Benzema: Gode spillere bliver altid kritiseret, vi sælger aviser

8 år 2 måneder siden #1 af Julius

Real Madrids frontangriber, Karim Benzema, har haft en vanskelig sæson. Der har ikke været mange mål i støvlerne og kritikken er haglet ned over franskmanden. Nu fortæller Benzema om sin svære sæson, i et interview med Vanity Fair.

”Store spillere bliver altid kritiseret, fordi det sælger aviser. Hvis jeg har spillet en dårlig kamp, behøver jeg ikke at læse avisen for at finde ud af det. Jeg forsøger altid at gøre det så godt som jeg kan, og hjælpe mine holdkammerater. Jeg er ligeglad, om jeg er nævnt i aviserne. Det betyder ingenting.”

Benzema havde også roser til Real Madrid-præsidenten, Florentino Pérez, som støttede ham under afpresningssagen vedrørende Valbuena. Her sad Benzema fængslet en enkelt dag.

”Efter at have tilbragt dagen i fængsel, ankom jeg meget nedtrykt til Valdebebas, hvor Florentino stod og ventede på mig. Han viste mig kærlighed og støtte. Han er med mig både i gode og dårlige tider. Han er som familie for mig,” fortæller den tidligere Lyon-spiller.

Real Madrids 9’er fortalte også om de ændringer han har gjort, for at forbedre sit spil.

”Da jeg var 23 år, indså jeg, at jeg skulle være mere disciplineret, ellers ville jeg ende med at ryge tilbage til Frankrig. Jeg har ofret meget for at nå hertil. En af tingene var, at jeg skulle stoppe med at spise, hvad jeg havde lyst til. Det er det største offer jeg har gjort.”

Han fortalte yderligere, om årsagen til at han altid har nægtet at synge med på Frankrigs nationalsang, da han spillede for landsholdet.

”Hvis du lytter til Marseillaisen, så handler sangen om at drage i krig. Det støtter jeg ikke.”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #2 af Zyconith
"Da jeg var 23 år, indså jeg, at jeg skulle være mere disciplineret, ellers ville jeg ende med at ryge tilbage til Frankrig."

Hahaha... Kan man andet end at elske ham.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved Zyconith.

8 år 2 måneder siden #3 af Steen
Sæsonen er snart slut. Benzema har spillet 1.731 minutter i ligaen, og han har scoret 5 mål. Ja, du læste rigtigt. 5 mål. Det svarer til et mål hver fjerde kamp. Han kan være nok så god på andre punkter (selv det er han ikke længere. Dog bedre end hvad vi ellers har at gøre med i truppen), men dette er uacceptabelt. En ny angriber SKAL hentes ind til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lukita

8 år 2 måneder siden #4 af -#7-
Hvor man før i tiden måske kunne argumentere for at Benzema simpelthen bare var uheldig i sine afslutninger, qua hans mange stolpeskud og mirakuløse redninger af målmanden, så synes jeg han nu blot er en vanvittigt ringe afslutter, man kan se at han ikke for alvor selv tror på han kan sparke dem ind. Og som fan frygter man konstant at den tætte kamp skal afgøres på en chance til Benzema, fordi han sparker den bare ikke ind.

Hvis man leder efter en 1:1 afløser/supplement til Benzema, kunne det være sjovt at se Firmino i truppen. Han kan lidt af det samme playmakermæssigt som Benzema (eftersigende) kan, blot er Firmino langt mere målfarlig.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

8 år 2 måneder siden #5 af MadridistaPorVida

Steen skrev: dette er uacceptabelt. En ny angriber SKAL hentes ind til sommer.

Det er bekymrende at alle i Real madriid borset fra CR7 og Bale individuelt har scoret færre mål i La liga end mægtige Illaramendi.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

8 år 2 måneder siden #6 af Steen
Jeg vil langt hellere have Dybala, Griezmann eller Mbappé. Griezmann kan hentes billigt, små €100m koster han. Han skifter dog nok til Barcelona. Dybala burde kunne hentes for en lignende pris, måske 120-130M. Mbappé tror jeg ikke er en mulighed i år, men han har forhåbentligt ikke i sinde at blive i Paris alt for længe.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Siempre fiel

8 år 2 måneder siden #7 af doven

Steen skrev: Sæsonen er snart slut. Benzema har spillet 1.731 minutter i ligaen, og han har scoret 5 mål. Ja, du læste rigtigt. 5 mål. Det svarer til et mål hver fjerde kamp. Han kan være nok så god på andre punkter (selv det er han ikke længere. Dog bedre end hvad vi ellers har at gøre med i truppen), men dette er uacceptabelt. En ny angriber SKAL hentes ind til sommer.

For at sætte de 5 mål lidt yderligere i perspektiv, så er det samme antal som Casemiro, som til gengæld ikke har scoret nogen af sine mål på straffespark. Havde det ikke været for de to straffespark Benzema har taget, så havde han været på samme antal mål som Nacho(!) med 3 mål.

8 år 2 måneder siden #8 af Lukita
I glemmer allesammen Benzemas fuldstændigt uvurderlige evne til at trække ned i banen, det er uden sidestykke, og Ronaldo mister alle sine evner som fodboldspiller, hvis Benzema ikke er på banen.

Ironi er måske anvendt.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

8 år 2 måneder siden #9 af Khasama77
Returkampen mod Juve er et glimrende eksempel på, hvor idéforladt og dårligere vores spil bliver uden Benzema. Det kan godt være at han har problemer med målformen, men hans vigtighed for spillet og chanceskabelsen på holdet er uundværligt. Hvor var Ronaldo udover straffesparksmålet i den kamp? Selv han bliver svækket af Benzemas manglende tilstedeværelse. Det første mål i Torino ville være opstået, hvis Benzema ikke havde screenet både Chiellini og Barzagli og dermed gav Ronaldo 'fri bane'.

8 år 2 måneder siden #10 af Siempre fiel

Khasama77 skrev: Returkampen mod Juve er et glimrende eksempel på, hvor idéforladt og dårligere vores spil bliver uden Benzema. Det kan godt være at han har problemer med målformen, men hans vigtighed for spillet og chanceskabelsen på holdet er uundværligt. Hvor var Ronaldo udover straffesparksmålet i den kamp? Selv han bliver svækket af Benzemas manglende tilstedeværelse. Det første mål i Torino ville være opstået, hvis Benzema ikke havde screenet både Chiellini og Barzagli og dermed gav Ronaldo 'fri bane'.

Du forklarer en elendig kamp med at det var fordi Benzema IKKE spillede. Godt så. Vil du så forklare de bunkevis af elendige kampe (bl.a. i denne sæson) hvor Benzema SPILLEDE. Ooooog sæt igang :-)

Og husk nu, der er forskel på om Benzema er den bedste vi har lige pt (for jeg mener selvfølgelig også at Benzema generelt må indgå i vores bedste startopstilling med de spillere vi pt har i truppen - reelt er han jo eneste rigtige angriber hvis man ser bort fra Mayoral som naturligvis ikke har niveauet) - og så på om man ska beholde ham fremadrettet når man ser på hans niveau sammenlignet med så mange andre spillere i verden.

8 år 2 måneder siden #11 af BBB

Khasama77 skrev: Returkampen mod Juve er et glimrende eksempel på, hvor idéforladt og dårligere vores spil bliver uden Benzema. Det kan godt være at han har problemer med målformen, men hans vigtighed for spillet og chanceskabelsen på holdet er uundværligt. Hvor var Ronaldo udover straffesparksmålet i den kamp? Selv han bliver svækket af Benzemas manglende tilstedeværelse. Det første mål i Torino ville være opstået, hvis Benzema ikke havde screenet både Chiellini og Barzagli og dermed gav Ronaldo 'fri bane'.

Vi havde præcis lige mange skud på mål og ved siden af mål med Benzema i den ene kamp og uden Benzema i den anden kamp.

13 key passes uden Benzema. 10 key passes med Benzema.
Benzema lavede 1 key pass i den kamp han var med i. Til sammenligning lavede Ronaldo 3 i samme kamp.

8 år 2 måneder siden #12 af Khasama77

Siempre fiel skrev:

Du forklarer en elendig kamp med at det var fordi Benzema IKKE spillede. Godt så. Vil du så forklare de bunkevis af elendige kampe (bl.a. i denne sæson) hvor Benzema SPILLEDE. Ooooog sæt igang :-)

Og husk nu, der er forskel på om Benzema er den bedste vi har lige pt (for jeg mener selvfølgelig også at Benzema generelt må indgå i vores bedste startopstilling med de spillere vi pt har i truppen - reelt er han jo eneste rigtige angriber hvis man ser bort fra Mayoral som naturligvis ikke har niveauet) - og så på om man ska beholde ham fremadrettet når man ser på hans niveau sammenlignet med så mange andre spillere i verden.

Dette var altså også blot et eksempel på Benzemas dygtighed og vigtighed, især i de vigtige Cl kampe. Derudover var dette også et modsvar til de der mente at Benzema er komplet uduelig. Han er en ekstrem vigtigt brik i holdet og det må man sku bare lære at leve med. Heldigvis har Zidane forståelse for dette, og ser man på titlerne så har det vel gået nogenlunde, på trods af Benzemas såkaldte 'bunkevis af elendige kampe'.

Leveret af Kunena Forum