Officielt: Kovacic til Chelsea

7 år 11 måneder siden #13 af El_Juan

JimmyBroe skrev:

El_Juan skrev: Og jeg kan ikke længere tage det seriøst, at man brokke sig over priserne. Betaler man €100 mio. for Milinkovic-Savic så er det fordi markeder dikterer. Markedet er markedet - det er sådan det er - og det hjælper ikke at brokke sig over det, det ændrer markedet sig ikke ved. Så kan man i stedet anerkende, at markedet er stukket af og acceptere at det er sådan det er.

Vi nærmer os hinanden. Dine argumenter overbeviser mig da. Jeg kender ikke nok til Savic til at bedømme ham som værende en fuldgod erstatning. Jeg synes bare det er risikabelt at købe ind med tanke på nu og her, uden at tænke på hvordan det ser ud allerede i næste sæson. Det gør de sikkert også, men fo mig at se er det en risikabel måde at handle på der blot “kan” udskyde problemet. Det er selvfølgelig også risikabelt ikke at hente en erstatninge, der har jeg nok bare mere tillid til vores bænk.

For at svare på dit “brok over priserne”-indlæg.
Jeg ser ingen af de sidste par indlæg brokke sig over at priserne er stukket af? Men 100mio er 100mio uanset om “markedet er markedet” osv. Det er røv mange penge. Og set fra mit og andres synspunkt så kunne de bruges andensteds på banen, uanset om priserne er stukket af eller ej.

Skal vi ikke antage, at klubben tænker både kort- og langsigtet?

Og hvorfor se det som et problem der udskydes? Det kan jeg ikke følge. Faktum er at Kovacic ville væk og have mere spilletid. Det ønske er efterkommet. Og Lopetegui har udtalt at han ønsker en direkte erstatning. Er det ikke også værd at se mulighederne i stedet for problemerne? Muligheden for mere spilletid til Kova. Mere spilletid til Ceballos og Llorente. Mulighed for en spiller som kan dække flere pladser, både centralt på midtbanen og længere fremme i offensiven.

Hvad fremtiden angår, så har jeg nævnt nogle andre tænkelige scenarier. Hvordan skal man så forholde sig til det. Og til de scenarier jeg allerede har nævnt vil jeg tilføje... Hvad nu hvis Kovacic giver til udtryk næste sommer, at han ønsker at skifte væk på en permanent transfer? Lad os forholde os til nuet i stedet. Og mulighederne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #14 af JimmyBroe

El_Juan skrev: Skal vi ikke antage, at klubben tænker både kort- og langsigtet?

Præcis som jeg også antager at de sikkert gør.

Og hvorfor se det som et problem der udskydes? Det kan jeg ikke følge. Faktum er at Kovacic ville væk og have mere spilletid. Det ønske er efterkommet. Og Lopetegui har udtalt at han ønsker en direkte erstatning. Er det ikke også værd at se mulighederne i stedet for problemerne? Muligheden for mere spilletid til Kova. Mere spilletid til Ceballos og Llorente. Mulighed for en spiller som kan dække flere pladser, både centralt på midtbanen og længere fremme i offensiven.

“Kovacic ville væk”. Tjek, vi er på linje her. Han bliver lejet ud med tanke på, at han kommer tilbage næste sæson og spiller for os, ellers havde der været indarbejdet en købsoption. Hvis ikke dette var planen så havde man selvfølgelig solgt ham allerede nu.

At Loppen ønsker en fuldgod erstatning er som sådan ikke et argument for at det er “det rigtige”.
Selvfølgelig vil træneren have den bedste trup nu og her. At vores træner, (som jeg virkelig har et crush på) siger sådan, føjer bare endnu én til listen som jeg er uenig med, omkring det her.

“Mulighed for mere spilletid til Kovacic”. Tjek, absolut. Det kan jeg sagtens forstå. Jeg mener Real Madrid allerede fra denne sæson skulle have arbejdet hen imod en overtagelse af Modrics plads. Det synes jeg han er klar til. Men det er som sådan ligegyldigt om jeg synes det. Faktum er han er udlejet og sandt; han vil få meget mere spilletid i Chelsea.

“Mere spilletid til Ceballos og Llorente” det ser jeg ikke ske grundet salget af Kova, samt indkøbet af Savic. Men snarre fordi Lopetegui er fan af især Ceballos. Så det var sket uagtet om der var sket en udlejning og hentet erstatning eller ej. Men de får selvfølgelig ikke mere spilletid end hvis vi ikke hentede en “fuldgod erstatning” som jeg er tilhænger af vi ikke gør.

Dit sidste argument, hvor du tydeligt ved mere om spilleren end jeg, taler selvfølgelig for sådan en spiller da vi så kan undlade at hente en ekstra spiller til tre forskellige pladser fordi vi har en “reserve”(Savic) som kan dække alle tre, sat på spidsen.

Hvad fremtiden angår, så har jeg nævnt nogle andre tænkelige scenarier. Hvordan skal man så forholde sig til det. Og til de scenarier jeg allerede har nævnt vil jeg tilføje... Hvad nu hvis Kovacic giver til udtryk næste sommer, at han ønsker at skifte væk på en permanent transfer? Lad os forholde os til nuet i stedet. Og mulighederne.

Du har ret vi kan ikke spå om fremtiden, men vi kan gisne. Kovacic vil af gode grunde have spilletid, det får han ikke nu og her da hans landsmand sidder tungt på pladsen. Men når han vender hjem fra Chelsea, er det en helt anden sag og så er det bare jeg siger: Hvem er tilfreds med endnu en Pipita vs Benzema, James vs Isco vs Bale. Osv, osv.

Som en anden bruger nævnte igår så er jeg heller ikke tilhænger af at have to lige gode spillere til samme plads. Og så ved jeg godt dit argument nok er han dækker flere pladser, men han er tiltænkt pladsen centralt i banen, en plads som Kova også spiller.

Det er fint at kigge på mulighederne og ja dem er der flere af, men mulighederne afføder bare hovedebrud på nogen punkter imo.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 11 måneder siden #15 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Officielt: Kovacic til Chelsea
Jeg er også stærkt imod et køb af Milinkovic-Savic, netop pga. den overflod af midtbanespillere man potentielt kan stå med om et år. Hvis man allerede nu vidste at fx. Modric eller Kovacic vil væk om et år, så kunne jeg forstå at man vil være på forkant og få kørt Milinkovic-Savic i stilling. Men lige nu må vi forholde os til at Modric og Kovacic har kontrakter to og tre år frem, og at vores andre midtbanespillere er på lange kontrakter. “Hvad nu hvis nogle af dem gerne vil væk?” Ja, og hvad hvis de gerne vil blive? Med et køb af Milinkovic-Savic vil man om et år potentielt stå med Modric, Kroos, Kovacic, Ceballos, Milinkovic-Savic, Llorente, Case, og måske Valverde. Til tre positioner.

Og ja, Milinkovic-Savic kan sikkert spille 10’er i nogle kampe, men med et formationsskifte til at spille med to centrale midtbanespillere og Milinkovic-Savic ville igen efterlade os med et hav af spillere til de to centrale pladser. Vi ville skulle ende med at betale minimum 100 mio. euro for en spiller der for det første ikke engang vil spille 100 % fast, og selvom markedet er blevet sådan er det STADIG en uhyrlig sum for en spiller der ikke er garanteret fast spilletid, og han ville efterlade os med en kæmpe hovedpine igen om et år. Lad ham blive i Lazio og lad os bruge pengene på en angriber i stedet.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn, El Siete

7 år 11 måneder siden #16 af Higuain99
Ud fra Kovacic’s nyeste Instagram post tror jeg ikke vi skal regne med han nogensinde vender hjem til Madrid. Det lyder som et afsluttet kapitel for ham, hvorfor det tydeligvis var mere end bare manglende spilletid. Nu forstår jeg godt nok ikke det manglende salg, da han til næste år blot vil være et år ældre og have et år mindre tilbage af kontakten..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, REAL

7 år 11 måneder siden #17 af JimmyBroe

Higuain99 skrev: Ud fra Kovacic’s nyeste Instagram post tror jeg ikke vi skal regne med han nogensinde vender hjem til Madrid. Det lyder som et afsluttet kapitel for ham, hvorfor det tydeligvis var mere end bare manglende spilletid. Nu forstår jeg godt nok ikke det manglende salg, da han til næste år blot vil være et år ældre og have et år mindre tilbage af kontakten..

Det virker så pisse dumt det her...

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Higuain99, andreashn, REAL

7 år 11 måneder siden #18 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Officielt: Kovacic til Chelsea

Higuain99 skrev: Ud fra Kovacic’s nyeste Instagram post tror jeg ikke vi skal regne med han nogensinde vender hjem til Madrid. Det lyder som et afsluttet kapitel for ham, hvorfor det tydeligvis var mere end bare manglende spilletid. Nu forstår jeg godt nok ikke det manglende salg, da han til næste år blot vil være et år ældre og have et år mindre tilbage af kontakten..

Er han idiot? Hvem skriver en afskedssalut efter han er blevet LÅNT ud. Det er da helt væk. Både klubben om ham selv burde have fået i salg i stand i stedet...hvad foregår der :/

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Higuain99, andreashn, REAL

7 år 11 måneder siden #19 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Officielt: Kovacic til Chelsea
Der er godt nok nogle kroatere hvis VM-succes er steget til hovedet. De tror de ejer hele fodboldverdenen nu. Jesus. Lidt respekt for en kontrakt og de forskellige klubber ville være klædeligt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 11 måneder siden #20 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Officielt: Kovacic til Chelsea
Jeg kan slet ikke forstå hvad der sker med vores hold... lad os starte med alle de folk som vil væk?
Er dette konsekvenser af succes i få nogle år? Sågider halvdelen af drengene ikke mere? Er det så nemt at få stillet sulten som professionel??

Men var alt det her tiltrængt? Jeg synes ikke Barca lider af, at deres bærende kræfter søger væk efter 7 laliga på 10 år? Eller 4 Copa del Rey i træk? Deres spillere søger ikke væk på samme måde som vores gør?

Nu spørger jeg ud i forummet.. er det fordi, at de altid har haft et koncept at falde tilbage på, at de ikke lider på samme måde som vi gør, da vi mere er afhængige af de forskellige spilleres kvaliteter på banen og lidt instruktioner fra den givende træner??

Et. stort. kaos.

Hvad sker der for Modric.. det ligner slet ikke ham at bidrage til mediernes kaostiske skriverier..

7 år 11 måneder siden #21 af REAL
Besvaret af REAL på emne Officielt: Kovacic til Chelsea

Ramos4 skrev:

Er han idiot? Hvem skriver en afskedssalut efter han er blevet LÅNT ud. Det er da helt væk. Både klubben om ham selv burde have fået i salg i stand i stedet...hvad foregår der :/

Jeg er mildest talt i chok over den afskedshilsen. Her troede man Chelsea agerede rugeklub, og Kova med et års erfaring i PL med fast spilletid, ville kunne cementere sin plads næste sæson.

Tror ganske enkelt sidste sæson var dråben for ham. Der er langsomt bygget på over årene, men sidste sæson under Zidane, var jo horribel for ham mht spilletid. Det må vel være den nedværdigelse/nedprioritering, som har igangsat point of no return.

Udlejningen, giver ingen mening. Men hvis der virkelig ikke er en aftale på plads, om køb eller noget bytte med Hazard (plus en pose penge fra vores side - alt efter hans status næste sæson). Så er han trods alt udstillet i verdens bedste salgsvindue. Hvis han for alvor sparker døren ind i PL, så sparker han samtidig en transferkrig igang mellem topholdene... så må vi tage de mange penge, og bruge på en spiller der ønsker klubben.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved REAL.

7 år 11 måneder siden #22 af REAL
Besvaret af REAL på emne Officielt: Kovacic til Chelsea

Higuain99 skrev: Nu forstår jeg godt nok ikke det manglende salg, da han til næste år blot vil være et år ældre og have et år mindre tilbage af kontakten..

Hans kontrakt løber til 2021. 2 år er ikke et problem mht salg. Jeg føler mig overbevist om, at hans VM på bænken og faste plads på bænken hos os, har gjort at eksempelvist City ikke turde sprænge banken for ham. En god sæson i Chelsea giver mere værdi end det faktum, at han bliver et år ældre - 24 eller 25, vi taler ikke 29/30.

Leveret af Kunena Forum