Morata fortryder skifte tilbage til Real Madrid

8 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Álvaro Morata fortryder sit skifte retur til Real Madrid. Det fortæller han i et interview med La Gazzetta dello Sport:

- Jeg burde aldrig have forladt Juventus. Jeg vendte tilbage, fordi der var kontraktlige aftaler, som skulle respekteres. Men desillusionen var enorm, jeg vendte tilbage til udgangspunktet, da jeg rejste. De behandlede mig som den dreng jeg var, før mine to sæsoner i Italien.

Nu har Morata i stedet fundet lykken i Chelsea, med hvem han indledte forhandlinger allerede sidste forår, mens han fortsat var i Real Madrid:

- Jeg kom hertil, fordi der var en træner som Antonio Conte. Vi begyndte at snakke sammen sidste forår og det mundede så ud i, at jeg kom til London. Han er krævende, men får det bedste ud af spilleren. Man kan mærke, at han har været i en stor klub, først som spiller og siden som træner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #2 af Zyconith
Synd og skam. Jeg kan godt lide hans udlægning, den er meget rammende. Jeg håber man får gang i de nye tilføjelser vi har fået her til sommer, for lige nu er det begrænset med spilletid til Ceballos, Mayoral, Vallejo, m.fl.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 9 måneder siden #3 af Steen
Morata er ikke god nok - og det har han heller aldrig været. Det var et fantastisk salg, klubben foretog sig. Man fik en rigtig god pris for Alvaro. Problemet er bare, at Benzema er endnu dårligere, og at man ikke udskiftede ham kommer til at koste. Eller, det har det allerede gjort ...
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

8 år 9 måneder siden #4 af Sahinovic
Steen skrev:

Problemet er bare, at Benzema er endnu dårligere, og at man ikke udskiftede ham kommer til at koste. Eller, det har det allerede gjort ...

Hold da fast, hvis man læser lidt rundt her på forum, så virker det til, at Real Madrids success nærmest kun er afhængig Benzema, noget af et ansvar den mand har fået med tiden.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 9 måneder siden #5 af Forever-madrisimo

Steen skrev: Morata er ikke god nok - og det har han heller aldrig været. Det var et fantastisk salg, klubben foretog sig. Man fik en rigtig god pris for Alvaro. Problemet er bare, at Benzema er endnu dårligere, og at man ikke udskiftede ham kommer til at koste. Eller, det har det allerede gjort ...

Hva skal Morata gøre mere af for at være god nok?

8 år 9 måneder siden #6 af Steen

Sahinovic skrev: Steen skrev:

Problemet er bare, at Benzema er endnu dårligere, og at man ikke udskiftede ham kommer til at koste. Eller, det har det allerede gjort ...

Hold da fast, hvis man læser lidt rundt her på forum, så virker det til, at Real Madrids success nærmest kun er afhængig Benzema, noget af et ansvar den mand har fået med tiden.

Alle angribere i verden har en god portion ansvar, hvilket hviler i, at de skal score mål. Det er angribernes ansvar. I Benzemas tilfælde kan man ikke sige, at han har påtaget sig den ansvar. Han har faktisk gjort det modsatte. Benzema har direkte været skyld i pointtab mod både Valencia og Tottenham, med hans fantastiske missere på frit mål. Oveni dette har han spillemæssigt været ringe i størstedelen af de andre kampe.
Det giver jo sig selv, at der bliver peget fingre af Benzema. Det bør vel være klart for enhver, at Ronaldo er urørlig. Det burde han ikke være, men det er han, om vi vil det eller ej. Han har også været forfærdelig, men modsat Benzema har han ikke misset på frit mål. Faktisk tror jeg, at Benzema i denne sæson har misset flere 100% chancer end Ronaldo har gjort i hele sin tid i Madrid.

8 år 9 måneder siden #7 af Steen

Forever-madrisimo skrev:

Steen skrev: Morata er ikke god nok - og det har han heller aldrig været. Det var et fantastisk salg, klubben foretog sig. Man fik en rigtig god pris for Alvaro. Problemet er bare, at Benzema er endnu dårligere, og at man ikke udskiftede ham kommer til at koste. Eller, det har det allerede gjort ...

Hva skal Morata gøre mere af for at være god nok?

Noget han aldrig nogensinde kommer til at kunne: Drible, være et aktiv i opbygningsspillet, være bevægelig, you name it. Alt det skal han kunne, hvis han vil være fast mand ved siden af Ronaldo. Peak-Benzema er den perfekte angriber, i et makkerskab med Ronaldo. Morata er en boksspiller, og den rolle beskæftiges af Ronaldo. Hvis du kan huske de kampe, hvor Ronaldo og Morata startede inde på samme tid ville du vide, at Morata aldrig ville komme til at fungere her. Morata har brug for kreative kanter, såsom Hazard eller Neymar, der kan høvle den ene indlæg ind efter den anden. Den spillestil bliver jeg aldrig fan af, og derfor foretrækker jeg at vi henter en angriber som Dybala eller Mbappé.

8 år 9 måneder siden #8 af Lars1991
Benzema har spillet sammen med Ronaldo i 7 år, Morata har startet sammen med Ronaldo i hvad? 5 kampe? Naturligvis har Ronaldo og Benzema en bedre forståelse for hinanden.

Med det sagt, så passer Benzema da i teorien også bedre sammen med Ronaldo ifht spillestil. Men man gav jo heller aldrig Ronaldo - Morata kombinationen en reel chance. Og det vel også derfor Morata fortryder sit skifte. Han fik aldrig en rigtig chance for at spille sig på holdet, Benzema ville altid blive foretrukket i sidste ende.

8 år 9 måneder siden #9 af Lukita

Drible, være et aktiv i opbygningsspillet, være bevægelig, you name it.

Benzema kan da heller ikke drible, hvor mange gange på en sæson afdribler han sin direkte modstander? En af de eneste gange der springer i øjnene for nyligt er vel mod Atlético, så på den front er Morata i hvertfald ikke efter Benzema. Mht. at være aktiv i opbygningsspillet er jeg enig i at Benzema er bedre, men mon ikke at Morata med en fair chance for spilletid kunne forbedre sit spil på det område? Jeg tror det. Til sidst er Morata langt mere bevægelig end Benzema, Morata løber og arbejder for holdet, det ville være synd at sige at Benzema gør det samme, han er utvivlsomt en af de mest dovne spillere jeg har set i klubben.

Som Lars1991 siger så fik Morata aldrig nogensinde en fair chance til at bevise, om han rent faktisk kunne danne et godt makkerskab med Ronaldo. De kampe han startede inde var jo på ingen måde sammenhængende kampe, det var kampe spredt ud over hele sæsonen, så han fik aldrig nogensinde muligheden for at finde rytmen med resten af holdet, han blev kastet ind og ud fra bænken i tide og utide.

Igen stiller jeg mig fuldstændigt uforstående over for at man vælger at sælge en 24-årig angriber af egen avl, som er sulten efter at triumfere med sin hjerteklub, og som minimum er på samme niveau som sin direkte konkurrent, der snart er 30 år, har været en hæmsko for holdet i snart to år, og som stort set intet bidrager med.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Lukita.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 9 måneder siden #10 af Forever-madrisimo
Morata er en targetman. God at spille den op til i luften og i fødderne. Han kan også deltage i 1-2 kombinationer!
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Forever-madrisimo.

8 år 9 måneder siden #11 af Sahinovic

Steen skrev:

Alle angribere i verden har en god portion ansvar, hvilket hviler i, at de skal score mål. Det er angribernes ansvar. I Benzemas tilfælde kan man ikke sige, at han har påtaget sig den ansvar. Han har faktisk gjort det modsatte. Benzema har direkte været skyld i pointtab mod både Valencia og Tottenham, med hans fantastiske missere på frit mål. Oveni dette har han spillemæssigt været ringe i størstedelen af de andre kampe.
Det giver jo sig selv, at der bliver peget fingre af Benzema. Det bør vel være klart for enhver, at Ronaldo er urørlig. Det burde han ikke være, men det er han, om vi vil det eller ej. Han har også været forfærdelig, men modsat Benzema har han ikke misset på frit mål. Faktisk tror jeg, at Benzema i denne sæson har misset flere 100% chancer end Ronaldo har gjort i hele sin tid i Madrid.

Vi tabte også mod Girona, og der havde Benzema ikke misset en chance på frit mål.

Selv hvis Benzema havde scoret på samtlige af sine chancer, så ændrer det jo overhovedet ikke på, at lige siden Zidane har været ansat, har Real Madrid spillet det mest kedelige og idéforladte fodbold langt størstedelen af tiden. Tager man Benzema ud af holdopstillingen, så spiller Real Madrid heller ikke bedre fodbold, tværtimod, derfor forstår jeg ikke helt at der bliver snakket så meget om ham, når vi har bedre spillere som knap nok bliver nævnt herinde, men det er jo så fordi de åbenbart er fredet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

8 år 9 måneder siden #12 af R7CR7GB11

Sahinovic skrev:

Steen skrev:

Vi tabte også mod Girona, og der havde Benzema ikke misset en chance på frit mål.

Selv hvis Benzema havde scoret på samtlige af sine chancer, så ændrer det jo overhovedet ikke på, at lige siden Zidane har været ansat har Real Madrid spillet det mest kedelige og idéforladte fodbold langt størstedelen af tiden. Tager man Benzema ud af holdopstillingen, så spiller Real Madrid heller ikke bedre fodbold, tværtimod, derfor forstår jeg ikke helt at der bliver snakket så meget om ham, når vi har bedre spillere som knap nok bliver nævnt herinde, men det er jo så fordi de åbenbart er fredet.

Jeg kan sagtens foelge tanken, og jeg synes egentlig, at du har ret.
Naar det saa er sagt, saa er jeg en del af gruppen, der er traet af Benzema mere end nogen anden spiller (maaske i gruppe med Bale, der dog har en form for undskyldning for sine uduelige praestationer, da han konstant er paa vej tilbage fra skade naar han endelig spiller).
Jeg tror det haenger sammen med goodwill tanket og goodwill mistet. Benzema har over en efterhaanden LANG periode tanket en smule goodwill maaske 3-5 kampe set over en saeson, men der ryger langt mere paa regningen end i banken saa at sige. Det er klart, at der for de fleste, skal en lang periode af uduelighed fra Ronaldo til foer man vil vaere bekendt at svine ham og onske ham vaek. Nu taenker jeg paa hvad han eksempelvis praesterede i foraaret da det virkelig gjaldt. Ydermere har det nok ogsaa noget at goere med, hvor tydeligt det er for enhver at se, at Benzema praesterer langt under niveau pga. den eksponering der nu engang er forbundet med at vaere angriber. Spiller du blaendende kommer du i naerheden af podiet til BDO og The Best kaaringer - braender du konstant gigantiske chancer saa er du pludselig den helt store skurk. Det er lidt svaerere for mange at gennemskue, naar eks. en CM spiller under niveau.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved R7CR7GB11.

Leveret af Kunena Forum