Kicker: Real Madrid vil byde på Boateng

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Kicker: Real Madrid vil byde på Boateng

Daniel skrev: Vallejo er et enormt talent. Blandt de største forsvarstalenter i verden, men det er slet ikke ensbetydende med spilletid i Real Madrid. Langt fra endda. Derfor vil jeg mene, at Vallejos udvikling ville have bedre af et lejeophold mere i en endnu bedre klub end Frankfurt. Det er i min verden det næste og mere rationelle skridt for Vallejo.

Han har vel sagtens allerede klassen til at spille i klubber som Herta Berlin og Freiburg, som er de hold, der pt. ser ud til at skulle ud og repræsentere tysk fodbold i EL den kommende sæson. Ja, måske endda Hoffenheim, der skal ud og spille kvalifikation til det forjættede land?

I spansk fodbold vil hold som Celta Vigo, Alaves, Espanyol og Malaga være gode udviklingsklubber for Vallejos vedkommende.

Jeg vil dog heller ikke udelukke et nyt ophold i Frankfurt, men en spiller som Vallejo skal bygge på, og det er jeg ikke sikker på, at Frankfurt er klubben til at gøre den kommende sæson.

Det ville være dumt fra Real Madrids side at hente et så stort talent hjem for at sidde på bænken og agere fjerdevalg til midterforsvaret; Ramos, Varane og Nacho er foran ham - det kan da kun forsvares med, at han vil blive matchet på et højere niveau på træningsbanen. Men....

Men vi har jo set hele sidste sæson, at et 4. valg nok skal få spilletid. Nacho, som må betegnes som 4. valg, har i den grad fået lov at spille fodbold. Vi ved, at Varane løber ind i sine skader og at Ramos tager en del karantænedage, så her er der muligheder for at bruge Vallejo. Derudover spiller vi sindsygt mange kampe på et år. Forhåbentlig kommer der et klub-VM, som skal lægges oven i, hvad der er blevet spillet om i år. Derfor mener jeg, at Vallejo har været udlejet længe nok og skal være at finde i truppen fra næste sæson, for af de få kampe jeg har set og af hvad jeg hører og læser, så har han i den grad præsteret på et niveau, som man kan være tilfreds med.

Ovenstående afhænger dog af, om Zidane ser ham som god nok. Han skal ikke bare ind i truppen for at være et talent, men fordi han skal spille en rolle og derved får chancen for at spille en masse som vi har set med en spiller som Asensio, der i den grad er blevet kastet i ilden i år. Stoler Zidane ikke nok på ham til at give ham en del liga-kampe, så er det på leje igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum