Keylor Navas: Jeg har samme lyst til at forlade Real Madrid som til at dø

7 år 11 måneder siden #13 af AmorMadrid

Steen skrev: @AmorMadrid

Men jeg tror nemt man glemmer eller overser hvor mange gange Navas egentlig redder holdet, hvor ingen andre målmænd i verden ville kunne gøre det samme.

Hvilke Keylor-redninger mener du, ingen andre målmænd ville kunne udføre? Kom gerne med 2-3 eksempler.
Problemet med Keylor Navas har alle dage været, at han er garant for 5-10 drops per sæson. Hvis han forbedrede sig på det punkt, ville ingen klage over ham. Men det kan han ikke, og det har nu kostet ham.

Generelt er der rigtig mange fantastiske redninger i den video. Om ingen anden målmand i verden havde taget dem er jo umuligt at sige noget om. Men jeg vil da gerne påstå at Navas laver de bedste refleks redninger i verden.

Her er der nogle stykker fra videoen, som jeg synes skiller sig ud:
0:40, 1:34, 2:12, 2:23, 2:52, 2:59, 3:11, 4:33, 6:00

Det betyder ikke at jeg utilfreds med Courtois, for jeg vil da gerne give ham en chance, og han er uden tvivl en af de bedste måmænd i verden. Og så har han jo også alderen med sig i forhold til Navas, samtidig med at han blev købt for en meget rimelig pris, så alt i alt er det vel fint. Men efter min mening er det ikke en direkte opgradering, der kommer til at gøre den store forskel på vores resultater.
Og så er det jo heller ikke rigtigt, at han laver 5-10 drops per sæson. Tvivler på, at han har lavet meget mere end 10 i hans Real Madrid karriere.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, TcRedondo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #14 af Lars1991
Selvom jeg synes der bliver overdrevet på begge sider, så jeg helt enig med Steen om at Navas ikke har formatet til at spille i Real Madrid. Man kan simpelthen ikke regne med ham. Ja nogle gange hiver han verdensklasse redninger op der får minderne om Casillas tilbage, men andre gange dropper han fælt og ligner en spiller der er så bange for at stå på mål at usikkerheden spreder sig til resten af forsvaret. Så er hans spil med fødderne og overdrevene tendens til at bokse kun småting - det ville jeg kunne leve med. Sådan havde Iker det også trods alt. Men hans drops og usikkerhed kan jeg ikke leve med mere.

Courtois er jeg dog ikke mega fan af længere. Jeg synes han var absolut verdensklasse i Atletico Madrid og hans første sæson i Chelsea. Siden da synes jeg han er faldet et niveau eller to. Hvis vi skulle forstærke os markant på målmandsposten skulle det være De Gea(selv med hans dårlige VM) eller Oblak.
Men hey, det kan være Courtois finder sit gamle niveau frem igen nu hvor han er tilbage i Madrid med sin familie.

7 år 11 måneder siden #15 af Steen
@AmorMadrid

Tak for eksemplerne. Jeg har set et par af dem igennem, og har to hurtige bemærkninger, for Courtois præsentation starter nu.
1:34: Han er placeret midt i målet, og bolden headet ind akkurat samme sted som han står.
2:12: Rigtig god redning. Courtois har dog udført lignende, og jeg vil påstå, at Tibo's redning er vildere:

Nu har vi endelig fået en ny målmand, som jeg har ønsket i lang tid. Derfor behøver jeg ikke at bekymre mig om Keylor lige så meget, og derfor kommer der fra min side af færre indlæg vedrørende ham. I kan nyde Keylor frit, og så kan jeg nyde Courtois.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

7 år 11 måneder siden #16 af Dios
Jeg er faktisk lidt med Steen her. Fair nok, at Navas vil blive og kæmpe om sin plads. Den beslutning respektere jeg 100%, men den eneste måde der kan komme ro på er, hvis man ikke har 2 nærmest lige gode målmand. Nu er der forskel på at være målmand og markspiller, men ser vi tilbage til Higuain og Benzema tiden, så ville det jo heller ikke være en løsning at Higuain skal spille alle liga kampene, og Benzema skulle spille alle cup kampene. Det ser man bare ikke, og derfor skal det heller ikke ses på målmandsposten.
Sammenligningen skal forståes på den måde, at alle spillere uanset position skal være i kampform for at præstere bedst. Det nytter simpelthen ikke noget, at have en målmand, som skal redde os i Chl når han potentielt kan risikere ikke at have spillet i lidt over en måned.

Jeg er egentlig lidt ligeglad om Navas bliver eller forlader klubben, så længe Courtois er 1. målmand. For mig at se, så er Navas begyndt at koste, så derfor er jeg glad for et køb af Courtois, som jeg anser som værende lidt bedre over-all, og besidder mange af de samme kvaliteter. Begge er bedst på stregen, men her synes jeg specielt Navas giver nogle alt for farlige returbolde, og virker altid forvirret når han skal ud af det lille felt. Alt for ofte bliver det farligt, og kampene imod Bayern og Juve fortæller mig også, at der skulle købes en ny målmand.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, andreashn, elle44, Vinícius

7 år 11 måneder siden #17 af YunisTaker
Navas lavede et 'lille' drop imod Bayern, hvor han forventet et indlæg, og Kimmich skød så på mål. Vælger man isoleret set kun at kigge på den situation, så det klart at man vurderer Navas til ikke at være god nok til klubben. I selv samme opgør mod Bayern reddet han nogle vigtige bolde, der i sidste ende endte med at sende Real Madrid til finalen.

Nu er Courtois ankommet, så jeg vil selvfølgelig være villig til at give ham en chance. Men skal vi bedømme ham på samme måde som nogle gør med Navas, så hedder det vel et drop eller to and you're out. Navas må mere end gerne blive, da han er meget vigtig for holdet. Både på og udenfor banen.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved YunisTaker.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, Zyconith, TcRedondo, AmorMadrid

7 år 11 måneder siden #18 af Dios

YunisTaker skrev: Navas lavede et 'lille' drop imod Bayern, hvor han forventet et indlæg, og Kimmich skød så på mål. Vælger man isoleret set kun at kigge på den situation, så det klart at man vurderer Navas til ikke at være god nok til klubben. I selv samme opgør mod Bayern reddet han nogle vigtige bolde, der i sidste ende endte med at sende Real Madrid til finalen.

Nu er Courtois ankommet, så jeg vil selvfølgelig være villig til at give ham en chance. Men skal vi bedømme ham på samme måde som nogle gør med Navas, så hedder det vel et drop eller to and you're out. Navas må mere end gerne blive, da han er meget vigtig for holdet. Både på og udenfor banen.

Til dels enig, og derfor er jeg heller ikke den største Courtois fan, da han også laver de drop. Det ændre bare stadig ikke på, at de små fejl kan koste. Det er skide uretfærdigt at være målmand, men lige med Navas, så synes jeg de drop han laver kommer oftere og oftere. Han spillede en rigtig god kamp på Bernbabeú imod Bayern, men står forkert som fører til mål. Om standarden er for høj ved jeg ikke, men så ser man mod Juve kampen, hvor han laver det måske største drop i Real Madrid karrieren på et så vigtigt tidspunkt, og det må bare ikke ske.

Som sagt, så er jeg splittet. Jeg mener bare ikke Navas har format til Real Madrid, men det mener jeg egentlig heller ikke Courtois har medmindre han finder sit gamle Madrid spil frem, og det har jeg bare rigtig svært ved og se ske.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #19 af Steen

YunisTaker skrev: Navas lavede et 'lille' drop imod Bayern, hvor han forventet et indlæg, og Kimmich skød så på mål. Vælger man isoleret set kun at kigge på den situation, så det klart at man vurderer Navas til ikke at være god nok til klubben. I selv samme opgør mod Bayern reddet han nogle vigtige bolde, der i sidste ende endte med at sende Real Madrid til finalen. .

.... Og kampen før det, I CL, leverede han et historisk pinligt drop. Det er utrolig sjældent, at du ser et så vanvittigt drop som vi så mod Juve, især på dette niveau. Vi var bagud 0-2, og Juventus manglede kun ét mål for at udligne vores 3-0 sejr. Dybala sender et ufarligt indlæg ind, som enhver målmand 10/10 gange burde gribe. Keylor Navas derimod:

Vi blev reddet af et heldigt straffespark, og gik derfor videre. Men Keylors drop, som aldrig må ske, kunne nemt have betydet, at endestationen blev kvartfinalen. I CLs knockout-kampe har vi set det mod Juventus, Napoli, Bayern ...

7 år 11 måneder siden #20 af Rogoshin
Grande Navas, Arbeloas DNA i fuld effekt.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Rogoshin.

7 år 11 måneder siden #21 af Real HWL

Steen skrev:

YunisTaker skrev: Navas lavede et 'lille' drop imod Bayern, hvor han forventet et indlæg, og Kimmich skød så på mål. Vælger man isoleret set kun at kigge på den situation, så det klart at man vurderer Navas til ikke at være god nok til klubben. I selv samme opgør mod Bayern reddet han nogle vigtige bolde, der i sidste ende endte med at sende Real Madrid til finalen. .

.... Og kampen før det, I CL, leverede han et historisk pinligt drop. Det er utrolig sjældent, at du ser et så vanvittigt drop som vi så mod Juve, især på dette niveau. Vi var bagud 0-2, og Juventus manglede kun ét mål for at udligne vores 3-0 sejr. Dybala sender et ufarligt indlæg ind, som enhver målmand 10/10 gange burde gribe. Keylor Navas derimod:

Vi blev reddet af et heldigt straffespark, og gik derfor videre. Men Keylors drop, som aldrig må ske, kunne nemt have betydet, at endestationen blev kvartfinalen. I CLs knockout-kampe har vi set det mod Juventus, Napoli, Bayern ...

Tilgengæld gjorde han skaden god igen runden efter mod Bayern.

7 år 11 måneder siden #22 af Siempre fiel

Daniel skrev:

Steen skrev: @AmorMadrid

Men jeg tror nemt man glemmer eller overser hvor mange gange Navas egentlig redder holdet, hvor ingen andre målmænd i verden ville kunne gøre det samme.

Hvilke Keylor-redninger mener du, ingen andre målmænd ville kunne udføre? Kom gerne med 2-3 eksempler.
Problemet med Keylor Navas har alle dage været, at han er garant for 5-10 drops per sæson. Hvis han forbedrede sig på det punkt, ville ingen klage over ham. Men det kan han ikke, og det har nu kostet ham.

Det kunne klæde dig at finde de 5-10 drops pr. sæson, som du mener, Navas er garant for, når du forlanger, at andre brugere skal finde beviser for at overbevise dig.

Er du endvidere ikke den eneste herinde, der har ønsket Navas langt pokker i vold?

Som jeg har læst der herinde, har der været overvejende tilfredshed med costaricanerens præstationer mellem stængerne.... med rette. Derfor skal han selvfølgelig også blive som supplement til Courtois minimum én sæson.

Steen er bestemt ik den eneste. Keylor er vel noget af det mest ordinære vi har haft på positionen i de ca 30 år jeg har fulgt holdet. Og han er uden sidestykke den keeper jeg har været mest nervøs ved igennem årene.

Og de her "fantomredninger som ingen andre ka ta" ser man ofte keepere som Adan og Kameni ha adskillige af hver eneste gang de besøger Bernabeu - til gengæld plejer selvsamme keepere oz altid lige at droppe en enkelt - så på dén måde minder de egentlig meget om Navas.

Og jeg magter ik mere ustabilitet i målet - sælg nu bare Navas og lad os komme videre. Det her med at bruge én keeper den ene dag og en anden den næste synes jeg er håbløs. Altså hvis Navas vil nøjes med CdR så ok - der får vi jo sjældent mange kampe - men det ka jeg da ik tro han vil være tilfreds med. Afsted med ham - kommer ik til at savne ham - et semikolon i Real Madrids historie
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

7 år 11 måneder siden #23 af YunisTaker

Dios skrev:

YunisTaker skrev: Navas lavede et 'lille' drop imod Bayern, hvor han forventet et indlæg, og Kimmich skød så på mål. Vælger man isoleret set kun at kigge på den situation, så det klart at man vurderer Navas til ikke at være god nok til klubben. I selv samme opgør mod Bayern reddet han nogle vigtige bolde, der i sidste ende endte med at sende Real Madrid til finalen.

Til dels enig, og derfor er jeg heller ikke den største Courtois fan, da han også laver de drop. Det ændre bare stadig ikke på, at de små fejl kan koste. Det er skide uretfærdigt at være målmand, men lige med Navas, så synes jeg de drop han laver kommer oftere og oftere. Han spillede en rigtig god kamp på Bernbabeú imod Bayern, men står forkert som fører til mål. Om standarden er for høj ved jeg ikke, men så ser man mod Juve kampen, hvor han laver det måske største drop i Real Madrid karrieren på et så vigtigt tidspunkt, og det må bare ikke ske.

Som sagt, så er jeg splittet. Jeg mener bare ikke Navas har format til Real Madrid, men det mener jeg egentlig heller ikke Courtois har medmindre han finder sit gamle Madrid spil frem, og det har jeg bare rigtig svært ved og se ske.

Er enig med Juve-droppet, men det er set før, og værre endda. Fact er at Courtois er ankommet, og 99% sikkert bliver 1. målmand. Så jeg ønsker ham selvfølgelig alt det bedste, da jeg ønsker Real Madrid det bedste. Syntes bare det er synd, at Navas bliver gjort langt dårligere, end han i virkeligheden er. Siger ikke det er Casillas i hans prime vi har på mål, men det vel kun Buffon og Neuer i nyere tid, der er kommet op på det niveau.

Navas har reddet holdet langt flere gange, end han har kostet point. Det tror jeg ikke der er nogle der kan være uenige i.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved YunisTaker.

7 år 11 måneder siden #24 af JesperA
Hvorfor er det så svært at forestille sig Courtouis kan finde sit gamle niveau igen? Han har lige spillet et helt forrygende VM, og har fået ro på sit liv uden for banen, hvor han før har pendlet mellem London og Madrid for at se sine børn. Derudover er han på vej mod den bedste alder for en fodboldspiller, og Real har sikret sig på målmandspositionen de næste mange år frem. Selvfølgelig er det lidt en skam for Navas der har været et yderst sympatisk bekendtskab, men samtidig også til tider vist et meget svingende niveau, og droppet i nogle vigtige kampe. Han var fremragende i returkampen mod München, men ellers synes jeg ikke han har vist noget der gør ham uundværlig
Følgende bruger(e) sagde tak: SeQueda

Leveret af Kunena Forum