Kicker: Real Madrid vil byde på Boateng

9 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Ifølge tyske Kicker har Real Madrid klargjort et bud på 40 millioner € på Bayern Münchens Jerome Boateng, som angiveligt skal afløse Pepe fra den kommende sæson.

Og Kicker mener at vide, at en sådan handel sagtens kan realiseres, fordi Bayern München selv er på jagt efter forstærkninger til forsvaret, mens Boateng selv synes interesseret i et skifte.

Real Madrid har også fortsat planer med Jesús Vallejo, men han kan ryge på endnu en lejeaftale i den kommende sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #2 af Daniel
Vildt rygte!

Men også et udtryk for tre ting:

1. Pepe SKAL erstattes med kvalitet.
2. Real Madrid sår tvivl om Varenes bentøj over en hel sæson.
3. Real Madrid vurderer, at Vallejos udvikling har bedre af et lejeophold mere.

Boateng er en verdensklasse forsvarsspiller og ville være et fremragende aktiv at have i truppen, men hvilken rolle skal han have; første eller andetvalg? Og hvor efterlader det Nacho? Og vil Real Madrid spendere penge på en venstreback OG en central forsvarsspiller i ét transfervindue?

Der kommer til at være mange ubekendte ved en eventuel handel. Altså, hvis Kicker taler sandt ;-)

Det kan også betyde et farvel til Danilo, Nacho ud som backup til Carvajal og som tredjevalg i midterforsvaret. Marcelo og Theo til venstre, Ramos, Varane og Boateng centralt, men det lyder fandeme ekstremt, synes jeg. Sådan virkelig ekstremt :-)
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Daniel.

9 år 1 måned siden #3 af Fondo_Sur
Jeg forstår til gengæld ikke helt denne mulige handel. Boateng har også været meget ramt af skader i denne sæson, hvor han kun har spillet 20 kampe ifølge Transfermarkt. Han er bestemt en kvalitetsspiller, men kan man vriste ham fri med 40 mil €? Jeg kan ikke se hvorfor Bayern vil sælge ham. I øvrigt har han først kontraktudløb om fire år.

Det er nok en af de rygter, hvor Real Madrid blot har forhørt sig om denne mulighed. Hvis Boateng ret gerne vil til Real Madrid kan muligheden dog opstå.

Jeg er dog tryg ved at have Vallejo og lade Danilo blive, da begge deres fremtid ser lyse ud spillemæssigt.

De helt store overvejelser skal snarere handle om vores offensiv, da et vendepunkt på den front er nødvendigt.

9 år 1 måned siden #4 af Sahinovic
Blev han ikke rullet på det hårdeste af Messi?

Nå, men hvis rygterne er sande, så forstår jeg virkeligt ikke hvorfor man ikke bare forlænger med Pepe istedet for, han har før givet udtryk for at han gerne vil forlænge, og trods aldersforskellen så jeg ser stadig Pepe som en bedre forsvarsspiller.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Sahinovic.

9 år 1 måned siden #5 af Daniel

Sahinovic skrev: Blev han ikke rullet på det hårdeste af Messi?

Nå, men hvis rygterne er sande, så forstår jeg virkeligt ikke hvorfor man ikke bare forlænger med Pepe istedet for, han har før givet udtryk for at han gerne vil forlænge, og trods aldersforskellen så jeg ser stadig Pepe som en bedre forsvarsspiller.

Hvis det er dén præmis, man skal vurdere en forsvarsspiller på, vil der jo aldrig være en, som er opgaven voksen til Real Madrid; hvem er ikke blevet rullet for hårdt af Messi?

Boateng er klasse og vel sagtens med i feltet "toppen af poppen", når snakken falder på centrale forsvarsspillere.

Jeg tror Pepe har besluttet sig for at forlade Real Madrid. Han har da også fortjent at spille fast førsteholdsfodbold i mindre klub i sin karrieres efterår, om end han er klasse og jeg ditto havde håbet på, at Real Madrid gik med portugiseren ønske om to år på kontrakten. Men ak nej. Inter villegale være et hæderligt sted at slutte på toppen!

Fondo_Sur

Bayern München handler ikke altid logisk, og hvis Boateng selv har et ønske om at prøve sig af i verdens mægtigste klub, så kan end ikke tyskerne stå i vejen for dette. Se bare Kroos, om end kontraktforholdene var en smule anderledes. Real Madrid nappede ham jo uhørt billigt.

Scorer offensiven ikke nok mål? Er det ikke defensiven der snarere indkasserer for meget?

9 år 1 måned siden #6 af Kassow-Rossing
Ved vi om Boateng ikke spiller så meget i Bayern pga niveau eller andre årsager som f.eks skader?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 1 måned siden #7 af GusseG

Kassow-Rossing skrev: Ved vi om Boateng ikke spiller så meget i Bayern pga niveau eller andre årsager som f.eks skader?

I de seneste 2 sæsoner er han Ifølge transfermarkt gået glip af minimum 57 kampe og spillede i 15/16 31 kampe og 16/17 20 kampe.

Derfor synes jeg det ville være helt tosset at satse på ham, hvis rygtet taler sandt, i stedet for at give Vallejo chancen.

9 år 1 måned siden #8 af BBB

Daniel skrev:

Hvis det er dén præmis, man skal vurdere en forsvarsspiller på, vil der jo aldrig være en, som er opgaven voksen til Real Madrid; hvem er ikke blevet rullet for hårdt af Messi?

Varane? :-P

9 år 1 måned siden #9 af Daniel

GusseG skrev:

Kassow-Rossing skrev: Ved vi om Boateng ikke spiller så meget i Bayern pga niveau eller andre årsager som f.eks skader?

I de seneste 2 sæsoner er han Ifølge transfermarkt gået glip af minimum 57 kampe og spillede i 15/16 31 kampe og 16/17 20 kampe.

Derfor synes jeg det ville være helt tosset at satse på ham, hvis rygtet taler sandt, i stedet for at give Vallejo chancen.

Fin pointe, blot en lille detalje: Hvad ligger du i den markerede sætning?

Vallejo er et enormt talent. Blandt de største forsvarstalenter i verden, men det er slet ikke ensbetydende med spilletid i Real Madrid. Langt fra endda. Derfor vil jeg mene, at Vallejos udvikling ville have bedre af et lejeophold mere i en endnu bedre klub end Frankfurt. Det er i min verden det næste og mere rationelle skridt for Vallejo.

Han har vel sagtens allerede klassen til at spille i klubber som Herta Berlin og Freiburg, som er de hold, der pt. ser ud til at skulle ud og repræsentere tysk fodbold i EL den kommende sæson. Ja, måske endda Hoffenheim, der skal ud og spille kvalifikation til det forjættede land?

I spansk fodbold vil hold som Celta Vigo, Alaves, Espanyol og Malaga være gode udviklingsklubber for Vallejos vedkommende.

Jeg vil dog heller ikke udelukke et nyt ophold i Frankfurt, men en spiller som Vallejo skal bygge på, og det er jeg ikke sikker på, at Frankfurt er klubben til at gøre den kommende sæson.

Det ville være dumt fra Real Madrids side at hente et så stort talent hjem for at sidde på bænken og agere fjerdevalg til midterforsvaret; Ramos, Varane og Nacho er foran ham - det kan da kun forsvares med, at han vil blive matchet på et højere niveau på træningsbanen. Men....
Følgende bruger(e) sagde tak: GusseG

9 år 1 måned siden #10 af Daniel

BBB skrev:

Daniel skrev:

Varane? :-P

Shhhhhhh ;-)

9 år 1 måned siden #11 af GusseG
Ja, ok - kan godt se at Vallejo er for stort et talent til at være fjerdevalg og ikke være garanteret fast spilletid. Når det er sagt, så har vores fjerdevalg i år, Pepe, dog fået 1.500 min på trods af flere skader.

Hvad så med Diego Llorente, som har spillet fast i Malaga? Han virker da oplagt og har endda fået debut for Spanien...

9 år 1 måned siden #12 af Neye
Boateng har været skadet men det kommer vist til de fleste kraftbetonede spillere. Boateng er hos Bayern indgået i et kompliceret rotationssystem med Hummels og Javi Martinez. Benatia har været lejet ud (nu solgt) til Juvents og Badstuber har også været udlejet. Dvs. Bayern ikke anser de 3 CB´ere som specielt skadestruet. Men okay, de har også altid Alaba de kan hente ind, hvis der skulle opstå problemer med at besætte centralt.

Boateng, Hummels og Bonucci er efter min mening de bedste centerbacks vi kan hente og jeg er ikke utilbøjelig til at synes det er et rigtig fornuftigt fokus, hvis altså det er sandt. Jeg kan til gengæld ikke tro Bayern vil af med Boateng og slet ikke efter de har solgt Benatia. Så skal de på jagt efter en ny at spille ind sammen med Hummels for Javi Martinez er 3. valg og en spiller der bruges både som defensiv midt og centerback.

Jeg vil betragte rygtet som "under middel" i troværdighed

EDIT: Vallejo har inden hans skade været blandt Bundesligaens 3 bedste centerbacks. Ganske simpelt formiddabel men skal han placeres som 4. valg, er jeg mest til han får et år mere væk fra RM. Sådan et talent skal spille og udvikle sig. Personligt mener jeg han har langt større potentiale end de centerbacks som allerede er at finde i RM
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Neye.

Leveret af Kunena Forum