Marca: James ønsker at vende "hjem"

8 år 2 uger siden #13 af Dragam

Mathiaseefsen skrev:

Dragam skrev:

Real Madrid skrev:

Dragam skrev:

Real Madrid skrev:

Steen skrev: Så nu skal klubben betale Bayern for at hente deres egen spiller hjem, efter man indgik den nok dummeste aftale nogensinde? Nej tak. Jeg kan heller ikke se, hvad han skulle lave her? Han er en dygtig spiller, men han fungerer bedst som offensiv midt, og den position har vi ikke så længe Modric, Kroos og Casemiro er i klubben.

@Steen
Dette kunne da være en model, hvad tænker du/I?

Jeg kan godt lide den opstilling, ved dog bare ikke om jeg ville foretrække at have Isco liggende bag angriberne istedet.

Selvom Ronaldo er væk og de andre spillere skal tage større ansvar, så skal der stadig være to klassespillere til hver plads i Real Madrid. Ville være skønt med en Isco / James duel i den kommende sæson.

Tænker bare, at det vel også er den naturlige position at spille for Asensio... medmindre han så skal op og agere angriber.

Under alle omstændigheder er jeg all for at Real Madrid begynder at bruge den formation.

Kunne man ikke give isco en fri rolle i angrebet lidt ligesom på Spanien landshold. Hvor vi så har en playmaker og en "fri" isco. Ved ikke om det bliver for meget midtbane-spil. Så skal vi bare ihvertfald have en god målscorer. Tvivler på at lopetegui vil sæt isco på banken, men det kan jo værre at de som sagt kommer til at konkurrere med hinanden. Håber vi kommer til st køre dem formation i næste sæson

Det ved jeg ikke om jeg ville være vild med, tror netop som du siger, at det bliver for meget midtbane spil, og for lidt slutprodukt.

Hvis man brugte den formation, så jeg gerne at man brugte Bale som venstre angriber, og Hazard / Mbappe som højre, hvor angriberne trækker ud bredt. Om man så vil have James med sit ekstremt stærke venstre ben liggende som 10'eren bag, til at ligge og slå gyldne afleveringer, og sparke fantastiske langskud, eller om man vil have den mere drible stærke isco liggende der... det tænker jeg også kommer an på modstanderen :)

Men ihvertfald, hvis man fik angriberne til at trække bredt i sådan en formation, samtidig med at backerne skubber højt op, så tror jeg ikke det bliver et problem med at være for snævert. Backerne er jo allerede rigtig glade for at skubbe op :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 uger siden #14 af Zyconith
Hvis James kommer tilbage er jeg ikke sikker på at vi nødvendigvis behøver et par galactico signings. Vi har trods alt stadig:

Benzema/Mayoral
Isco/James
Asensio/Bale/Vazquez

og evt. vores nye Vinicius/Ødegaard.

Er det ikke rigeligt? Vazquez er ligesom Nacho kun blevet bedre i sin tid i Real Madrid, og voksede virkeligt med opgaven sidste år i takt med at han fik mere og mere ansvar. Asensio mangler spilletid. Mayoral mangler spilletid. Isco kan være fast starter på højrekanten eller bag Benz som 10'er og så med Bale på venstrefløjen og Asensio/Vazquez/James til højre.

Jeg kunne sgu godt have fidus til at det ikke ville være helt galt. Eller hvad?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 2 uger siden ved Zyconith.

8 år 2 uger siden #15 af Dragam

Zyconith skrev: Hvis James kommer tilbage er jeg ikke sikker på at vi nødvendigvis behøver et par galactico signings. Vi har trods alt stadig:

Benzema/Mayoral
Isco/James
Asensio/Bale/Vazquez

og evt. vores nye Vinicius/Ødegaard.

Er det ikke rigeligt? Vazquez er ligesom Nacho kun blevet bedre i sin tid i Real Madrid, og voksede virkeligt med opgaven sidste år i takt med at han fik mere og mere ansvar. Asensio mangler spilletid. Mayoral mangler spilletid. Isco kan være fast starter på højrekanten eller bag Benz som 10'er og så med Bale på venstrefløjen og Asensio/Vazquez/James til højre.

Jeg kunne sgu godt have fidus til at det ikke ville være helt galt. Eller hvad?

Vazquez har været ganske habil, men føler at Hazard i en udpræget grad, vil kunne sætte mere fut i tingene. Benzema har jeg ikke den store fidus til... han scorede 5 mål i ligaen, i den netop overståede sæson... 5 mål ! Uden Ronaldo's mål, er der brug for en klinisk afslutter foran, og jeg kan ikke se Benzema ligepludselig score 20+ mål i ligaen (noget som han kun har præsteret 2 gange før), når han kun er dalet i niveau gennem de seneste år.

8 år 2 uger siden #16 af Zyconith
Men apropos al den snak om at Ronaldo har været skyld i at den ene og anden spiller ikke har præsteret... Mon ikke Bale, Isco, Benzema og måske James, vil have mere plads og steppe up? Nu er der jo ikke en Ronaldo der skal have sidste fod på? Synes nu tit og oftest at vi har set på Bale, Benzema og Isco tage teten når Ronaldo ikke har været til rådighed (se gerne bort fra hans fem karantænedage:D).

Sidste redigering: 8 år 2 uger siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

8 år 2 uger siden #17 af Deucex
Med tanke på, at Julen L. yndede altid at starte med Isco (uagtet om han var reserve i RM) på en af de tre forreste pladser, mon ikke det samme kommer til ske i RM?

Så er det måske nærmere hvem der joiner ham i fronttrioen, hvis han beholder sit spilkocept. Umiddelbart har det været D. Silva og en targetangriber på landsholdet, så det kunne tænkes at den ene plads går til en teknisk kombinationsstærk spiller (Hazard, Asensio etc.),, og så må vi ser om Benzema passer til den sidste position eller der købes anden frontangriber.

Plan B på landsholdet var en med mere fart i stedet for Silva.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 uger siden #18 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: James ønsker at vende "hjem"

Zyconith skrev: Men apropos al den snak om at Ronaldo har været skyld i at den ene og anden spiller ikke har præsteret... Mon ikke Bale, Isco, Benzema og måske James, vil have mere plads og steppe up? Nu er der jo ikke en Ronaldo der skal have sidste fod på? Synes nu tit og oftest at vi har set på Bale, Benzema og Isco tage teten når Ronaldo ikke har været til rådighed (se gerne bort fra hans fem karantænedage:D).

Men for spillere som Isco og James vil det jo aldrig været deres vigtigste opgave at score målene. Ronaldo har jo pænt holdt sig fra opspillet udover at gå ned og tilbyde sig i kombinationerne, så jeg kan ikke se hvordan det skulle have hæmmet disse typers opgave. Ronaldos vane for at trække centralt og hele tiden søge dybden må da endda have gjort det nemmere for Isco i forhold til at kunne sætte sine medspillere op, men det har i den grad også givet ham mange rum at løbe ud i, når Ronaldo søger væk. Derfor køber jeg den ikke helt, at Ronaldo holder de kreative spillere tilbage. Præmissen om Benzema køber jeg tildels, men jeg kan alligevel ikke se ham bombe nok kasser ind til at være førsteangriber.

8 år 2 uger siden #19 af REAL
Situationen isoleret set, så kan Bayern vel ikke tillade sig at være hårde at forhandle med?

Hvis James ønsker et skifte retur, så er der vel to scenarier.

1. han bliver i Bayern et år (for de kan vel ikke sælge ham, da han ikke ønsker at skifte til dem, hvorfor de ikke kan udnytte klausulen), for derefter at skifte retur ganske gratis.

2. Real kompenserer Bayern for at lade ham gå et år før. Men til en sum som må være overkommelig.

Det ville være så genialt. En fremragende spiller, og ville afværge en helt horribel handel hvor Bayern handler ham latterligt billigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Evden

8 år 2 uger siden #20 af Zyconith

Brylle skrev:

Zyconith skrev: Men apropos al den snak om at Ronaldo har været skyld i at den ene og anden spiller ikke har præsteret... Mon ikke Bale, Isco, Benzema og måske James, vil have mere plads og steppe up? Nu er der jo ikke en Ronaldo der skal have sidste fod på? Synes nu tit og oftest at vi har set på Bale, Benzema og Isco tage teten når Ronaldo ikke har været til rådighed (se gerne bort fra hans fem karantænedage:D).

Men for spillere som Isco og James vil det jo aldrig været deres vigtigste opgave at score målene. Ronaldo har jo pænt holdt sig fra opspillet udover at gå ned og tilbyde sig i kombinationerne, så jeg kan ikke se hvordan det skulle have hæmmet disse typers opgave. Ronaldos vane for at trække centralt og hele tiden søge dybden må da endda have gjort det nemmere for Isco i forhold til at kunne sætte sine medspillere op, men det har i den grad også givet ham mange rum at løbe ud i, når Ronaldo søger væk. Derfor køber jeg den ikke helt, at Ronaldo holder de kreative spillere tilbage. Præmissen om Benzema køber jeg tildels, men jeg kan alligevel ikke se ham bombe nok kasser ind til at være førsteangriber.

Nej, okay. Sagen er at jeg ikke ved hvad fanden der bliver sagt i omklædningsrummet. Men alt andet lige har Ronaldo gennem sin tid, særligt i starten, krævet bolden spillet så han kunne afslutte. Og der kan vel ikke herske tvivl om, særligt under Zidane, at den offensive taktik i en eller anden grad må have centreret sig om at Ronaldo skulle have sidste fod på. Men det er ikke det jeg ønsker jeres syn på, men mere...

Mit spørgsmål var mere om vi i virkeligheden behøvede at Hazard, Neymar, whatever... Vi har jo massere af verdensklasse spillere, hvor eksempelvis en som Lucas Vazquez har gjort det strålende og været en bærende kraft i sidste sæson, med blandt andet 90 min. i sejre mod Barcelona, Dortmund, Sevilla, Bayern Munchen, etc. Spørgsmålet går på om, hvorvidt at de spillere vi allerede har, ikke kunne blomstre og træde endnu mere i karakter som konsekvens af Ronaldos afgang. Og måske det ville være godt for hierarkiet og harmonien i truppen, at der ikke hentes en eller anden ind, der nu skal være 'den nye Ronaldo' eller 'den nye stjernespiller'.

8 år 2 uger siden #21 af El Siete

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Nej, okay. Sagen er at jeg ikke ved hvad fanden der bliver sagt i omklædningsrummet. Men alt andet lige har Ronaldo gennem sin tid, særligt i starten, krævet bolden spillet så han kunne afslutte. Og der kan vel ikke herske tvivl om, særligt under Zidane, at den offensive taktik i en eller anden grad må have centreret sig om at Ronaldo skulle have sidste fod på. Men det er ikke det jeg ønsker jeres syn på, men mere...

Mit spørgsmål var mere om vi i virkeligheden behøvede at Hazard, Neymar, whatever... Vi har jo massere af verdensklasse spillere, hvor eksempelvis en som Lucas Vazquez har gjort det strålende og været en bærende kraft i sidste sæson, med blandt andet 90 min. i sejre mod Barcelona, Dortmund, Sevilla, Bayern Munchen, etc. Spørgsmålet går på om, hvorvidt at de spillere vi allerede har, ikke kunne blomstre og træde endnu mere i karakter som konsekvens af Ronaldos afgang. Og måske det ville være godt for hierarkiet og harmonien i truppen, at der ikke hentes en eller anden ind, der nu skal være 'den nye Ronaldo' eller 'den nye stjernespiller'.

Det er bare et meget stort "måske" at satse på dem vi har, og så håbe på de tager over. Der skal i første omgang lægges ca 50 mål på Bale, Benzema, Asenio og Isco tilsammen, samt at vi alle kender Bale's skadeshistorik og Benzemas måltørke. Umiddelbart lyder det som en umulig opgave og vi har jo i mange tilfælde set holdet fejle uden Ronaldo på banen, så i min optik SKAL vi have en top 5 spiller, en der kan være kampafgørende i de allerstørste kampe, som Ronaldo var, og det er der bare ikke nogle af de nuværende der er over en længere periode.
Desuden lader Perez ikke Ronaldo gå uden han råder bod på det og henter et kæmpe navn, det gør han simpelthen ikke, det holder hans stolthed ikke til :) Der har ikke været en galactico-signing i 4 år og tror på 2 i år.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 8 år 2 uger siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 uger siden #22 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Marca: James ønsker at vende "hjem"

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Men det er vel også meget naturligt at det er den bedste afslutter, som skal afslutte? Jeg ville langt hellere lægge den til Ronaldo end Benzema hvis valget var der, for med Ronaldo er der 14 gange så stor chance for et mål.

I forhold til den sidste halvdel af dit svar, kan jeg godt følge dig og jeg tror heller ikke at det er en kæmpe nødvendighed. Jeg klager dog ikke, hvis Hazard eller endnu hellere Mbappe bliver præsenteret. Jeg synes dog, at truppen har et langt større behov som ikke nævnes særlig meget herinde, og det er manglen på en målscorer. Ikke en kantspiller som skal ind og gøre det samme som Ronaldo, for det findes ikke, men lige nu kan jeg ikke se en eneste spiller i truppen som kan bevæge sig i boksen og score et hav af mål. Mayoral har potentialet, men det er åbenlyst, at han ikke er der endnu. Derfor finder jeg det afgørende, at der bliver hentet en spiller med mål i støvlerne, for det hjælper ikke noget at spille modstanderne tynde med flydende kombinationer og flot spil, hvis ikke man til sidst kan få sat en angriber op. Der vil ganske enkelt ikke komme mål nok fra de kreative spillere, frygter jeg og de kommer heller ikke fra Benzemas fod. Jeg kan lige forestille mig i den kommende sæson mod et midterhold, at isco, Asensio, Modric osv spiller helt fantastisk og skaber den ene chance efter den anden for Benzema som på bedste vis smadrer boldene forbi, har problemer med at ramme bolden i afslutningerne og kikser sin førsteberøring på friløbere hvorefter Sahinovic får ophævet sig ban og går ind og giver ham 5, fordi han "løb godt". Det orker jeg ikke endnu en sæson :D

Jeg er derfor heller ikke så bange for at spillerne ikke tager ansvar og skaber noget, så på den vis er de tre store potentielle nyindkøb ikke altafgørende. Jeg håber dog at Lopetegui kommer med et andet syn på opbygningen end Zidane, så Modric og evt. Kroos kommer længere frem når spiller skal bygges op. Det er simpelthen spild at der lå 3 mand på linje lige foran to centerbacks så afstanden til de næste kreative spillere blev voldsomt stor. Jeg glæder mig dog til at se, hvad der kommer til at ske.

Leveret af Kunena Forum