Real Madrid afventer Courtois/Hazards Chelsea-retur i morgen
Barcelona har i hvert fald mere styr på dødbolde og jeg tror Ter Stegen er en del af det, men de er generelt også bedre til at dække af også i åbent spil.
Jeg håber at Julen kommer til at bruge meget tid på opdækning ved dødbolde, men også bare den defensiv organistation generelt.
Hvis man kigger på top4 fra sidste år. Real målscore som er 94-44
1. Barcelona 99-29 og pointmæssigt langt foran alle andre.
2. Altetico Madrid 58-22, fremragende defensiv, dog lavscore og 3 point mere end os.
4. Valencia 65-38, lav målscore acceptabelt fosvar,
Det eneste jeg kan udlede af det er, at er der ikke styr på defensiven, så vinder man ikke sæsonen
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jbner skrev:
fiatten skrev:
Vildfaren skrev: Courtois vil helt sikkert blive føstevalg.
Vi har i lang tid haft et problem på dødbolde omkring feltet.
Sidste sæson blev 35% af mål imod os på hjemmebane, scoret på dødbolde. I de 35% er der ikke regnet straffe med i. Det ser noget bedre ud på udebane, hvor det drejer sig om 17%.
Vi havde i perioder samme problem med med Casillas, da Mou var manager. Derfor blev Diego Lopez hentet til trods, at han var en langt dårligere målmand, men det satte en stopper for dødboldsmålene.
Det er den ene ting alle hold kan true os med, også på hjemmebane og uanset spillestil eller koncept.
Navas er ikke sikker på de høje bolde, det er Courtios. End of story.
EDIT:
Statistik for vores direkte konkurrenter mål imod på dødbolde % andel af mål og total mål på sæsonen
Barcelona 3%, 1mål
Real Madrid 21%, 20 mål
Atl. Madrid 27%, 6 mål
Sevilla 19%, 11 mål
Valencia 26%, 10 mål
Tak for statistikken! Har tit tænkt over hvorfor Barcelona ikke får flere mål imod sig, når de er og har været så lave i højden i forhold til Real Madrid. Barcelona har jo år efter år haft Mascherano som MIDTERFORSVARET, men alligevel sluppet godt væk med det. Mascherano er 174cm. xD
Real Madrid har jo haft/har Varane, Ramos, Kroos, Casemiro, Benzema, Bale, Ronaldo, Pepe. Men synes alligevel det er hjørnespark, der er vores største svaghed. Det må have noget at gøre med positioneringen or some, (gætter jeg på).
Nu har jeg ikke en statistik på det, men jeg tror også svaret kan findes i antal dødbolde imod holdet. Med Barcas posession-bold, foregår 80% af kampen på modstanderens banehalvdel, og jeg tror bare ikke de har mange dødbolde mod dem omkring feltet. Her tænker jeg selvfølgelig på hjørnespark, men også frispark i siden af banen. Og derfor er det jo logisk at de ikke lukker mange ind, hvis modstanderen aldrig får muligheden for at score på en dødbold.
Men jeg er enig i at vi har været for dårlige på dødbolde, og det er nok det jeg har bandet mest over mht. Keylor. Han kan ikke lide at forlade stregen, og når vores forsvarsspillere taber en duel på en dødbold, bliver det ofte en stor chance. Her er Courtois, specielt i Atletico, god til at komme ud i feltet, og sørge for at det ikke er nødvendigt for vores forsvarsspillere at tage duellen. Jeg husker stadig utallige indlæg i CL-finalen i 2014, hvor han bare kommer ud og griber bolden. Og så er det jo ironisk at vi så ender med at udligne på et hjørnespark i minut 93 :)
Jbner vi er slet ikke uenige. Det ændrer bare ikke på, at der scores 21 mål imod os på dødbolde(uden straffe) og der scores 7 på Atl. madrid og Barcelona til sammen.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev:
Jbner skrev:
fiatten skrev:
Vildfaren skrev: Courtois vil helt sikkert blive føstevalg.
Vi har i lang tid haft et problem på dødbolde omkring feltet.
Sidste sæson blev 35% af mål imod os på hjemmebane, scoret på dødbolde. I de 35% er der ikke regnet straffe med i. Det ser noget bedre ud på udebane, hvor det drejer sig om 17%.
Vi havde i perioder samme problem med med Casillas, da Mou var manager. Derfor blev Diego Lopez hentet til trods, at han var en langt dårligere målmand, men det satte en stopper for dødboldsmålene.
Det er den ene ting alle hold kan true os med, også på hjemmebane og uanset spillestil eller koncept.
Navas er ikke sikker på de høje bolde, det er Courtios. End of story.
EDIT:
Statistik for vores direkte konkurrenter mål imod på dødbolde % andel af mål og total mål på sæsonen
Barcelona 3%, 1mål
Real Madrid 21%, 20 mål
Atl. Madrid 27%, 6 mål
Sevilla 19%, 11 mål
Valencia 26%, 10 mål
Tak for statistikken! Har tit tænkt over hvorfor Barcelona ikke får flere mål imod sig, når de er og har været så lave i højden i forhold til Real Madrid. Barcelona har jo år efter år haft Mascherano som MIDTERFORSVARET, men alligevel sluppet godt væk med det. Mascherano er 174cm. xD
Real Madrid har jo haft/har Varane, Ramos, Kroos, Casemiro, Benzema, Bale, Ronaldo, Pepe. Men synes alligevel det er hjørnespark, der er vores største svaghed. Det må have noget at gøre med positioneringen or some, (gætter jeg på).
Nu har jeg ikke en statistik på det, men jeg tror også svaret kan findes i antal dødbolde imod holdet. Med Barcas posession-bold, foregår 80% af kampen på modstanderens banehalvdel, og jeg tror bare ikke de har mange dødbolde mod dem omkring feltet. Her tænker jeg selvfølgelig på hjørnespark, men også frispark i siden af banen. Og derfor er det jo logisk at de ikke lukker mange ind, hvis modstanderen aldrig får muligheden for at score på en dødbold.
Men jeg er enig i at vi har været for dårlige på dødbolde, og det er nok det jeg har bandet mest over mht. Keylor. Han kan ikke lide at forlade stregen, og når vores forsvarsspillere taber en duel på en dødbold, bliver det ofte en stor chance. Her er Courtois, specielt i Atletico, god til at komme ud i feltet, og sørge for at det ikke er nødvendigt for vores forsvarsspillere at tage duellen. Jeg husker stadig utallige indlæg i CL-finalen i 2014, hvor han bare kommer ud og griber bolden. Og så er det jo ironisk at vi så ender med at udligne på et hjørnespark i minut 93 :)
Jbner vi er slet ikke uenige. Det ændrer bare ikke på, at der scores 21 mål imod os på dødbolde(uden straffe) og der scores 7 på Atl. madrid og Barcelona til sammen.
Og det er alt alt for meget. Men jeg tror at en ny målmand(Courtois) + den måde Lopetegui vil spille fodbold på, vil gøre at den bliver lavere, da jeg ikke tror vi kommer til at inkassere mange frispark og hjørnespark i nærheden af vores mål. Courtois ville sørge for at der bliver scoret mindre i forhold til antal dødbolde, og spillestilen vil bringe dødboldene længere væk fra vores mål. Det er i hvert fald mit bud :) Mål på dødbolde i forhold til antal dødbolde kunne også være en interessant statistik at kigge på, hvis den da kan findes :) Altså hvis der scores på Barca på 1 af 10 dødbolde, og på os på 1 af 20, vil vi stadig have inkasseret flere mål imod på dødbolde, hvis de har 10 dødbolde imod og vi har 40 :)