Truppen mod Eibar

8 år 9 måneder siden #25 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen mod Eibar

ChrillRM14 skrev:

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: @Dario

Den taktik kræver dog at man er indenfor rækkevidde til sine modstandere. Hvor mange kampe var det vi fik point i via scoringer i 90. minut sidste sæson? 5, 6 eller 7 gange? Der var spillet ligeså ringe, og det krævede en stor portion held at vi fik point i mange kampe. På trods af dette endte vi kun 3 point over Barcelona, som havde en ufattelig dårlig sæson, spillemæssigt.
Det er i øvrigt tidligt at proklamere, at Zidane har en unik evne til at time dette. Han har altså kun én sæson i bagagen, hvis du skulle have glemt dette.

Ufattelig dårlig sæson for Barca var det ikke. De fik 90 point.

... Hvorfor jeg skrev spillemæssigt. Det var et svagt Barcelona hold vi mødte, men vi skulle alligevel helt til sidste spillerunde for at sikre titlen.

SÅ svagt spillende var de altså heller ikke.... Jo, hvis du sammenligner dem med 2012 prime Guardiola-holdet... Barca formåede blandt andet at vinde 3-2 på Bernabeu i april, hvor vi eller brystede os af at spille som verdens bedste hold.

Det var det værste Barcelona hold vi havde mødt i lang tid. Ingen taktik, mange spillere ude af from og en meget smal trup. Og vi spillede netop ikke som verdens bedste hold mod Barcelona, hverken i første kamp hvor vi hev et heldigt point hjem takket være Ramos overtidsscoring, eller i den anden kamp hvor Barcelona klart dominerede.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #26 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Truppen mod Eibar

Steen skrev:

ChrillRM14 skrev:

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: @Dario

Den taktik kræver dog at man er indenfor rækkevidde til sine modstandere. Hvor mange kampe var det vi fik point i via scoringer i 90. minut sidste sæson? 5, 6 eller 7 gange? Der var spillet ligeså ringe, og det krævede en stor portion held at vi fik point i mange kampe. På trods af dette endte vi kun 3 point over Barcelona, som havde en ufattelig dårlig sæson, spillemæssigt.
Det er i øvrigt tidligt at proklamere, at Zidane har en unik evne til at time dette. Han har altså kun én sæson i bagagen, hvis du skulle have glemt dette.

Ufattelig dårlig sæson for Barca var det ikke. De fik 90 point.

... Hvorfor jeg skrev spillemæssigt. Det var et svagt Barcelona hold vi mødte, men vi skulle alligevel helt til sidste spillerunde for at sikre titlen.

SÅ svagt spillende var de altså heller ikke.... Jo, hvis du sammenligner dem med 2012 prime Guardiola-holdet... Barca formåede blandt andet at vinde 3-2 på Bernabeu i april, hvor vi eller brystede os af at spille som verdens bedste hold.

Det var det værste Barcelona hold vi havde mødt i lang tid. Ingen taktik, mange spillere ude af from og en meget smal trup. Og vi spillede netop ikke som verdens bedste hold mod Barcelona, hverken i første kamp hvor vi hev et heldigt point hjem takket være Ramos overtidsscoring, eller i den anden kamp hvor Barcelona klart dominerede.

Det er faktisk et under, vi ikke rykkede ned ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

8 år 9 måneder siden #27 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen mod Eibar
@Steen

Jeg forstår heller ikke, hvad Barcas deciderede måde at spille på havde at gøre med vores titelchancer. Vi taler om Real Madrid mulighed for et mesterskab, som jo bliver afgjort på antal point.

Og ja ja de har spillet mere flydende, men de er nu engang stadigt en stor konkurrent, da de i sidste sæson vandt stort set alle sine kampe mod andre tophold.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Fondo_Sur.

8 år 9 måneder siden #28 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Truppen mod Eibar
Vi spiller elendigt for tiden, men det gør Barca altså også. Havde de været sprudlende var jeg nok blevet små bekymret.
Det tegner sig akkurat ligesom sidste år, vi spiller fesent og ingen tror på os, Ronaldo sutter røv det meste af sæsonen og så løfter holdet sig og og Ronaldo træder i karakter. Det skal nok give enten cl eller liga igen, eller måske begge :)

8 år 9 måneder siden #29 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Truppen mod Eibar

Sebberg skrev:

El Rojo skrev:

Kratmus skrev: Jeg ser fine takter, og at Zidane prøver nye ting af. Det er jo ikke fordi, at vi ikke har et gear mere, når det skal være.

Helt enig. Jeg har også før postuleret, at det her hold først rigtig gider sætte sig op, når de store kampe indtræder. Det er lidt ligesom stjernerne i amerikanske sportsgrene - først når det virkelig gælder (i 4. quarter, eller for Real Madrid i løbet af april og maj), stepper de op.

Det kan være ekstremt frustrerende at se på, for man VED, at hvis Real Madrid havde vundet titlen med en 7-0 sejr i går, så var der kommet et helt andet hold på banen i går aftes. Jeg synes også, at holdet ofte så mæt ud sidste sæson. De vandt bare det hele til sidst alligevel.

Det er ikke fordi jeg er skråsikker, og det kan sagtens ryge på gulvet, i sær mesterskabet, hvor svingningerne er større end nødvendigt. Men jeg er ret sikker på, at vi får et helt andet Real-hold at se når vi når kvartfinalerne i CL.

Vi er enige, for man har jo også kunnet se i CL-kampene, i særdeleshed mod Dortmund, at vi har flere gear oveni.

Men så er det måske dét, som jeg anfægter. Hvorfor kan vi ikke vise det i en kamp som i går? Det er da ikke mere end et år til halvanden tilbage, at vi smadrede samtlige hold 4,5-0 på hjemmebane og spillede sprudlende fodbold. Sådan husker jeg det i hvert fald.

Der var også svipsere i sidste sæson. 1-1 mod selvsamme Eibar på Bernabeu eksempelvis. Jeg håbede virkeligt man ville se et nyt udtryk fra spillerne i søndags, et hold fuld af gejst og selvtillid, men det virker ugideligt og ligegyldigt, og jeg kunne næsten være faldet i søvn i løbet af kampen, for det var virkelig en ligegyldig kamp.
Det er ikke nødvendigvis lykken at være i storform på nuværende tidspunkt, det så vi som en anden nævnte med Ancelottis hold der vandt 22 kampe i træk, for så at smide det hele på gulvet, men jeg er en anelse nervøs for afstanden til Barca allerede. Det er godt nok "kun" 5 points, men de har også allerede overstået Atletico på udebane, mens Real hænger med bremsen og var sågar tæt på også at sætte points til mod Getafe.

Det er som om holdet er gået i dvale, jeg håber de vågner når det begynder at spidse til. Indtil da må håbet være at der kan skrabes tilstrækkeligt med points sammen, til at mesterskabet er inden for rækkevide til den tid..

Leveret af Kunena Forum