Florentino Pérez: Vi vil ikke holde på spillere, som vil væk
Dios skrev:
Sahinovic skrev: Udover Neymar(som forhåbentligt bliver hentet om to-tre år), hvilke galácticos har der så været at hente? Hvis De Gea bliver betegnet som en, så kan jeg godt forstå at Florentino har været lidt afventende og det er ikke for at sige at han er dårlig, men en af de absolut største som vil være med til at tiltrække nye fans og få de neutrale til at rette blikket mod Real Madrid er han næppe. Første nævnte, Neymar, er dog en helt anden sag, og jeg tror Florentino er klar til at smide hele lortet efter ham, når vi nu engang kommer til den tid.
Personligt ville jeg nok hente Hazard og Dybala til næste sæson. Ronaldo bliver altså 33 år denne sæson. Ikke at jeg er bange for hans nuværende mål krise i La Liga er niveauet fremadrettede, men jeg syntes godt man kan se alderen er ved at indhente ham. Det bliver fandens svært at erstatte Ronaldo, så derfor mener jeg man skal gå ind i processen før det bliver for sent, og Ronaldo for alvor mister kvalitet, for så står Asensio overfor en opgave hvor han kun kan fejle, da han slet slet ikke er klar til den opgave endnu.
Bale er stadig et kæmpe spørgsmålstegn, men uanset hvordan vi vender og drejer hans situation, så kan man ikke komme uden om hans skader. Han har trods alt heller ikke alderen med sig, og der skal ske mirakler, hvis hans skadeshelvede skulle blive bedre end hans unge dage.
Så kommer vi til Benzema. Manden vi begge elsker, og han runder de 30 inden året er omme. Han er nok den eneste af de 3 nævnte, som nok ikke kommer til at lide så meget af alderen. Dog er han stadig pisse hamrende ustabil, som jeg ikke tør sætte min lid til som vores topscorer nr. 1.
Så selvfølgelig skal der handles solidt ind næste sommer, for vi står overfor vores nok største og sværeste generationsskifte nogensinde. Perez har lært en helvedes masse med årene, og derfor skal vi ikke se vores kæmpe ikoner efterlade en ligeså kedelig afslutning som vi så det under Galactico's æraen.
Så kan man være nok så uenig om spillestil, spilletyper og hvad der ellers er af personlige præferencer, men faktum er, at der ikke er mange spillere som vil kunne erstatte vores nuværende spillere.
Neymar og Hazard er de 2 eneste med fremtidsmuligheder og højt nok niveau til at tage overfor Ronaldo næste sommer. Ikke at Ronaldo skal på bænken, men vi må som sagt forebedrede os på et formdyk, og det kan godt være, at Zidane og Ronaldo har været gode til at se indad med at sparer ham, men ingen kan bekæmpe mother nature :)
Af angribere, så syntes jeg Dybala denne sæson har vist et uhørt højt niveau. Både spillemæssigt, men også hans målnæse, som jeg har frygtet lidt for. Angriberen med flest mål denne sæson, men hans spil på banen er jeg dog mest begejstret for, hvor jeg alle dage er klart mest til en spillende angriber, som er god med holdet.
Derudover så jeg også man skiftede ud på målmandsposten, og helst De Gea, da jeg anser ham som verdens absolut bedste keeper.
Opstilling 4-3-2-1:
De Gea/Casilla, Carvajal/Achraf, Varane/Nacho, Ramos/Vallejo, Marcelo/Theo, Casemiro/Llorente, Kroos/Ceballos, Modric/Kovacic, Isco/Asensio, Ronaldo/Hazard og Benzema/Dybala.
Yderligere breddespillere vil være Lucas, Mayoral etc.. Nu ved jeg godt det på papiret ser ekstremt ud med Ronaldo, Hazard, Benzema og Dybala, men med mine beskrivelser i mente, så syntes jeg det giver mening. Hvis der er nogen som kan få det til at spille, så er det Zidane. Opstillingen skal ikke forståes som en fast starter med faste udskiftere, men har bare taget udgangspunkt i vores nuværende trup kombineret med de indkøb jeg ville lave. Mange vil måske efterspørge hvem der skal lave målene, men jeg går meget op i, at spillet et flydende, og alle kan erstatte alle. Med dette hold vil vi have en masse kreativitet, bevægelse, dybdeløb, fart, god og hurtigt boldomgang, hvor man via kreativeteten og bevægelsen kan nedbryde kompakte forsvar, men også har farten til hurtige omstillinger. Jeg lægger meget vægt på, at alle i offensiven skal være afgørende for holdet, så man derfor ikke kun søger en spiller, men at den spiller med bedst mulighed for at scorer får bolden.
Det betyder jo så et salg af Bale, men jeg ser ikke noget fremtid i ham, og kan man få en pæn pose penge for ham til at være med til at finansere de andre spillere, så vil jeg være rigtig godt tilfreds.
Det blev lidt langt, men tiden var lige til det, og emnet mener jeg er relevant også ift. din efterspørgsel på hvilke Galacticos indkøb vi kunne lave :)
Det er en smuk tanke, og jeg ville elske at se den blive realiseret.
Meeeeen - Hazard og Dybala som rotationsspilllere? Jeg er med paa at det er paa "kort sigt", men til sommer er Hazard efterhaanden allerede 27, saa jeg tror ikke umiddelbart, at han er klar til at skulle vaere i saa stor rotation de foelgende 1-2 saesoner, der vel maa betegnes som stoerstedelen af hans absolutte prime. Og for de 3 skal du vel ogsaa af med omkring 3 mia.? Saa kan det godt vaere at du kan faa godt 500 mil for Bale, men det er stadig 2.5 mia op af lommen, og det ser jeg ikke ske paa nuvaerende tidspunkt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: @Dios
Jeg er helt enig med dig i forhold til, at Real Madrid har brug for forstærkninger, og jeg har længe været fortaler for at hente Hazard da han i den grad vil forstærke holdet, men når snakken falder på at hente en Galáctico(som var det eneste jeg fokuserede på), så må jeg være ærgelig at indrømme, at når jeg stiller Hazard og Dybala ved siden af - Zidane, Luís Figo, Ronaldo, Beckham(kun pga status, har aldrig syntes han var ekstraordinær), Cristiano og Bale - så ser jeg dem overhovedet ikke i samme kategori, da jeg ikke ikke mener de har samme status/popularitet. Den eneste der har samme effekt som ovenstående Galácticos er Neymar, medieverdenen ville gå i luften.
Folkets syn på spillet har ændret sig. Vi kigger mere på statistikker og mål end nogensinde før, og det gør jo, at en spiller som Hazard bliver overset i moderne fodbold. Der var jo ingen spillere for 15-20 år siden, som havde en skide god statistik, og scorede du 20 mål i ligaen, så var det en fremragende sæson. Modsat nu, hvor en verdensklasse angriber helst skulle scorer plus 30 mål.
Hazard er måske ikke ligeså populær som mange af de tidligere Galacticos indkøb, men den strategi følger vi heldigvis ikke længere. Nu køber vi de spillere vi har brug for udfra en målrettet plan lagt af Perez og vores træner. Jeg vil da godt give dig ret i, at et Hazard køb nok ikke vil få ligeså stor medieomtale som da Zidane eller Figo skiftede til klubben, men i mine øjne, så er det et Galacticos indkøb ligeså snart du køber en etableret verdensklasse spiller, som er tiltænkt en plads i start 11'eren.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Meeeeen - Hazard og Dybala som rotationsspilllere? Jeg er med paa at det er paa "kort sigt", men til sommer er Hazard efterhaanden allerede 27, saa jeg tror ikke umiddelbart, at han er klar til at skulle vaere i saa stor rotation de foelgende 1-2 saesoner, der vel maa betegnes som stoerstedelen af hans absolutte prime. Og for de 3 skal du vel ogsaa af med omkring 3 mia.? Saa kan det godt vaere at du kan faa godt 500 mil for Bale, men det er stadig 2.5 mia op af lommen, og det ser jeg ikke ske paa nuvaerende tidspunkt.
Som jeg så fint beskrev, så så jeg dem ikke som rotationsspillere :) Hazard ville få det langt sværere end Dybala, da sidstnævnte indenfor kort tid nok ville slå Benzema af holdet. Angående Hazard, så skal man appellere til, at han kommer til den største klub i verden, hvor titlerne er langt mere indenfor rækkevidde end i Chelsea. Ser man kortsigtet på det, så er det måske en skidt deal, men ser man bare 8-10 måneder frem, så er der kæmpe gevinst. Medmindre Ronaldo selvfølgelig fortsætter langt ind i 30'erne med at præstere på dette niveau.
Hazard vil trods alt stadig have en større chance for at komme på en podieplads i Real Madrid i en måske lidt mindre rolle end i Chelsea. Titler er grunden, da vinderen skal stå tilbage og have vundet det mest prestigefyldte sæsonen før.
Vi kan jo bare tage udgangspunkt i starten af sidste sæson og denne sæson. Sidste sæson spillede Benzema og Bale jo ikke de første 2-3 måneder grundet skader, og i denne sæson har vi endnu ikke kunne stille med de såkaldte "sikre" spillere i front. Altså BBC.
Du har ret i, at vi skal punge en del ud, men vi kommer jo ikke udenom problemet, da vi indenfor den nærmeste fremtid mister BBC. Der skal investeres, men nu tror jeg heller ikke vores bankkonto er tom. Vi har trods alt tjent en del penge i sommers, og sidste sommer gik vi mere eller mindre i 0. Det vigtigste er trods alt det sportslige projekt, og for at det ikke skal gå i stå, så skal der nye til før det er for sent.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg tror næppe, at hvis vi anskaffer os kun én til de 3 forreste pladser, at denne spiller vil mangle spilletid. Der er altid en skadet, eller en, der skal have pause. De er jo gamle, vores fronttrio. Hvis vi anskaffer Hazard, vil det bevirke, at Bale retmæssigt vil blive placeret på bænken, medmindre vi går full retard med Bale, CR7 og Hazard up front, og smider Benzema på bænken. Hvis vi anskaffer Dybala, vil Benzema retmæssigt blive smidt på bænken. Jovist, græsset er tilsyneladende altid grønnere på den anden side, men lige i dissee tilfælde, tror jeg faktisk, at græsset er grønnere. CR7 kan ikke udskiftes lige pt. men med alderen skal selv han erstattes. Jeg frygter denne dag.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Dios skrev: R7CR7GB11 skrev:
Som jeg så fint beskrev, så så jeg dem ikke som rotationsspillere :) Hazard ville få det langt sværere end Dybala, da sidstnævnte indenfor kort tid nok ville slå Benzema af holdet. Angående Hazard, så skal man appellere til, at han kommer til den største klub i verden, hvor titlerne er langt mere indenfor rækkevidde end i Chelsea. Ser man kortsigtet på det, så er det måske en skidt deal, men ser man bare 8-10 måneder frem, så er der kæmpe gevinst. Medmindre Ronaldo selvfølgelig fortsætter langt ind i 30'erne med at præstere på dette niveau.
Hazard vil trods alt stadig have en større chance for at komme på en podieplads i Real Madrid i en måske lidt mindre rolle end i Chelsea. Titler er grunden, da vinderen skal stå tilbage og have vundet det mest prestigefyldte sæsonen før.
Vi kan jo bare tage udgangspunkt i starten af sidste sæson og denne sæson. Sidste sæson spillede Benzema og Bale jo ikke de første 2-3 måneder grundet skader, og i denne sæson har vi endnu ikke kunne stille med de såkaldte "sikre" spillere i front. Altså BBC.
Du har ret i, at vi skal punge en del ud, men vi kommer jo ikke udenom problemet, da vi indenfor den nærmeste fremtid mister BBC. Der skal investeres, men nu tror jeg heller ikke vores bankkonto er tom. Vi har trods alt tjent en del penge i sommers, og sidste sommer gik vi mere eller mindre i 0. Det vigtigste er trods alt det sportslige projekt, og for at det ikke skal gå i stå, så skal der nye til før det er for sent.
Det laeste jeg godt, at du skrev - men det goer ikke megen forskael hvad du skriver, hvis virkeligheden er en anden.
Hvis de ikke er tiltaenkt en plads blandt once de gala maa de vel noedvendigvis se sig henvist til at vaere rotationsspillere, hvilket naturligvis er et vidt begreb. Jeg siger ikke, at de knap kan faa 500 minutter i loebet af en saeson. Men det er alt andet lige absolutte verdensstjerner som umiddelbart ikke engang vil vaere foerstevalg i sin klub.
Jeg er bestemt ogsaa af den opfattelse, at klubben har lidt paa kistebunden, men jeg tror bare ikke paa, at de griber efter 3 mia kr i ét transfervindue, hvis vi skal tage udgangspunkt i, hvad der er realistisk.
En helt fantastisk option efter min mening ville vaere at sende baade Bale og Benzema afsted, hente Hazard og Dybala og saa faa en fuldgod erstatning paa angriberpladsen som kan spille andenviolin for Dybala. Saa kunne man forhaabentligt samtidig faa omkring 500 mio i overskud paa Benzema i forhold til erstatningen til bredden. Jeg kommer i bukserne over en Cristiano/Dybala/Hazard trio i front. Jeg tror godt at Hazard ville kunne spille RW.
Men det bliver nok desvaerre ved droemmen, da jeg heller ikke ser det som vaerende sandsynligt, at baade Bale og Benzema faar sparket.
Jeg tror fremtiden bliver med en 10´er og jeg tror Isco og Asensio kommer til at sidde på den plads fremadrettet. Så er der 2 pladser tilbage oppe foran; Ronaldos og Benzemas.
Ronaldo tror jeg har en rigtig god sæson tilbage og så er han ikke længere det bedste valg.
Benzema ender ud med at dele pladsen med Timo Werner, som jeg tror Real henter næste sommer og her får han hård kamp om pladsen.
Ronaldos erstatning kunne sagtens blive Hazard eller Dybala - men først når Ronaldo begynder at falme (tror Ronaldo selv ønsker sig væk, når den tid kommer for at prøve et sidste eventyr inden det hele slutter)