Inden Barcelona - Real Madrid, spansk Super Cup
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Hermed vores bud på en optakt til morgendagens spanske Super Cup mellem Real Madrid og Barcelona:
1) Dine forventninger til kampen:
Daniel: Jeg forventer en fodboldkamp på et højt teknisk niveau og en fodboldkamp med stor intensitet. Endvidere vil jeg sidde tilbage med en tom fornemmelse, såfremt Real Madrid ikke formår at hive et brugbart resultat med hjem til den spanske hovedstad - madrilenerne er simpelthen i en bedre forfatning på alle parametre!
Anders: Det bliver en tæt kamp og der sket meget hos de to hold siden de mødtes i preseason -mest positivt hos Real Madrid og mere negativt hos modstanderen. Det bliver første store test for Valverdes Barcelona - hvor langt er de nået?
Jesper: Jeg forventer et tæt opgør, hvor det som vanligt bliver marginaler, der afgør kampen. De to hold leverede et målrigt opgør i USA og kampen bliver nok lidt mere chancefattig, fordi de to hold er kommet tættere på den reelle kampform, men underholdende skal det nok blive.
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen:
Daniel: Det bliver interessant at se, hvem der skal lappe det enorme hul Neymar har efterladt; Deulofeu kan umuligt være løsningen.
Anders: Er FCB stadig i granatchok efter Neymar-transferen? I mange år var det dem med det stålsatte koncept og en trup i harmoni. Sidstnævnte har vi i hvert fald overtaget til fulde, så jeg er egentlig spændt på hvilken udgave af Barcelona der stiller op her midt i al transfer-virvaret.
Jesper: Jeg tror ikke, at man skal undervurdere, at der kan ligge en stor motivationsfaktor hos Barcelona-spillerne efter at Neymar har forladt dem. Snakken har gået på, hvordan de nu skal klare sig, men de er fortsat et rigtig godt hold, som man ikke skal undervurdere over to kampe.
3: Dit råd til Zinedine Zidane:
Daniel: Spansk presse skriver allerede, at Zidane spiller Kovacic i fraværet af dennes landsmand Modric, hvorfor mit beskedne råd til Zidane bliver: Gentag den resterende startopstilling mod Manchester United!
Anders: Når nu Modric er spærret til kampen, bør han spille med Kovacic fra start.
Jesper: Gå helhjertet efter sejren. Der vil være en ufattelig symbolværdi i at vinde den spanske Super Cup og manifestere sig som øjeblikkets klub i Spanien.
Barcelonas forventede hold: Ter Stegen, Semedo, Piqué, Umtiti, Digne, Busquets, Rakitic, Iniesta, Deulofeu, Messi, Suárez.
Skader: Ingen.
Karantæne: Ingen.
Real Madrids forventede hold: Keylor Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kovacic, Kroos, Isco, Cristiano Ronaldo, Benzema.
Skader: Vallejo.
Karantæne: Modric.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen
3) Dit råd til Zinedine Zidane
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mine forventninger er vel, at de går ud og vinder, fordi vores trup er bedre end deres, men desværre så står Real Madrid sjældent som vinder i et El Clasico opgør. Det skal der simpelthen laves om på!
Deres motivation. De er godt klar over, at deres situation ikke er god udadtil, men en sejr imod hvad der betegnes som det klart bedste hold er et godt plaster på såret.
Sig til spillerne, at de er gode nok til at diktere spillet. Få Barcelona til at løbe efter bolden. Spil tålmodigt, modigt og klogt. Vi behøver ikke at gå efter målet hvergang vi har bolden. Få sat nogle angreb op med en masse afleveringer, så spillerne føler de er oven på. Hvem man vælger er ligegyldigt, men det er klart der er nogle spillere som er at foretrække end andre, hvis man skal true Barcelona på bolden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
For nogle måneder siden tabte vi til dem - uden Neymar - på Bernabeu.
De kan helt sikkert slås på Camp Nou såvel som kampen efter hjemme, men jeg vil se det før jeg tror det. Kampen i april var godt nok skuffende, hvad angår taktisk indstilling. Lad os i det mindste tage de her to kampe som øvelse for El Clasicos i ligaen. At tabe 3 point samlet over to kampe komplicerer mesterskabsmuligheden, og skal ikke ske igen.
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
Tror mange er enige her, når jeg siger at Real Madrid i hvert fald er favorit til at vinde Super Cuppen over to kampe. Håber selvfølgelig på en sejr, men har heller ikke forventningerne alt for højt oppe, da det ikke er mere end 4 måneder siden, Barcelona slog Real Madrid uden Neymar (som en anden bruger også skrev). Mit bud er 2-2.
Messi. Hans niveau i kampen, vil afgøre om Barcelonas spil flyder. Hvis Messi trækker meget ned i banen, for at skabe spillet for Barca, så kræver det, at Casemiro spiller en næsten fejlfri kamp (som han for det meste gør).
Mit råd vil være det, som Zidane stort set har gjort siden han blev træner; tag det stille og roligt. Det er ikke en skam, at tabe til Barcelona, med eller uden Neymar. Selvfølgelig skal han gå efter sejren, men mener det er vigtigere, at få spillere i gang, som ikke har vist det store indtil videre, eller har brug for lidt mere kamptræning inden sæsonen starter næste weekend.
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: 1) Dine forventninger til kampen
Mine forventninger er vel, at de går ud og vinder, fordi vores trup er bedre end deres, men desværre så står Real Madrid sjældent som vinder i et El Clasico opgør. Det skal der simpelthen laves om på!
De seneste 20 kampe:
Barcelona: 9 sejre (39 mål)
Uafgjorte: 4
Real Madrid: 7 sejre (35 mål)
Det dækker perioden mellem 2011-nutiden. Det ser faktisk ikke heeelt dårligt ud alligevel :) I år må gerne være året, hvor Real gerne skulle vise dominans på titlerne + indbyrdes opgør.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev:
Dios skrev: 1) Dine forventninger til kampen
De seneste 20 kampe:
Barcelona: 9 sejre (39 mål)
Uafgjorte: 4
Real Madrid: 7 sejre (35 mål)
Det dækker perioden mellem 2011-nutiden. Det ser faktisk ikke heeelt dårligt ud alligevel :) I år må gerne være året, hvor Real gerne skulle vise dominans på titlerne + indbyrdes opgør.
Vi burde overhale dem i de overstående statistikker i løbet af denne sæson.
1) Det er aldrig nemt på Camp Nou. Og selvom man forsøger at gøre få Barcelona til at se dårlige ud, var de ikke langt fra La Liga og CL. At Real Madrid på mange måder står med en mere homogen og sammenspillet trup, hvilket alt andet lige fordrer de individuelle kvaliteter og gør spillerne bedre, så forventer jeg ikke en overvejende dominans fra Real Madrid. Særligt grundet hjemmebane fordelen. Jeg forventer en sejr til FC Barcelona, allernådigst en uafgjort. Hverken FC Barcelona eller Real Madrids spillere har rystet deres døsige yatchture i Middelhavet af sig, derfor forventer jeg ikke at Real Madrid spiller sit ypperste, hvilket jeg overordnet set opfatter som bedre end Barcelonas. Med alle marginalerne i mente vil Barca trække det længste strå, men ikke med en 5-0'er. Slet ikke. En tæt spillet kamp hvor Barca sidder på kampen de første 20-25 minutter, måske hele første halvleg, Real Madrid vil et stykke inde i første eller fra starten af anden halvleg spille dem op. Særligt midtbanen vil volde Barca problemer, og deres usammenspillede angreb vil få problemer med at komme forbi vores back-kæde. Det er den 'sikre' og lidt, lad-os-ikke-tage-glæderne-på-forskud spådom, skulle jeg være lidt mere optimistisk og måske tage vores dominans på midtbanen, trænerskiftet hos Barcelona, etc., samt de nådesløse angrebsspillere vi besidder (tror ikke BBC starter, men det kunne godt være at Zidane vil skabe et ekstra godt resultat på udebane og sætter Ronaldo på banen fra start sammen med resten fra BBC), så kunne det godt være at Real Madrid sætter sig hurtigere på kampen, måske efter en 10-15 minutter og scorer et mål eller to i første halvleg og måske får en smal sejr, højst sandsynligt en uafgjort. Det eneste der gør mig usikker herpå er den manglende Modric. Kovacic er og har gjort det fantastisk. At han er blevet den tredje bedste spiller i sæsonen siger måske mere om hvordan vores kroatiske Adonis knapt har sat en fod forkert i hvert eneste spilminut han har haft for klubben. Aggressiv, kreativ, modig, et godt overblik, fræk i sit spil, lækker kæreste. Han har det hele. Men det kræver sin mand at spille på udebane på Camp Nou. Hvilken anden 'rookie' der skulle kunne pull-it off end Kovacic er svært at sige. Men at han præsterer på linje med Kroos, Isco og Casemiro er forholdsvist væsentligt.
FC Barcelona: Cillesen; Aleix Vidal, Piqué, Umtiti, Alba; Busquets, Iniesta, Rakitic; Deulofeu, Suárez og Messi.
Real Madrid: Keylor; Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo; Casemiro, Kroos, Kovacic; Bale, Benzema og Cristiano/Isco.
2) Deres tænding, integritet og stolthed. De spiller på hjemmebane, og de kommer til at give alt hvad de har. De er selv godt klar over at den ikke bliver kørt hjem på rutinen eller noget som helst, som udgangspunkt, bortset fra hjemmebanefordelen, står de svagest. Herudover er Messi og Suarez altid nogen man skal holde øje med. Om det så bliver Deulofeu, Denis Suárez, Paco Alcácer, Andrés Iniesta, Andre Gomes, eller måske Aleix Vidal/Digne der ligeledes kommer til at udgøre den offensive front og hvordan denne front kommer til at tage sig ud, har jeg sværere ved at forudsige, men der er nok en eller to af de førstnævnte der vil bevise sit værd.
3) Stå først og fremmest stærkt defensivt. Hellere en uafgjort, end at satse butikken. Om end Mourinho tabte 5-0 (efter at have overtaget en værre rodebutik), så gjorde han klogt i at sørge for defensiven og midtbanen kom på plads (udover der blev sat målrekord i liga sammenhæng), hvorefter man kunne gøre sig forhåbninger om det offensive. Stå semi-dybt og lad ikke Barca komme for tæt på feltet. Tag' jernknopperne på, og vær' ikke bleg for at tage et gult kort eller to med nogle gennemførte tacklinger. Dette må også gerne indbefatte et par solide tacklinger på klovnen i deres centerforsvar fra BBC/I, bare så han ikke føler sig alt for sikker dernede.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
No isco no disco.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev: Hvorfor spår flere af de spanske medier Theo til at starte istedet for Marcelo?
Nothing more to say:
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Zyconith skrev: Hvorfor spår flere af de spanske medier Theo til at starte istedet for Marcelo?
Fordi Zizou sandsynligvis allerede er blevet helt rotationsliderlig, da han så, at kampprogrammet indeholder 3 kampe på 8 dage ;)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu