Argentina flopper (igen): Modric holdt legestue med Messi

8 år 1 måned siden #13 af Daniel

Kristian S skrev: Sandheden er lidt mere nuanceret end at "Ronaldo træder i karakter i de store kampe - Messi falder igennem". Messi har trods alt trådt igennem i en del store kampe, heriblandt en del El Clasico's. Men er enig i at Ronaldo bare gør det oftere, og han er bl.a. derfor også den bedste spiller af de to i min optik. Men lad os nu ikke narre os selv, og tro at de er flere længder fra hinanden de to, for i virkeligheden har det været dem, og kun dem, som har stået øverst på listen til Ballon D'or de seneste 10 år, alt imens nr.3 nærmest har været udskiftet hver gang.

Men ja, Ronaldo er den bedste spiller i verden, og historien IMHO, hvilket han kun er godt igang med for alvor at slå fast ved dette VM.

Det er længe siden, jeg har set Messi brillere i de store kampe i Champions League. Som i rigtig længe siden. Ronaldo leverer mere eller mindre fremragende præstationer efter behag i knockout-fasen i Champions League. Fin pointe med El Clásico, hvor Messi ofte spiller rigtig fint, men én kamp er bare et alt for lille målestok i denne sammenhæng, synes jeg.

Ronaldo er en helt anden spiller, når holdet er af dårligere karakter end eksempelvis Messi og det synes jeg også er med til at definere storheden i den indbyrdes sammenligning mellem de to. Et faktum folk tit glemmer at medregne. Ronaldo er fremragende gang på gang for sit landshold og jeg har ikke længere styr på, hvor mange gange han har reddet kastanjerne ud af ilden for Portugal i de vigtige landsholdskampe - men mange er det! Det samme gælder slet ikke for Messi, der snarere skuffer mere end han begejstrer for det argentinske landshold.

Jeg mener slet ikke, at der længere kan være tvivl om, hvem der er den bedste i historien af de to. Nok er Messi fremragende på kuglen, men det er bare ikke nok, når den man bliver sammenlignet med, er Cristiano Ronaldo. Manden er 33 år og fortsætter bare sit vanvittige niveau. Det er helt absurd. Lidt ligesom LeBron James i NBA. Men det kan være folk er mere tilbøjelig til at give undertegnede ret, når Messi om tre år ikke længere kan holde niveau i en alder af 33 år. Who knows?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #14 af Daniel

Raul7-2880 skrev: Stop nu med det lave niveau.
Messi bar hele holdet i kvalifikationen og han er trods alt et menneske (selvom han har spillet umenneskeligt store dele af sæsonen - især i la liga).
Hader og fryder mig når Messi møder nedgang,
men at skrive, at Messi end ikke tåler sammenligning med Ronaldo er simpelthen til for lavt og minder om nationen på EB.

Okay. Du får ret. Messi tåler sammenligning med Ronaldo. Det er bare en kamp, han taber, ligesom han tabte til verdens bedste 10'er i går.

8 år 1 måned siden #15 af Real HWL
Som real fan har man skulle lægge øjne og øre til en del mhs til Messi vs Ronaldo. Han er fra en helt anden planet, en fodboldplanet fra en fjern galakse bla bla bla. Han er lige så menneskelig som alle andre. Det har vi fået slået fast ved dette VM. Jeg er stoppet med at diskutere hvem der er bedst af de to. Jeg syntes de er lige gode på hver deres måde. Messi er et sydamerikansk fodbold talent vi måske aldrig kommer til at se igen. Ronaldo derimod er et europæisk monster der har kæmpet og trænet hele livet for at blive den bedste i verden. Man skulle tro han var lavet på et laboratorie ;) De har på hver deres måde skrevet sig ind i historiebøgerne som de bedste nogenside.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, MadridistaPorVida

8 år 1 måned siden #16 af mohbar
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/sampaoli-vi-h...si-et-godt-hold.html

Sampaoli har da helt tabt sutten og er ved at grave sig helt ned, ved åbenlyst at erklære mistillid til det argentinske hold (minus Messi)

Det er jo ham der –sammen med Messi -har udtaget holdet og set bort fra nøglespillere. Og nu kritiserer han åbent holdets niveau (foruden Messi). Han har total mistet kontrollen og bør fyres inden sidste kamp.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved mohbar.

8 år 1 måned siden #17 af Jaken
Synes at det er en skam at den evindelige Messi v. Ronaldo mudderkastning også nu har fundet sig vej til vores hovedside. Det bør vi, som side, være for gode til. Fint at man debatterer det på forum, men at gøre det på ”officiel” vis er tenderende til det pinagtige.

Ellers handler det også om at være konsekvent. Enten så rapporterer man fra alle Real Madrid-spillernes kampe til VM (eller bare fra de vigtigste, eks. kvartfinale og fremad) eller også gør man slet ikke.
Den her artikel er jo ikke den hyldest af Modric, den forsøges forklædes under, men bare en undskyldning for at gå efter Messi (retmæssigt eller ej; jeg sad også og frydede mig), og det er for lamt at gøre som side. Og så endda lige i kampens hede.

Tænk hvis realmadrid.com udsendte sådan noget bras?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Lars1991, BBB, andreashn, 2:18

8 år 1 måned siden #18 af Daniel

Jaken skrev: Synes at det er en skam at den evindelige Messi v. Ronaldo mudderkastning også nu har fundet sig vej til vores hovedside. Det bør vi, som side, være for gode til. Fint at man debatterer det på forum, men at gøre det på ”officiel” vis er tenderende til det pinagtige.

Ellers handler det også om at være konsekvent. Enten så rapporterer man fra alle Real Madrid-spillernes kampe til VM (eller bare fra de vigtigste, eks. kvartfinale og fremad) eller også gør man slet ikke.
Den her artikel er jo ikke den hyldest af Modric, den forsøges forklædes under, men bare en undskyldning for at gå efter Messi (retmæssigt eller ej; jeg sad også og frydede mig), og det er for lamt at gøre som side. Og så endda lige i kampens hede.

Tænk hvis realmadrid.com udsendte sådan noget bras?

Du kan nøjes med at læse de andre artikler, der er på siden, Jaken. Du skal være så velkommen til at springe disse pinagtige forklædnings-artikler over. Vi tvinger dig slet ikke til at læse vores lamme bras. Så diktatoriske er vi trods alt ikke ;-)

Forvent endnu en forklædnings-artikel, når Nigeria har sendt Argentina ud på røv og albuer i næste runde, og mon ikke der også kommer et lille skriv efter Brasiliens kamp mod Costa Rica, for du har ret, vi har ikke været gode nok til at skrive om Real Madrid-spillernes gøren og laden ved VM.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

8 år 1 måned siden #19 af Jaken

Daniel skrev: Du kan nøjes med at læse de andre artikler, der er på siden, Jaken. Du skal være så velkommen til at springe disse pinagtige forklædnings-artikler over. Vi tvinger dig slet ikke til at læse vores lamme bras. Så diktatoriske er vi trods alt ikke ;-)

Forvent endnu en forklædnings-artikel, når Nigeria har sendt Argentina ud på røv og albuer i næste runde, og mon ikke der også kommer et lille skriv efter Brasiliens kamp mod Costa Rica, for du har ret, vi har ikke været gode nok til at skrive om Real Madrid-spillernes gøren og laden ved VM.

Alright, så længe at I også gør det sidste du skriver. Ellers vil jeg nok blive ved med at kommentere beslutningen, men så kan I jo også bare springe mine kritiske indlæg over, hvis I har noget imod dem ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Jaken.

8 år 1 måned siden #20 af Macon

Daniel skrev:

Kristian S skrev: Sandheden er lidt mere nuanceret end at "Ronaldo træder i karakter i de store kampe - Messi falder igennem". Messi har trods alt trådt igennem i en del store kampe, heriblandt en del El Clasico's. Men er enig i at Ronaldo bare gør det oftere, og han er bl.a. derfor også den bedste spiller af de to i min optik. Men lad os nu ikke narre os selv, og tro at de er flere længder fra hinanden de to, for i virkeligheden har det været dem, og kun dem, som har stået øverst på listen til Ballon D'or de seneste 10 år, alt imens nr.3 nærmest har været udskiftet hver gang.

Men ja, Ronaldo er den bedste spiller i verden, og historien IMHO, hvilket han kun er godt igang med for alvor at slå fast ved dette VM.

Det er længe siden, jeg har set Messi brillere i de store kampe i Champions League. Som i rigtig længe siden. Ronaldo leverer mere eller mindre fremragende præstationer efter behag i knockout-fasen i Champions League. Fin pointe med El Clásico, hvor Messi ofte spiller rigtig fint, men én kamp er bare et alt for lille målestok i denne sammenhæng, synes jeg.

Ronaldo er en helt anden spiller, når holdet er af dårligere karakter end eksempelvis Messi og det synes jeg også er med til at definere storheden i den indbyrdes sammenligning mellem de to. Et faktum folk tit glemmer at medregne. Ronaldo er fremragende gang på gang for sit landshold og jeg har ikke længere styr på, hvor mange gange han har reddet kastanjerne ud af ilden for Portugal i de vigtige landsholdskampe - men mange er det! Det samme gælder slet ikke for Messi, der snarere skuffer mere end han begejstrer for det argentinske landshold.

Jeg mener slet ikke, at der længere kan være tvivl om, hvem der er den bedste i historien af de to. Nok er Messi fremragende på kuglen, men det er bare ikke nok, når den man bliver sammenlignet med, er Cristiano Ronaldo. Manden er 33 år og fortsætter bare sit vanvittige niveau. Det er helt absurd. Lidt ligesom LeBron James i NBA. Men det kan være folk er mere tilbøjelig til at give undertegnede ret, når Messi om tre år ikke længere kan holde niveau i en alder af 33 år. Who knows?

For det første er der ingen der slår Diego Maradona.
Ronaldo er den bedste afslutter i verden ja og har været det de sidste 2-3 år, men ikke bedste forboldspiller.

8 år 1 måned siden #21 af Daniel
Jaken

Du har fuldstændig ret, men jeg svarer gerne på kritiske røster mod madridista.dk, da jeg står fuldt inde for det produkt, vi leverer, også selvom en artikel eller to skulle hænde at skabe lidt harme :-)

Jeg plejer at holde ord, så der vil fremadrettet i denne slutrunde komme et lille skriv, når Real Madrid-spillerne har været i aktion (hurtigst muligt), en mangelvare jeg allerede adresserede i baglokalerne i går.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, andreashn

8 år 1 måned siden #22 af Real Madrid
Bookmakerne er ikke i tvivl om, hvem der vinder Ballon d'Or:

Ronaldo 1.1 igen
Messi og Neymar 10 igen
Salah 12

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 1 måned siden #23 af raul7=kongen

Jaken skrev: Tænk hvis realmadrid.com udsendte sådan noget bras?

Daniel har svaret fint, men jeg vil også godt understrege at ovenstående er en forkert sammenligning(som jeg før har set brugere skyde efter os).

Der er en markant forskel på Real Madrids officielle side og en fanside. Vi er sidstnævnte. Derfor vil vi også i højere grrad bringe meninger og til tider puste lidt til gløderne, når fjendens hus brænder. Derfor vil af og til også gå lidt over stregen, men som fanside kan vi altså tillade os andet end klubbens officielle.

Dermed ikke sagt at vi ikke har et ansvar og du ikke også har lidt ret i din pointe.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Chamartin, elle44

8 år 1 måned siden #24 af SR4

Daniel skrev:

SR4 skrev: Forstår ikke hvorfor denne artikel hører til i et Real Madrid site :)

Se den som en lille hyldest til verdens bedste 10’er og verdens bedste fodboldspiller. Vi er ikke sene til at hylde/fremhæve storhed.

Om man så kan li’ det eller ej ;-)

Alt i denne artikel er fakta, ikke misforstå mig. Men det ser bare lidt småligt ud. Synes man kunne have ventet til alle gruppekampe var spillet i denne runde.

Leveret af Kunena Forum