Record: Cristiano Ronaldo vil væk
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Der er jo også en verden til forskel mellem Ronaldo og Messi. Messi spiller som verdens bedste, og der er ikke udsigt til at han vil falde i niveau de næste par år. Han mister muligvis noget fart, men det er også tæt på at være det eneste. Messi kan snildt fortsætte på samme niveau de næste 4-5 år. Ronaldo derimod...
Jeg synes ikke, at vi bør give ham en forbedret kontrakt. Økonomisk set ville det ikke give mening. Vi skal udskifte Bale, Benzema, Ramos, Marcelo og Modric inden for de næste par år, da de er ved at nå enden af deres karrierer. Det kommer til at koste kassen, at skulle erstatte dem.
44 mål og 8 assist i 44 kampe i sidste sæson, han nåede endda op på 50 mål for klub- og landshold i 2017-18. Champions League topscorer med 15 mål i 13 kampe, og i 2018 er Ronaldo oppe på 30 mål og 5 assist i 24 kampe... der er da intet der tyder på, at Ronaldo ikke også i næste sæson vil være afgørende...
I 2018 har Ronaldo været direkte involveret (mål eller assist) i 1.46 mål pr kamp, hvorimod Messi f.eks. er involveret i 1.37 mål pr kamp. Det er ikke for at gøre det til en Messi/Ronaldo diskussion, men det er så trættende, at du især altid får det til at lyde som, at han spiller som en afdanket Serie 5 spiller...
Dét er sgu trættende!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener man bør sælge Ronaldo mens han stadig har noget værdi, selvom det vil gøre ondt og man på banen kommer til at savne hans mange mål, men Ronaldo bliver altså også 34 år i løbet af næste sæson. Derudover skal han her om lidt over en uge igang med at spille et opslidende VM, hvorfor der er god grund til at tro at hans fysiske form snart tager et gevaldigt dyk. Og vil Ronaldo acceptere at blive sparet ligeså meget som i sidste sæson, når træneren på sidelinjen ikke hedder Zidane? For mig vil det give mest mening at få ham skibbet afsted og gøre klar til den næste store verdensstjerne i klubben, Neymar.
Med det sagt, så er Ronaldo vel utvivlsomt den bedste spiller Real Madrid nogensinde har haft på lønningslisten, og jeg føler mig meget priviligeret over at have været vidne til hans tid i verdens bedste klub. Og det vil gøre uhyggeligt ondt at se ham i en anden trøje end vores. Men der var også et Real Madrid efter Hierro, Carlos, Raúl, Guti, Casillas osv., og der vil også være et Real Madrid efter Ronaldo.
DC19
Steen skrev: Der var en grund til, at jeg fremhævede spiller. For ja, Ronaldo spiller som en afdanket 'Serie 5' spiller. Men som du skriver skal dette ikke føre til endnu en Ronaldo vs. Messi tråd, så lad os blive enige om at være uenige.
Det er CRs spil der fører til hans stats, og hans stats er verdensklasse. Han spillede som verdens bedste i foråret, det kan der ikke være tvivl om. Jeg antager at når du skriver han "spiller" elendigt, så mener du at hans deltagelse i det opbyggende spil er utilfredsstillende ifht dine forventninger (?). Han er en anden spiller end for 5 år siden, og jeg er helt enig i at han ikke er central i det opbyggende spil længere. Det er så heller ikke hans opgave på holdet, hvorfor det forekommer mig lidt underligt hvis det er det du bedømmer ham på.. Hans opgave på holdet er nu at score mål, og det er selvfølgelig det han skal bedømmes på. Det er alt omkring at score mål der er hans spil; positionering i feltet, timing, løbemønstre og afslutninger. Disse ting er han åbenlyst stadig verdensklasse til, så at sige at han spiller dårligt vil jeg mene er direkte hovedløst. Han spiller fantastisk fordi hans spil er at score mål og han scorer mål som han altid har gjort det.
Jonas skrev:
Steen skrev: Der var en grund til, at jeg fremhævede spiller. For ja, Ronaldo spiller som en afdanket 'Serie 5' spiller. Men som du skriver skal dette ikke føre til endnu en Ronaldo vs. Messi tråd, så lad os blive enige om at være uenige.
Det er CRs spil der fører til hans stats, og hans stats er verdensklasse. Han spillede som verdens bedste i foråret, det kan der ikke være tvivl om. Jeg antager at når du skriver han "spiller" elendigt, så mener du at hans deltagelse i det opbyggende spil er utilfredsstillende ifht dine forventninger (?). Han er en anden spiller end for 5 år siden, og jeg er helt enig i at han ikke er central i det opbyggende spil længere. Det er så heller ikke hans opgave på holdet, hvorfor det forekommer mig lidt underligt hvis det er det du bedømmer ham på.. Hans opgave på holdet er nu at score mål, og det er selvfølgelig det han skal bedømmes på. Det er alt omkring at score mål der er hans spil; positionering i feltet, timing, løbemønstre og afslutninger. Disse ting er han åbenlyst stadig verdensklasse til, så at sige at han spiller dårligt vil jeg mene er direkte hovedløst. Han spiller fantastisk fordi hans spil er at score mål og han scorer mål som han altid har gjort det.
Der findes forskellige (og nogle gange uforståelige) præmisser at vurdere spillere på. En sammenligning af Messi og CR7 vil kun komme CR7 til fordel, når man kigger på mål og at være afgørrende i kampe. Vurderer man dem i en rolle med bolden i fødderne, så kommer CR7 til kort. Det ved vi godt, og det er ikke hans rolle på banen. Han er angriber og skal score mål, og til det er han verdens bedste.
Alt andet lige synes jeg, at Ronaldo fortjener en lønstigning. Hans værdi på og uden for banen er meget mere værd end hans løn.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Kingkongkong
- Junior bruger
-
Ronaldos “kampafgørenhed” kan vel diskuteres, det er først noget han har gjort i de senere år, det først lange stykke af hans karriere var han kendt for at forsvinde i de større kampe, Messi har desuden bestemt også været kampafgærende
Kingkongkong skrev: Hvis man kigger på mål har Messi den bedste statistik i forhold til mål pr. Kamp i alle turneringer de to kan sammenlignes i og i alt.
Du skal altså ikke hente dine facts fra fcb.dk ;) I 2018 har Ronaldo en bedre statistik. I deres tid i La Liga har Messi scoret 383 i 418 kampe, Ronaldo har scoret 311 mål i 292 kampe.
Ja selvfølgelig, og du kan faktisk også diskutere, om jorden er flad eller rund. Jeg mener dog, at Ronaldo har været pisseafgørende og at jorden er rund. ;) Messi er også afgørende.Kingkongkong skrev: Ronaldos “kampafgørenhed” kan vel diskuteres
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kingkongkong skrev: Ronaldos “kampafgørenhed” kan vel diskuteres, det er først noget han har gjort i de senere år, det først lange stykke af hans karriere var han kendt for at forsvinde i de større kampe
Det er ligeså useriøst, som hvis jeg skriver, at Messi er usynlig i Champions League.
Han skal havde en god afsked og et stort tak for alt, han har trods alt været afgørende ved flere af vores trofæer i hans tid hos os,
Kimbo skrev: Hvis Ronaldo vil have mere i løn må han også præstere mere end 3 måneder om året, længere er den vel ikke.
Point taken, han kan få den løn han kræver i de 3 måneder, som han præsterer, og så kan han beholde sin nuværende løn i de resterende 9 måneder ;)