Real Madrid afventer Courtois/Hazards Chelsea-retur i morgen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Thibaut Courtois og Eden Hazard er i morgen tilbage i Chelsea, hvor de for første gang skal mødes med holdets nye træner, Maurizio Sarri, som naturligvis gerne vil beholde dem begge i truppen.
Real Madrid står dog klar i kulissen til at starte reelle forhandlinger omkring begge spillere og det regnes stadig for sikkert i spansk presse, at man stort set er på plads med en aftale om Thibaut Courtois og at man blot ikke har offentliggjort noget, fordi målmanden er på ferie og fordi begge hold har spillet Champions Cup.
Men Eden Hazard er også klar over, at denne sommer er hans absolut sidste mulighed for at prøve at spille i Real Madrid og stillet over for en sæson kun med udsigt til den alt andet end charmerende Europa League, regner Real Madrid med at belgieren selv gør sit ved at bede Chelsea om at hjælpe ham videre gennem en forhandling mellem de to klubber.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Courtois
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Casemiro
Modric-Kross
Isco-Bale-Hazard
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
elle44 skrev: Hvis vi rent faktisk får fat i Hazard kunne det være interresant at smide Bale ind på 9'eren og lade ham score målene:
Courtois
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Casemiro
Modric-Kross
Isco-Bale-Hazard
Hvad med Asensio? Han er blevet lovet en større rolle, så regner med at han er næsten starter i næsten hver kamp. Måske er det Casemiro, der bliver “taberen”. Hvis det sker, så kunne man stille op i 433 og så med Kroos som en sweeper, eller hvad man kalder det. Asensio på den offensive midtbane, Bale som 9’er, Hazard venstre og Isco fri rolle på højre.
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
Vi har lige købt en helt ny målmand i Lunin. Jeg går ud fra han skal være anden målmand i den kommende sæson. Så for min skyld må Navas gerne blive som første målmand de næste par år, også hvis Lunin ikke viser han har niveau til Real Madrid, så lej eller sælg ham til den tid, og køb derefter en ny målmand til klubben.
Der er andre positioner der er langt vigtigere at forstærke sig på pt.
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
YunisTaker skrev: Har ikke så meget imod Hazard til Real Madrid, som jeg var for under en måned siden. Siden Neymar ikke kommer, så har jeg det fint nok med Hazard (vil dog også have det fint hvis han ikke bliver købt). Courtois derimod ønsker jeg ikke i klubben. Ser ham ikke som en bedre målmand end Navas. Selvfølgelig snakker folk mest om Courtois for tiden fordi hans land kom til semi finalerne i VM, men jeg er sikker på hvis man kigger på ham og Navas' redningstats under turneringen, så tør jeg godt vædde på Navas' er en lille smule bedre. Han reddet i hvert fald Costa Rica for ikke at tabe 6-0 mod Brasilien.
Vi har lige købt en helt ny målmand i Lunin. Jeg går ud fra han skal være anden målmand i den kommende sæson. Så for min skyld må Navas gerne blive som første målmand de næste par år, også hvis Lunin ikke viser han har niveau til Real Madrid, så lej eller sælg ham til den tid, og køb derefter en ny målmand til klubben.
Tror mere det med Courtois er tænkt som en konkurrence til navas og en, der kan overtage nå Navas dykker ned ad. Han er mega billig lige nu, så jeg ser det som et virkeligt godt køb.
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Ja hvis vi antager at vi forsvarer os med bolden og alle laver et genpres, så tror jeg din opstilling sagtens ville kunne fungere. Men så kræver det også at Asensio stepper sit game lidt op. Jeg synes hans generelle spil er lidt for sikkert, han prøver sjældent en 1v1 duel eller en gylden aflvering hvilket gør ham usynlig i mange kampe, savner ofte noget energi og fandenivoldskhed.
@YunisTaker
Ja jeg er egentlig enig med dig mht. Courtois. Han har ikke været været en bedre målmand for Chelsea end Navas har været for Real Madrid efter min mening. Han stod en rigtig flot VM slutrunde med mange flotte redninger, men det gjorde Navas også. Jeg vil nu vove påstå at Courtois også reddede Belgien for ikke at tabe 6-2 til Brasilien ;) Men ja, ser ham bestemt ikke som et must. Det der taler for ham er måske at han er bedre med fødderne end Navas, hvilket Lopetegui måske vil sætte pris på?
Og der er vel ikke noget, som er i vejen med bredde? Helt ærlig, Real Madrid sluttede 17 point efter Barca. Noget må ske og nogle må tage konsekvensen heraf.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Mathiaseefsen skrev:
YunisTaker skrev: Har ikke så meget imod Hazard til Real Madrid, som jeg var for under en måned siden. Siden Neymar ikke kommer, så har jeg det fint nok med Hazard (vil dog også have det fint hvis han ikke bliver købt). Courtois derimod ønsker jeg ikke i klubben. Ser ham ikke som en bedre målmand end Navas. Selvfølgelig snakker folk mest om Courtois for tiden fordi hans land kom til semi finalerne i VM, men jeg er sikker på hvis man kigger på ham og Navas' redningstats under turneringen, så tør jeg godt vædde på Navas' er en lille smule bedre. Han reddet i hvert fald Costa Rica for ikke at tabe 6-0 mod Brasilien.
Tror mere det med Courtois er tænkt som en konkurrence til navas og en, der kan overtage nå Navas dykker ned ad. Han er mega billig lige nu, så jeg ser det som et virkeligt godt køb.
Haha, fair nok gæt, men det tror jeg nu er meget langt fra virkeligheden. Selvfølgelig køber man ikke en Courtois til andet end et sikkert førstevalg. Og selvfølgelig vælger Courtois ik en klub hvor han ik er tiltænkt at være klart førstevalg - især ik når han står i en så fremragende forhandlingssituation. Jeg har da heller ik den fjerneste tvivl om at hentes belgieren, så sælger man Navas - til glæde for både klubben og ham selv.
Og fair nok at nogle mener Navas var bedre under VM - det har jeg dog hverken hørt eller læst nogle mene andre steder end her på et Real Madrid-forum. Og det her med at folk snakker om ham pga VM - please, han har været en fremragende målmand og blandt verdens bedste i mange år - noget Navas aldrig har været og aldrig blir.
Og mht hazard så tager jeg ham mægtig gerne med i købet, men har sgu ærlig talt ik meget håb om mirakler tilbage.
Så nu er proppen i hvert fald officielt røget af flasken for, at han ønsker at skifte. Så er det udelukkende op til Chelsea om, hvor stædige de vil være. Men tidsgrænsen for, hvornår kan Chelsea kan tilknytte en ny keeper nærmer sig hastigt, så det er ærlig talt lidt for spændende.
Vi har i lang tid haft et problem på dødbolde omkring feltet.
Sidste sæson blev 35% af mål imod os på hjemmebane, scoret på dødbolde. I de 35% er der ikke regnet straffe med i. Det ser noget bedre ud på udebane, hvor det drejer sig om 17%.
Vi havde i perioder samme problem med med Casillas, da Mou var manager. Derfor blev Diego Lopez hentet til trods, at han var en langt dårligere målmand, men det satte en stopper for dødboldsmålene.
Det er den ene ting alle hold kan true os med, også på hjemmebane og uanset spillestil eller koncept.
Navas er ikke sikker på de høje bolde, det er Courtios. End of story.
EDIT:
Statistik for vores direkte konkurrenter mål imod på dødbolde % andel af mål og total mål på sæsonen
Barcelona 3%, 1mål
Real Madrid 25%, 21 mål
Atl. Madrid 27%, 6 mål
Sevilla 19%, 11 mål
Valencia 26%, 10 mål
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev: Courtois vil helt sikkert blive føstevalg.
Sidste sæson blev 35% af mål imod os på hjemmebane, scoret på dødbolde. I de 35% er der ikke regnet straffe med i. Det ser noget bedre ud på udebane, hvor det drejer sig om 17%.
Vi havde i perioder samme problem med med Casillas, da Mou var manager. Derfor blev Diego Lopez hentet til trods, at han var en langt dårligere målmand, men det satte en stopper for dødboldsmålene.
Det er den ene ting alle hold kan true os med, også på hjemmebane og uanset spillestil eller koncept.
EDIT:
Statistik for vores direkte konkurrenter mål imod på dødbolde % andel af mål og total mål på sæsonen
Barcelona 3%, 1mål
Real Madrid 21%, 20 mål
Atl. Madrid 27%, 6 mål
Sevilla 19%, 11 mål
Valencia 26%, 10 mål
Tak for statistikken! Har tit tænkt over hvorfor Barcelona ikke får flere mål imod sig, når de er og har været så lave i højden i forhold til Real Madrid. Barcelona har jo år efter år haft Mascherano som MIDTERFORSVARET, men alligevel sluppet godt væk med det. Mascherano er 174cm. xD
Real Madrid har jo haft/har Varane, Ramos, Kroos, Casemiro, Benzema, Bale, Ronaldo, Pepe. Men synes alligevel det er hjørnespark, der er vores største svaghed. Det må have noget at gøre med positioneringen or some, (gætter jeg på).
fiatten skrev:
Vildfaren skrev: Courtois vil helt sikkert blive føstevalg.
EDIT:
Barcelona 3%, 1mål
Real Madrid 21%, 20 mål
Atl. Madrid 27%, 6 mål
Sevilla 19%, 11 mål
Valencia 26%, 10 mål
Tak for statistikken! Har tit tænkt over hvorfor Barcelona ikke får flere mål imod sig, når de er og har været så lave i højden i forhold til Real Madrid. Barcelona har jo år efter år haft Mascherano som MIDTERFORSVARET, men alligevel sluppet godt væk med det. Mascherano er 174cm. xD
Real Madrid har jo haft/har Varane, Ramos, Kroos, Casemiro, Benzema, Bale, Ronaldo, Pepe. Men synes alligevel det er hjørnespark, der er vores største svaghed. Det må have noget at gøre med positioneringen or some, (gætter jeg på).
Nu har jeg ikke en statistik på det, men jeg tror også svaret kan findes i antal dødbolde imod holdet. Med Barcas posession-bold, foregår 80% af kampen på modstanderens banehalvdel, og jeg tror bare ikke de har mange dødbolde mod dem omkring feltet. Her tænker jeg selvfølgelig på hjørnespark, men også frispark i siden af banen. Og derfor er det jo logisk at de ikke lukker mange ind, hvis modstanderen aldrig får muligheden for at score på en dødbold.
Men jeg er enig i at vi har været for dårlige på dødbolde, og det er nok det jeg har bandet mest over mht. Keylor. Han kan ikke lide at forlade stregen, og når vores forsvarsspillere taber en duel på en dødbold, bliver det ofte en stor chance. Her er Courtois, specielt i Atletico, god til at komme ud i feltet, og sørge for at det ikke er nødvendigt for vores forsvarsspillere at tage duellen. Jeg husker stadig utallige indlæg i CL-finalen i 2014, hvor han bare kommer ud og griber bolden. Og så er det jo ironisk at vi så ender med at udligne på et hjørnespark i minut 93 :)