Bedømmelse af truppen mod Juventus
BBB skrev:
Kratmus skrev: Enig, men så er vi ude i en diskussion af, hvad man forventer af en spiller. Jeg forventer faktisk ikke, at Carvajal vinder en hovedstødsduel mod Mandzukic, ligesom jeg ikke forventer at Messi scorer med hovedet. Derimod forventer jeg, at Navas dækker forreste stolpe (2. mål) og kan gribe bolden (3. mål). Jeg forventer ikke, at Carvajal har en højde og en springstyrke, der gør at han kan dække Mandzukic, for den situation må han overhovedet ikke ende i. På backen skal vi have en spiller med andre kvaliteter(i min optik). Det er ikke Carvajals fejl, at han ender i den situation, hvor hans svagheder bliver udstillet. Derfor har jeg valgt ikke at tage det med i min vurdering af hans kamp. Sat på spidsen ville det svare til, at en markspiller bliver vurderet til at spille horribelt, hvis han kommer på mål, fordi målmanden bliver skadet og der ikke er flere udskiftninger, hvorefter han så dropper.
Præcis. Og det er der, at det hele halter i min optik. Hvis du forventer at Navas dækker forreste stolpe ved 2. mål, så vil Mandzukic jo stadig score, da han stod ved bagstolpen.
Ideelt set lukker man for indlæg, men et indlæg kan slås fra ufattelig mange positioner og med meget lidt plads, så det virker også som en næsten umulig opgave. Det virker ikke rigtigt, at man kan give Marcelo skylden for, at der kommer indlæg, men ikke midterforsvaret eller højre back skylden for at deres targetmand ikke bliver dækket ordentlig op. Jeg forventer ikke, at Carvajal kan tage Mandzukic, men jeg forventer at Carvajal og Vallejo kan tage én mand sammen. De skal som minimum kunne presse ham så meget, at bolden ikke bliver sat helt ude ved stolpen. Carvajal fik ingen hjælp til Mandzukic af Vallejo, og Navas fik ingen hjælp til chancen af sit forsvar.
Som jeg husker situationen, så header Mandzukic i ryggen på Carvajal, og Navas har hånden på. Jeg synes, at førstemålmanden i RM skal kunne holde en sådan bold ude af målet.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev: Det virker ikke rigtigt, at man kan give Marcelo skylden for, at der kommer indlæg, men ikke midterforsvaret eller højre back skylden for at deres targetmand ikke bliver dækket ordentlig op. Jeg forventer ikke, at Carvajal kan tage Mandzukic, men jeg forventer at Carvajal og Vallejo kan tage én mand sammen.
Jeg ved ærligt talt ikke hvad Marcelo laver på hverken det første eller andet indlæg...
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
BBB skrev: Det virker ikke rigtigt, at man kan give Marcelo skylden for, at der kommer indlæg, men ikke midterforsvaret eller højre back skylden for at deres targetmand ikke bliver dækket ordentlig op. Jeg forventer ikke, at Carvajal kan tage Mandzukic, men jeg forventer at Carvajal og Vallejo kan tage én mand sammen.
Jeg ved ærligt talt ikke hvad Marcelo laver på hverken det første eller andet indlæg...
Det kan jeg godt forstå, når de ikke viser, hvad der leder op til Juventus' bolderobring.
BBB skrev:
Zyconith skrev:
Det kan jeg godt forstå, når de ikke viser, hvad der leder op til Juventus' bolderobring.
Ændre ikke på Marcelo sover så tit. Han er så ringe defensivt og passiv.. derfor jeg igen og igen siger kom nu med alaba. Marcelo koster mange mål.. nok flere end han skaber.
asp3200 skrev:
BBB skrev:
Zyconith skrev:
Ændre ikke på Marcelo sover så tit. Han er så ringe defensivt og passiv.. derfor jeg igen og igen siger kom nu med alaba. Marcelo koster mange mål.. nok flere end han skaber.
Fair at kritisere Marcelo for sine defensive mangler, for dem har han.
I dette tilfælde synes jeg dog det er værd at bemærke at Real var i angreb (derfor Marcelo fremme) hvorpå Casemiro laver et håbløst boldtab på egen banehalvdel, som giver målet til Juventus, da der så er åbent
Synes folk virkelig Vallejo var så skidt ? Jeg synes bestemt ikke at han var super solid, men jeg synes han var acceptabel, især i forhold til hans lange pause, og det faktum at det var hans hvad, 6 kamp denne sæson ?
Jeg var langt mere skuffet over Varane, der er meget mere erfaren, han sejlede mere end Vallejo IMO, og Vallejo måtte tit rede ham. Hvilket jo slet ikke kan være meningen da Varane er den erfarne stjerne spiller af de 2.
Vallejo har et godt blik, og er meget forudsigende, men mangler lige timing, og nogle gange aggressionen, tror dog dette kommer mer erfaring.
Doc.juego skrev: Synes folk virkelig Vallejo var så skidt ? Jeg synes bestemt ikke at han var super solid, men jeg synes han var acceptabel, især i forhold til hans lange pause, og det faktum at det var hans hvad, 6 kamp denne sæson ?
Jeg var langt mere skuffet over Varane, der er meget mere erfaren, han sejlede mere end Vallejo IMO, og Vallejo måtte tit rede ham. Hvilket jo slet ikke kan være meningen da Varane er den erfarne stjerne spiller af de 2.
Vallejo har et godt blik, og er meget forudsigende, men mangler lige timing, og nogle gange aggressionen, tror dog dette kommer mer erfaring.
Jeg synes, at Vallejo spillede skidt (ligesom Varane). Hvis det havde været Ramos, så havde jeg ment det samme. Vallejo skulle erstatte Ramos, og selvom det er en utaknemlig opgave, så bør de bedømmes ens. Ellers er der ingen pointe med karaktererne. Det ville da være ærgerligt, hvis Vallejo blev kåret til årets spiller, fordi han automatisk får to karakterer højere end Ramos, blot fordi det er Vallejo.
BBB skrev:
Doc.juego skrev: Synes folk virkelig Vallejo var så skidt ? Jeg synes bestemt ikke at han var super solid, men jeg synes han var acceptabel, især i forhold til hans lange pause, og det faktum at det var hans hvad, 6 kamp denne sæson ?
Jeg synes, at Vallejo spillede skidt (ligesom Varane). Hvis det havde været Ramos, så havde jeg ment det samme. Vallejo skulle erstatte Ramos, og selvom det er en utaknemlig opgave, så bør de bedømmes ens. Ellers er der ingen pointe med karaktererne. Det ville da være ærgerligt, hvis Vallejo blev kåret til årets spiller, fordi han automatisk får to karakterer højere end Ramos, blot fordi det er Vallejo.
Sådan synes jeg nu ikke det giver mening at stille det op. Bedømmelserne bør efter min mening relative i forhold til hvad man forventer af spillerne hver især frem for absolutte. Spillerne præsterer jo ikke på samme skala, hvis man kan sige det på den måde, og derfor børe de heller ikke blive bedømt på samme skala. Eksempelvis spillede Achraf godt i starten af sæsonen og fik fine karakterer på trods af alle de jammerlige indlæg han slog, men hvis det var Carvajal der havde præsteret på samme måde, så tvivler jeg på at han havde fået samme ros.
Jeg har naturligvis ikke til hensigt at belære nogen om hvordan man skal bedømme spillerne, for det må være op til en selv. Jeg synes personligt bare ikke det vil give nogen mening kun at kigge på om en spiller helt isoleret spiller godt eller dårligt, men på samme måde sidder du måske og tænker at det er totalt meningsløst at gøre som mig og lader flere betragtninger tælle med.
Mht. Vallejo synes heller ikke han var god i går, men jeg synes heller ikke han gjorde det decideret dårligt. Desuden spillede han i går sin i alt 9. kamp for Real Madrid (hvoraf 4 har været i CdR), og sin første CL kamp nogensinde, og derfor vil jeg da gå ud fra at man sidder med lavere forventninger til ham før kampen end hvis det var holdets 32-årige anfører der har spillet Champions League i over et årti - og som sagt synes jeg trods alt at det bør være med i betragtningen til hans bedømmelse. Derfor synes jeg også Varane og i særdeleshed Marcelo som aftenens anfører fortjener mere kritik for ikke at tage mere ansvar i sådan en situation.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-