Officielt: Julen Lopetegui bliver ny Real Madrid-træner

8 år 1 uge siden #13 af Real Madrid
Han veksler meget mellem 4-3-3 og 4-2-3-1 på landsholdet, men har også eksperimenteret med 3-mandsforsvar m.fl.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 uge siden #14 af El_Juan
Klubben har alligevel gjort et godt stykke arbejde med at lægge røgslør ud omkring den nye træner. Af de utallige navne som var nævnt på rygtebasis har jeg ikke selv set Lopeteguis navn nævnt bare én gang.

Det er et overraskende valg. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes. Nuvel, han kender klubben, både som spiller og træner (for Castilla). Det er et plus. Og han har gjort det ganske habilt indtil nu som spansk landstræner, både for A-landsholdet, men også U19 og U21, som han begge har vundet titler med. Så må vi se hvad han kan præstere med Spanien ved VM-slutrunden. Derudover er jeg ikke rigtig for alvor imponeret. Han gjorde det okay i FC Porto, som var hans første store træner udfordring. Men heller ikke mere end det.

Jeg ved ikke helt om jeg synes han har hvad der skal til, men omvendt så kan han kun overraske mig positivt! Glæder mig til at se hvordan han håndterer det taktisk. Han er en 4-3-3/4-2-3-1-mand, som gerne vil spille possession-fodbold. Og jeg er selvfølgelig også nysgerrig på hvordan han håndterer omklædningsrummet.

Og så er det godt nyt for Isco! Han er om nogen Lopeteguis mand.

Ellers ser jeg Lopetegui som en overgangsløsning. Pochettino er stadig fremtidens Real Madrid-træner! (Og så er der selvfølgelig lige Guti, Raúl, Xabi Alonso).

8 år 1 uge siden #15 af Madrid777

El_Juan skrev: Klubben har alligevel gjort et godt stykke arbejde med at lægge røgslør ud omkring den nye træner. Af de utallige navne som var nævnt på rygtebasis har jeg ikke selv set Lopeteguis navn nævnt bare én gang.

Det er et overraskende valg. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes. Nuvel, han kender klubben, både som spiller og træner (for Castilla). Det er et plus. Og han har gjort det ganske habilt indtil nu som spansk landstræner, både for A-landsholdet, men også U19 og U21, som han begge har vundet titler med. Så må vi se hvad han kan præstere med Spanien ved VM-slutrunden. Derudover er jeg ikke rigtig for alvor imponeret. Han gjorde det okay i FC Porto, som var hans første store træner udfordring. Men heller ikke mere end det.

Jeg ved ikke helt om jeg synes han har hvad der skal til, men omvendt så kan han kun overraske mig positivt! Glæder mig til at se hvordan han håndterer det taktisk. Han er en 4-3-3/4-2-3-1-mand, som gerne vil spille possession-fodbold. Og jeg er selvfølgelig også nysgerrig på hvordan han håndterer omklædningsrummet.

Ellers ser jeg Lopetegui som en overgangsløsning. Pochettino er stadig fremtidens Real Madrid-træner! (Og så er der selvfølgelig lige Guti, Raúl, Xabi Alonso).

Lopetegui har nu været landstræner for Spanien i 2 år og det er altså uden at tabe en eneste kamp. Du får det da til at lyde som om han er en eller anden der er fuldstændig ny i jobbet som træner.
Sidste redigering: 8 år 1 uge siden ved Madrid777.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, andreashn

8 år 1 uge siden #16 af nono
Julen Lopetegui er et rigtigt godt valg, omend jeg frygter, at forberedelserne (trænerstab, tilrettelæggelse af træning, optaktsprogam, kontrakter, spillertrup, transfers, administrativ onboarding, osv. osv., kommer til at lide under slutrunden hvor Spanien jo kan risikere at gå meget langt...

8 år 1 uge siden #17 af Real Madrid

El_Juan skrev: Klubben har alligevel gjort et godt stykke arbejde med at lægge røgslør ud omkring den nye træner. Af de utallige navne som var nævnt på rygtebasis har jeg ikke selv set Lopeteguis navn nævnt bare én gang.

Det er da en fjollet holdning/forventing at have til tingene...

Sidste redigering: 8 år 1 uge siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 år 1 uge siden #18 af Fondo_Sur
Så fedt!

Vildt at han egenligt ikke har været et større navn i debatterne op til. Endda med tanke på, at han har fortid i Real Madrid.

8 år 1 uge siden #19 af El_Juan

Madrid777 skrev:

Lopetegui har nu været landstræner for Spanien i 2 år og det er altså uden at tabe en eneste kamp. Du får det da til at lyde som om han er en eller anden der er fuldstændig ny i jobbet som træner.

Jeg er udmærket klar over hvor længe han har været landstræner og hvad han har præsteret som landstræner. Men én ting er at være landstræner, en anden ting er at være klubtræner... Og så lige i Real Madrid.

Jeg anfægter ikke hvad han har præsteret som landstræner, hverken for A-landsholdet eller på U19 og 21 plan. Hvad du synes jeg får det til at lyde som om kan jeg ikke videre tage mig af.

8 år 1 uge siden #20 af nicky jam
Bliver spændene at se hvem der ender som assistent træner? Guti måske? For at køre ham i stilling?
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 år 1 uge siden #21 af Matamoro
Lopeteguis kommende opstilling med Real Madrid
A-holdet:
.............................De Gea...........................

Carvajal.......Varane.......Ramos......Marcelo

.......................Modric.........Kroos...................

Asensio......................Isco................Kovacic

..............................Ronaldo......................

B-holdet:
........................Navas.......................

Odrizola............Vallejo............ Nacho.......Theo

Vazquez........Casemiro...Alcantara.... Ceballos

................Mariano Diaz......Mayoral............
Sidste redigering: 8 år 1 uge siden ved Matamoro.

8 år 1 uge siden #22 af Jbner

Matamoro skrev: Lopeteguis kommende opstilling med Real Madrid
A-holdet:
.............................De Gea...........................

Carvajal.......Varane.......Ramos......Marcelo

.......................Modric.........Kroos...................

Asensio......................Isco................Kovacic

..............................Ronaldo......................

B-holdet:
........................Navas.......................

Odrizola............Vallejo............ Nacho.......Theo

Vazquez........Casemiro...Alcantara.... Ceballos

................Mariano Diaz......Mayoral............

Tror ikke du skal regne med Kovacic på den offensive midt/kant, og hvis det er Thiago du mener med Alcantara, så tror jeg for det første ikke at du skal forvente at vi henter ham, og for det andet tror jeg slet ikke han bliver hentet for at sidde på bænken hvis vi skulle hente ham.

8 år 1 uge siden #23 af El Siete

nono skrev: Julen Lopetegui er et rigtigt godt valg, omend jeg frygter, at forberedelserne (trænerstab, tilrettelæggelse af træning, optaktsprogam, kontrakter, spillertrup, transfers, administrativ onboarding, osv. osv., kommer til at lide under slutrunden hvor Spanien jo kan risikere at gå meget langt...

Tænker det samme, og havde gået og tænkt at den kommende træner jo havde god tid under VM, til forberedelserne, men nu står vi med en træner der rent faktisk er til VM, og har fuld fokus her, så hvordan påvirker det alt omkring den kommende sæson.
Vi må regne med at der bag kulisserne bliver arbejdet på alle disse emner, og at man rækker ud til Lopetegui efter hans accept, men ja, som en anden påpeger; der skal multitaskes til den store guldmedalje..

Med Lopetegui som trænr ser det godt ud for vores spanske spillere og Casemiro. Jeg glæder mig til at se om han kan få samme sprudlende Isco frem i RM.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 1 uge siden #24 af Real Madrid
Lopetegui bliver eftersigende fyret idag!
Spanien har indkaldt til pressemøde senere i dag. Perfekt for Real, skandale for Spanien.

Leveret af Kunena Forum