Cristiano Ronaldo vinder 5. guldbold

8 år 7 måneder siden #13 af Lars1991
Ja det undrer mig at folk bliver ved med at blive foragret over ham. Og hvad er det han siger der er så kontroversielt? Han har jo ret. Det eneste man kan være uenig i er om han er den bedste, men det ville da godt nok være mærkeligt hvis han ikke selv havde den mening.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #14 af Sahinovic
Jeg tror vitterligt ikke, at der er nogen der ligefrem bliver forarget over hans udtalelse, jeg tror de fleste - inklusiv mig selv - blot synes det er hylende morsomt - det virker sgu lidt som om, at han egentligt ikke selv tror på det.

Florentino Pérez

8 år 7 måneder siden #15 af Vinícius
Synes egentlig hverken det er hylende morsomt, forargende eller noget helt tredje. Derimod synes jeg, det er rimelig ligegyldigt, for hvem der er den bedste er jo afhængigt af parametrene. Så hvad de enkelte personer, som det omhandler, vælger at udtale eller ej er jo ligegyldigt - begge bør mene, at de selv er den bedste, især for deres egen selvtillid(og kom nu ikke og sig, at det ikke betyder noget, for så har I da godt nok ingen forstand på, hvad det vil sige at være topatlet)

Eksempelvis vil mange mene, at Messi er den bedste fordi han gør sine medspillere bedre, og er den mest scorende i verdens bedste liga. Ronaldo kan man sige har scoret flest mål i den største turnering(CHL), både i alt, og for én klub, samt i den tid, hvor Messi og Ronaldo har været i hhv. Barca/RM. Som modargument kan man jo sige, at i CHL er der mange hold, som er mindre end de små i La Liga.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 7 måneder siden #16 af Cristiano Ronaldo

Sahinovic skrev: Hahaha, hold fast! hvor er han desperat :'-D

Det er jo de andre der skal sige det Ronaldo gør, men problemet for ham er, at det gør de ikke, de fleste siger Messi er den bedste - ja selv Raúl og Casillas har før sagt det.

Hahaha” “hold fast!” “hvor er han desperat” “hylende morsomt
Kan du egentligt ikke selv se hvor desperat du selv lyder?..
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, Real HWL, Lars1991, R7CR7GB11

8 år 7 måneder siden #17 af Vinícius
Det er i hvert fald mest "korrekt" at sige, at Messi er den bedste. Værterne i TV vil kun forsigtigt indrømme, at de synes Ronaldo er bedst, mens værter, der synes at Messi er den bedste, i høj grad fortæller dette. Både på dansk TV, men så sandelig også på engelsk. Det drager lidt paralleler til, at folk ikke vil indrømme, at de stemmer på DF - med Ronaldo er det vel fordi han virker for selvsikker, mens DF virker lidt tossede(og så ikke mere politik!)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 7 måneder siden #18 af Sahinovic
Most goals in 2017: Messi
Most assist in 2017: Messi
Most chances created in 2017: Messi
Most successful dribbles in 2017: Messi
Most through balls in 2017: Messi
Most key passes in 2017: Messi
Most man of the match in 2017: Messi

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 7 måneder siden #19 af Nord

Sahinovic skrev: Most goals in 2017: Messi

Messis biggest fan in 2017: Sahinovic
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Nord.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, Real HWL, Sahinovic, R7CR7GB11, Cristiano Ronaldo

8 år 7 måneder siden #20 af Sahinovic

Nord skrev:

Der overbeviste du mig så lige netop - trods ovenstående fakta - hvorfor han alligevel ikke var den bedste.

Jeg ved godt, at hvis man først ser på facts og så efterfølgende danner sig en mening kan virke fuldstændig kontroversielt her i 2017, men det er nu sådan jeg vælger at gøre det.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 7 måneder siden #21 af ChrillRM14

Sahinovic skrev:

Nord skrev:

Der overbeviste du mig så lige netop - trods ovenstående fakta - hvorfor han alligevel ikke var den bedste.

Jeg ved godt, at hvis man først ser på facts og så efterfølgende danner sig en mening kan virke fuldstændig kontroversielt her i 2017, men det er nu sådan jeg vælger at gøre det.

Der er forskellige måder at vurdere 'den bedste' på. Messi har haft et fantastisk individuelt 2017. Ofte fremhæver Pro-Messi-fløjen, at det, der gør Messi så god er de ting, som ikke kan indrammes af statistikker, men som bare er aftrykket på kampen. Ofte er det blevet sat i relief til en Ronaldo, der 'kun' influere spillet med mål. I år vil jeg argumentere for, at Ronaldo af alle har været den mest afgørende spiller både i CHL og i slutningen af La Liga, men det indfanges så ikke af statistikker, hvor mål er et mål, assist er en assist. Messis 4 mål mod Eibar tidligere i sæsonen tæller således 4 gange mere end ét Ronaldo-mål mod Bayern (sat lidt på kanten...)

I mine øjne kunne Messi sagtens være kåret som 2017's bedste, men at Ronaldo vinder den er nu ikke helt i hampen.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

8 år 7 måneder siden #22 af madrid2000

fcbarcelona.dk

8 år 7 måneder siden #23 af Vanbasten181
Der var flere der havde misforstået nogle ting omkring "The Best" awarden, så måske alle heller ikke er helt up to speed på denne. Det er vigtigt at pointere at titler altså ER et af kriterierne i denne kåring. Om man så synes at Messis indvididuelle niveau har været så meget højere end Ronaldos (at det opvejer titlerne), må selvfølgelig være op til den enkelte.

8 år 7 måneder siden #24 af Raul7-2880
Jeg kan ikke tage ballon d'or-prisen seriøst længere.
I gamle dage vægtede man den individulle præstation langt højere end man gør i dag. Dengang følte man virkelig, at vinderen var dén bedste spiller i verden.
Hvis man byttede om på Messi og Ronaldos titler (år 2017) ville Ronaldo ikke engang gøre sig fortjent til top 5-10.
Og ikke engang top 100 hvis man udelukkende ser på efteråret.

Leveret af Kunena Forum