Truppen mod Juventus, CL, kvartfinale 1. kamp
Zyconith skrev: Hvad tænker I om at Bale ikke kom ind? Skulle han spares efter sin fine (90. minutters) præstation i weekenden eller...?
Jeg tænker der ikke var brug for ham, bedre spillere foran ham i køen og at det forhåbenligt motivere ham til en sommerafgang.
I min optik er det langt, langt vigtigere at få gjort Isco “god” igen og holde ham henover sommeren. Bale er allerede erstattet af Asensio og indgår nu i den famøse B-kæde. Det er glimrende.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Til sommer kan man så sige, se, han har ikke været skadet siden sidste år, spiller godt og scorer mål.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Madrid777 skrev:
Steen skrev: Jeg har det lidt ambivalent med en sejr som denne. På den ene side er det naturligvis dejligt at vinde 3-0. På den anden side, så er 3-0 utrolig misvisende, da vi leverede en ringe præstation. Det var et svækket Juve hold, med en ufattelig defensiv og ufarlig midtbane. Alligevel havde vi kun 53% boldbesiddelse, og kunne ikke kontrollere kampen. Med lidt skarphed kunne Juve sagtens have scoret og udlignet ved 1-0. Efter 2-0 målet, som kom ud af det blå, og Dybalas røde kort, gav de op.
Jeg var den mest sikre inden PSG kampen. Jeg var sikker inden Juve kampen. Men mange ting skal forbedres, hvis vi skal kunne slå Barcelona. Bayern og City bliver lidt nemmere, men man skal ikke undervurdere nogen når man når semifinalen.
Hvorfor er det altid at der er nogen der kommer med det her indlæg efter hver storsejr mod et godt hold. Real Madrid vinder 3-0. Det er måske ikke hvordan de gør det, men måden de gør det på. De formår at vinde selvom, at spillet ikke fungerer nogengange i kampen og det er der vi er bedre end alle andre hold. CL er vores turnering. Når man slår Psg 3-1 og 1-2 og nu Juve 3-0 så sidder man alligevel og tvivler. Hvorfor gør vi det - jeg ved det ikke? Det er også på udebane. Og 3-0 på udebane må være et meget godt resultat i mine øjne. De fleste inklusiv mig selv tænker nok - Kan vi klare det mod Barca? Hvis vi er kyniske foran mål, så kan vi slå dem, men hvis det var ligesom sidste gang hvor Ronaldo og Benzema misser store chancer så kan det blive svært. Benz rammer stolpen og Ter Stegen redder Ronaldos bold, så tor jeg det bliver svært, men lad os nu se - det kunne jo være, at Roma slår Barca ud, det kunne være lækkert:)
Nogen skal jo fortælle sandheden. Det nytter ikke noget, at vi alle sidder i en rundkreds og klapper. Det var ikke en god præstation, spillemæssigt. Det er en rigtig flot præstation at vinde på deres hjemmebane, hvor de ikke havde tabt i rigtig mange kampe i træk, men det ændrer stadig ikke på, at vi leverede en under middel indsats. Samme indsats kunne nemt have ført til nederlag. Juve manglende flere nøglespillere, især fraværet af Pjanic kunne mærkes på banen. Det svarer lidt til, at vi manglede Modric. At Kroos, Modric, Isco og Casemiro ikke kunne vinde slaget om midtbanen mod Bentancur og Khedira er en joke uden lige.
Der var flere positive ting at tage med fra dagens kamp, men der er også rigtig meget der skal forbedres, hvis man skal have en chance i semifinalen.
Doc.juego skrev: Jeg tror han er på vej væk, hvis han ikke vil acceptere en rolle som rotations spiller, vel og mærke under spillere som Asensio og Lucas V. Muligvis også under spillere som Kovacic (dog en anden plads)
Jeg håber han sendes til England til sommer, for begge parters skyld.
Et ellers fint indledende bud der ender i spekulation og ønsketænkning... Men du har nok ret i det med den begrænsede spilletid:)
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Brylle
- Gæst
-
Så får han i hvert fald chancen for at vise, at der ikke er brug for endnu en midterforsvar i næste sæson. Jeg synes egentlig at han har været stærk hver gang han har spillet og derfor er jeg heller ikke nervøs for om han kan klare opgaven. Med Nacho og Ramos ude er det dog vigtigt at man holdt 3-0 så der er lidt mere sikkerhed i det.El Siete skrev: Ramos suspenderet i returen, så Vallejo bliver lidt kastet i ilden. Skulle dog være en formsag at gå videre, men Juventus giver bestemt ikke op.
Angående Bale så kan jeg ikke forestille mig andet end at han er på vej væk, for hvis man endelig ville spare ham lidt, så havde man jo ikke ladet ham spille i weekenden, men det er tydeligvis blevet vurderet, at Lucas, Isco og Asensio har mere at byde på. Derfor er der heller ikke plads til Bale længere med den løn han trækker. Han har bestemt ikke været spild af penge at have ham i klubben, for det har kastet store titler af sig, men nu gælder det om at tjene lidt hjem og så glæde sig over at der løber 3 dygtige spillere rundt som har leveret så godt at de har overhalet Bale.
- Aouassar
- Gæst
-
Benatia vil jeg ikke sige svækkede dem i nogen grad da de stadig havde chiellini og barzagli nede bag i. Men ja..... jeg synes at vores midtbane distribuerede bolden fint rundt når de endelig fik fat i den. Det var som om at Juventus bare spillede bolden over vores midtbane..
Man sidder med en fantastisk følelse dagen derpå, og nu ved jeg godt at man ikke skal juble på forhånd mht videre avancement, men nu skal vi bare slå Barca i næste runde eller i en finale.
Og kan vores spillere have samme chl-mentalitet mod katalanerne og møde op til kampen(e) uden at få et rødt kort og miste modet efter 1.halvleg som i et hvert møde i Laliga så nakker vi også dem.
Det er vel kun Messi, Busquets og pique som har rigtig chl erfaring igennem en årrække?
Steen skrev:
Madrid777 skrev:
Steen skrev: Jeg har det lidt ambivalent med en sejr som denne. På den ene side er det naturligvis dejligt at vinde 3-0. På den anden side, så er 3-0 utrolig misvisende, da vi leverede en ringe præstation. Det var et svækket Juve hold, med en ufattelig defensiv og ufarlig midtbane. Alligevel havde vi kun 53% boldbesiddelse, og kunne ikke kontrollere kampen. Med lidt skarphed kunne Juve sagtens have scoret og udlignet ved 1-0. Efter 2-0 målet, som kom ud af det blå, og Dybalas røde kort, gav de op.
Jeg var den mest sikre inden PSG kampen. Jeg var sikker inden Juve kampen. Men mange ting skal forbedres, hvis vi skal kunne slå Barcelona. Bayern og City bliver lidt nemmere, men man skal ikke undervurdere nogen når man når semifinalen.
Hvorfor er det altid at der er nogen der kommer med det her indlæg efter hver storsejr mod et godt hold. Real Madrid vinder 3-0. Det er måske ikke hvordan de gør det, men måden de gør det på. De formår at vinde selvom, at spillet ikke fungerer nogengange i kampen og det er der vi er bedre end alle andre hold. CL er vores turnering. Når man slår Psg 3-1 og 1-2 og nu Juve 3-0 så sidder man alligevel og tvivler. Hvorfor gør vi det - jeg ved det ikke? Det er også på udebane. Og 3-0 på udebane må være et meget godt resultat i mine øjne. De fleste inklusiv mig selv tænker nok - Kan vi klare det mod Barca? Hvis vi er kyniske foran mål, så kan vi slå dem, men hvis det var ligesom sidste gang hvor Ronaldo og Benzema misser store chancer så kan det blive svært. Benz rammer stolpen og Ter Stegen redder Ronaldos bold, så tor jeg det bliver svært, men lad os nu se - det kunne jo være, at Roma slår Barca ud, det kunne være lækkert:)
Nogen skal jo fortælle sandheden. Det nytter ikke noget, at vi alle sidder i en rundkreds og klapper. Det var ikke en god præstation, spillemæssigt. Det er en rigtig flot præstation at vinde på deres hjemmebane, hvor de ikke havde tabt i rigtig mange kampe i træk, men det ændrer stadig ikke på, at vi leverede en under middel indsats. Samme indsats kunne nemt have ført til nederlag. Juve manglende flere nøglespillere, især fraværet af Pjanic kunne mærkes på banen. Det svarer lidt til, at vi manglede Modric. At Kroos, Modric, Isco og Casemiro ikke kunne vinde slaget om midtbanen mod Bentancur og Khedira er en joke uden lige.
Der var flere positive ting at tage med fra dagens kamp, men der er også rigtig meget der skal forbedres, hvis man skal have en chance i semifinalen.
Vi manglede da Modric mod PSG på udebane. Det blev vi da ikke meget dårligere af. Alt det der hvis og hvis, det kan man ikke bruge til noget i det virkelige liv. Det er det samme hvert år. Real spiller dårligt bla bla bla, og alligevel er det os der kommer langt. Vend den om, hvis Bayern, City og Barca ikke spiller op til deres aller bedste, så slår de ikke Real i CL.
Selvfølgelig vil vi alle hellere vinde CL grimt end at tabe ved at spille godt, men chancen for at vinde er bare større når du selv styre kampene. Hvorfor ikke vinde OG spille flot på samme tid? Jeg ved ikke om i glemmer det, men det er holdet rent faktisk i stand til. Derfor bliver man skuffet, når de ikke lever op til deres niveau.
Steen skrev: Vi manglede Modric tilbage i 2015 mod Juve, og der gik det galt. Det var et meget svækket Juve hold i går, Alex Sandro var lige vendt tilbage fra skade, de manglede deres vigtigste spiller i Pjanic og Benatia har været deres bedste forsvarsspiller i denne sæson. Det kan ikke benægtes, at vi ikke var gode nok i går. Hvorfor ikke vinde med måde, i stedet for at være afhængig af tilfældigheder? Nu taler jeg ikke om kampen i går, men vores triumf i 2016 var f.eks. rædselsfuldt. Noget af det værste fodbold en CL vinder nogensinde har spillet. Ja, tæt på det Chelsea leverede tilbage i 2012.
Selvfølgelig vil vi alle hellere vinde CL grimt end at tabe ved at spille godt, men chancen for at vinde er bare større når du selv styre kampene. Hvorfor ikke vinde OG spille flot på samme tid? Jeg ved ikke om i glemmer det, men det er holdet rent faktisk i stand til. Derfor bliver man skuffet, når de ikke lever op til deres niveau.
Alle vil da gerne se champagne bold i alle kampe. Men det er bare ikke altid muligt. Specielt ikke når man møder et verdensklasse hold der er godt organiseret. Som f.eks Atletico og Juventus. Så er det der at tilfældigheder og enkeltmands præstationer må komme os til gode. Ligesom igår. Jeg syntes vi kan være stolte af vores præstation igår, kampen bølgede frem og tilbage. vi havde chancer og de havde chancer. Vi var heldige, men det var de også. Vi var trods alt farlige i åbent spil hvor juventus nærmest kun var farlige på dødbolde. Ellers var det kun såden noget lige ved og næsten. Spillet var ikke smukt, men der var mange andre smukke ting at tage med. Målet til 1-0 godt opspil og en fræk yderside op i hjørnet, og målet til 2-0 som hele verden snakker om idag. Og så var der juve fansenes smukke gestus til Ronaldo. Et fantastisk og rørende øjeblik. Jeg var i hvertfald en stolt og glad Real fan igår :)
Jeg tror bare den er helt galt med forventningerne
Forventer man for meget, hvis man mener, at Modric, Kroos, Isco og Casemiro bør styre en midtbane bestående af Khedira og Bentancur? Hvis man mener andet, så har man sgu absolut intet tillid til sine spillere. Jeg ved de er i stand til det, og derfor retter jeg fokus på det.