El Chiringuito: Zidane vil af med Isco
Macon skrev: Måske inden man, sælge skulle man måske lige finde ud af hvilken slags fodbold man vil spille.
Vil man spille pasning eller sparke indlæg som vi til dels går nu og sidste sæson.
Pasning vil Isco og Hazard passe perfekt til vis vi køber ham.
Men vil man blive ved med indlæg, ja så dur hverken isco eller hazard, hazard har også brug for spillere der kan spille bold med ham.
Selvfølgelig, helt enig. Det skulle helt klart gerne spille ind. Om end det ikke ændrer på, at Isco ud fra et økonomisk aspekt er et af de mest oplagte salgsemner (ligeledes hvis man medtager et par af de andre parametre jeg har været inde på).
Men selvfølgelig skal man ikke alene finde ud af hvordan man gerne vil spille, men ligeledes først og fremmest også hevm der skal stå i spidsen for holdet...
Og der kan jeg sgu umuligt være den eneste, som savner et dynamisk, powerfuldt, aggressivt, hurtigt og evigt genpressende Real Madrid-hold med sylespidse kontraer! Ja tak til lynhurtigt og dynamisk power- og overfaldsfodbold!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El_Juan skrev: Isco er en af de spillere, som potentielt kan generere et større salg. Og set i det lys, at han har været meget inde og ude af holdet og hans fremtid stort set har været oppe og vende hver sommer, sammenholdt med det indtryk, at det virker som om Isco og Real Madrid allerede har fået det bedste ud af hinanden (jeg kan som sagt ikke se Isco løfte sig yderligere i Real Madrid og jeg kan ikke se Real Madrid løfte Isco yderligere), så synes jeg det virker oplagt med et salg.
Så er der det økonomiske i det. Hvis Real Madrid skal ud og købe stort ind, så skal der også sælges ud (og der skal hentes nogle penge hjem igen). Her kan Isco som sagt potentielt generere et større salg, akkurat som det var tilfældet med Özil, Di María, Higuaín...
At mange andre skal sendes afsted før Isco... Det kan jeg ikke se i et større perspektiv. Det er vel kun Varane, Ramos, Kroos, Carvajal, Casemiro og Asensio (udover BBC-trioen), som kan generere et salg i nogenlunde samme størrelsesorden. Og vi kan vel godt blive enige om, at det ikke vil give meget mening at skyde f.eks. Varane, Ramos (om end der er mange meninger omkring ham), Carvajal, Casemiro eller Asensio afsted. Kroos kan man argumentere både for og imod (det kan man for så vidt med dem alle), men jeg synes personligt også han er vigtigere end Isco og ser ham gerne blive (selv om han bestemt ikke har toppræsteret i denne sæson).
BBC-trioen er en helt anden sag. Jeg synes Benzema skal skippes afsted til sommer. Tvivler dog på man kan tjene lige så meget på ham, som man f.eks. kan på et salg af Isco. Så er der Bale og Cristiano som bare er i en helt anden kaliber, både når det kommer til det sportslige, men ligeledes i forhold til markedsværdi og mulig salgspris. Om man vil det eller ej og om man kan lide de to eller ej, så er de altså på flere parametre kransekagefigurerne på Real Madrids sportslige værk. Og Florentino skal selvfølgelig ikke bare lade en eller begge af de to gå, med mindre man kan bringe en eller to ind, som ligeledes udfylder alle parametre for en absolut verdensstjerne (Neymar, Hazard mv.).
For at opsummere, så skriver du til sidst, at Bale eller Ronaldo kun skal skippes, hvis man henter en lignende erstatning, hvor du nævner Neymar og Hazard. Derudover vil du af med Benzema, men hvem skal Isco genere et salg for? Man må da helt klart formode at vi ihvertfald har 1,5 milliard danske kroner på kontoen taget i betragtning, at vi mere eller mindre har haft plus på kontoen siden 14. Mit bud er vi har 2,5 milliarder ca. og det er uden salg. Hazard vil ikke koste mere end det, og Neymar havner vel på omkring de 2 milliarder, så uanset hvad, så burde vi jo have penge nok uden salg, hvis vi kun køber én Galacatico.
Derudover er jeg uenig med Isco. Spiller man ham ordentligt, så kan man få meget mere ud af ham. Lige nu er vores største problem jo det som jeg selv har skrevet om for nogle dage siden, og det Macon også lige har beskrevet. Hvad vil vi med vores spil? Det er fuldstændig tåbeligt, at beholde specielt Bale, hvis vi vil gå modsat alle hans kompetencer, og derfor ser han også alt for tit fejlcastet ud, som hans seneste kamp.
Med små taktiske justeringer så kan holdet blive født på ny, men lige nu vil man det hele, og derfor ender det i ingenting.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: For at opsummere, så skriver du til sidst, at Bale eller Ronaldo kun skal skippes, hvis man henter en lignende erstatning, hvor du nævner Neymar og Hazard. Derudover vil du af med Benzema, men hvem skal Isco genere et salg for? Man må da helt klart formode at vi ihvertfald har 1,5 milliard danske kroner på kontoen taget i betragtning, at vi mere eller mindre har haft plus på kontoen siden 14. Mit bud er vi har 2,5 milliarder ca. og det er uden salg. Hazard vil ikke koste mere end det, og Neymar havner vel på omkring de 2 milliarder, så uanset hvad, så burde vi jo have penge nok uden salg, hvis vi kun køber én Galacatico.
Alt dette har jeg mere eller mindre været inde på i mine tre efterfølgende indlæg i denne tråd (de tre indlæg jeg skrev efter den du har citeret). Her nævnte jeg også, at det ikke kun drejer sig om det økonomiske, men ligeledes det helt logiske, at når én spiller kommer til, så må en anden forlade klubben. Som jeg også har skrevet, så har nogle folk det med at være romantiske omkring spillere som forlader klubben. At der absolut ikke er noget Real Madrid tilbage efter X's afgang. Real Madrid har sagt farvel til et hav af topspillere og alligevel er livet i klubben gået videre i bedste velgående. Klubben overlevede salgene af Özil, Di María og Higuaín m.fl. - og lur mig om ikke også man kommer videre ovenpå et eventuelt salg af Isco. Det er ikke klubbens undergang. Så kommer der i stedet nye krafter og impulser til og livet går videre.
Dios skrev: Derudover er jeg uenig med Isco. Spiller man ham ordentligt, så kan man få meget mere ud af ham. Lige nu er vores største problem jo det som jeg selv har skrevet om for nogle dage siden, og det Macon også lige har beskrevet. Hvad vil vi med vores spil? Det er fuldstændig tåbeligt, at beholde specielt Bale, hvis vi vil gå modsat alle hans kompetencer, og derfor ser han også alt for tit fejlcastet ud, som hans seneste kamp.
Med små taktiske justeringer så kan holdet blive født på ny, men lige nu vil man det hele, og derfor ender det i ingenting.
Det har jeg på sin vis også været inde på. Jeg mener stadig ikke man kan få mere ud af ham. Han mangler stadig det sidste. Skal vi så på 6., 7. og 8. sæson blive ved med at se Isco springe ind og ud af startopstillingen og høre på, sommer efter sommer, at han er på vej væk? Er mønsteret efterhånden ikke tydeligt nok, her hvor vi er ved hans femte sæson i klubben? Der er jo heller ikke fordi han ikke har fået chancen og ikke er blevet "spillet ordentligt" før. Han har fået rigelig med chancer, spilletid og også spilletid på hans naturlige position. Som sagt: I Real Madrid vil han altid være ham der ryger ind og ud af holdet og der vil blive sat spørgsmålstegn ved hans fremtid i klubben hver sommer. Sådan har det været i snart fem sæsoner nu. Og det er der jo en simpel grund til: Fordi han ikke har det allersidste det kræver. I så fald havde man jo allerede valgt mere eller mindre at bygge holdet op om ham. Jeg ser det ikke ændre sig. Han mangler det sidste og når han i løbet af fem sæsoner kun momentvis - i enkelte perioder - træder helt op og lægger det sidste på, så ser jeg det ikke ændre sig. Og han har fået masser af chancer, ligeledes hvor han er blevet spillet på sin naturlige position.
Når han ikke engang magter at steppe op i nogle på papiret overkommelige pokal-kampe mod Numancia og Leganes... Er det så virkelig med ham som det offensive omdrejningspunkt man vil bygge holdet mere eller mindre op omkring? Om så hele holdet præsterer eller ej, når de ikke gør, så kommer han alligevel ikke lige med det sidste, som jeg ellers vil forvente af ham efter fem sæsoner i klubben og med hans kvaliteter... Det evnede Bale til gengæld i det mindste.
Det har jeg på sin vis også været inde på. Jeg mener stadig ikke man kan få mere ud af ham. Han mangler stadig det sidste. Skal vi så på 6., 7. og 8. sæson blive ved med at se Isco springe ind og ud af startopstillingen og høre på, sommer efter sommer, at han er på vej væk? Er mønsteret efterhånden ikke tydeligt nok, her hvor vi er ved hans femte sæson i klubben? Der er jo heller ikke fordi han ikke har fået chancen og ikke er blevet "spillet ordentligt" før. Han har fået rigelig med chancer, spilletid og også spilletid på hans naturlige position. Som sagt: I Real Madrid vil han altid være ham der ryger ind og ud af holdet og der vil blive sat spørgsmålstegn ved hans fremtid i klubben hver sommer. Sådan har det været i snart fem sæsoner nu. Og det er der jo en simpel grund til: Fordi han ikke har det allersidste det kræver. I så fald havde man jo allerede valgt mere eller mindre at bygge holdet op om ham. Jeg ser det ikke ændre sig. Han mangler det sidste og når han i løbet af fem sæsoner kun momentvis - i enkelte perioder - træder helt op og lægger det sidste på, så ser jeg det ikke ændre sig. Og han har fået masser af chancer, ligeledes hvor han er blevet spillet på sin naturlige position.
Når han ikke engang magter at steppe op i nogle på papiret overkommelige pokal-kampe mod Numancia og Leganes... Er det så virkelig med ham som det offensive omdrejningspunkt man vil bygge holdet mere eller mindre op omkring? Om så hele holdet præsterer eller ej, når de ikke gør, så kommer han alligevel ikke lige med det sidste, som jeg ellers vil forvente af ham efter fem sæsoner i klubben og med hans kvaliteter... Det evnede Bale til gengæld i det mindste.
Er det ikke sådan i Real Madrid? Fair nok du vælger Isco som eksempel, men jeg kan da hurtigt nævne Benzema, Bale og faktisk også Ronaldo som bliver rygtet væk hver sommer. Benzema og Bale har også altid været lige ved og næsten. Ingen af dem har præsteret kontinuerligt, og derfor er det jo også logisk, at de bliver rygtet væk hver sommer som de gør.
Nu har du altid taget Bale til "forsvar" herinde, men at nævne ham som en sportslig "gevinst" er vel og fordreje sandheden i det ekstreme. Ej heller tror jeg der vil være markant forskel på Isco og Bale's salgspris.
Bale havde vel nok den mindste rolle af alle af de nævnte salgsobjekter i Real Madrid's bedste sæson måske nogensinde. Omvendt var Isco en af grundene til den helt store succes i slutmånederne, da Zidane med rette ændrede formation. Jeg kan bare ikke helt se det saglige argument, som skulle få Bale til at blive i klubben kontra Isco. Jo den eneste grund skulle være hans indkøbspris, men den er vi forhåbentlig kommet over.
Hvornår evnede Bale i det mindste at steppe op? Var det imod overkommelige Levante, hvor Bale havde langt bedre vilkår at spille under end med alle reserverne? Ingen undskyldning, for Isco skal da præstere langt bedre, men jeg mener nu stadig at Bale efter hans 6. sæson stadig ikke har bevist sit værd i Real Madrid, og intet fortæller mig, at han kommer til det, og så kan man tale om Zidane's "søn" får for mange chancer, men Bale er da om nogen en spiller som kun Real Madrid har holdt hånden over.
Nok om det, så mener jeg stadig det er useriøst hvis rygterne er sande, for vi har en trio ved navn BBC som er langt mere svingende og dårligtpræsterende end alle andre i klubben, men det er jo Real Madrid, så det er sjældent man vælger den vej som giver mest mening når alt kommer i betragtning.
Sæson 2016/17: La Liga + Champions League
Isco
Kampe: 36
Mål: 11
Skabte chancer: 44 (35 key passes, 9 assist)
Bale
Kampe: 27
Mål: 9
Skabte chancer: 31 (28 key passes, 3 assist)
Indeværende sæson 2017/18: La Liga + Champions League
Isco
Kampe: 22
Mål: 5
Skabte chancer: 45 (40 key passes, 5 assist)
Bale
Kampe: 12
Mål: 7
Skabte chancer: 22 (20 key passes, 2 assist)
Men valget falder stadig på Bale for nogen? Ja, Bale har spillet færre kampe, men hans skadehistorik burde jo også være grundlag nok for at man sender ham afsted, man kan jo ikke have en spiller rendende rundt som i februar måned kun har spillet 12 kampe!?
Florentino Pérez
Om så Bale også skal sælges efterfølgende eller ej er en anden side af sagen. At Bale om nogen er en spiller som "Real Madrid har holdt hånden over," er vel egentlig også en indikator på hvilken retning pilen peger hvis man isoleret set vælger at se på det som en "Isco vs. Bale"-debat. Jeg kan også sagtens argumentere for et eventuelt Bale-salg og der er mange ting der taler for et salg, men Bale er bare mere "fredet" (om man kan lide det eller ej) og selv hans skadeshistorisk til trods, så er han er han stort set altid blevet valgt frem for Isco når han har været klar (og så er vi igen tilbage ved, hvorfor han man ikke valgt i højere grad og mere kontinuerligt, at bygge holdet op omkring Isco? Kunne det være fordi han rent faktisk mangler lige det sidste?). Bale har en større stjerne i klubben, han har en større løn end Isco (og de fleste andre) og han har længere snor. Om man kan lide det eller ej, eller om man synes det er unfair over for Isco eller ej. Det handler ikke om præferencer for det ene eller den anden for mig, det handler om hvordan omstændighederne rent faktisk er.
Lad os så i øvrigt lige blive enige om, at Bale - ligesom Isco - er igang med sin femte sæson i klubben, ikke sin sjette sæson. De ankom begge i sommeren 2013. Og kigger man tilbage på de snart fem sæsoner de to begge har været i klubben, så taler mere for et salg af Isco end et salg af Bale, om man så synes det er usagligt og useriøst eller ej.
Jeg er da ikke som sådan uenig, for omstændighederne er jo ikke skræddersyet til hverken Isco eller Bale. For meget i Real Madrid handler om Ronaldo, og det koster på andre områder kombineret med, at langt de fleste fans samt Perez og co. har troet man bygger holdet op, som man kan gøre det i Fifa eller Fm. Og med fans, så mener jeg selvfølgelig dem som er med til at præge indkøbende via afstemninger i Marca etc.. Her er Bale det perfekte eksempel, for han blev jo mere eller mindre købt på den måde.
Vi må vente og se, men jeg er dybt uenig angående Isco. Det vil dog ikke komme bag på mig, hvis klubben freder Bale igen igen, og man derimod vælger at sælge Isco. Isco har stadig en vigtig rolle at spille i Real Madrid, men det kræver bare et helt andet set-up i offensiven end vi har det nu. Det logiske burde også pege i retning af, at man sætter sig ned og tager en snak med Ronaldo, og man skipper en altid skadet Bale afsted, som er skadet halvdelen af hver sæson, og præstere i ikke engang halvdelen af de kampe han spiller. Så er der Benzema som jeg egentlig håber bliver som 2. valg, men det er en anden snak.
Troede faktisk Bale kom sæsonen før Isco, men det kan jeg da godt se han ikke gjorde. Jeg er dog uenig i, at hvis man kigger over de 5 sæsoner, så peger det imod enden for Isco. Han er trods alt den af de 2 som har løftet sit spil igennem 5 sæsoner. Han er blevet mere afgørende, når han får lov til at spillere mere offensivt, og tager langt mere ansvar. Med Bale er det jo stikmodsat. Han startede rigtig godt med 2 rigtig vigtige mål, men vi skal jo helt tilbage til 2014. Altså hans 1. sæson. Herefter er det jo kun gået ned af bakke.
Isco er i sin bedste alder, og Bale er nok i hans værste, hvis man tager hans skadeshistorik og alder i betragtning.
Så er den da lukket - indtil videre.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev: “I want Isco to spend all his career here. That will not change. He is a very good footballer, he has shown that and can always show that. So El Chiringuito’s report is a lie,” said Zidane.
Så er den da lukket - indtil videre.
jaja det samme sagde han også om James og Morata. Han slesker.