Morata: Den slags sker jo

13 år 5 måneder siden #13 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Morata: Den slags sker jo
Haha er der nogen der lige har set Allstar i weekenden...

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #14 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Morata: Den slags sker jo
Vi skal ha flere varianter ved frispark end de mange skud ronaldo har i muren.

Tilbage til det relevante, så er det rart at Morata endelig får chancen for start og udnytter den. Han er lige den type vi har brug for på holdet. En spiller der kommer med sult og vilje. Han skal nok få flere chancer, bestemt også når Mourinho er væk!

Har valgt at takke af på forum!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #15 af Storken
Besvaret af Storken på emne Morata: Den slags sker jo

Hugol skrev: Vi skal ha flere varianter ved frispark end de mange skud ronaldo har i muren.

Mourinho fik sikkert samme tanke, da han overlod sparkene til højre for målet til Özil (fra skyttens side). Det viste sig at være lidt af en genistreg. Jeg tror dog ikke effekten er langvarig. Målmændene har nok gennemskuet den nu.

13 år 5 måneder siden #16 af Hugol
Jeg tror næppe på at det er en geni streg fra Mourinho, eftersom det har taget ham 50 frispark at forstå vi har problemer med de mange frispark Ronaldo har sparket lige i muren. Overdrivelse fremmer forståelsen, ligesom det næppe har lykkes Mourinho efter 2 sæsoner at få rettet op på vores problemer med dødbolde.

jo flere varianter man har på frispark, jo svære bliver det for målmændene. Det var lidt det samme vi så da Carlos overlod flere frispark til Figo. Så vi skal nok blive endnu farligere nu på frispark.

Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Hugol.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #17 af Storken

Hugol skrev: Jeg tror næppe på at det er en geni streg fra Mourinho, eftersom det har taget ham 50 frispark at forstå vi har problemer med de mange frispark Ronaldo har sparket lige i muren.

Det var netop fordi, at Ronaldo havde sparket 50 i muren, at Özil så let kunne sparke bolden i mål mod Dortmund og Valladolid.

"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."

13 år 5 måneder siden #18 af Hugol
Ok.

13 år 5 måneder siden #19 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Morata: Den slags sker jo
Storken

Måske skulle du skrue ned for brugen af citater, for de er ikke altid lige relevante..:)

Det virkede i hvert fald mere velvalgt, da Kevin Spacey sagde det;)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #20 af Storken

Hugol skrev: Ok.

Hehe :)

Tak fordi du undlod at skrive, at jeg er et kæmpe fjols ;-)

@M_linding

Det er heller ikke fair, at sammenligne mig med Kevin Spacey.... :)

13 år 5 måneder siden #21 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Morata: Den slags sker jo

zizou21 skrev: Haha er der nogen der lige har set Allstar i weekenden...

Jeg så All-star-kampen men jeg har også set samtlige OKC kampe, og langt de fleste Clippers og Lakers kampe i sæsonen. NBA-sammenligningen blev bragt af Storken, men den var imo meget langt forbi målet.

I øvrigt er det nærmest grotesk så svage Real er på defensive dødbolde. Ramos er et bæst på de offensive dødbolde, hvor også Varane, Ronaldo og Pepe kan bidrage med luftstyrke, men defensivt sejler målene ind om ørerne på keeperen. Kan slet ikke forestille mig hvor slemt det ville være, hvis vores keeper var De Gea.

Frisparkstruslen vil altid eksistere fordi Ronaldos spark er så utilregneligt. At man kan lade Alonso og Özil "true" som afledningsmanøvrer gør det bare endnu farligere, og sværere at dække imod. Man så ofte det samme da Zidane, Becks og Carlos var i klubben. Ramos er sågar også en habil skytte, men han er nødvendig inde i feltet, hvis man vælger at smide et indlæg i stedet.
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved JesperA.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #22 af Storken
Irrelevant
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Storken.

13 år 5 måneder siden #23 af Hugol
Nej storken, jeg er blot ik enig i din version.

13 år 5 måneder siden #24 af raul7=kongen
Hele sammenligningen med NBA falder allerede fra start til jorden. Der er et helt andet behov for alfahaner og egoisme i basketball, end på en fodboldbane. Derfor kan man overhovedet heller ikke sammenligne Cristiano Ronaldo med de andre stjerner på disse punkter. Det eneste punkt sammenligningen holder bare lidt vand, er omkring deres indstilling til sporten. Kobe Bryant og Cristiano Ronaldo er begge perfektionister og vel nok de spillere som både lever for og træner mest indenfor deres respektive sportsgrene. Alt det omkring holdopbygning, antal skud mv. er noget søgt pjat, som ikke for alvor kan bruges til noget.

Hvad man i stedet kan bruge til noget er Moratas indsats i weekenden. Fint center-forward mål, godt arbejde for holdet og noget ungdommeligt gå-på-mod.

Morata er dog helt tydeligt for svag teknisk, for langsom og mangler for meget fysisk. Han bliver aldrig en start-9'er i Madrid. I bedste fald en glimrende indskifter - tænk Morientes i sine sidste sæsoner i klubben. Mere er heller ikke nødvendigt, men over en hel sæson vil han aldrig blive mere end andetvalg.

Leveret af Kunena Forum