Florentino Pérez: Vi vil ikke holde på spillere, som vil væk

8 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Florentino Pérez kan se tilbage på en vellykket generalforsamling i weekenden, hvor samtlige punkter blev stemt igennem af klubbens medlemmer og undervejs fortalte præsidenten også om fakta i klubben netop nu.

Han kom ind på følgende emner:

Om Paris SGs store indkøb denne sommer: 

- Vi opfandt en sportslig/økonomisk model, som viste at ved at have de bedste spillere i verden steg indtægterne også. Vi købte Figo, Zidane, Ronaldo og Beckham og indtægterne steg øjeblikkeligt fra 100 millioner € til 300 millioner €. De, som skaber indtægterne, er spillerne. Det lærte Bernabéu os. Han købte alle dem, der allerede var kendte. Alle kopierer vores model og de gør det sværere for os, fordi de køber de bedste. I nogle tilfælde er ejerne lande og hver eneste gang bliver det sværere at konkurrere på lige vilkår.

Salgene af James og Morata:

- De, som ønsker det, kan rejse, men det er klart, at vi godt kan forstå, at nogen foretrækker at tage til andre klubber, hvor de har større muligheder for spilletid. Vi skal forbedre vores trup i overensstemmelse med vores kriterier. Vi er nødt til at arbejde med de unge og vi har de bedste.

Dommertemaet:

- Jeg har aldrig talt dårligt om en dommer, den eneste gang jeg har sagt noget, var i et interview, som jeg laver når der er valg (i fodboldforbundet, red.). Der sagde jeg, at jeg synes at det var et godt tidspunkt at ændre nogle ting i fodboldforbundet, at der skal skabes en ny epoke, at der skal nye folk til, som har kendskab til dommerudvælgelse bedre end andre steder. Jeg jagter ikke dommerne, jeg ønsker at de bliver bedre, at de får ny teknologi, at alle ved hvad der sker, for at undgå mistænkeligheder og skabe bedre forhold.

Kritikken af det nye fan-afsnit i Fondo Sur:

- Der er et tema i forhold til de voldelige. Vi besluttede os en dag for, at vi ikke havde plads til de voldelige og vi kæmpede for at undgå dem. Og det tvang os i første omgang til at skabe fanafsnittet øverst på stadion. Jeg ved ikke, om det nogensinde er sagt, at det ikke ville blive i Fondo Sur at det nye fanafsnit ville komme. Det kunne ikke blive i den nordlige ende, for der skulle vi grave ud og der ligger metroen. Jeg er helt enig i, at der er medlemmer, som har tabt på dette, men vi søger løsninger for dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #2 af Steen

- Vi opfandt en sportslig/økonomisk model, som viste at ved at have de bedste spillere i verden steg indtægterne også. Vi købte Figo, Zidane, Ronaldo og Beckham og indtægterne steg øjeblikkeligt fra 100 millioner € til 300 millioner €. De, som skaber indtægterne, er spillerne. Det lærte Bernabéu os. Han købte alle dem, der allerede var kendte. Alle kopierer vores model og de gør det sværere for os, fordi de køber de bedste. I nogle tilfælde er ejerne lande og hver eneste gang bliver det sværere at konkurrere på lige vilkår.

Idioti, at man har droppet denne model. Vi er blevet overhalet af både Manchester United og Barcelona i kampen om at være den mest værdifulde fodboldklub, ifølge Forbes. Jeg er godt klar over, at der er mange andre og vigtigere variabler med i regnestykket, men som Perez selv siger, så har spillerindkøb en stor indflydelse. Det tiltrækker mange tilskuer og nye fans, når man henter en galactico. Det er fornuftigt at man er gået væk fra at udskifte et halvt hold hvert transfervindue, men det er sgu lidt fesent at vores sidste ''galactico'' er James tilbage i 2014.
Det skal selvfølgelig siges, at holdets succes i de sidste par år har spillet en rolle, dels på grund af man allerede har de bedste spillere i verden på nogle positioner, såsom på midtbanen og i forsvaret, og dels fordi det kan virke ubarmhjertigt at skippe spillere af sted som alligevel har præsteret på et nogenlunde acceptabelt niveau. Men målmandsposten og to positioner i angrebet har man haft mulighed for at forbedre, men det har man valgt ikke at gøre.

Nu er jeg måske alene om denne holdning, men for mig er spændingen i at hente en galactico næsten på niveau med at vinde titler. Overdrivelse fremmer forståelsen, men galactico-signings er alfa og omega for denne klub og dens identitet.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

8 år 9 måneder siden #3 af R7CR7GB11

Steen skrev:

Idioti, at man har droppet denne model. Vi er blevet overhalet af både Manchester United og Barcelona i kampen om at være den mest værdifulde fodboldklub, ifølge Forbes. Jeg er godt klar over, at der er mange andre og vigtigere variabler med i regnestykket, men som Perez selv siger, så har spillerindkøb en stor indflydelse. Det tiltrækker mange tilskuer og nye fans, når man henter en galactico. Det er fornuftigt at man er gået væk fra at udskifte et halvt hold hvert transfervindue, men det er sgu lidt fesent at vores sidste ''galactico'' er James tilbage i 2014.
Det skal selvfølgelig siges, at holdets succes i de sidste par år har spillet en rolle, dels på grund af man allerede har de bedste spillere i verden på nogle positioner, såsom på midtbanen og i forsvaret, og dels fordi det kan virke ubarmhjertigt at skippe spillere af sted som alligevel har præsteret på et nogenlunde acceptabelt niveau. Men målmandsposten og to positioner i angrebet har man haft mulighed for at forbedre, men det har man valgt ikke at gøre.

Nu er jeg måske alene om denne holdning, men for mig er spændingen i at hente en galactico næsten på niveau med at vinde titler. Overdrivelse fremmer forståelsen, men galactico-signings er alfa og omega for denne klub og dens identitet.

Jeg er reelt enig med dig, men jeg tror, at du misser pointen i udtalelsen.
Som jeg laeser det, saa siger han, at det ikke laengere er muligt at foelge med paa markedet rent prismaessigt naar eksempelvis PSG sparker doeren ind, smaekker 1.5 milliard paa bordet til klubben og lokker spillere med loenstigninger paa flere 100 procent. Deraf er de saa kommet op med en "noedloesning" som vi nu ser effektiviseret i form af at koebe spillere inden de rammer toppen af transferlisten hos Al-Khelaifi og Mansour.

8 år 9 måneder siden #4 af Sahinovic
Udover Neymar(som forhåbentligt bliver hentet om to-tre år), hvilke galácticos har der så været at hente? Hvis De Gea bliver betegnet som en, så kan jeg godt forstå at Florentino har været lidt afventende og det er ikke for at sige at han er dårlig, men en af de absolut største som vil være med til at tiltrække nye fans og få de neutrale til at rette blikket mod Real Madrid er han næppe. Første nævnte, Neymar, er dog en helt anden sag, og jeg tror Florentino er klar til at smide hele lortet efter ham, når vi nu engang kommer til den tid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 9 måneder siden #5 af mohbar

Sahinovic skrev: Udover Neymar(som forhåbentligt bliver hentet om to-tre år), hvilke galácticos har der så været at hente? Hvis De Gea bliver betegnet som en, så kan jeg godt forstå at Florentino har været lidt afventende og det er ikke for at sige at han er dårlig, men en af de absolut største som vil være med til at tiltrække nye fans og få de neutrale til at rette blikket mod Real Madrid er han næppe. Første nævnte, Neymar, er dog en helt anden sag, og jeg tror Florentino er klar til at smide hele lortet efter ham, når vi nu engang kommer til den tid.

Dybala kunne være ret fin at have i stalden..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Jelle

8 år 9 måneder siden #6 af Dios

Sahinovic skrev: Udover Neymar(som forhåbentligt bliver hentet om to-tre år), hvilke galácticos har der så været at hente? Hvis De Gea bliver betegnet som en, så kan jeg godt forstå at Florentino har været lidt afventende og det er ikke for at sige at han er dårlig, men en af de absolut største som vil være med til at tiltrække nye fans og få de neutrale til at rette blikket mod Real Madrid er han næppe. Første nævnte, Neymar, er dog en helt anden sag, og jeg tror Florentino er klar til at smide hele lortet efter ham, når vi nu engang kommer til den tid.

Personligt ville jeg nok hente Hazard og Dybala til næste sæson. Ronaldo bliver altså 33 år denne sæson. Ikke at jeg er bange for hans nuværende mål krise i La Liga er niveauet fremadrettede, men jeg syntes godt man kan se alderen er ved at indhente ham. Det bliver fandens svært at erstatte Ronaldo, så derfor mener jeg man skal gå ind i processen før det bliver for sent, og Ronaldo for alvor mister kvalitet, for så står Asensio overfor en opgave hvor han kun kan fejle, da han slet slet ikke er klar til den opgave endnu.
Bale er stadig et kæmpe spørgsmålstegn, men uanset hvordan vi vender og drejer hans situation, så kan man ikke komme uden om hans skader. Han har trods alt heller ikke alderen med sig, og der skal ske mirakler, hvis hans skadeshelvede skulle blive bedre end hans unge dage.
Så kommer vi til Benzema. Manden vi begge elsker, og han runder de 30 inden året er omme. Han er nok den eneste af de 3 nævnte, som nok ikke kommer til at lide så meget af alderen. Dog er han stadig pisse hamrende ustabil, som jeg ikke tør sætte min lid til som vores topscorer nr. 1.

Så selvfølgelig skal der handles solidt ind næste sommer, for vi står overfor vores nok største og sværeste generationsskifte nogensinde. Perez har lært en helvedes masse med årene, og derfor skal vi ikke se vores kæmpe ikoner efterlade en ligeså kedelig afslutning som vi så det under Galactico's æraen.
Så kan man være nok så uenig om spillestil, spilletyper og hvad der ellers er af personlige præferencer, men faktum er, at der ikke er mange spillere som vil kunne erstatte vores nuværende spillere.
Neymar og Hazard er de 2 eneste med fremtidsmuligheder og højt nok niveau til at tage overfor Ronaldo næste sommer. Ikke at Ronaldo skal på bænken, men vi må som sagt forebedrede os på et formdyk, og det kan godt være, at Zidane og Ronaldo har været gode til at se indad med at sparer ham, men ingen kan bekæmpe mother nature :)
Af angribere, så syntes jeg Dybala denne sæson har vist et uhørt højt niveau. Både spillemæssigt, men også hans målnæse, som jeg har frygtet lidt for. Angriberen med flest mål denne sæson, men hans spil på banen er jeg dog mest begejstret for, hvor jeg alle dage er klart mest til en spillende angriber, som er god med holdet.

Derudover så jeg også man skiftede ud på målmandsposten, og helst De Gea, da jeg anser ham som verdens absolut bedste keeper.

Opstilling 4-3-2-1:
De Gea/Casilla, Carvajal/Achraf, Varane/Nacho, Ramos/Vallejo, Marcelo/Theo, Casemiro/Llorente, Kroos/Ceballos, Modric/Kovacic, Isco/Asensio, Ronaldo/Hazard og Benzema/Dybala.
Yderligere breddespillere vil være Lucas, Mayoral etc.. Nu ved jeg godt det på papiret ser ekstremt ud med Ronaldo, Hazard, Benzema og Dybala, men med mine beskrivelser i mente, så syntes jeg det giver mening. Hvis der er nogen som kan få det til at spille, så er det Zidane. Opstillingen skal ikke forståes som en fast starter med faste udskiftere, men har bare taget udgangspunkt i vores nuværende trup kombineret med de indkøb jeg ville lave. Mange vil måske efterspørge hvem der skal lave målene, men jeg går meget op i, at spillet et flydende, og alle kan erstatte alle. Med dette hold vil vi have en masse kreativitet, bevægelse, dybdeløb, fart, god og hurtigt boldomgang, hvor man via kreativeteten og bevægelsen kan nedbryde kompakte forsvar, men også har farten til hurtige omstillinger. Jeg lægger meget vægt på, at alle i offensiven skal være afgørende for holdet, så man derfor ikke kun søger en spiller, men at den spiller med bedst mulighed for at scorer får bolden.
Det betyder jo så et salg af Bale, men jeg ser ikke noget fremtid i ham, og kan man få en pæn pose penge for ham til at være med til at finansere de andre spillere, så vil jeg være rigtig godt tilfreds.

Det blev lidt langt, men tiden var lige til det, og emnet mener jeg er relevant også ift. din efterspørgsel på hvilke Galacticos indkøb vi kunne lave :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Jakobsif555

8 år 9 måneder siden #7 af Lars1991
Men kommer vi så ikke til at mangle spillere der kan løbe i dybden? Jeg synes Dybala og Hazard er gode bud, men hvis vi allerede har Asensio og Isco, bliver det så ikke lidt for meget af det samme? Her tænker jeg spillere som Mbappe og Griezmann ville pynte bedre selvom de nok begge ser meget svære ud, især førstenævnte. Men de har noget fart og målnæse som alle de andre ikke har.
Et alternativ kunne også være Kane, han kunne måske godt passe ind når vi mister Ronaldo. Men det ville da være lidt af et sats.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Lars1991.

8 år 9 måneder siden #8 af Dios

Lars1991 skrev: Men kommer vi så ikke til at mangle spillere der kan løbe i dybden? Jeg synes Dybala og Hazard er gode bud, men hvis vi allerede har Asensio og Isco, bliver det så ikke lidt for meget af det samme? Her tænker jeg spillere som Mbappe og Griezmann ville pynte bedre selvom de nok begge ser meget svære ud, især førstenævnte. Men de har noget fart og målnæse som alle de andre ikke har.
Et alternativ kunne også være Kane, han kunne måske godt passe ind når vi mister Ronaldo. Men det ville da være lidt af et sats.

Jeg synes nu Isco er blevet god til at tage de dybe løb, og Asensio tager dem også. Hazard er decideret verdensklasse til at tage de løb, og kombineret med, at Modric også snart udløbet, så har vi Kovacic, som kommer med langt flere løb end Modric.
Mbappé ville da sikkert pynte, men må regnes som tabt. Griezmann har jeg også hældt meget til, men jeg syntes han mangler et niveau ift. at komme helt op med de bedste spillere. Et niveau Dybala nu er kommet op på IMO.
Kane er jeg slet ikke til. En fremragende målscorer, som også er en rigtig god individualist, men hans boldomgang er middel. Jeg har det generelt svært med spillere, som ikke har styr på sine førsteberøringer. Det betyder alverdens, og specielt på et hold som Real Madrid, hvor modstanderen står mere kompakt end normalt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 9 måneder siden #9 af Sahinovic
@Dios

Jeg er helt enig med dig i forhold til, at Real Madrid har brug for forstærkninger, og jeg har længe været fortaler for at hente Hazard da han i den grad vil forstærke holdet, men når snakken falder på at hente en Galáctico(som var det eneste jeg fokuserede på), så må jeg være ærgelig at indrømme, at når jeg stiller Hazard og Dybala ved siden af - Zidane, Luís Figo, Ronaldo, Beckham(kun pga status, har aldrig syntes han var ekstraordinær), Cristiano og Bale - så ser jeg dem overhovedet ikke i samme kategori, da jeg ikke ikke mener de har samme status/popularitet. Den eneste der har samme effekt som ovenstående Galácticos er Neymar, medieverdenen ville gå i luften.

Florentino Pérez

8 år 9 måneder siden #10 af mohbar

Sahinovic skrev: @Dios

Jeg er helt enig med dig i forhold til, at Real Madrid har brug for forstærkninger, og jeg har længe været fortaler for at hente Hazard da han i den grad vil forstærke holdet, men når snakken falder på at hente en Galáctico(som var det eneste jeg fokuserede på), så må jeg være ærgelig at indrømme, at når jeg stiller Hazard og Dybala ved siden af - Zidane, Luís Figo, Ronaldo, Beckham(kun pga status, har aldrig syntes han var ekstraordinær), Cristiano og Bale - så ser jeg dem overhovedet ikke i samme kategori, da jeg ikke ikke mener de har samme status/popularitet. Den eneste der har samme effekt som ovenstående Galácticos er Neymar, medieverdenen ville gå i luften.

Øeeeh...træk lige Bale (og Beckham) ud af den formel og tilføj istedet R. Carlos og Nistelroy. Det enste galaktiske der er ved Bale er hans pris -og mange skader!
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved mohbar.

8 år 9 måneder siden #11 af Sahinovic

mohbar skrev:

Sahinovic skrev: @Dios

Øeeeh...træk lige Bale (og Beckham) ud af den formel og tilføj istedet R. Carlos og Nistelroy. Det enste galaktiske der er ved Bale er hans pris -og mange skader!

Beckham var et kæmpe ikon inden han kom til Real Madrid og blev betragtet som et Galáctico køb. Bale var jo ren og skær verdensklasse inden han kom til Real Madrid, at han efterfølgende har vist noget andet kan vi hurtigt blive enige om.

Florentino Pérez

8 år 9 måneder siden #12 af Madrid1998
Beckham kunne jo ikke måle sig med de andre galactico køb, hvis man alene kiggede på fodbold evnerne, men mht. Til marketing var han vel et rigtig godt scoop. Han gjorde sit, for at sætte Real Madrid, og galactio æraen i rampelyset, han skaffede en masse penge og popularitet til holdet, det hjalp nok til at lokke andre spillere til Real Madrid, og en masse trøjesalg.

Leveret af Kunena Forum