Míchel og Laudrup nævnes som træner-kandidater
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid skrev: Overvejer man mon overhovedet at overtale Vicente del Bosque til at lave en "Heynckes"?
Det kan siges kort og præcist: NEJ.
Kratmus skrev:
BBB skrev: Michael Laudrup kan ikke være et sted i mere end to år uden at blive uvenner med klubben. Det viser hans CV om noget.
Han havde en god periode i Getafe, men det er 10 år siden, og det var i Getafe.
Jojo, men bunder det ikke i brudte løfter fra klubbens side? I så fald ville enhver klub jo kunne skræmme en spiller væk. Ikke fordi RM er meget bedre, men det er måske nemmere at acceptere, når det er RM, end hvis det er et midterhold.
Jeg tvivler på, at alle klubber, som Laudrup har været i, har brudt løfter til ham. Han er verdens mest uheldige mand, hvis alle klubber bryder løfter. På et tidspunkt må man også kigge på manden.
Sportsligt, gjorde Michael Laudrup det vel helt udmærket i både Brøndby, Getafe, Mallorca og Swansea. Qatar-holdene ved jeg intet om og i Rusland går det sjældent godt for nogen.
Problemerne med Laudrup plejer da også at cirkulere om ambitioner og store klubber, og det må man vel sige ikke bør være et problem i Real Madrid. Det er det job, han har fisket efter i 18 år.
Personligt vil jeg lige så gerne, hvis ikke hellere, give Michael Laudrup et forsøg end Guti på nuværende tidspunkt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
BBB skrev: Michael Laudrup kan ikke være et sted i mere end to år uden at blive uvenner med klubben. Det viser hans CV om noget.
Han havde en god periode i Getafe, men det er 10 år siden, og det var i Getafe.
Real Madrid kan heller ikke have en træner mere end to år (i grove træk) uden at blive utilfreds med dennes præstationer. Et lille kig på Real Madrids trænere siden 'del Bosque-æraen' endte i 2003:
1. juli 2003 - 24. maj 2004 (232 dage i klubben): Carlos Queiroz
1. juli 2004 - 19. september 2004 (80 dage i klubben): José Antonio Camacho
20. september 2004 - 30. december 2004 (101 dage i klubben): Mariano García Remón
30. december 2004 - 4. december 2005 (339 dage i klubben): Vanderlei Luxemburgo
4. december 2005 - 1. juli 2006 (179 dage i klubben): Juan Ramon López Caro
6. juli 2006 - 28. juni 2007 (357 dage i klubben): Fabio Capello
9. juli 2007 - 9. december 2008 (519 dage i klubben): Bernd Schuster
10. december 2008 - 30. juni 2009 (202 dage i klubben): Juande Ramos
2. juni 2009 - 27. maj 2010 (359 dage i klubben): Manuel Pellegrini
31 maj. 2010 - 30. juni 2013 (1126 dage i klubben) José Mourinho
1. juli 2013 - 25. maj 2015 (693 dage i klubben): Carlo Ancelotti
3. juni 2015 - 4. januar 2016 (215 dage i klubben): Rafa Benitez
4. januar 2016 - 31. maj 2018 (878 dage i klubben): Zinedine Zidane
Kilde: transfermarkt.com
Real Madrid har siden Vicente del Bosque, der havde ansvaret i Kongeklubben fra 17. november 1999 - 30. juni 2003 (1321 dage i klubben), kun haft to trænere, der har siddet i trænersædet på Santiago Bernabéu mere end to sæsoner. Den ene er José Mourinho, der var den rigtige mand til at "genopfinde" Real Madrids identitet på ny efter 00'erne, hvor det mildest talt gik elendigt. Den er anden Zinedine Zidane med sine to og en halv sæson i Real Madrid.
Så det er immervæk ligegyldigt, at Michael Laudrups historik fortæller, at han af den ene eller anden årsag ikke bliver længere end to sæsoner i sine klubber, hvis man da lige ser bort fra Brøndby-tiden, når Real Madrid alligevel ikke giver sine trænere længere snor en ovenstående har været tilfældet siden starten af 00'erne.
Og lige pt. kan det være et fedt om træneren hedder Michael Laudrup, Guti, Míchel eller Dolph, da Real Madrids førsteprioritet, andenprioritet, tredjeprioritet, fjerdeprioritet, femteprioritet, sjetteprioritet, syvendeprioritet, ottendeprioritet, niendeprioritet og tiendeprioritet (hvis man skal tro den spanske presse) alle har takket nej til jobbet i den spanske hovedstad. Jeg kan dermed ikke forestille mig andet, at den næste træner på listen kun er i trænersædet på lånt tid (LÆS: to sæsoner) indtil Pochettino mener, han er opgaven voksen i verdens største klub.