Truppen mod Real Sociedad, LaLiga, 23. spillerunde

8 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

Zinedine Zidane har i dag udtaget truppen til aftenens kamp mod Real Sociedad.

Her er der ikke blevet plads til Theo, Marcos Llorente og Borja Mayoral, som alle er sorteret fra, mens Vallejo og Ceballos fortsat ikke er til rådighed. Til gengæld er Achraf med i den 19 mand store trup, hvor Zidane skal finde en enkelt spiller, som ikke skal være med i aften.

Truppen mod Real Sociedad: 

Målmænd: Navas, Casilla, Luca Zidane.

Forsvar: Carvajal, Achraf, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo.

Midtbane: Casemiro, Kroos, Modriv, Kovacic, Isco, Asensio.

Angreb: Cristiano Ronaldo, Bale, Benzema, Lucas Vázquez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #2 af Jbner
Casemiro på bænken i dag. Bliver spændende at se. Giver mulighed for at sætte sig på kampen og lægge et offensivt tryk fra start, men hvis man har de sædvanlige defensive brølere kan det også hurtigt gå galt.

8 år 5 måneder siden #3 af mohbar
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

8 år 5 måneder siden #4 af Kiwes
Det er den her opstilling jeg har ønsket i så lang tid! Asensio og Lucas på kanterne. Jeg har været efter Kroos meget på det sidste, men jeg kan sagtens se ham i Casemiro rollen når vi skal være det spilstyrende hold - specielt fordi det tvinger ham til at arbejde defensivt.
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Kiwes.

8 år 5 måneder siden #5 af El Siete

Kiwes skrev: Det er den her opstilling jeg har ønsket i så lang tid! Asensio og Lucas på kanterne. Jeg har været efter Kroos meget på det sidste, men jeg kan sagtens se ham i Casemiro rollen når vi skal være det spilstyrende hold.

Præcis samme som i 5-0'eren mod Sevilla, hvor vi var sprudlene, og nu er vi på vej til nøjagtigt det samme igen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 5 måneder siden #6 af SeQueda
God opvarmning til på onsdag.:-p

8 år 5 måneder siden #7 af ChrillRM14

El Siete skrev:

Kiwes skrev: Det er den her opstilling jeg har ønsket i så lang tid! Asensio og Lucas på kanterne. Jeg har været efter Kroos meget på det sidste, men jeg kan sagtens se ham i Casemiro rollen når vi skal være det spilstyrende hold.

Præcis samme som i 5-0'eren mod Sevilla, hvor vi var sprudlene, og nu er vi på vej til nøjagtigt det samme igen.

Men det er en relativ offensiv opstilling... Mon dog det er den helt rette fremgangsmåde mod et sprudlende PSG-hold :P Men det er vist efterhånden sikkert og vist, at Zidane må ruske lidt op i den startopstilling, og at en spiller som Asensio kan blive guld værd i CHL, når han spiller som nu...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

8 år 5 måneder siden #8 af ChrillRM14
Pænt rart med et Ronaldo hattrick... lad ham nu toppe ligsom sidste år, så den her sæson kan få et vendepunkt...

EDIT: Fun fact... Ronaldos sæsonstatistik hedder 28 kampe: 23 mål + 5 assist. Hvordan han står med en ratio på at være direkte involveret i 1,0 mål pr kamp er mig en gåde...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, MadridistaPorVida

8 år 5 måneder siden #9 af El Siete

ChrillRM14 skrev:

El Siete skrev:

Men det er en relativ offensiv opstilling... Mon dog det er den helt rette fremgangsmåde mod et sprudlende PSG-hold :P Men det er vist efterhånden sikkert og vist, at Zidane må ruske lidt op i den startopstilling, og at en spiller som Asensio kan blive guld værd i CHL, når han spiller som nu...

Det er det helt sikkert ikke, men forhåbentlig ser vi den noget mere mod mindre stærke hold på hjemmebane :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

8 år 5 måneder siden #10 af Sahinovic
ChrillRm14 skrev:

Men det er en relativ offensiv opstilling... Mon dog det er den helt rette fremgangsmåde mod et sprudlende PSG-hold :P

Jeg har lidt svært ved at forstå denne holdning, for det virker som om man er fast besluttet på, at det bare ikke kommer til at fungere mod et lidt større hold?

Jeg har i løbet af sæsonen i flere omgange appelleret for, at man burde forsøge sig med lignende opstilling som den i aftes, altså hvor man fjerner Casemiro og sætter en offensiv spiller ind istedet, det har fungeret alle de gange man har gjort det og som det bliver nævnt herinde, så har det altså også fungeret mod bedre hold end Real Sociedad, det så vi f.eks. mod Sevilla. Men alligevel skal Casemiro spille, selvom det ikke just har fungeret med ham mod de lidt mindre hold, for ikke at komme ind på når vi har spillet mod større hold.

Det er klart, at defensiven muligvis kommer til at lide under dette, men det er vel værd at ofre når offensiven får et så stort boost ud af det. Asensio/Vázquez/Bale eller Isco er jo ikke så stupide, at de ikke også kan varetage de defensive pligter samtidigt, så det er ikke fordi der bare lige pludseligt bliver et kæmpe hul, hvis vi erstatter en af dem med Casemiro.

Vi ser nok meget forskelligt på det, men jeg har set hvad der sker med et hold som Paris eller Manchester City for den sags skyld, når de møder et offensivt hold, der vover bare lidt mere.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, R7CR7GB11, Kimbo

8 år 5 måneder siden #11 af ChrillRM14
@Sahinovic
Alternativet for mig at se er ikke, at man spiller Casemiro. Jeg tror godt, man kan finde en balancegang uden Case. Jeg tror til gengæld, man bliver kørt over, hvis man mod PSG ikke formår som minimum at vinde midtbanen eller stå imod deres kontra. Der er immervæk stadig langt fra Sociedad og Sevilla til PSG af den grund alene, at de to spanske hold ikke har samme 'firepower' og ej heller går ind på Bernabeu og spiller direkte fremadrettet bold, som PSG formentlig vil gøre.

For mig at se vil der være en stor mulighed for, at Vazquez, Asensio, Ronaldo og Benz og Marcelo alle bliver fanget langt oppe på banen, og så er der en motorvej ned mod Navas, når man har spillere som Neymar og Mbappe at spille den frem mod.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

8 år 5 måneder siden #12 af Carlos3

ChrillRM14 skrev: @Sahinovic
Alternativet for mig at se er ikke, at man spiller Casemiro. Jeg tror godt, man kan finde en balancegang uden Case. Jeg tror til gengæld, man bliver kørt over, hvis man mod PSG ikke formår som minimum at vinde midtbanen eller stå imod deres kontra. Der er immervæk stadig langt fra Sociedad og Sevilla til PSG af den grund alene, at de to spanske hold ikke har samme 'firepower' og ej heller går ind på Bernabeu og spiller direkte fremadrettet bold, som PSG formentlig vil gøre.

For mig at se vil der være en stor mulighed for, at Vazquez, Asensio, Ronaldo og Benz og Marcelo alle bliver fanget langt oppe på banen, og så er der en motorvej ned mod Navas, når man har spillere som Neymar og Mbappe at spille den frem mod.

Problemet er bare at vi hard tendenser til at blive fanget og lukke mål ind lige meget hvilken opstilling, jeg tror hvis vi vil gå ind til de her kampe med en forventning om at vi Kan holde nullet så er det først vi taber, for det har vi nærmest ikke gjort en eneste kamp denne sæson. Så hvis vi skal gå videre skal vi være offensive og score flere mål end den, så jeg ser helt klart fidus i at skrotte casemiro som ikke har været god alligevel til fordel for en farligere offensiv.

Der er langt fra sociedad og Sevilla til PSG ja, men omvendt har vi Jo med casemiro også tabt kampe mod hold og lukket flere mål ind mod hold der er ringere end Sevilla og sociedad.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

Leveret af Kunena Forum