Benzema: Gode spillere bliver altid kritiseret, vi sælger aviser
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Khasama77 skrev:
Siempre fiel skrev:
Khasama77 skrev: Returkampen mod Juve er et glimrende eksempel på, hvor idéforladt og dårligere vores spil bliver uden Benzema. Det kan godt være at han har problemer med målformen, men hans vigtighed for spillet og chanceskabelsen på holdet er uundværligt. Hvor var Ronaldo udover straffesparksmålet i den kamp? Selv han bliver svækket af Benzemas manglende tilstedeværelse. Det første mål i Torino ville være opstået, hvis Benzema ikke havde screenet både Chiellini og Barzagli og dermed gav Ronaldo 'fri bane'.
Du forklarer en elendig kamp med at det var fordi Benzema IKKE spillede. Godt så. Vil du så forklare de bunkevis af elendige kampe (bl.a. i denne sæson) hvor Benzema SPILLEDE. Ooooog sæt igang :-)
Og husk nu, der er forskel på om Benzema er den bedste vi har lige pt (for jeg mener selvfølgelig også at Benzema generelt må indgå i vores bedste startopstilling med de spillere vi pt har i truppen - reelt er han jo eneste rigtige angriber hvis man ser bort fra Mayoral som naturligvis ikke har niveauet) - og så på om man ska beholde ham fremadrettet når man ser på hans niveau sammenlignet med så mange andre spillere i verden.
Dette var altså også blot et eksempel på Benzemas dygtighed og vigtighed, især i de vigtige Cl kampe. Derudover var dette også et modsvar til de der mente at Benzema er komplet uduelig. Han er en ekstrem vigtigt brik i holdet og det må man sku bare lære at leve med. Heldigvis har Zidane forståelse for dette, og ser man på titlerne så har det vel gået nogenlunde, på trods af Benzemas såkaldte 'bunkevis af elendige kampe'.
Godt så - altså som ventet ingen forklaring fra dig ;-) Og hvis du fremover citerer mig, så gør det venligst rigtigt og ikke ude af kontekst! De bunkevis af elendige kampe jeg hentyder til var jo HOLDET og det var ikke Benzemas præstationer jeg beskrev. Men nej, holdet har spillet et væld af elendige kampe i denne sæson - de fleste MED Benzema på holdet og det venter jeg så stadig på at du ka forklare mig om :-) Eller du mener måske at det har været en super sæson og at vi har spillet god fodbold - med 15-20 point efter i ligaen? Og såvel holdets spillemæssige problemer og især Benzemas problemer (både ift målscoring og spil) er forresten noget der strækker sig langt udover denne sæson (denne sæson har vi dog manglet al det held vi havde i sidste sæson, ligesom det virker til at der er endnu større mangel på såvel sult som dygtighed i denne sæson).
Men jo, Benzema ka bestemt agere en vigtig brik på holdet med vores nuværende trup - ikke mindst fordi der jo ik er noget andet angriberalternativ. Men heller ikke dette forholder du dig til. Det svarer jo til at forsvare Navas' position på holdet med det argument at han er den bedste vi har. Nuvel, men derfor behøver han jo som sådan ikke være særlig god (og det er altså bare ment som et eksempel, ikke en kritik af Navas - den ka vi ta en anden dag). I Benzemas tilfælde er han vigtig for holdet fordi han er vores eneste alternativ - men der er et væld af bedre angribere rendende rundt i andre klubber.
Vi ka jo alle se at Benzema er en fremragende angriber - når han rammer sit (top)niveau og han rammer målet. Men det gør han bare sjældent og så er det bare ganske begrænset hva han så bidrager med til holdet når han spiller på det jeg vil kalde hans "normale" niveau - som han desværre rammer stabilt næsten uge efter uge. Og så ka alle jo se at han kontinuerligt beviser at han foran mål jo er lige så skarp som en vatrondel - hvilket er en skændsel i en klub som Real Madrid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev:
Khasama77 skrev:
Siempre fiel skrev:
Khasama77 skrev: Returkampen mod Juve er et glimrende eksempel på, hvor idéforladt og dårligere vores spil bliver uden Benzema. Det kan godt være at han har problemer med målformen, men hans vigtighed for spillet og chanceskabelsen på holdet er uundværligt. Hvor var Ronaldo udover straffesparksmålet i den kamp? Selv han bliver svækket af Benzemas manglende tilstedeværelse. Det første mål i Torino ville være opstået, hvis Benzema ikke havde screenet både Chiellini og Barzagli og dermed gav Ronaldo 'fri bane'.
Du forklarer en elendig kamp med at det var fordi Benzema IKKE spillede. Godt så. Vil du så forklare de bunkevis af elendige kampe (bl.a. i denne sæson) hvor Benzema SPILLEDE. Ooooog sæt igang :-)
Og husk nu, der er forskel på om Benzema er den bedste vi har lige pt (for jeg mener selvfølgelig også at Benzema generelt må indgå i vores bedste startopstilling med de spillere vi pt har i truppen - reelt er han jo eneste rigtige angriber hvis man ser bort fra Mayoral som naturligvis ikke har niveauet) - og så på om man ska beholde ham fremadrettet når man ser på hans niveau sammenlignet med så mange andre spillere i verden.
Dette var altså også blot et eksempel på Benzemas dygtighed og vigtighed, især i de vigtige Cl kampe. Derudover var dette også et modsvar til de der mente at Benzema er komplet uduelig. Han er en ekstrem vigtigt brik i holdet og det må man sku bare lære at leve med. Heldigvis har Zidane forståelse for dette, og ser man på titlerne så har det vel gået nogenlunde, på trods af Benzemas såkaldte 'bunkevis af elendige kampe'.
Godt så - altså som ventet ingen forklaring fra dig ;-) Og hvis du fremover citerer mig, så gør det venligst rigtigt og ikke ude af kontekst! De bunkevis af elendige kampe jeg hentyder til var jo HOLDET og det var ikke Benzemas præstationer jeg beskrev. Men nej, holdet har spillet et væld af elendige kampe i denne sæson - de fleste MED Benzema på holdet og det venter jeg så stadig på at du ka forklare mig om :-) Eller du mener måske at det har været en super sæson og at vi har spillet god fodbold - med 15-20 point efter i ligaen? Og såvel holdets spillemæssige problemer og især Benzemas problemer (både ift målscoring og spil) er forresten noget der strækker sig langt udover denne sæson (denne sæson har vi dog manglet al det held vi havde i sidste sæson, ligesom det virker til at der er endnu større mangel på såvel sult som dygtighed i denne sæson).
Men jo, Benzema ka bestemt agere en vigtig brik på holdet med vores nuværende trup - ikke mindst fordi der jo ik er noget andet angriberalternativ. Men heller ikke dette forholder du dig til. Det svarer jo til at forsvare Navas' position på holdet med det argument at han er den bedste vi har. Nuvel, men derfor behøver han jo som sådan ikke være særlig god (og det er altså bare ment som et eksempel, ikke en kritik af Navas - den ka vi ta en anden dag). I Benzemas tilfælde er han vigtig for holdet fordi han er vores eneste alternativ - men der er et væld af bedre angribere rendende rundt i andre klubber.
Vi ka jo alle se at Benzema er en fremragende angriber - når han rammer sit (top)niveau og han rammer målet. Men det gør han bare sjældent og så er det bare ganske begrænset hva han så bidrager med til holdet når han spiller på det jeg vil kalde hans "normale" niveau - som han desværre rammer stabilt næsten uge efter uge. Og så ka alle jo se at han kontinuerligt beviser at han foran mål jo er lige så skarp som en vatrondel - hvilket er en skændsel i en klub som Real Madrid
Og af hvilken grund skal jeg give dig en forklaring? Mit indlæg var et modsvar til et af de tidligere indlæg der blev skrevet. Hvorfor skal noget forklares overhovedet? Enhver ved jo godt at Benzema har spillet flere ringe kampe end gode (Mht Målscoring). Hans kombinationsspil og rolle i opspillet har dog været ekstremt godt i næsten alle kampe. Det er målene der har manglet. Jeg kan vel også godt gå ud fra, at det er det eneste du (ligesom de fleste) bedømmer ham på og helt negligere hans enorme rolle i kombinationerne og deltagelse i spillet. Her har han været utrolig god, hvilket enhver rationel supporter kan nikke anerkendende til. Disse kvaliteter kan man ikke "bare" gå ud og købe på transfermarkedet. Ikke ret mange angriber besidder de kvaliteter, der eksempelvis har været med til at hjælpe Ronaldo gennem årene. Zidane har også udtrykket sin tilfredshed men Benzema, på trods af hans manglende mål, hvilket er helt korrekt af ZZ. Jeg tror nu nok også at manageren har lidt mere forstand på sine spillere og deres niveau end du har :). Derfor synes jeg heller ikke at Benzema ligefrem skal erstattes til sommer, men derimod ville et kompetent alternativ godt kunne gøre gavn.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Khasama77 skrev: Og af hvilken grund skal jeg give dig en forklaring?
Hans kombinationsspil og rolle i opspillet har dog været ekstremt godt i næsten alle kampe. Det er målene der har manglet. Jeg kan vel også godt gå ud fra, at det er det eneste du (ligesom de fleste) bedømmer ham på og helt negligere hans enorme rolle i kombinationerne og deltagelse i spillet. Her har han været utrolig god, hvilket enhver rationel supporter kan nikke anerkendende til.
Zidane har også udtrykket sin tilfredshed men Benzema, på trods af hans manglende mål, hvilket er helt korrekt af ZZ. Jeg tror nu nok også at manageren har lidt mere forstand på sine spillere og deres niveau end du har :)
Jamen du skylder mig ingen forklaring - men nu fungerer et DEBATforum nu engang sådan at hvis man vælger at deltage, så ka man risikere at blive spurgt ind til noget. Men my bad ;-)
Og ja, naturligvis negligerer jeg alt andet og bedømmer, ligesom alle andre uoplyste bønder, kun på antallet af mål. Faktisk begyndte jeg først at se fodbold i sidste uge og kender ik engang reglerne!! Spøg til side, der findes øjensynligt ik så mange rationelle supportere for det lader til at opbakningen til franskmanden er ret så begrænset, både på Bernabeu og på sociale medier - men vi er naturligvis også mange der ikke har den helt unikke fodboldintelligens som du helt tydeligt besidder :-)
Og ift Zidane, så kommer du lige med trumfargumentet - argumentet over alle argumenter - "jamen træneren siger eller gør dét og dét, og han ved jo nok bare SÅ meget mere end dig (aka du er bare en idiot der ik engang ved om bolden er rund)". Nuvel, jeg er sikker på Zidane ved mangt og meget, men hvis dit argument havde det mindste værdi, så var der jo intet at diskutere om hverken taktiske eller personalerelaterede valg EVER!! For så må man jo gå ud fra at i samtlige valg der træffes omkring taktik, transfers, startopstilling osv der ved Zidane meget mere end de fleste af os, måske endda næsten mere end dig, og så er der jo ingen grund til vores kommentarer og kritik. Egentlig utroligt at trænere nogensinde blir fyret, da trænere ifølge din "logik" jo ved det meste og ikke tager fejl ;-)
Vi kunne også ta en helt anden vinkel - at Zidane har nogle præferencer som ik nødvendigvis stemmer overens med den altoverskyggende sandhed.
Men lad os lade den ligge her - så ka du afprøve din "jamen Zidane siger og gør sådan og han ved jo nok meget bedre end dig"-retorik på en anden. Held og lykke med det. I'm out ;-)
Khasama77 skrev: Jeg kan vel også godt gå ud fra, at det er det eneste du (ligesom de fleste) bedømmer ham på og helt negligere hans enorme rolle i kombinationerne og deltagelse i spillet. Her har han været utrolig god, hvilket enhver rationel supporter kan nikke anerkendende til.
Vil du forholde dig til kampene mod Juventus, som du selv lagde ud med. Jeg gengav nogle statistikker på sidste side, som du valgte at hoppe let og elegant henover.
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
BBB skrev:
Khasama77 skrev: Jeg kan vel også godt gå ud fra, at det er det eneste du (ligesom de fleste) bedømmer ham på og helt negligere hans enorme rolle i kombinationerne og deltagelse i spillet. Her har han været utrolig god, hvilket enhver rationel supporter kan nikke anerkendende til.
Vil du forholde dig til kampene mod Juventus, som du selv lagde ud med. Jeg gengav nogle statistikker på sidste side, som du valgte at hoppe let og elegant henover.
Vil du forholde dig til det eksempel, jeg gav dig? Uden Benzemas intelligente screening der skaber pladsen for Ronaldo, så havde vi ikke scoret det tidlige mål og dermed sætte os på opgøret (scoringsmæssigt). Dette viser "key passes" vel ikke? Enhver kunne se, at vi havde massive problemer på hjemmebane, blandet andet pga. fraværet af Benzema.
- Brylle
- Gæst
-
Khasama77 skrev: Enhver kunne se, at vi havde massive problemer på hjemmebane, blandet andet pga. fraværet af Benzema.
Vi skaber langt mere end Juventus, styrer spillet i lange perioder og skal simpelthen bare putte en af de store i kassen, så jeg kan ikke se hvor Benzema mangler i den del af spillet? Det er vel ikke ham du forventer scorer målene så? For det var egentlig bare det der manglede.
Eller mener du at Benzemas tilstedeværelse havde betydet at holdet havde løst problemet med Mandzukic på bagerste? Eller mener du at Benzemas tilstedeværelse havde betydet at Navas havde grebet bolden?
Brylle skrev:
Khasama77 skrev: Enhver kunne se, at vi havde massive problemer på hjemmebane, blandet andet pga. fraværet af Benzema.
Vi skaber langt mere end Juventus, styrer spillet i lange perioder og skal simpelthen bare putte en af de store i kassen, så jeg kan ikke se hvor Benzema mangler i den del af spillet? Det er vel ikke ham du forventer scorer målene så? For det var egentlig bare det der manglede.
Eller mener du at Benzemas tilstedeværelse havde betydet at holdet havde løst problemet med Mandzukic på bagerste? Eller mener du at Benzemas tilstedeværelse havde betydet at Navas havde grebet bolden?
Hvorfor er det at du stiller spørgsmål til noget der er åbenlyst. Selvfølgelig kan Benzema (alene) ikke gøre noget ved scoringerne imod os, men offensivt kunne han helt klart bidrage til (med ham har vi generelt et bedre greb på kampene og styrer dem) . Vi scorede ikke et mål i 90 minutter. Først i tillægstiden får vi et indiskutabelt straffespark, efter et af de får klare målchancer vi fik (resten var svære chancer). Vi styrede absolut ikke kampen i lange perioder, som du ellers skriver. Juve sad på kampen og først efter 75min ca. begynder Real at styre kampen. Kampen var mere eller mindre lige, hvilket du kan se på antal skud på mål (6 til hvert hold). Her kunne Benzema hjælpe, da han er fremragende til at holde på bolden og agere som playmaker. Dermed ville vi få ro på kampen og tidligt gå ind og styre kampen (som vi kun formåede sent i anden halvleg. Styr kampen og hold fast i bolden og vi undgår at Juve scorer (Det kunne være et af løsningerne til de forsvarsproblemer du så fint nævner).
Tror bare vi må være enige i at være uenige:)
Khasama77 skrev:
BBB skrev:
Vil du forholde dig til det eksempel, jeg gav dig? Uden Benzemas intelligente screening der skaber pladsen for Ronaldo, så havde vi ikke scoret det tidlige mål og dermed sætte os på opgøret (scoringsmæssigt). Dette viser "key passes" vel ikke? Enhver kunne se, at vi havde massive problemer på hjemmebane, blandet andet pga. fraværet af Benzema.
Retorisk er det meget smart at gøre det til noget basalt, at alle kan se, at vi mangler Benzema, men det er bare faktuelt forkert. Hvis du ser highlights fra returopgøret, så skulle du gerne finde en chance til Ronaldo, hvor han er ligeså fri som i første opgør og står meget lig det første mål i første opgør. Forskellen på de to opgør er simpelthen ikke Benzema. Det vil både Buffon/Chiellini og Ronaldo være uenig i. De tre spillere havde anderledes kampe (og nej det er ikke Benzema's skyld, at Chiellini og Buffon ikke kan kommunikere i en direkte duel med Ronaldo).