Cristiano Ronaldo vinder 5. guldbold

6 år 3 måneder siden #25 af BBB

Raul7-2880 skrev: Og ikke engang top 100 hvis man udelukkende ser på efteråret.


Det virker da også som et underligt udsnit for at kåre årets bedste.
Hvis man bare kigger på august så ville Ronaldo stadig vinde over Messi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #26 af ZizouMo
Ballon dor for kalenderåret 2017 (inden Real madrid - Sevilla kampen)
Individuelt:
CR7 56 kampe, 49 mål og 13 assists
Messi 61 kampe, 52 mål og 14 assists

Mål og assists ratio:
Ronaldo 0,88 og 0,23
Messi 0,85 og 0,23

Messi mod de store hold siden seneste ballon dor:
PSG 1
Atletico 2
Real Madrid 3
Juve 2

Ronaldo:
Bayern 5
Atletico 6
Juve 2
Dortmund 3
Tottenham 2
Barca 1

Dortmund tæller ikke længere som et stort hold vil mange mene og jeg mangler de store hold fra Spanien (Sevilla, Valencia, Bilbao mm.)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved ZizouMo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #27 af MadridistaPorVida
Det var da tosset som folk kan blive ved. De er bedst til vidt forskellige ting??? Ronaldo har jo ret i at han er den mest komplete spiller. Messi er verdens bedste til at drible. Så er det jo bare hvad man er til. Personligt fortrækker jeg Ronaldo som er verdens bedste med begge fødder, i luften uden bolden og som i år fortjente kåringen da han var meget mere afgørende med de ting han er god til. Så må vi håbe på han fortsætter sin gode stime. Jeg fatter forresten heller ikke når jeg fx læser som i en af sidens indlæg at det ikke er nogen hemmelighed at han er ved at blive gammel og det kun kan gå ned af. Personligt syntes jeg han bliver bedre med årene. Men nu må vi se om jeg tager fejl :) Hala Madrid.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #28 af Kimbo

Raul7-2880 skrev: Jeg kan ikke tage ballon d'or-prisen seriøst længere.
I gamle dage vægtede man den individulle præstation langt højere end man gør i dag. Dengang følte man virkelig, at vinderen var dén bedste spiller i verden.
Hvis man byttede om på Messi og Ronaldos titler (år 2017) ville Ronaldo ikke engang gøre sig fortjent til top 5-10.
Og ikke engang top 100 hvis man udelukkende ser på efteråret.

Puha. Det ar farlig snak herinde det der.... Du kunne blive stemplet ligesom visse andre, inklusiv jeg selv, er blevet flere gange.
Som tidligere nævnt, Ronaldo var fantastisk i 2 måneder, resten af tiden spillede han det dårligste bold nogensinde i hans karriere.
I dag skal han bare score på straffe og ligge en aflevering 3 meter til højre der giver et mål, og så er han automatisk man of the match.
Forventningerne til ham er dalet i takt med hans fodbold mæssige niveau, begge dele er efterhånden til grin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #29 af Nord

Kimbo skrev:

Raul7-2880 skrev: Jeg kan ikke tage ballon d'or-prisen seriøst længere.
I gamle dage vægtede man den individulle præstation langt højere end man gør i dag. Dengang følte man virkelig, at vinderen var dén bedste spiller i verden.
Hvis man byttede om på Messi og Ronaldos titler (år 2017) ville Ronaldo ikke engang gøre sig fortjent til top 5-10.
Og ikke engang top 100 hvis man udelukkende ser på efteråret.

Puha. Det ar farlig snak herinde det der.... Du kunne blive stemplet ligesom visse andre, inklusiv jeg selv, er blevet flere gange.
Som tidligere nævnt, Ronaldo var fantastisk i 2 måneder, resten af tiden spillede han det dårligste bold nogensinde i hans karriere.
I dag skal han bare score på straffe og ligge en aflevering 3 meter til højre der giver et mål, og så er han automatisk man of the match.
Forventningerne til ham er dalet i takt med hans fodbold mæssige niveau, begge dele er efterhånden til grin.


Hold nu op med det pjat og kom med noget nuanceret. Det bliver ligeså plat som de personer, der forsvarer Ronaldo uanset hvordan han spiller.

Man skal være ret anti-Ronaldo for ikke at anerkende, at han spillemæssigt faktisk leverer ganske habilt i øjeblikket. Især i går. Hans bidrag til spillet er bedre end længe set, han virker ikke nær så centreret omkring egen vinding, men virker oprigtig glad, når andre spillere scorer eksempelvis. Han spiller hurtigt og stopper ikke vores angreb, som vi var vidne til utallige gange sidste sæson.

Ronaldo fra United tiden er væk, og hvis det er den forventning, du stadig har til ham, så forstår jeg godt, at dine forventninger ikke bliver indfriet. Men jeg tror de fleste af os, har justeret vores forventninger til Ronaldo på baggrund af de kompetencer, han besidder nu.

Man kan sige meget om ham, men Ronaldo har jo erkendt, at han ikke kan tage de lange raids mere, så han har finpudset sin positioneringsevne og bevægelse uden bold helt enormt. Jeg må indrømme, at jeg er fuld af beundring over, at en spiller i den alder, kan gøre de ting, Ronaldo kan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ZizouMo, Madrid1998, mohbar, R7CR7GB11, ChrillRM14, Vinícius, Jonas, Jakobsif555, MadridistaPorVida og 5 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #30 af Vinícius
En af de ting, der forbløffer mig ved Ronaldo er, at han nærmest kan ramme bolden på alt, godt eksemplificeret med det halve saksespark i går - godt nok går den ikke ind, men de fleste havde opgivet den med det samme.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #31 af Kristian S

Kratmus skrev: En af de ting, der forbløffer mig ved Ronaldo er, at han nærmest kan ramme bolden på alt, godt eksemplificeret med det halve saksespark i går - godt nok går den ikke ind, men de fleste havde opgivet den med det samme.


Helt enig, en kombination af uovertruffen forståelse for boldens bevægelse i luften, samt en lyn hurtig reaktionsevne og dominerende fysik, er hvad tillader Ronaldo at komme med kvalificerede afslutninger på bolde alle andre ville se som håbløse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #32 af BBB

Kristian S skrev:

Kratmus skrev: En af de ting, der forbløffer mig ved Ronaldo er, at han nærmest kan ramme bolden på alt, godt eksemplificeret med det halve saksespark i går - godt nok går den ikke ind, men de fleste havde opgivet den med det samme.


Helt enig, en kombination af uovertruffen forståelse for boldens bevægelse i luften, samt en lyn hurtig reaktionsevne og dominerende fysik, er hvad tillader Ronaldo at komme med kvalificerede afslutninger på bolde alle andre ville se som håbløse.


Hvis I ikke allerede har set dem, så kan jeg anbefale videoerne fra Castrol. Specielt det afsnit med indlæg i mørket.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #33 af Kimbo
Ronaldo fra United/første mange år i Madrid var verdensklasse, det er vi alle enige om.
Alle er også enige om at han er faldt meget i niveau siden dengang.
Men alligevel er han stadig verdens bedste i folks øjne, og når man så sætter spørgsmålstegn ved det får man skudt i skoene at man skal lade vær at forvente han spiller ligeså godt som dengang.
Det giver vitterligt overhovedet ingen mening.

Men fred hver med det :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #34 af ChrillRM14

Kimbo skrev: Ronaldo fra United/første mange år i Madrid var verdensklasse, det er vi alle enige om.
Alle er også enige om at han er faldt meget i niveau siden dengang.
Men alligevel er han stadig verdens bedste i folks øjne, og når man så sætter spørgsmålstegn ved det får man skudt i skoene at man skal lade vær at forvente han spiller ligeså godt som dengang.
Det giver vitterligt overhovedet ingen mening.

Men fred hver med det :)


Jeg tror, du misforstår så. Han spiller ikke ligeså godt som 'dengang', hvis 'godt' skal ses som værende driblestærk og hurtig. Han er til gengæld blevet langt langt langt bedre på andre punkter.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #35 af Nord

Kimbo skrev: Ronaldo fra United/første mange år i Madrid var verdensklasse, det er vi alle enige om.
Alle er også enige om at han er faldt meget i niveau siden dengang.
Men alligevel er han stadig verdens bedste i folks øjne, og når man så sætter spørgsmålstegn ved det får man skudt i skoene at man skal lade vær at forvente han spiller ligeså godt som dengang.
Det giver vitterligt overhovedet ingen mening.

Men fred hver med det :)


Jeg tror til gengæld du skal bruge lidt tid på at læse mit indlæg et par gange til :-) Det hele handler om forventninger - og dine er tydeligvis et helt andet sted end mine eksempelvis :-)
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Nord.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #36 af Brylle

Kimbo skrev: Ronaldo fra United/første mange år i Madrid var verdensklasse, det er vi alle enige om.
Alle er også enige om at han er faldt meget i niveau siden dengang.
Men alligevel er han stadig verdens bedste i folks øjne, og når man så sætter spørgsmålstegn ved det får man skudt i skoene at man skal lade vær at forvente han spiller ligeså godt som dengang.
Det giver vitterligt overhovedet ingen mening.

Men fred hver med det :)

I meget overdrevet grad kan man sige, at han er gået fra cirkusklovn til at afgøre de store kampe. Er det at falde i niveau? Jeg finder det tæt på vanvittigt at postulere, at alle skulle være enige om dette.

Der er en forskel på spilleren Ronaldo fra første Ballon d'Or og så til de sidste par stykker. Det er jo ingen hemmelighed, at han vandt det på et godt forår, hvor han var en altafgørende faktor for det, som fodbold på dette niveau første og fremmest handler om: At vinde de største titler. Han dukkede op i de store kampe og satte utallige bolde i kassen på de vigtige tidspunkter. Det handler ganske enkelt om forvandlingen fra en driblestærk kantspiller med fart i støvlerne og nogle imponerende finter til en angriber, som slår målrekorder og vinder de største titler. Jeg synes ikke det fortæller noget om en dårligere spiller, men i højere grad om en mere effektiv type. Samtidig synes jeg, at han i år har lagt det på sit spil, at han gør det mere simpelt indtil vi når op til feltet. Bolden bliver varmet mindre, tempoet bliver fastholdt og så står han stadig på de rette steder, når der er brug for det.

I mit hoved har "problemet" herinde på forum været det, at nogle personer har kæmpet en hård kamp for at skulle fremhæve Messi i samtlige debatter om Ronaldo og selv når Ronaldo fortjent har vundet disse priser, så har nogle personer haft svært ved at glæde sig over, at en af klubbens spillere har modtaget et kæmpe skulderklap for det arbejde, han har gjort for klubben, da det oftest hænger sådan sammen, at hvis ikke man hjælper holdet til de største titler, så får man heller ikke selv den største personlige hæder.

Jeg vil derfor mene, at der er noget du fuldkommen har misforstået. Både omkring forummets generelle opfattelse og Ronaldos udvikling.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce