Rodrygo imponerer i Brasilien

8 år 6 dage siden #13 af REAL
Besvaret af REAL på emne Rodrygo imponerer i Brasilien

Steen skrev:

REAL skrev:

Zyconith skrev:

elle44 skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev: Han ser rigtig spændende ud. Han besidder vel alt det, nogle fejlagtigt krediterer Vinicius for at have.

Er du typen der indrømmer når du tager fejl? Eller bliver du bare ved med at kritisere for god ordens skyld. Det er bare lige nu i disse dage er Vinicius ved at tage Madrid med storm.

Hold nu. Om han tager fejl eller ej skal ikke afhænge af om Vinicius laver en hælaflevering eller at han løber fra vores ungdomsspillere, som er de klip Marca har lagt op. De roser han har fået fra vores spillere er at han er stærk og fokuseret men at han skal vænne sig til europæisk fodbold. Og det får pressen i Madrid til at lyde som om at alle falder i staver over ham.

Nu har jeg været stor kritiker af ham, da de kampe jeg har set med ham, virker han bare ikke som et specielt stort talent. Men nu da han er i klubben håber jeg selvfølgelig på det bedste, da han som sagt virker til at være fokuseret på at forbedre sig.

Tror du ikke klubben har bedre styr på det her end dig? Ærlig talt...

Det er utroligt at visse (såkaldte) fans både skal agere scouts, og kritisere inden en spillere har haft sin første kamp. Det er direkte pinligt.

Jeg tror mere på Peter Arnholdt, end nogle andre youtubere herinde.

"Støt" nu bare PSG eller andet - der ender i før eller siden.

Jeg vil nu mene, at man ikke er en rigtig fan, hvis man altid forholder sig ukritisk. Så ved man simpelthen ikke nok om hvad der foregår. Og i dette tilfælde ved du ikke nok. Du kender intet til brasiliansk fodbold. Læs lidt op omkring Peter Arnholdt og hans tidligere spådomme. Blandt andet når det gælder Gabigol eller Lucas Moura. Selvom du tror andet, så kan han også tage fejl. Ligesom os andre.

Ja selvfølgelig kan han det, men ændrer da ikke ved det faktum, at jeg har mere tillid til en mand der er bosat i Brasilien, og ser kampene på stadion.

Hvorfor er det overhoved nødvendigt at forholde sig kritisk til en 18årig knægt? Frem for at støtte ham og håbe det bedste.
Jeg vil mene at 50% af det der gør Mbappe så speciel, er at han har det psykiske med. Umuligt at sige hvordan en så ung fyr klarer det.

Hvis du mener, at man som rigtig fan bør være på nakken af en ny spiller inden han har spillet en eneste kamp, så må det så være din tilgang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 dage siden #14 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rodrygo imponerer i Brasilien

REAL skrev:

Steen skrev:

REAL skrev:

Zyconith skrev:

elle44 skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev: Han ser rigtig spændende ud. Han besidder vel alt det, nogle fejlagtigt krediterer Vinicius for at have.

Er du typen der indrømmer når du tager fejl? Eller bliver du bare ved med at kritisere for god ordens skyld. Det er bare lige nu i disse dage er Vinicius ved at tage Madrid med storm.

Hold nu. Om han tager fejl eller ej skal ikke afhænge af om Vinicius laver en hælaflevering eller at han løber fra vores ungdomsspillere, som er de klip Marca har lagt op. De roser han har fået fra vores spillere er at han er stærk og fokuseret men at han skal vænne sig til europæisk fodbold. Og det får pressen i Madrid til at lyde som om at alle falder i staver over ham.

Nu har jeg været stor kritiker af ham, da de kampe jeg har set med ham, virker han bare ikke som et specielt stort talent. Men nu da han er i klubben håber jeg selvfølgelig på det bedste, da han som sagt virker til at være fokuseret på at forbedre sig.

Tror du ikke klubben har bedre styr på det her end dig? Ærlig talt...

Det er utroligt at visse (såkaldte) fans både skal agere scouts, og kritisere inden en spillere har haft sin første kamp. Det er direkte pinligt.

Jeg tror mere på Peter Arnholdt, end nogle andre youtubere herinde.

"Støt" nu bare PSG eller andet - der ender i før eller siden.

Jeg vil nu mene, at man ikke er en rigtig fan, hvis man altid forholder sig ukritisk. Så ved man simpelthen ikke nok om hvad der foregår. Og i dette tilfælde ved du ikke nok. Du kender intet til brasiliansk fodbold. Læs lidt op omkring Peter Arnholdt og hans tidligere spådomme. Blandt andet når det gælder Gabigol eller Lucas Moura. Selvom du tror andet, så kan han også tage fejl. Ligesom os andre.

Ja selvfølgelig kan han det, men ændrer da ikke ved det faktum, at jeg har mere tillid til en mand der er bosat i Brasilien, og ser kampene på stadion.

Hvorfor er det overhoved nødvendigt at forholde sig kritisk til en 18årig knægt? Frem for at støtte ham og håbe det bedste.
Jeg vil mene at 50% af det der gør Mbappe så speciel, er at han har det psykiske med. Umuligt at sige hvordan en så ung fyr klarer det.

Hvis du mener, at man som rigtig fan bør være på nakken af en ny spiller inden han har spillet en eneste kamp, så må det så være din tilgang.

Og gør du bare det. Men du skal da ikke komme her og kalde andre for falske fans, blot fordi de ytrer deres mening om en spiller de har set spille. Det ville godt nok blive kedeligt, hvis alle herinde var jubeloptimister. Så ville aktiviteten herinde så sandelig blive endnu sløvere end det i forvejen har været. Men det er måske også det enkelte brugere ønsker? De har i hvert fald haft succes med at jage nogle dygtige debattører væk.

8 år 6 dage siden #15 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Rodrygo imponerer i Brasilien
Ja undskyld mig for at have en holdning. I har fuldstændig ret, jeg hopper sgu bare med på vognen hvor man ikke må danne sine egne meninger fordi der er nogen bedre mennesker der gør det for mig.

Jeg har den holdning fordi jeg har set ham spille på et stream på min computer og jeg sammenligner det så med andre stortalenter som jeg så i samme alder. Det er nu engang det bedste jeg kan gøre, men fint hvis i ikke gider tage diskussionen på det grundlag. Så må jeg jo spare sammen og tage en tur til Brasilien og se spillerne på stadion næste gang jeg overvejer at danne en holdning.

Og et jeg ikke rigtig fan fordi jeg stiller mig kritisk over for klubbens valg? Det jo ikke fordi jeg sætter mig på tribunen og råber skældsord efter knægten? Jeg håber da på det bedste! Og jeg ville da lyve hvis jeg sagde jeg ikke glædede mig til at se ham her i optakten. Og så skal jeg da gerne indrømme at jeg tog fejl hvis han ender med at blive fremragende for os i løbet af de næste sæsoner.

8 år 6 dage siden #16 af Fondo_Sur
"@Fonda_Sur
Det skal du muligvis. Jeg har allerede set ham spille"

Men trods alt ikke på Bernabeu.

For mig har han en fin teknik, vanvittigt antrit og fine afslutninger. Han er eksemplet på det man kalder en usleben diamant. Vigtigst af alt ligner han en, der har psyken på trods af sine unge alder. Cristiano har lært fodboldverden at når man først har den, er alt muligt.
Sidste redigering: 8 år 6 dage siden ved Fondo_Sur.

8 år 6 dage siden #17 af REAL

@steen, debattør? Vel nærmere provokatør.

Jeg kan ikke læse et eneste sted, hvor du kommer med en relevant henvisning (med alle de kampe du har set, så nævn dog for pokker nogle situationer eller underbyg). Det samme gælder din nye ven herinde. I husker vel kampe, situationer mv.

Nu bragte du selv Peter Arnholdt op. Har talt med ham, og kunne i den forbindelse være fint at vide, hvilke kampe du har set og hentyder til? Det giver nemlig en reel mulighed for at få en debat.... og ikke bare sådan en tom kommentar, som ovenstående.

8 år 6 dage siden #18 af Steen
Real skrev: @steen, debattør? Vel nærmere provokatør.

Nu er jeg jo her stadig, så det var ikke mig jeg tænkte på.

Det nytter ikke at nævne eksempler eftersom jeg ikke kan finde videoklips fra kampene.

Jeg forstår ikke hvad du fisker efter, mht. Peter Arnholdt. Jeg skrev, at du bør læse hans tidligere tekster omkring brasilianske talenter, og jeg nævnte hvilke to. Det er frit tilgængeligt online. Hvorfor skulle jeg have talt med ham, for at kunne nævne ham? Det er lidt mærkeligt, det du skriver.
Sidste redigering: 8 år 6 dage siden ved Steen.

8 år 6 dage siden #19 af Steen
Men han deltager jo i pre-season turen, mon ikke det bliver nemmere at diskutere hans evner der.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, REAL

8 år 6 dage siden #20 af REAL

Steen skrev: Real skrev: @steen, debattør? Vel nærmere provokatør.

Det nytter ikke at nævne eksempler eftersom jeg ikke kan finde videoklips fra kampene.

Jeg forstår ikke hvad du fisker efter, mht. Peter Arnholdt. Jeg skrev, at du bør læse hans tidligere tekster omkring brasilianske talenter, og jeg nævnte hvilke to. Det er frit tilgængeligt online. Hvorfor skulle jeg have talt med ham, for at kunne nævne ham? Det er lidt mærkeligt, det du skriver.

Jeg synes bare det kunne være interessant at få en debat, som du efterspørger, sat igang herinde. Men svært at få andre (herunder Peter) til at byde ind, hvis der ikke kan nævnes en kamp eller nogle situationer, som har formet din holdning mht. manglende potentiale. Det må da være muligt at huske.
Dertil, er da oprigtigt ærgeligt, hvis i har sat jer så godt ind i Brasilansk fodbold, og så ikke kan byde ind med lidt mere end "han er også bare dårlig", i bedste bold.dk-stil.

8 år 6 dage siden #21 af REAL

Fondo_Sur skrev:

Skal vi nu ikke lige se Vinicius spille først...

Steen skrev: Men han deltager jo i pre-season turen, mon ikke det bliver nemmere at diskutere hans evner der.

Den er hørt før Steen :)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 dage siden #22 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Rodrygo imponerer i Brasilien

Steen skrev: Real skrev: @steen, debattør? Vel nærmere provokatør.

Uden det skal blive en heksejagt mod nogen, så var der jo et sjovt eksempel i sidste sæson, hvor Vinicius bliver skiftet ind i den sydamerikanske Champions League (mener jeg det var) og laver to mål og dermed afgør kampen 2-1. Det ene med en solotur hvis ikke jeg husker helt forkert med det hele. Og der gik den samme person jo ind på forum og fortalte om hvor tydeligt det var at han var fejlcastet, elendigt teknisk og ikke havde noget slutprodukt, selvom han trods alt lige havde afgjort en ret så vigtig kamp. Ligeså skulle Navas svines til VM efter at have reddet en kamp for Costa Rica, mens De Gea var fejlfri i Spaniens kamp mod Portugal. Det fortæller måske bare, man her på forum skal være bedre til at kigge henover nogle ting og ikke tage al det brok helt seriøst hver gang. Nogle gange råbes der for opmærksomhed og ikke fordi man har noget man gerne vil debattere.

Personligt er jeg spændt på vores to nye sambadrenge, for de har begge set sindsygt spændende ud. Man kan sige, at deres leg med bolden og kreative stil selvfølgelig kan gå to veje, for der er altid forventninger når der kommer dyre talenter fra Brasilien. Ikke nok med at man forventer de hjælper holdet til at vinde, så er der i hvert fald i mig en følelse af at jeg skal glæde mig til lækre detaljer, mange udfordringer og en hel masse finter. Hvis alt går helt perfekt, så er det sådanne spillere, der ikke bare vinder fodboldkampe, men også kan behage publikum.
Sidste redigering: 8 år 6 dage siden ved Brylle.

8 år 6 dage siden #23 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Rodrygo imponerer i Brasilien
@REAL
Jeg ved ikke lige hvorfor det er gået så meget ud af kurs det her. Det jeg argumenterer for i min første kommentar til Real HWL er at man ikke kan be- eller afkræfte Steens påstand ud fra 10 dages pre season kampe. Det er vi vel alle enige om? jeg nævner så at det jeg personligt har set, ikke får mig til at se ham som et specielt stort talent.
Så har vi et argument der bygger på 2 artikler fra Marca og et modargument der bygger på et par kampe og nogle video klip, det er vel ca. det samme argumentationsgrundlag, det er derfor jeg siger det hverken be-eller afkræfter Steens påstand, ligesom mit eget argument selvfølgelig heller ikke gør.

8 år 6 dage siden #24 af mat_hattrick
VI kan vel alle blive enige om, at det blive MEGA spændende at følge Vinícius i denne sæson! Nøj hvor jeg håber, at han gør det godt! Jeg har bestemt også min tvivl, og jeg er helt enig med andre herinde omkring, at man ikke kan bruge de videoklip af hvor han laver lidt hæl og tå og løber fra en enkelt forsvarsspiller til andet end, at han faktisk tør spille udfra det han nu engang er god til :-) - hvilket jo er meget bedre end ingenting! Vinícius kunne meget vel være Reals nye PR-stunt i år sammen med Bale, hvis ikke en Hazard eller lignende købes. Som Brylle nævner så er der vel trodsalt en chance for at han kan bidrage med lækre detaljer! Noget som jeg lidt synes vi manglede sidste sæson!
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, elle44

Leveret af Kunena Forum