Alt er linet op til Kepa-handel

6 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Købet af Kepa i Ath. Bilbao kan nu ske hvert øjeblik. Det melder spansk presse, som forventer, at Real Madrid i løbet af januar vil betale frikøbsklausulen på 20 millioner € og dermed sikre sig et af de helt store målmandstalenter i spansk fodbold.

Kepa har kontraktudløb til sommer og derfor kan parterne frit forhandle kontrakt, men det bliver uden deltagelse af Ath. Bilbao, som på forhånd har meddelt, at man ikke forhandler om målmanden og derfor skal en interesseret klub enten betale frikøbs-klausulen eller vente til sommer med at hente ham.

Derfor vil Real Madrid heller ikke som i andre tilfælde betale lidt mere end frikøbs-klausulen for at tilfredsstille Ath. Bilbao. Det gjorde man eksempelvis ved købene af Theo og Ceballos, hvor henholdsvis Atlético Madrid og Betis fik en sum ud over frikøbs-klausulen for at bevare et godt forhold til dem.

Kepa er i øjeblikket ude af spillet med en fodskade, men ventes klar i de kommende uger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #2 af Zyconith
Kepa bliver således den dyreste målmand i Real Madrids historie, og koster det samme som; César, Dudek, Diego López, Keylor Navas og Kiko Casilla... tilsammen;P
as.com/futbol/2018/01/01/primera/1514827...933.html?autoplay=1#

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

6 år 10 måneder siden #3 af Administrationen

Zyconith skrev: Kepa bliver således den dyreste målmand i Real Madrids historie, og koster det samme som; César, Dudek, Diego López, Keylor Navas og Kiko Casilla... tilsammen;P

Skriv lige nyheden for os ;-)

Godt nytår!

6 år 10 måneder siden #4 af Siempre fiel
Jeg har sagt det før, men jeg e ganske enkelt rystet over denne handel. Vi smider 20 mio efter Kepa for at han ka sidde på bænken i Madrid fremfor at han står fast eller sidder på bænken i Bilbao og vi så henter ham til sommer. Han er formentlig en upgrade ift Keylor (men har set for lidt til ham til virkeligt at ku vurdere det), men han får jo ik lov til at stå i foråret og selv hvis han er bedre en Keylor, så er det jo formentlig marginalt og ikke noget der ændrer noget som helst for Madrid sportsligt her i foråret. Men lad os endelig tyre 20 mio afsted her for noget der koster gratis om et par måneder.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

6 år 10 måneder siden #5 af Zyconith

Administrationen skrev:

Zyconith skrev: Kepa bliver således den dyreste målmand i Real Madrids historie, og koster det samme som; César, Dudek, Diego López, Keylor Navas og Kiko Casilla... tilsammen;P

Skriv lige nyheden for os ;-)

Godt nytår!

Hvis jeg ikke havde et 3-timers mødes foran mig skulle jeg nok gøre det.

@Steen

Mon ikke de har styr på det?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Zyconith.

6 år 10 måneder siden #6 af Steen
Besvaret af Steen på emne Alt er linet op til Kepa-handel

Siempre fiel skrev: Jeg har sagt det før, men jeg e ganske enkelt rystet over denne handel. Vi smider 20 mio efter Kepa for at han ka sidde på bænken i Madrid fremfor at han står fast eller sidder på bænken i Bilbao og vi så henter ham til sommer. Han er formentlig en upgrade ift Keylor (men har set for lidt til ham til virkeligt at ku vurdere det), men han får jo ik lov til at stå i foråret og selv hvis han er bedre en Keylor, så er det jo formentlig marginalt og ikke noget der ændrer noget som helst for Madrid sportsligt her i foråret. Men lad os endelig tyre 20 mio afsted her for noget der koster gratis om et par måneder.

Og han er også skadet i en måneds tid. Det er sgu op af bakke.

@Zyconith
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, for jeg har ikke kommenteret noget. Men hvis du refererer til ledelsen, så tager du fejl. Perez er godt i gang med at køre klubben ned. Vi er blevet overhalet af både United og Barcelona ift. indtjening, og den tendens kommer til at fortsætte når de bliver ved med at hente den ene stjernespiller efter den anden, mens vi henter middelmådige spillere. Barcelona får snart Dembele tilbage, og Coutinho ankommer enten i dette vindue eller til sommer. Sponsere kommer ikke just til at flokkes om klubben med de spillere vi har. Hvilke spillere har vi tilbage, som er attraktive på det punkt? Ronaldo henter mange millioner ind, men hvem er der ellers tilbage? Bale har mistet sin ''star-status'', og jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om andre spillere ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

6 år 10 måneder siden #7 af Fondo_Sur

Siempre fiel skrev: Jeg har sagt det før, men jeg e ganske enkelt rystet over denne handel. Vi smider 20 mio efter Kepa for at han ka sidde på bænken i Madrid fremfor at han står fast eller sidder på bænken i Bilbao og vi så henter ham til sommer. Han er formentlig en upgrade ift Keylor (men har set for lidt til ham til virkeligt at ku vurdere det), men han får jo ik lov til at stå i foråret og selv hvis han er bedre en Keylor, så er det jo formentlig marginalt og ikke noget der ændrer noget som helst for Madrid sportsligt her i foråret. Men lad os endelig tyre 20 mio afsted her for noget der koster gratis om et par måneder.

De 20 mio € fungerer jo som en gentleman-sum, og er reelt ingenting i det store billede. Kepa er som basker slet ikke interesseret i at skuffe Bilbao, så de ikke får noget.

Det er en meget fin handel, og Keylor bliver vedbliver da også - i hvert fald til sommerpausen - at være Real Madrids første målmand. Derefter ser vi gerne alle, at Kepa udvikler sig så meget fra Keylor, som De Gea udviklede sig fra Lindegaard.

6 år 10 måneder siden #8 af Siempre fiel

Fondo_Sur skrev:

De 20 mio € fungerer jo som en gentleman-sum, og er reelt ingenting i det store billede. Kepa er som basker slet ikke interesseret i at skuffe Bilbao, så de ikke får noget.

Det er en meget fin handel, og Keylor bliver vedbliver da også - i hvert fald til sommerpausen - at være Real Madrids første målmand. Derefter ser vi gerne alle, at Kepa udvikler sig så meget fra Keylor, som De Gea udviklede sig fra Lindegaard.

Så i mine ører lyder det som om at du mener det er fuldstændig smart at hente Kepa nu til 20 mio EUR og lade ham varme bænken indtil sommer i stedet for bare at skrive en kontrakt med ham så han kommer til sommer? Du taler om en gentlemansum - noget som Real Madrid åbenbart pludselig ska betale i stedet for at gøre som alle andre klubber og hente en spiller på en fri transfer ligesom alle andre klubber i verden - fuldstændig efter reglerne og helt i orden. "Gentleman-sum" ka man nærmere tale om når Real Madrid vælger både overfor Atletico og Betis at betale MERE end frikøbsklausulen blot for ik at pisse klubberne af - noget andet jeg synes er helt ude i hampen. Men at købe ham fri nu for 20 mio (som åbenbart i dine øjne er ligegyldige penge) i stedet for at vente 6 måneder når vi INTET får ud af ham i de måneder alligevel er noget af det mest uforklarlige jeg ka forestille mig. Og ja, 20 mio køber ingen verdensklassespillere nu om dage - men lad nu være med tale om 150 mio DKK som om at det er ligegyldigt om man bruger dem på noget så hovedløst som det man er igang med
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

6 år 10 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Real Madrid kan ikke få sådan en spiller gratis. Jeg tror, der er tale om en bæredygtig aftale mellem Kepa, Ath. Bilbao og Real Madrid.

Det er set før, at en spiller forlænger en kontrakt, så frikøbsklausulen bliver meget højere. Derfor er 20 mio € ikke sådan givet uden grund.

God handlen igen af Florentino.

6 år 10 måneder siden #10 af Lars1991

Fondo_Sur skrev: Real Madrid kan ikke få sådan en spiller gratis. Jeg tror, der er tale om en bæredygtig aftale mellem Kepa, Ath. Bilbao og Real Madrid.

Det er set før, at en spiller forlænger en kontrakt, så frikøbsklausulen bliver meget højere. Derfor er 20 mio € ikke sådan givet uden grund.

Hvad snakker du om? De kan skrive en kontrakt med ham gældende fra sommer, lige nu og her, og så har de fået ham gratis :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

6 år 10 måneder siden #11 af Siempre fiel

Fondo_Sur skrev: Real Madrid kan ikke få sådan en spiller gratis. Jeg tror, der er tale om en bæredygtig aftale mellem Kepa, Ath. Bilbao og Real Madrid.

Ja jeg aner ik hva du snakker om - som en anden bruger skriver, så ka de lige nu, kvit og frit fremlægge en kontrakt for Kepa og hente ham gratis fra 1/7.

6 år 10 måneder siden #12 af Fondo_Sur
I må skrive en mail til Florentino.

Leveret af Kunena Forum