Morata: Den slags sker jo
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Álvaro Morata kom, så og sejrede i gårsdagens kamp mod Rayo Vallecano...og så blev han skiftet ud.
Først åbnede han scoringen efter blot to minutters spil, men da Sergio Ramos blev udvist, blev den unge angriber ofret, da Raúl Albiol blev skiftet ind efter 27 minutters spil, men det ødelagde ikke humøret for Morata, som var glad for sejren og sagde følgende om sin udskiftning:
- Det er den slags, der sker og der vil komme en anden kamp. Jeg lærer af de bedste spillere i verden og jeg kan ikke bede om mere. Jeg har ikke travlt. Det er en ære at være på dette hold.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og den kamp skal komme hurtigst muligt igen - efter min mening skal han have så mange chancer i de resterende ligakampe som muligt, eftersom Barca har så godt som vundet mesterskabet og Benzema og Higuain er så utrolig uskarpe.
- Storken
- Gæst
-
mortenj skrev: Og den kamp skal komme hurtigst muligt igen - efter min mening skal han have så mange chancer i de resterende ligakampe som muligt, eftersom Barca har så godt som vundet mesterskabet og Benzema og Higuain er så utrolig uskarpe.
Lidt sjove stats fra La Liga:
Benzema - 6 mål på 35 skud (scoringsprocent på 17%)
Higuain - 8 mål på 33 skud (scoringsprocent på 24%)
Ronaldo - 19 mål på 164 skud (scoringsprocent på 12%)
Falcao - 13 mål på 75 skud (scoringsprocent på 17%)
Messi - 31 mål på 125 skud (scoringsprocent på 25%)
Straffesparksmål er ikke medregnet.
Kilder:
espnfc.com/player/_/id/46858/karim-benzema?cc=5739
espnfc.com/player/_/id/67310/gonzalo-higua%C3%ADn?cc=5739
espnfc.com/player/_/id/22774/cristiano-d...eiro-ronaldo?cc=5739
espnfc.com/player/_/id/87706/radamel-zar...alcao-garcia?cc=5739
espnfc.com/player/_/id/45843/lionel-messi?cc=5739
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Storken skrev:
mortenj skrev: Og den kamp skal komme hurtigst muligt igen - efter min mening skal han have så mange chancer i de resterende ligakampe som muligt, eftersom Barca har så godt som vundet mesterskabet og Benzema og Higuain er så utrolig uskarpe.
Kilder:
Nu har jeg ikke set alle kampe denne sæson, så mit indlæg er bygget en smule på en formodning. Men sådan en statistik forekommer mig kun at have den halve sandhed. Det er jo svært at sætte Higuains afslutninger op imod Ronaldos, når den ene har sine fleste afslutninger tæt inde under mål, og den anden kan finde på at skyde med ryggen til målet, på egen banehalvdel. Altså, hvis Higuain eller Benzema, nu havde scoret på alle de nemme chancer de får, ville jeg være ere tilfreds med en af dem so. førsteangriber.
Storken skrev:
Kilder:
Med straffespark ville Messis procent måske endda falde. Scorer han overhovedet på hver fjerde? ;-)
Ærgerligt at du glemmer Morata, som har en flot procent på 40%. Men det er måske ikke så interessant for en Barca-mand? ;-)
- Storken
- Gæst
-
Higuain er ekstrem skarp foran mål, når han endelig skyder. Man kan konkludere, at han reelt kun skyder ved de største chancer, da han kombinerer en høj scoringsprocent med få antal skud.
Ronaldo skyder fra håbløse situationer og burde skyde mindre. Ronaldo har ekstremt mange skud på mål, men det kan ikke rigtig betale sig. Vi ved alle, at Ronaldo har et godt spark, men hans beslutninger er måske lidt for naive. Han burde i stedet spille chancerne større.
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Jeg synes ikke at Higuain er så farlig som han burde. Men ellers er jeg ret enig, Storken.
Storken skrev:
Ronaldo skyder fra håbløse situationer og burde skyde mindre. Ronaldo har ekstremt mange skud på mål, men det kan ikke rigtig betale sig. Vi ved alle, at Ronaldo har et godt spark, men hans beslutninger er måske lidt for naive. Han burde i stedet spille chancerne større.
Men det er jo netop det, der har gjort ham til verdens bedste fodboldspiller i år så hvorfor ændre det?
- Storken
- Gæst
-
Desuden går det jo ikke meget bedre for Lakers nu hvor Kobe har ændret sin spillestil - så kan nu godt leve med de 2-3 langskud Ronaldo laver i en kamp, og de mål han i ny og næ scorer mod Osasuna etc.
Lad os blive enige om at Moratas udtalelse om at, han er okay med at han blev skiftet ud efter så kort tid, er mere af tvang end lyst, selfølgelig er manden vanvittig skuffet.
Han skal selvfølgelig nok få chancen igen, men jeg synes ærligt talt at det var lidt frækt at hive ham ud.
Ramos er dog den store skurk i hele denne snak. Ærgerligt for en ellers glimrende Real start på kampen.:/
Jeg er her stadig XOXO
Men jeg husker mange eksempler på situationer hvor også Messi havde kunne spille chancen større ved at aflevere. Eksempelvis i kampen mod Benfica hvor han forsøger at drible keeperen, og blev skadet. Pedro var spejlblank i den situation, og havde han afleveret så havde Pedro scoret 100/100 der.
Sådan er det bare med de største spillere, og det er det der gør dem så gode, selvom man kan sidde og bande over det, de gange de træffer de forkerte beslutninger. Sammenligningen med Kobe er i mine øjne way off, jeg ser nærmere Ronaldo som LeBron James, og Messi som Durant. Durant er den mest scorende spiller, men LeBron er den mest komplette (LeBron er bedre end Durant, dermed ikke sagt at Ronaldo er bedre end Messi, men som typer passer sammenligningen bedre). Lakers minder mere om Barcelona i perioden mellem Ronaldinhos storhedstid, og Messis opblomstring, og Kobe er ikke engang længere blandt de 3 bedste i ligaen. (LeBron, KD og CP3 er med afstand de 3 bedste i NBA for tiden)