El Transistor: Cristiano Ronaldo vil genoverveje sin beslutning

9 år 1 måned siden #13 af Vinícius
Ronaldo skal ikke være over klubben, men samtidig heller ikke over sit landshold. Er det en regel, at man ikke udtaler sig om klubfodbold på landsholdsture, så må han overholde den, uanset hvad forkælede madridistas ønsker. Om han har sagt noget, ved vi reelt ikke endnu.

Personligt synes jeg det er fint, at Ronaldo ikke siger noget, for han skal ikke underordne sig pressens agenda. I min optik betyder det ikke, at han er over klubben, bare fordi han ikke siger noget. Det er blot et spørgsmål om at respektere Portugal.

Hvad Ronaldos intentioner angår, så tror jeg næppe det handler om penge. Det er nogle åndssvage søgte forklaringer, når man tror, at det handler om, at klubben skal betale hans skattegæld. Der ramte seriøsiteten da lavpunktet. Tankestrømmen fra, at han "ønsker" at forlade klubben til, at den skal betale hans skattegæld er meget søgt! Tværtimod kan jeg forstå, hvis han er stødt over, at klubben tilsyneladende skulle have rådet Ronaldo til, at han bare skal "erkende sig skyldig", og så betale bøden og så er det dét. Det handler så ikke om penge, men derimod om skyld, image osv. Dermed kan man, hvis man absolut vil, opfatte det som om, at klubben indirekte siger, at han er skyldig. Men jeg kan da godt forstå, at han har udtalt, at det er irriterende at blive piftet ud på Bernabeu - så ved jeg da ikke, om jeg ville have kæmpet for dem?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #14 af Lars1991
Og hvor meget er det lige det "skader Real Madrid"? Det bliver jeg ved med at høre men har lidt svært ved at dreje hvorfor det giver så stor skade på klubben?
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Real HWL

9 år 1 måned siden #15 af Pelle
Er det et seriøst spørgsmål?

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 1 måned siden #16 af mat_hattrick

Lars1991 skrev: Og hvor meget er det lige det "skader Real Madrid"? Det bliver jeg ved med at høre men har lidt svært ved at dreje hvorfor det giver så stor skade på klubben?

Det skader vel klubben på den måde, at HVIS klubben føler, at der er en reel chance for at miste Ronaldo, så skal bruge bruge ressourcer på at lede efter alternativer. Samtidig kan man ikke på nuværende tidspunkt bare gå ud og gøre dette, da man ikke VED om Ronaldo har sagt de ting, som aviserne skriver eller ej. Dermed kan det være svært, at få sammensat klubbens idealtrup op til næste sæson.

Derudover, så er det ikke ønskværdigt for en klub, at der skrives at en spiller vil væk. Om det så er Real Madrids 'skyld' eller ej i denne sag, er lige meget, men det handler stadig om, at verden ser på en spiller som ikke er glad nok til at blive i Real. Det er ikke positivt for klubben. Klubben bruger nu ressourcer i interviews på at forklare, at Ronaldo nok skal blive og at han er en god mand osv. Noget som man ikke burde bruge krudt på, men i stedet forberede sig til næste sæson, og fokusere mere på holdet end på den enkelte spiller Ronaldo.

Ronaldo kunne gå ud og give klubben langt bedre arbejdsvilkår hen over sommeren ved blot at gå ud og be/afkræfte rygterne med det samme.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, Neye

9 år 1 måned siden #17 af Pelle
Og samtidig skaber det uro blandt fans, sponsorer, folk i og omkring klubben. Alt dette har jeg nævnt 2-3 gange nu, så nu begynder det at blive trættende.
Vi kører i ring, og der er tydeligvis en splittelse brugerne imellem. Det må der vel være plads til, så mon ikke vi bare skal enes om at være uenige, og så se hvad der sker hen over sommeren.

Jeg tror, at alle håber, Ronaldo bliver. Men samtidig skal han opføre sig korrekt overfor klubben, og det er vi så nogle, der ikke mener, at han lever op til i øjeblikket. Lad os lukke den ved det :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

9 år 1 måned siden #18 af Sahinovic
Ronaldo skylder hverken medierne, som selv har sat gang i dette cirkus, eller de urolige fans nogen som helst forklaring. Vi kunne f.eks. følge Florentinos eksempel og lade være med gå i panik? Når han er færdig med at spille Confederations Cup (senest 2. juli) så får dem der i første omgang fortjener det, altså Real Madrid, en afklaring på denne sag, hvor vi så efterfølgende nogenlunde kan fastlægge hvad der er sandt eller forkert.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, R7CR7GB11

9 år 1 måned siden #19 af Lars1991
Honestly kan jeg ikke se det store problem. I får det til at lyde som om at Real Madrids omdømme er på spil, hvilket det vel ingenlunde er.

Ja det skaber en del uro, men det jo fordi det er Ronaldo. Alt hvad Ronaldo gør (eller i dette tilfælde IKKE gør) bliver pustet op. I det mindste er det i løbet af sommeren hvor ingen klubkampe bliver spillet og derfor ikke har nogen sportslig inflydelse på Real Madrid.
Så snakker i om at man ikke kan planlægge imod næste sæson på grund af det. Men er det virkelig rigtigt? Hvor meget ændrer det egentlig? Det vel stadig de samme spillere man er interreseret i? Måske bliver man nødt til at hente en decideret erstatning, men det sætter vel ikke de andre transfers på køl?
Derudover er transfervinduet ikke engang åbent endnu, så mon ikke mere det er os fans der er utålmodige mere end det er klubben der er "lammet"?
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, AmorMadrid

9 år 1 måned siden #20 af Dios

SR4 skrev: I kritiserer Madridista.dk for at være for subjektive, mens det samtidig er de samme der altid kritisere Ronaldo for de mindste ting, der nu skriver at Ronaldo burde forlade klubben, fordi han ikke reagerer på udokumenterede rygter? Lyder lidt dobbeltmoralsk.

1. Madridista.dk mener er vel et mere passende sted, at komme med subjektive meninger når der skal skrives/oversætte "seriøse" artikler. Specielt når det er så usagligt, som det er beskrevet i denne artikel.
Personligt står jeg fuldstændig af, når folk er decideret farvede i sine holdninger. Eller værre endnu, så sætter man moralske værdier til side, blot for at forsvarer det man støtter.

2. Hvad har subjektivitet i et referat at gøre med Ronaldo ikke reagerer på udokumenterede rygter? Problemet er jeg bare ikke helt kan finde det moralske i det, så det dermed kan blive dobbeltmoralsk for mit vedkommende?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Dios.

9 år 1 måned siden #21 af SR4
Det skader altid klubben med rygter om almulig. Men hvor tit ser vi spillere skyde rygter ned? Isco var jo rygtet ud af klubben i næsten en sæson og der kom først reaktioner fra ham, da han var glad i klubben igen eller da der var ro omkring ham. Hvad er problemet i at Ronaldo ikke vil blande sig i mediernes cirkus, der bare har kørt rundt i den samme historie hvert eneste år.

Og du kan ikke sige du havde sagt det samme om andre spillere, det er altså klart der er en agenda mod Ronaldo hver eneste gang, der ikke har med det sportslige at gøre.

Du udtaler selv. Det er ved at være forsent for Ronaldo at udtale sig så hvis han ikke snart gør, så der ingen vej tilbage og så må han bare væk, for nu har han åbenbart gjort gigantisk skade. Så du mener ikke at udtalelser som denne er ekstreme? Vil du virkelig mene at en uges rygter om ham på vej til klubben gør mere skade end hvad han giver af gavn over en hel sæson?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Kristian S, Zyconith, ChrillRM14, El Siete, AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum