Truppen mod Eibar

8 år 9 måneder siden #13 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Truppen mod Eibar
Der var rig mulighed for at skabe flere chancer, men boldene bliver varmet af især Asensio, men Isco også i nogen grad. Begge spiller jo fint og skaber nogle chancer via småspil. I modsætning til vores ideelle midtbane fra foråret, der var samlet lige foran midtercirklen, så er denne midtbane meget tæt på modstandernes bagkæde et godt stykke oppe på modstanderens banehalvdel, hvorfor de i høj grad har mulighed for at sende de hurtige spillere i dybden. Det sker desværre ikke, men jeg håber, at de arbejder på det, for hold da op, hvor er der mange fine muligheder for det. Det vil samtidig også presse modstanderen til at stå dybere, hvor småspillet især vil være giftigt. Lige nu synes jeg, at det flotte småspil foregår lidt for langt ude, hvorfor det sjældent bliver særdeles farligt.
Defensivt synes jeg, at vi for ofte giver store muligheder væk, eksemplificeret ved en situation, hvor Varane er alene med 2 - hvor den ene heldigvis skyder på mål fra midten.

Jeg ser fine takter, og at Zidane prøver nye ting af. Det er jo ikke fordi, at vi ikke har et gear mere, når det skal være.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #14 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Truppen mod Eibar

Kratmus skrev: Jeg ser fine takter, og at Zidane prøver nye ting af. Det er jo ikke fordi, at vi ikke har et gear mere, når det skal være.

Helt enig. Jeg har også før postuleret, at det her hold først rigtig gider sætte sig op, når de store kampe indtræder. Det er lidt ligesom stjernerne i amerikanske sportsgrene - først når det virkelig gælder (i 4. quarter, eller for Real Madrid i løbet af april og maj), stepper de op.

Det kan være ekstremt frustrerende at se på, for man VED, at hvis Real Madrid havde vundet titlen med en 7-0 sejr i går, så var der kommet et helt andet hold på banen i går aftes. Jeg synes også, at holdet ofte så mæt ud sidste sæson. De vandt bare det hele til sidst alligevel.

Det er ikke fordi jeg er skråsikker, og det kan sagtens ryge på gulvet, i sær mesterskabet, hvor svingningerne er større end nødvendigt. Men jeg er ret sikker på, at vi får et helt andet Real-hold at se når vi når kvartfinalerne i CL.

8 år 9 måneder siden #15 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen mod Eibar

El Rojo skrev:

Kratmus skrev: Jeg ser fine takter, og at Zidane prøver nye ting af. Det er jo ikke fordi, at vi ikke har et gear mere, når det skal være.

Helt enig. Jeg har også før postuleret, at det her hold først rigtig gider sætte sig op, når de store kampe indtræder. Det er lidt ligesom stjernerne i amerikanske sportsgrene - først når det virkelig gælder (i 4. quarter, eller for Real Madrid i løbet af april og maj), stepper de op.

Det kan være ekstremt frustrerende at se på, for man VED, at hvis Real Madrid havde vundet titlen med en 7-0 sejr i går, så var der kommet et helt andet hold på banen i går aftes. Jeg synes også, at holdet ofte så mæt ud sidste sæson. De vandt bare det hele til sidst alligevel.

Det er ikke fordi jeg er skråsikker, og det kan sagtens ryge på gulvet, i sær mesterskabet, hvor svingningerne er større end nødvendigt. Men jeg er ret sikker på, at vi får et helt andet Real-hold at se når vi når kvartfinalerne i CL.

Vi er enige, for man har jo også kunnet se i CL-kampene, i særdeleshed mod Dortmund, at vi har flere gear oveni.

Men så er det måske dét, som jeg anfægter. Hvorfor kan vi ikke vise det i en kamp som i går? Det er da ikke mere end et år til halvanden tilbage, at vi smadrede samtlige hold 4,5-0 på hjemmebane og spillede sprudlende fodbold. Sådan husker jeg det i hvert fald.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 9 måneder siden #16 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen mod Eibar

Sebberg skrev: Jeg må tilslutte mig det bekymrede kor. Selvfølgelig bifalder jeg sejren, men det glider bare ikke som normalt, og det bør enhver kunne se.

Det var ok i starten af sæsonen, men det er da ikke et godt tegn, at vi stadig ikke 'spiller godt', for det gør vi ikke. Vi får de tre point med tre mål i går og et cleansheet - super - men vi er ikke dominerende, vi er ikke varierende og vi er ikke chanceskabende i en grad, som vi burde være på hjemmebane mod et hold som Eibar, der har haft en jammerlig sæsonstart.

Er vi lidt mætte? Helt ærligt. Det er måske tidligt at snakke om, men vi megadominerende alle i foråret og vandt de to store turneringer, og i denne sæson har vi endnu til gode - i hvert fald i ligaen - at spille en kamp, hvor man tænker, at vi da er verdens bedste hold.

Måske er det min hukommelse, der svigter, men plejer efteråret ikke at være kendetegnet ved, at vi sidder herinde og tuder over dårligt spil, halvdelen underpræsterer, Ronaldo er færdig, sæsonen bliver en fiasko osv, selvom der faktisk kommer point på kontoen? Det plejer jo for alvor først at være i foråret i de store kampe, at holdet virkelig vågner op og leverer god fodbold, når de sjove kampe kommer. I disse måneder skal der bare hentes pligtsejre, spilles nye folk ind og forsøge at forbedre spillet gradvist. Man må ej heller glemme, at da det virkelig galt to trofæer i starter af sæsonen, så blev både Barcelona og United spillet ud af banen uden de store problemer.

Jeg husker i hvert fald, at vi sidste efterår rigtig mange gange sagde, at selvom vi vinder og vinder, så bliver det her en katastrofe, når spillerne ikke gør det bedre, men alligevel kom der point på kontoen hele tiden. Godt nok har vi ikke fået samme start, men jeg ser det lidt som det samme som de sidste par år (udover det legendariske efterår med Benitez).

Manglende sult er dog helt sikkert noget, man ikke bare må afskrive, for der er trods alt ikke skiftet ud i starteren, så hvis ikke de bærende kræfter kan holde motivationen, så kan det hele være ligegyldigt. De unge spillere hjælper dog på dette punkt, da de virkelig skal ind og bevise sig selv hver gang.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Brylle.

8 år 9 måneder siden #17 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Truppen mod Eibar
Der var engang, hvor vi sprudlede i efteråret under Ancelotti, men da vi tabte til Valencia efter jul, gik alt galt. Der var vi også ved at sætte en rekord for flest sejre i træk.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 9 måneder siden #18 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Truppen mod Eibar
Folk herinde burde følge mere med i fx ishockey, hvor det netop er helt normalt, at flere af de større hold bare lige skal med i slutspillet, da formen er rettet mod, at man først skal toppe, når de afgørende kampe kommer.

Det er Zidane så urimeligt god til at time, og vi er jo stadig i den grad med i alle turneringer - og med særligt Barcelonas hang til at bruge de samme otte-ni spillere i hver eneste kamp, så vil de opleve det eksakt modsatte af, hvad vi kommer til, nemlig at deres hold bliver trætte, når de skal spille ti kampe på en måned.

Så jeg er ikke i tvivl om, at vi gevinder mesterskabet - så længe vi altså holder snor i konkurrenterne, gerne i den længde vi har pt. Cristiano Ronaldo afskrev vi jo i øvrigt også sidste år ved denne tid, men hans forår var jo intet mindre end genialt - mon ikke det gentager sig?

Ift. CHL så er det mere held og tilfældigheder, der afgør dette, men holdets rutine bliver også afgørende i den turnering.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

8 år 9 måneder siden #19 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Truppen mod Eibar

DarioGomez skrev: Folk herinde burde følge mere med i fx ishockey, hvor det netop er helt normalt, at flere af de større hold bare lige skal med i slutspillet, da formen er rettet mod, at man først skal toppe, når de afgørende kampe kommer.

Jeg er nu heller ikke voldsomt bekymret - endnu.
Men der er trods alt den forskel, at i amerikansk sport nulstilles der mere eller mindre, naar playoffs begynder (der er selvfoelgelig noget seedning osv), mens vi i La Liga sammenhaeng taeller alle point samlet over saesonen, hvorfor det kan ende med at bide os i roeven, at taendingen ikke er der i oejeblikket.

8 år 9 måneder siden #20 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen mod Eibar
@Dario

Den taktik kræver dog at man er indenfor rækkevidde til sine modstandere. Hvor mange kampe var det vi fik point i via scoringer i 90. minut sidste sæson? 5, 6 eller 7 gange? Der var spillet ligeså ringe, og det krævede en stor portion held at vi fik point i mange kampe. På trods af dette endte vi kun 3 point over Barcelona, som havde en ufattelig dårlig sæson, spillemæssigt.
Det er i øvrigt tidligt at proklamere, at Zidane har en unik evne til at time dette. Han har altså kun én sæson i bagagen, hvis du skulle have glemt dette.

8 år 9 måneder siden #21 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen mod Eibar

Steen skrev: @Dario

Den taktik kræver dog at man er indenfor rækkevidde til sine modstandere. Hvor mange kampe var det vi fik point i via scoringer i 90. minut sidste sæson? 5, 6 eller 7 gange? Der var spillet ligeså ringe, og det krævede en stor portion held at vi fik point i mange kampe. På trods af dette endte vi kun 3 point over Barcelona, som havde en ufattelig dårlig sæson, spillemæssigt.
Det er i øvrigt tidligt at proklamere, at Zidane har en unik evne til at time dette. Han har altså kun én sæson i bagagen, hvis du skulle have glemt dette.

Ufattelig dårlig sæson for Barca var det ikke. De fik 90 point.

8 år 9 måneder siden #22 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen mod Eibar

Fondo_Sur skrev:

... Hvorfor jeg skrev spillemæssigt. Det var et svagt Barcelona hold vi mødte, men vi skulle alligevel helt til sidste spillerunde for at sikre titlen.

8 år 9 måneder siden #23 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Truppen mod Eibar

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

... Hvorfor jeg skrev spillemæssigt. Det var et svagt Barcelona hold vi mødte, men vi skulle alligevel helt til sidste spillerunde for at sikre titlen.

SÅ svagt spillende var de altså heller ikke.... Jo, hvis du sammenligner dem med 2012 prime Guardiola-holdet... Barca formåede blandt andet at vinde 3-2 på Bernabeu i april, hvor vi eller brystede os af at spille som verdens bedste hold.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 9 måneder siden #24 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen mod Eibar

ChrillRM14 skrev:

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

SÅ svagt spillende var de altså heller ikke.... Jo, hvis du sammenligner dem med 2012 prime Guardiola-holdet... Barca formåede blandt andet at vinde 3-2 på Bernabeu i april, hvor vi eller brystede os af at spille som verdens bedste hold.

Det var også en katastrofe :)

Leveret af Kunena Forum