Cafu er sikker i sin sag: Alisson er Real Madrid-spiller næste sæson

8 år 2 måneder siden #1 af Daniel

Der går sjældent røg af en brand uden der er ild i den - Alisson ligner mere og mere en kommende Real Madrid-spiller.

Romas eftertragtede målmand har flere gange været sat i forbindelse med et skifte til Real Madrid, og de seneste bulletiner i den spanske presse går på, at brasilianeren bliver købt ind til at konkurrere med Keylor Navas. 

Nu blander den legendariske brasilianske forsvarsspiller, og forhenværende Roma-back, sig i snakken i en videokorrespondance via twitter, hvor Cafu svarede på en lang række spørgsmål. Det skriver den spanske sportsavis Marca. 

Et af spørgsmålene var blandt andet om Cafu kunne se Alisson skifte fra Roma til Real Madrid denne sommer og til det svarede brasilianeren:

- Hvis du spørger mig, er det et klart ja. Alisson skifter fra Roma til Real Madrid denne sommer. 

Roma sidder lidt i saksen økonomisk, hvorfor italienerne er nødsaget til at sælge ud af sine bedste spillere; et salg af Alisson vil indbringe dette års semifinalister i Champions League i omegnen af 50 til 60 millioner euro. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Kan vi ikke bare få en europæisk målmand, der skolet til europæisk fodbold? Som om Keylor ikke har været et klart nok eksempel.

8 år 2 måneder siden #3 af Steen

Fondo_Sur skrev: Kan vi ikke bare få en europæisk målmand, der skolet til europæisk fodbold? Som om Keylor ikke har været et klart nok eksempel.

Hvordan er en målmand skolet til europæisk fodbold?

Jeg er efterhånden træt af målmandssituationen. Hent nu bare enten Alisson eller Courtois så vi kan komme videre i teksten. Det har varet 4 år nu ...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

8 år 2 måneder siden #4 af Fondo_Sur

Steen skrev:

Fondo_Sur skrev: Kan vi ikke bare få en europæisk målmand, der skolet til europæisk fodbold? Som om Keylor ikke har været et klart nok eksempel.

Jeg er efterhånden træt af målmandssituationen. Hent nu bare enten Alisson eller Courtois så vi kan komme videre i teksten. Det har varet 4 år nu ...

Hvor målmænd fungerer med i opspillet (god med fødderne), står korrekt i målet ved afslutning (positionering), kan lukke af på bedst mulig vis ved 1 mod 1 osv. De Gea, Neuer og Ter Stegen er rigtige gode eksempler her.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #5 af Brylle

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev:

Hvor målmænd fungerer med i opspillet (god med fødderne), står korrekt i målet ved afslutning (positionering), kan lukke af på bedst mulig vis ved 1 mod 1 osv. De Gea, Neuer og Ter Stegen er rigtige gode eksempler her.

Er det ikke bare definitionen på en god målmand? :D

Angående Alisson så ser jeg det ikke som den store opgradering. Navas er en super målmand og har lige stået op til flere klassekampe. Uden ham var det ikke blevet til en CL-finale. Kan vi ikke få De Gea, så kan det være ligegyldigt med en ny keeper lige nu.

8 år 2 måneder siden #6 af nono
Jeg står 100% bag Navas. Han er historiens mest undervurderede Real Madrid-spiller. De Gea kan sidde på bænken :-)

Leveret af Kunena Forum