en bredside til Mourinho, om end han da også får slynget ud, at han selv mente, han var opgaven voksen. Men igen, det læser jeg også mere som et statement til Mourinho om, at det var underligt at forlange et udenlandsophold for at bevise sit værd på grønsværen. Hvor om alting er, så ændrer det ikke på det faktum, at han var glad for opholdet i Leverkusen, og tog der til for at gøre sig fortjent til en plads i Real Madrids førsteholdstrup. Det var ingenlunde spild af tid. Slet ikke. Og nu har jeg læst flere artikler i dag, hvor han udtaler sig i positive vendinger om sit ophold i tysk fodbold.

Og lige én sidste ting. Zidane nærede stor tillid til Ødegaard, da han styrede Castilla. Det var tiden efter Zidane, hvor trænerne ikke magtede nordmandens spillestil i deres taktiske planer, hvilket denne artikel berører en lille smule: www.tv2.no/a/8088734/
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Daniel.

9 år 2 måneder siden #18 af Hugol

Daniel skrev: Hugol

Lad mig starte med at afmontere din fordom om Heereveen som udviklingsklub:

Spiller 1: Oussama Assaidi. Han skiftede 2009 De Graafschap ud med Heereveen (79 kampe, 20 mål) i en alder af 20 år. Liverpool hapsede ham i 2012. Han floppede. 28 år i dag.
Spiller 2: Hakim Ziyech. Et produkt fra Heereveens ungdomsafdeling. Skiftede til klubben i 2004. Debuterede som 19-årig for førsteholdet i 2012, inden turen i 2014 gik videre til Twente. Han er nu fast mand på det Ajax-mandskab, der skal spille om EL-trofæet om få uger. 24 år i dag.
Spiller 3: Jon Dahl Tomasson. Ja, ham kender vi allesammen. Køge udviklede ham. Heereveen en smule mere. Jons karriere taler for sig selv.
Spiller 4: Lasse Schöne. En spiller mere, der spillede ungdomsfodbold i Heereveen. Formåede ikke at slå igennem, men er af omveje blevet en klassespiller i hollandsk fodbold.
Spiller 5: Bas Dost. Debuterede som 20-årig i Heereveen. Spillede der i to sæsoner inden turen gik til Wolfsburg. Er nu 27 år og en kæmpe profil i Sporting Lissabon.
Spiller 6: Klaas-Jan Huntelaar. Debuterede i samme alder som Doost i Heereveen. Han har vel sagtens også haft en OK karriere.

Og der er MANGE flere spillere, som har været forbi Heerenveen i en ung alder for efterfølgende at tage skridtet videre: Nistelrooy, Afonso Alves, Sulejmani, Janmaat, Narsingh og Daniel Jensen.

Men derfor vil jeg selvfølgelig ikke kloge mig på, om det er en go' udviklingsklub eller ej. Jeg kan blot konstatere, at der har været en spiller eller to gennem Heerenveen, som efterfølgende har haft en OK karriere, hvorfor JEG synes, at følgende lyder helt ude i skoven:

Heerenveen er stadig ikke kendt for at udvikle store talenter, ej heller tage godt i mod dem og udvikle dem så de kan komme bedre tilbage til deres oprindelige klubber.

Man havde uden tvivl forventet sig mere af Ødegaard i Heerenveen. Uden tvivl. Men han er stadig ung, hvilket vel sagtens også er grunden til, at hollænderne valgte at hente ham for halvanden sæson og ikke blot en halv. Jeg forventer mig langt mere af Ødegaard i 17/18, og først derefter vil jeg vurdere, om han har udviklet sig nok eller ej til at kunne vende tilbage og have indflydelse på Real Madrids hold i fremtiden. Det er simpelthen for tidligt at spå om endnu, om end det ikke har formet sig som nogle af partnerne havde ønsket sig....... endnu ;-)

Men som udgangspunkt kan jeg slet ikke finde ét argument for, hvor Heerenveen skulle være et forkert match for Ødegaard.

Og vurderer vi nu spillere på kun én kamp? Jeg synes eksempelvis, at han spillede en flot returkamp mod Cultural Leonesa i CdR, hvor mange af nordmandens åbenlyse kvaliteter kom super til udtryk på grønsværen. Og så kan jeg slet ikke forstå, hvordan man kan negligere Ødegaards spilforståelse. Det er jo netop en af nordmandens store spidskompetencer, ligesom teknikken også er eminent. Det kræver ikke mange kampe for at komme frem til den konklusion.

Nej, han er ikke god defensiv. Nej, han er ikke et fysisk pragteksemplar og mangler derfor meget i nærkampene, men Real Madrid hentede jo heller ikke en engelsk underudviklede tovejsspiller. Nej, de hentede en elegant nordmand. Og det skal man have for øje. Du vil altid blive skuffet over Ødegaard, hvis du forventer defensivt arbejdsraseri og mange vundne nærkampe.

Jeg vil lade den med Carvajal være for nu. Jeg læser det mere som en bredside til Mourinho, om end han da også får slynget ud, at han selv mente, han var opgaven voksen. Men igen, det læser jeg også mere som et statement til Mourinho om, at det var underligt at forlange et udenlandsophold for at bevise sit værd på grønsværen. Hvor om alting er, så ændrer det ikke på det faktum, at han var glad for opholdet i Leverkusen, og tog der til for at gøre sig fortjent til en plads i Real Madrids førsteholdstrup. Det var ingenlunde spild af tid. Slet ikke. Og nu har jeg læst flere artikler i dag, hvor han udtaler sig i positive vendinger om sit ophold i tysk fodbold.

Og lige én sidste ting. Zidane nærede stor tillid til Ødegaard, da han styrede Castilla. Det var tiden efter Zidane, hvor trænerne ikke magtede nordmandens spillestil i deres taktiske planer, hvilket denne artikel berører en lille smule: www.tv2.no/a/8088734/

Dios, det var ikke for at drage paralleller, men for at give udtryk for at Heerenveen måske tager en del unge spillere ind billigt, for at håbe på at de kan det de skal på banen og løfte holdet. Ikke for at bruge tid på at løfte dem og udvikle dem.

Daniel, de spillere du snakker om er jo ikke en del af Heerenveens produkt. De har måske modnet spillerne en del mere, men det er jo ikke så du kan sige at der ligger et kæmpe stykke arbejde bag disse spiller fra Heerenveens side. Det er nøjagtigt det samme Real Madrid har gjort med Casemiro eksempel vis og flere andre spillere, som kommer til Madrid i en alder som 16-18 årige. Men det er ikke en del af klubbens eget produkt og eget talent arbejde der gør at de i sidste ende kommer på første holdet i større klubber. Der skal vi kigge på eksempler som Carvajal i stedet for. Har Heerenveen klaret den ? Og har Heerenveen beviser på, at de har løftet de spillere som de har hentet ind i kortvarige perioder på 2-3 år, ift de spillere du tager som eksempler.

En sjov tanke er at hollandsk fodbold stadig udvikler mange talenter, men det er da et stykke tid siden vi har set, spillere komme i samme klasse som de helt store stjerner (Robben, Ruud, Sneijder etc..), hvorfor jeg også tvivler på om Holland overhovedet er det rigtige sted på nuværende tidspunkt.

Nej, vi skal ikke kigge ud fra en kamp, men kampen mod Rayo B var blot en af mange eksempler på at Ødegaard havde det svært i første sæson. Jeg har en 13 minutters lang video på Youtube af Ødegaard op til en Castilla kamp, hvor han heller ikke gjorde det store væsen af sig. Burgui var mere iøjnefaldende. Hans anden sæson var forbedret, men det er stadig her man vælger at leje ham ud, fordi man kan se der ikke er nok udvikling på Castillas mandskab.

Jeg har snakket med en i Spanien, hvilket jeg også har nævnt tidligere. Han har trænet i flere store klubber i Madrid (Atletico og Real Madrid), vi havde da en snak omkring talent udvikling og hans bog. Jeg er i gang med at undersøge om jeg kan se hans skole i Madrid, der tager talenter ind udefra for at give dem elite træning og normal undervisning. Det er også derfor mit fokus på det her tidspunkt har ligget meget på talent udvikling, også fordi jeg selv skal igang med et større projekt i min egen klub herhjemme. Jeg har bla. set Getafe ungdoms afdeling i samme forbindelse.

Spanien har udviklet sig enormt ift at udvikle spillere og på alle aldre, derfor vil jeg gerne fokusere på spansk fodbold fremfor hollandsk. Men jeg vil da ikke sige nej tak til at se Ajax akademi og jeg har da købt hollandsk materiale for talent udvikling med nogle af top trænerne i hollandsk fodbold.

Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.

9 år 2 måneder siden #19 af Hugol
"Nej, han er ikke god defensiv. Nej, han er ikke et fysisk pragteksemplar og mangler derfor meget i nærkampene, men Real Madrid hentede jo heller ikke en engelsk underudviklede tovejsspiller. Nej, de hentede en elegant nordmand. Og det skal man have for øje. Du vil altid blive skuffet over Ødegaard, hvis du forventer defensivt arbejdsraseri og mange vundne nærkampe."

Se det er jo derfor han er sat af i Heerenveen, ser man på en norske artikel jeg henviste til tidligere. ;-)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #20 af Brylle

Hugol skrev: "Nej, han er ikke god defensiv. Nej, han er ikke et fysisk pragteksemplar og mangler derfor meget i nærkampene, men Real Madrid hentede jo heller ikke en engelsk underudviklede tovejsspiller. Nej, de hentede en elegant nordmand. Og det skal man have for øje. Du vil altid blive skuffet over Ødegaard, hvis du forventer defensivt arbejdsraseri og mange vundne nærkampe."

Se det er jo derfor han er sat af i Heerenveen, ser man på en norske artikel jeg henviste til tidligere. ;-)

Men så er det jo Heerenveen, der har hentet en spiller, som de ikke kender? Jeg kan ikke forestille mig, at de tager en spiller ind på lån i to år, som de skal betale for, når han ikke spiller (hvis jeg har forstået det rigtigt). De ved jo godt, at de får en teknisk stærk spiller, der ikke bruger mange af sine kræfter tilbage i banen. Så det kan ikke være fordi de ikke var forberedt på det og har sat ham af pga de mangler det, uagtet hvad der står i artiklen, for det vidste de i forvejen.

9 år 2 måneder siden #21 af Hugol

Brylle skrev:

Hugol skrev: "Nej, han er ikke god defensiv. Nej, han er ikke et fysisk pragteksemplar og mangler derfor meget i nærkampene, men Real Madrid hentede jo heller ikke en engelsk underudviklede tovejsspiller. Nej, de hentede en elegant nordmand. Og det skal man have for øje. Du vil altid blive skuffet over Ødegaard, hvis du forventer defensivt arbejdsraseri og mange vundne nærkampe."

Men så er det jo Heerenveen, der har hentet en spiller, som de ikke kender? Jeg kan ikke forestille mig, at de tager en spiller ind på lån i to år, som de skal betale for, når han ikke spiller (hvis jeg har forstået det rigtigt). De ved jo godt, at de får en teknisk stærk spiller, der ikke bruger mange af sine kræfter tilbage i banen. Så det kan ikke være fordi de ikke var forberedt på det og har sat ham af pga de mangler det, uagtet hvad der står i artiklen, for det vidste de i forvejen.

Jeg har set at Heerenveens træner har udtalt at de ikke skal betale noget når Ødegaard ikke spiller. Jeg kan ikke svarer på, hvor meget Heerenveen kendte til Ødegaard inden de accepterede en låne aftalte.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #22 af Brylle

Hugol skrev:

Brylle skrev:

Jeg har set at Heerenveens træner har udtalt at de ikke skal betale noget når Ødegaard ikke spiller. Jeg kan ikke svarer på, hvor meget Heerenveen kendte til Ødegaard inden de accepterede en låne aftalte.

Ja, det har du vel :)

Men det giver vel sig selv, at man laver research på en spiller, som man regnermed skal ind og spille fra start (han fik jo hurtigt chancen hurtigt fra starten). Især når det er en spiller fra en europæisk klub og som man har gode forudsætninger for at se på, før man tager et valg om at hente ham.

9 år 2 måneder siden #23 af Hugol

Brylle skrev:

Hugol skrev:

Brylle skrev:

Ja, det har du vel :)

Men det giver vel sig selv, at man laver research på en spiller, som man regnermed skal ind og spille fra start (han fik jo hurtigt chancen hurtigt fra starten). Især når det er en spiller fra en europæisk klub og som man har gode forudsætninger for at se på, før man tager et valg om at hente ham.

Øh ja, det kom frem i medierne at Heerenveen ikke laved sådan en aftale.

Jeg kan igen ikke gå i dybden med, hvor meget forarbejde Heerenveen har gjort sig ift at indhente normanden. Sandsynligvis ikke så meget siden, at han bliver brugt alt for lidt.

9 år 2 måneder siden #24 af Hugol
Apropos Ødegaard så kom der en artikel i dag.

futbol.as.com/futbol/2017/05/13/primera/1494701425_649035.html

Træneren kritisere hans fysik blandt andet og at spilletiden har været 86 minutter i to måneder. Hva man så har gjort for at udvikle hans fysik siges ikke. Sjovt at Real Madrid ikke spottede det i de sæsoner han spillede på Castilla.

Leveret af Kunena Forum