El Chiringuito: Zidane vil af med Isco
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske El Chiringuito indgår Isco ikke i Zidanes planer for den kommende sæson og han har derfor bedt om, at spanieren bliver solgt.
Zidane skal angiveligt være skuffet over Iscos niveau efter at han i sidste sæson vandt en plads i startopstillingen på bekostning af James Rodríguez, som nu er i Bayern München og det er da også et faktum, at Isco kun i meget få tilfælde har løftet sit niveau op over en middelmådig boldflytter.
Den franske træners fremtid i klubben er dog selv i fare, men overlever han denne sæson, mens Isco ikke løfter sit niveau løftes betragteligt, så vil Zidane altså anmode om, at få Isco solgt og i stedet menes Real Madrid at ville gå efter Eden Hazard.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Isco ud. Hazard ind. Så må Neymar vente til 2019. Med mindre Florentino og co. pønser på det helt store kup til sommer. Og så skal Benzema i øvrigt også væk sammen med Isco til sommer! Når man nu har lavet så fin en gentleman-aftale med Bayern om James, så kunne man måske også gøre det samme den anden vej rundt med Lewandowski. Dermed bliver det altså også et klart nej tak til både Harry Kane og Mauro Icardi herfra!
(Og nej, Bale skifter stadig ingen steder) ;-)
Han er været tæt på dårlig lige siden og jeg kan godt se fidusen i at sælge ham. Han må være dyr.
Ser hellere satsningen på Asensio, som kan spille samme positioner som Isco men som på samme tid er en mere naturlig kant.
Ser man ikke på BBC før Isco, er der jo noget helt galt i klubben.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Trist nyhed at læse.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Så er der det økonomiske i det. Hvis Real Madrid skal ud og købe stort ind, så skal der også sælges ud (og der skal hentes nogle penge hjem igen). Her kan Isco som sagt potentielt generere et større salg, akkurat som det var tilfældet med Özil, Di María, Higuaín...
At mange andre skal sendes afsted før Isco... Det kan jeg ikke se i et større perspektiv. Det er vel kun Varane, Ramos, Kroos, Carvajal, Casemiro og Asensio (udover BBC-trioen), som kan generere et salg i nogenlunde samme størrelsesorden. Og vi kan vel godt blive enige om, at det ikke vil give meget mening at skyde f.eks. Varane, Ramos (om end der er mange meninger omkring ham), Carvajal, Casemiro eller Asensio afsted. Kroos kan man argumentere både for og imod (det kan man for så vidt med dem alle), men jeg synes personligt også han er vigtigere end Isco og ser ham gerne blive (selv om han bestemt ikke har toppræsteret i denne sæson).
BBC-trioen er en helt anden sag. Jeg synes Benzema skal skippes afsted til sommer. Tvivler dog på man kan tjene lige så meget på ham, som man f.eks. kan på et salg af Isco. Så er der Bale og Cristiano som bare er i en helt anden kaliber, både når det kommer til det sportslige, men ligeledes i forhold til markedsværdi og mulig salgspris. Om man vil det eller ej og om man kan lide de to eller ej, så er de altså på flere parametre kransekagefigurerne på Real Madrids sportslige værk. Og Florentino skal selvfølgelig ikke bare lade en eller begge af de to gå, med mindre man kan bringe en eller to ind, som ligeledes udfylder alle parametre for en absolut verdensstjerne (Neymar, Hazard mv.).
Afsted med Benzema og Bale (der er oppe i årene, men stadig med en tung pris), plus det vi har på kistebunden, og vi burde kunne tilføje den målmand, kantspiller, angriber, og hvad vi ellers skal have, uden at sælge Isco der er på vej til sine bedste år.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Hvis man derimod vælger at skille sig af med to af de forreste, og hente erstatninger som Neymar, Hazard eller Dybala, tror jeg at man kunne få rigtig meget ud af Isco. Hazard-Dybala-Isco ville kunne rive mange forsvar fra hinanden, selvom de står dybt. Men så bliver man også nødt til at droppe tanken om 100 indlæg pr. kamp, da ingen af disse ville vinde mange dueller i feltet. Man kunne så lave en kvartet i front med Hazard-Ronaldo-Dybala og Isco liggende bagved, som jeg tror kunne fungere glimrende.
Jeg er stor fan af Bale, men han kan ikke spille mod et forsvar der står dybt, hvor han ikke kan udnytte sin fart i rummet bag forsvarskæden. Og det vil modstanderne for ofte gøre mod Real Madrid.
El Siete skrev: Men har vi så desperat brug for penge at vi skal til at sælge vigtige(efter min overbevisning) spillere til fremtiden for at finansiere fornyelsen af truppen? Det tror jeg ikke. Vi er et par millioner fra at være verdens rigeste klub, på trods af de ringe tv-aftaler, vi har ikke købt en “dyr” spiller i 4 år og har haft balance i indtægter og udgifter af spillerkøb/salg i flere år, vi har ikke et astronomisk lønsystem og vi har, som du nævner, en række spillere der kunne have et tungt prisskilt på sig.
Afsted med Benzema og Bale (der er oppe i årene, men stadig med en tung pris), plus det vi har på kistebunden, og vi burde kunne tilføje den målmand, kantspiller, angriber, og hvad vi ellers skal have, uden at sælge Isco der er på vej til sine bedste år.
Det er ikke et spørgsmål om, at der er desperat brug for penge. Real Madrids økonomi er sund og det er muligt at lave store indkøb. Der er dog altså nogle krav omkring FFP der skal overholdes. Det er væsentlig. Men ja, det er nødvendigt at sælge vigtige spillere for at finansiere fornyelse (måske ikke så meget økonomisk (der er det mest ift. FFP), men når én spiller kommer til, så giver det sig selv at en er nødt til at forlade klubben). Jeg synes også historien viser os, at det er en nødvendighed. Flere var også imod at Özil, Di María, Higuaín, James mv. fik løbepas, men vi har det også med at være romantiske omkring spillerne nogle gange. Når de står til at blive solgt er det verdens undergang, men 6-12 måneder senere og de gamle er "glemt"... verden går videre og dagligdagen i Real Madrid kører videre... Real Madrid overlevede salgene af Özil, Di María, Robben, Sneijder og Higuaín mv. - og de skal også nok overleve og komme videre ovenpå et salg af Isco.
Jeg er enig med dig omkring Benzema. Han skal væk. Men som sagt, så tror jeg ikke på, at han kan generere et salg i samme størrelsesorden som Isco. Det vil overraske mig meget hvis man kan sælge ham for €70-80 mio. Bale er stadig en helt anden sag i min optik, som jeg har også været omkring. Det er også en større kamel at sluge for Florentino end et salg af Isco vil være.
Og hvad gør det at Isco er på vej mod sine bedste år, hvis han ikke selv magter at løfte sit niveau yderligere? Hvad nu hvis Real Madrid og Isco rent faktisk allerede har fået det maksimale ud af hinanden? Jeg kan bare ikke se ham løfte sig yderligere i Real Madrid. Og jeg kan ikke se hvad Real Madrid yderligere kan gøre for Isco. Så skulle det være fordi man ville bygge hele holdet og systemet op omkring ham, men det præsterer han ikke på et kontinuerligt højt nok niveau til at man kan (og han har trods alt haft fem sæsoner i klubben nu, hvor om end han har præsteret godt, så har han ikke evnet at løftet sig helt op på allerhøjeste niveau over en længere periode). Han er ikke stabil nok og han har ikke lige det sidste (hvor vi kan begynde at snakke Ballon d'Or-kanditat)...
Så skal det da lige være fordi at han nærmest ene mand bringer Spanien frem til en VM-triumf... Men det vil jeg se med egne øjne før jeg tror på det... Under alle omstændigheder bliver VM en kæmpe test for ham, eftersom han på landsholdet om nogen er holdets ryggrad og omdrejningspunkt.
El_Juan skrev:
El Siete skrev: Men har vi så desperat brug for penge at vi skal til at sælge vigtige(efter min overbevisning) spillere til fremtiden for at finansiere fornyelsen af truppen? Det tror jeg ikke. Vi er et par millioner fra at være verdens rigeste klub, på trods af de ringe tv-aftaler, vi har ikke købt en “dyr” spiller i 4 år og har haft balance i indtægter og udgifter af spillerkøb/salg i flere år, vi har ikke et astronomisk lønsystem og vi har, som du nævner, en række spillere der kunne have et tungt prisskilt på sig.
Det er ikke et spørgsmål om, at der er desperat brug for penge. Real Madrids økonomi er sund og det er muligt at lave store indkøb. Der er dog altså nogle krav omkring FFP der skal overholdes. Det er væsentlig. Men ja, det er nødvendigt at sælge vigtige spillere for at finansiere fornyelse (måske ikke så meget økonomisk (der er det mest ift. FFP), men når én spiller kommer til, så giver det sig selv at en er nødt til at forlade klubben). Jeg synes også historien viser os, at det er en nødvendighed. Flere var også imod at Özil, Di María, Higuaín, James mv. fik løbepas, men vi har det også med at være romantiske omkring spillerne nogle gange. Når de står til at blive solgt er det verdens undergang, men 6-12 måneder senere og de gamle er "glemt"... verden går videre og dagligdagen i Real Madrid kører videre... Real Madrid overlevede salgene af Özil, Di María, Robben, Sneijder og Higuaín mv. - og de skal også nok overleve og komme videre ovenpå et salg af Isco.
Jeg er enig med dig omkring Benzema. Han skal væk. Men som sagt, så tror jeg ikke på, at han kan generere et salg i samme størrelsesorden som Isco. Det vil overraske mig meget hvis man kan sælge ham for €70-80 mio. Bale er stadig en helt anden sag i min optik, som jeg har også været omkring. Det er også en større kamel at sluge for Florentino end et salg af Isco vil være.
Og hvad gør det at Isco er på vej mod sine bedste år, hvis han ikke selv magter at løfte sit niveau yderligere? Hvad nu hvis Real Madrid og Isco rent faktisk allerede har fået det maksimale ud af hinanden? Jeg kan bare ikke se ham løfte sig yderligere i Real Madrid. Og jeg kan ikke se hvad Real Madrid yderligere kan gøre for Isco. Så skulle det være fordi man ville bygge hele holdet og systemet op omkring ham, men det præsterer han ikke på et kontinuerligt højt nok niveau til at man kan (og han har trods alt haft fem sæsoner i klubben nu, hvor om end han har præsteret godt, så har han ikke evnet at løftet sig helt op på allerhøjeste niveau over en længere periode). Han er ikke stabil nok og han har ikke lige det sidste (hvor vi kan begynde at snakke Ballon d'Or-kanditat)...
Så skal det da lige være fordi at han nærmest ene mand bringer Spanien frem til en VM-triumf... Men det vil jeg se med egne øjne før jeg tror på det... Under alle omstændigheder bliver VM en kæmpe test for ham, eftersom han på landsholdet om nogen er holdets ryggrad og omdrejningspunkt.
Men er FFP ikke også over en periode på 3 år, altså at vi ikke behøver lave det store udsalg med det samme, men kan sælge ud lidt løbende, for at holde balancen. Barcelona har jo lige købt for 400M, inkl variabler (det er jo også en måde at omgå FFP), samt at klubber som begge Manchester-klubber har sendt flere hundrede millioner afsted, uden at skulle tænke for meget over FFP, på den korte bane.
Enig i at, mht FFP, skal der sælges, men jeg mener bare der er nogle andre der hellere skal sendes afsted, også selvom prisen vil være mindre, som fx Benzema. Tror heller ikke han ryger til 70M, men mindre kan også gøre det. Jeg tror godt Bale kan snige sig derop, når man kigger på de handler der bliver foretaget rundt omkring.
Mht Isco niveau så tror jeg, som skrevet tidligere, at hans niveau kan løftes med andre spillere omkring sig, og at det ikke er logisk at vurdere hans form på et hold, hvor alle underpræsterer. Spillede alle godt, men Isco var elendig, så er jeg enig i at man skulle overveje et salg. Og der er det jo at spillere som Benzema og Bale kommer ind i billedet, som, efter min mening, ikke har præsteret, mens resten af holdet har.
Men det bliver interessant, som du skriver, at se hvordan han præsterer til VM, netop med andre omkring sig, for det ville jo være en god indikator for at vurdere ham.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
El Siete skrev: Men er FFP ikke også over en periode på 3 år, altså at vi ikke behøver lave det store udsalg med det samme, men kan sælge ud lidt løbende, for at holde balancen. Barcelona har jo lige købt for 400M, inkl variabler (det er jo også en måde at omgå FFP), samt at klubber som begge Manchester-klubber har sendt flere hundrede millioner afsted, uden at skulle tænke for meget over FFP, på den korte bane.
Enig i at, mht FFP, skal der sælges, men jeg mener bare der er nogle andre der hellere skal sendes afsted, også selvom prisen vil være mindre, som fx Benzema. Tror heller ikke han ryger til 70M, men mindre kan også gøre det. Jeg tror godt Bale kan snige sig derop, når man kigger på de handler der bliver foretaget rundt omkring.
Mht Isco niveau så tror jeg, som skrevet tidligere, at hans niveau kan løftes med andre spillere omkring sig, og at det ikke er logisk at vurdere hans form på et hold, hvor alle underpræsterer. Spillede alle godt, men Isco var elendig, så er jeg enig i at man skulle overveje et salg. Og der er det jo at spillere som Benzema og Bale kommer ind i billedet, som, efter min mening, ikke har præsteret, mens resten af holdet har.
Men det bliver interessant, som du skriver, at se hvordan han præsterer til VM, netop med andre omkring sig, for det ville jo være en god indikator for at vurdere ham.
Jo, det er over en 3-årig periode, men jeg tror ikke på at Florentino og co. vil gå ud på markedet og agere som PSG og Manchester City (eller United, eller FC Barcelona (vi må dig heller ikke glemme salget af Neymar)). Hvis der sker et eller to store indkøb, så ryger der også en eller to som kan generere et pænt salg.
Vi er stadig enige ang. Benzema. Jeg mener stadig Bale er en anden historie. For lad os være helt ærlige... Der er også en pæn stor chance for, at Bale ikke bliver solgt. Og hvad gør man så? Hvem skal så væk? Så peger pilen igen på Isco og så vil der igen - akkurat som det allerede er tilfældet nu - blive slået tvivl om hans fremtid i klubben.
Skulle Bale blive solgt, så vil han også kunne tjene mere end ved et salg af Isco. Her snakker vi altså en spiller i €100 mio.-klassen. I min optik er det dog stadig et kæmpe hvis. Jeg er måske også lidt i firkantet på den front, men jeg mener den eneste spiller der kan erstatte Bale eller Ronaldo lige nu er Neymar. Færdig arbejde. Til dels også Hazard eller Mbappe - det ville lige kunne gå an. Om end jeg mener Hazard er den perfekte afløser for netop Isco. Kane (24), Dybala (24), Icardi (24), Lewandowski (29), Salah (25), Griezmann (26)... Jeg ved snart ikke... Så skulle det da lige være Dybala...
Mht. Iscos niveau, så refererer jeg til al den tid han har været i klubben - alle (snart) fem sæsoner - og ikke kun vurderet på hans form på et hold hvor alle underpræsterer (vel på nær lige Modric, som til dels også er med til at holde Isco på bænken). Hans bundniveau er ikke det højeste, han har altid været skiftevis inde og ude af holdet og end ikke når han har fået chancen har han - udover en kortere periode - vist at han kan løfte hele holdet og tage skridtet op på allerhøjeste niveau. Billedet lige her og nu er også, at Bale i den senere tid har været mere kampafgørende - endda i en sværere tid - end Isco har været det... Derfor spiller Bale også frem for Isco lige nu. Ganske enkelt fordi han er bedre. Så kan man så diskutere om Zidane ikke burde spille med Isco bagved Bale og Cristiano i stedet for Benzema, men det er en anden side af sagen.
Jeg holder fast i, at Isco lige her og nu er det mest oplagte salgsobjekt. Og jeg mener stadig det er tid for Real Madrid og Isco til at deres veje skilles til sommer. Det bliver helt sikkert interessant at se til VM, men jeg tror ikke på Spanien og Isco. Jeg elsker Isco, jeg synes han er en fabelagtig fodboldspiller (på sine gode dage), men jeg har længe ment og mener stadig, at hans bundniveau er for lavt og han lige mangler det allersidste for at træde helt op på aller, aller højeste hylde. Der mener jeg stadig Asensios potentiale er større. Og det synes jeg man bør satse på og dyrke i stedet for at holde fast i Isco, for det bliver næppe anderledes med Isco. I Real Madrid vil han altid være ham der ryger ind og ud af holdet og der vil blive sat spørgsmålstegn ved hans fremtid i klubben hver sommer. Sådan har det været i snart fem sæsoner nu. Jeg ser det ikke ændre sig.
Vil man spille pasning eller sparke indlæg som vi til dels går nu og sidste sæson.
Pasning vil Isco og Hazard passe perfekt til vis vi køber ham.
Men vil man blive ved med indlæg, ja så dur hverken isco eller hazard, hazard har også brug for spillere der kan spille bold med ham.