Míchel og Laudrup nævnes som træner-kandidater

8 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Real Madrid har ifølge rygtebørsen været sat i forbindelse med en række trænere, som alle har sagt nej tak.

Det gælder navne som Pochettino, Allegri, Conte og Klopp og derfor er man nu begyndt at kigge på Plan B, som indeholder navne, som absolut ikke behøver at være dårligere valg end flere af mulighederne i den såkaldte Plan A.

Øverst på Plan B-listen står to gamle kendinge af Real Madrid, nemlig Míchel og Michael Laudrup, som begge besidder nogle af de træk, som var grundstenene i Zidanes succes, nemlig evnen til at lade spillere være spillere qua deres egen store personligheder og med lysten og evnen til at spille god fodbold med deres hold og så har de begge træner-erfaring, omend det er med klubber af en helt anden størrelse end Real Madrid.

Også Fernando Hierro nævnes som en mulighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #2 af Real Madrid
Det er simpelthen for nemt at flytte til Qatar, Rusland og hvor han ellers har været, for at blive rygtet til at tage over i Real Madrid. Nej, Michael Laudrup valgte pengene fremfor karrieren. Han har intet at gøre i Madrid, jo måske Getafe...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• ABC
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #3 af ABC
Michael Laudrup kan få en lige så glorværdig træner-karriere i RM som Zidane. Der var jo heller ingen der troede på Zizou, da han kom fra "børneholdet". Bevares, han har gjort det mere smukt, end nogen kunne forestille sig - men han har også haft verdens bedste hold! Nu ved han jo godt, at der sker ændringer, og det gider han ikke være en del af.. Så den træner, der skal overtage fallitboet, må jo bygge noget nyt op. Fordelen er heldigvis at RM har en bankboks fuld af penge, så det skal jo nok gå. Kan træneren bare få "stjernerne" til at agere på et hold - og her har Michael Laudrup en force, da han selv har spillet for de bedste klubber i verden. Med succes! Han ved som Zidane hvordan stjerner skal håndteres - og han kender alt til spansk fodbold!

8 år 1 måned siden #4 af Steen

ABC skrev: Michael Laudrup kan få en lige så glorværdig træner-karriere i RM som Zidane. Der var jo heller ingen der troede på Zizou, da han kom fra "børneholdet". Bevares, han har gjort det mere smukt, end nogen kunne forestille sig - men han har også haft verdens bedste hold! Nu ved han jo godt, at der sker ændringer, og det gider han ikke være en del af.. Så den træner, der skal overtage fallitboet, må jo bygge noget nyt op. Fordelen er heldigvis at RM har en bankboks fuld af penge, så det skal jo nok gå. Kan træneren bare få "stjernerne" til at agere på et hold - og her har Michael Laudrup en force, da han selv har spillet for de bedste klubber i verden. Med succes! Han ved som Zidane hvordan stjerner skal håndteres - og han kender alt til spansk fodbold!

Men er det ikke netop det, Laudrup har haft problemer med i de klubber han har været? Problemer med spillere, eller ledelsen i klubben? Jeg er stor fan af hans taktiske evner, og hvis man udelukkende kiggede på det, så ville jeg vælge ham fremfor de øvrige ledige trænere. Men jeg er meget usikker på, om han har personligheden til jobbet.

• ABC
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #5 af ABC
Jeg mindes aldrig at have hørt, at ML skulle have problemer med spillere! Tværtimod! Ledelsen - helt sikkert, men ifølge interviews med manden selv har hans utilfredshed skyldtes at det han var lovet - ikke holdt vand. Jeg har selv (i en helt anden verden) oplevet at blive hyret til et job, som så viste sig ikke at være det, de "solgte" mig - og så sagde jeg op. Selvfølgelig har ML gjort det samme, hvis han vil have spillere eller frihed til at bestemme visse ting - og var blevet solgt idéen om netop dette.. og så finde ud af at hans valg var stramt begrænsede.. Faktisk tror jeg ikke, der kan være nogen tvivl om at Swansea's succes dengang udelukkende skyldtes ML's evne til at tilfrække spanske spillere, som netop så op til ML. Fuldstændig det samme som Zizou. Man kan på INGEN måde påstå at Zidane var en større spiller en Laudrup. Og derfor har de begge som udgangspunkt samme forudsætninger for succes! ML har faktisk også et udmærket kendskab til La Liga som træner.

8 år 1 måned siden #6 af BBB
Er vi ikke efterhånden forbi den generation, som vil spille for Mister?

Personligt vil jeg ikke se ham i Real Madrid.

8 år 1 måned siden #7 af Daniel

BBB skrev: Er vi ikke efterhånden forbi den generation, som vil spille for Mister?

Michael Laudrup?

Han har en stor stjerne i Spanien, hvilket jeg også er sikker på går igen i generationen med Asensio m.fl. - jeg kan godt li’ tanken!

ABC

Du rammer hovedet på sømmet med dit seneste indlæg. ML har netop altid været vellidt blandt spillerne i sine klubber, og kontroverserne med disses ledelse har udelukkende været en konsekvens af, at ML er blevet lovet guld og grøn skove, som efterfølgende ikke er blevet “overholdt”.

Han vil IMO være en fin kapacitet til Real Madrids bænk, om end jeg (desværre) ikke tror det sker.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Vinícius

8 år 1 måned siden #8 af BBB

Daniel skrev:

BBB skrev: Er vi ikke efterhånden forbi den generation, som vil spille for Mister?

Michael Laudrup?

Han har en stor stjerne i Spanien, hvilket jeg også er sikker på går igen i generationen med Asensio m.fl. - jeg kan godt li’ tanken!

Asensio var 2½, da Michael Laudrup trak sig tilbage efter VM i '98. Det kan da godt være, at han kender til ham, men han har jo aldrig oplevet ham på en bane. Det Asensio måske kan huske Misteer for, er hans tid som træner i Getafe - eller at han har trænet et par klubber i Qatar. Asensio's far vil sikkert gerne spille for Mister.

8 år 1 måned siden #9 af Real Madrid
2000–2002 Denmark (assistant manager)
2002–2006 Brøndby
2007–2008 Getafe
2008–2009 Spartak Moscow
2010–2011 Mallorca
2012–2014 Swansea City
2014–2015 Lekhwiya
2016–2018 Al Rayyan
2018–? Real Madrid

Måske mig der åbenbart overvurderer størrelsen af Real Madrid, siden der kan være snak om Michael Laudrup med det cv....

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Real Madrid.

8 år 1 måned siden #10 af Lars1991

Real Madrid skrev: 2000–2002 Denmark (assistant manager)
2002–2006 Brøndby
2007–2008 Getafe
2008–2009 Spartak Moscow
2010–2011 Mallorca
2012–2014 Swansea City
2014–2015 Lekhwiya
2016–2018 Al Rayyan
2018–? Real Madrid

Måske mig der åbenbart overvurderer størrelsen af Real Madrid, siden der kan være snak om Michael Laudrup med det cv....

2014–2016 Real Madrid Castilla

Det var Zidanes CV. Og han gjorde det ikke engang godt der :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 1 måned siden #11 af BBB
Michael Laudrup kan ikke være et sted i mere end to år uden at blive uvenner med klubben. Det viser hans CV om noget.

Han havde en god periode i Getafe, men det er 10 år siden, og det var i Getafe.

8 år 1 måned siden #12 af Vinícius

BBB skrev: Michael Laudrup kan ikke være et sted i mere end to år uden at blive uvenner med klubben. Det viser hans CV om noget.

Han havde en god periode i Getafe, men det er 10 år siden, og det var i Getafe.

Jojo, men bunder det ikke i brudte løfter fra klubbens side? I så fald ville enhver klub jo kunne skræmme en spiller væk. Ikke fordi RM er meget bedre, men det er måske nemmere at acceptere, når det er RM, end hvis det er et midterhold.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum