Truppen mod Real Sociedad, LaLiga, 23. spillerunde

8 år 5 måneder siden #13 af El Siete
En 4-4-2 som i går er uprøvet på den store scene, og lige hvor meget hvordan man vender og drejer det så er 4-4-2 diamant og 4-3-3 gennemtestet og haft succes. Det er risikabelt at stille med formationen fra i går og her tror jeg Zidane holder sig til han kender. På en måde ærgerligt for jeg kan godt se nogle gode takter i 4-4-2'en fra i går, fx at PSG jo fortrinsvist kommer styrtende over kanterne og to hurtige spillere som Asensio og Vasquez kunne måske være gode som ekstra dækning til vores backs, mod Neymar og Mbappe.

@Sahinovic
Jeg kan godt se ideen i at skubbe en ekstra offensiv spiller ind og faktisk ville jeg rigtig gerne se en formation a la Bayerns 3-1 kamp mod PSG, en 4-2-3-1, evt, med en Modric/Isco i en fremtræden 10'er rolle, Ronaldo og Bale på kanterne og Benzema længst fremme. Hvis ikke Casemiro på midten så evt. et Kovacic-Kroos makkerpar til at kontrollere midten.

Jeg er dog overbevist om at vi stiller i en 4-3-3 med BBC alene pga. Bale's to-vejs-evner (og Zidanes stædighed), for at skygge Neymar når vi er i defensiven. Her er Isco for langsom.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved El Siete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #14 af Deucex
Et muligt problem med denne opstilling mod et hold som PSG kan være de hurtige omstillinger uden et defensivt anker. Ved fx Kroos' mål igår stod han og Modric i kø uden foran feltet for at skyde på mål. Var bolden ikke endt hos Kroos eller angrebet afsluttet, ville RM mangler en spiller til stå for det første pres i modkontraen. Med en Neymar, Mpappe m.fl. lynhurtige og farlige i kontraer, kan en def. midt være en nødvendighed.

Alternativt skal der være aftaler mellem Kroos og Modric som en god gammel serie bold stil. Går den ene midt frem, blive den anden tilbage :-)

8 år 5 måneder siden #15 af Matamoro
Vi bør spille 4-1-4-1

..............Navas............
Nacho Varane Ramos Marcelo
..............Kovacic................
Bale Modric Kroos Asensio
................Ronaldo..........

8 år 5 måneder siden #16 af Dios
El Siete skrev:

Jeg er dog overbevist om at vi stiller i en 4-3-3 med BBC alene pga. Bale's to-vejs-evner

Haha, så hold dog op med det der med Bale er god defensivt. 2 fuldstændig neutrale kommentatorer brugte 7 min. på at forklare, hvor dårlig og doven Bale er blevet i det defensive arbejde, og det passer. Asensio, Lucas og Isco er gode til at ofre sig defensivt, men Bale er bare ikke i blandt her.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 5 måneder siden #17 af Khasama77

Dios skrev: El Siete skrev:

Jeg er dog overbevist om at vi stiller i en 4-3-3 med BBC alene pga. Bale's to-vejs-evner

Haha, så hold dog op med det der med Bale er god defensivt. 2 fuldstændig neutrale kommentatorer brugte 7 min. på at forklare, hvor dårlig og doven Bale er blevet i det defensive arbejde, og det passer. Asensio, Lucas og Isco er gode til at ofre sig defensivt, men Bale er bare ikke i blandt her.

Tror nok vi for det meste ser den 'dovne' version af Bale når vi spiller mod 'svage' hold. Her mangler han sammen med nogle andre medspillere, incitamentet til at løbe retur og forsvare. Bale er dog den bedste to-vejs spiller vi har i trupppen og det kan ikke benægtes. Hvis man beder ham om at for alvor at hjælpe til i defensiven (med kampens betydning og størrelse in mente), så tror jeg nok også at han kan udføre opgaven. Man skal også huske at han rent offensivt også er farligere end dem du nævner og hans direkte spil bliver især vigtigt overfor Kurzawa, som ikke ligefrem er super god defensivt. Desuden kommer vi formentligt til at forsvare os kompakt i perioder og spille på kontra. Her er Bale også ekstrem vigtig.
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Khasama77.

8 år 5 måneder siden #18 af Madrid1998
Neutrale kommentatorer i Dk? :O hvem?
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

8 år 5 måneder siden #19 af Dios

Khasama77 skrev:

Dios skrev: El Siete skrev:

Tror nok vi for det meste ser den 'dovne' version af Bale når vi spiller mod 'svage' hold. Her mangler han sammen med nogle andre medspillere, incitamentet til at løbe retur og forsvare. Bale er dog den bedste to-vejs spiller vi har i trupppen og det kan ikke benægtes. Hvis man beder ham om at for alvor at hjælpe til i defensiven (med kampens betydning og størrelse in mente), så tror jeg nok også at han kan udføre opgaven. Man skal også huske at han rent offensivt også er farligere end dem du nævner og hans direkte spil bliver især vigtigt overfor Kurzawa, som ikke ligefrem er super god defensivt. Desuden kommer vi formentligt til at forsvare os kompakt i perioder og spille på kontra. Her er Bale også ekstrem vigtig.

For nogle år siden gik argumenterne på hvorfor Bale skulle deltage defensivt når de andre ikke gjorde. Den indstilling fik de desværre ret i, for jeg kan sagtens benægte, at Bale er den bedste af de offensive til, at forsvarer. Faktisk synes jeg han er den dårligste lige efter Ronaldo.

8 år 5 måneder siden #20 af Dios

Madrid1998 skrev: Neutrale kommentatorer i Dk? :O hvem?

Nogle gange skal man også bare huske på, at man ikke selv er neutral når man sidder og ser sit favorithold spille ;D Jeg kan dog nævne i flæng, men jeg er nu godt klar over, at hvis Barcelona bliver rost og Real Madrid ikke gør, så er man ikke længere neutral, men Barcelona fan. Per Frimann er vel det bedste eksempel her :)

8 år 5 måneder siden #21 af Madrid1998
Det selvføhelig rigtig nok, men så er jeg af den holdning at man ikke lige skal være kommentator den kamp, hvis muligt. Haha han er en værre en, men synes faktisk han er fin at høre på - nogle gange, men så det dejlig vi har Elkjær på vores side, medmindre det mod et italiensk hold. Til gengæld er fed og fed et rent mareridt ( Werge og Mølby). Plejer dog at synes Morten var den bedste, han kommenterer dog ikke særlig meget spansk..
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Madrid1998.

Leveret af Kunena Forum