El Transistor: Real Madrid tæt på Rodrigo

7 år 11 måneder siden #13 af Real Madrid

Real HWL skrev:

Real Madrid skrev:

Real HWL skrev: Icardi? Passer han overhovede ind i Lopeteguis spilkoncept?

Hans plan var at bruge Costa under VM, som også var en atypisk Lopetegui spiller, skulle man tro.

Icardi lavede 29 mål, men sølle 1 assist i sidste sæson... det er lidt bekymrende.

Af det jeg har set indtil videre af vores træningskampe, så er det ikke en skarpretter vi har brug for. Icardi passer til et hold der ikke gider have bolden. Kan ikke rigtig forstille mig ham på et hold der gerne vil forsvare sig med bolden.

Boldbesiddelse gns. i Serie A sidste sæson
1. Napoli 60,2%
2. Juve 56,6%
3. Roma 56%
4. Inter Milan 55,3%
5. Atalanta 55,1%
6. Milan 54,7%

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #14 af Real HWL

Real Madrid skrev:

Real HWL skrev:

Real Madrid skrev:

Real HWL skrev: Icardi? Passer han overhovede ind i Lopeteguis spilkoncept?

Hans plan var at bruge Costa under VM, som også var en atypisk Lopetegui spiller, skulle man tro.

Icardi lavede 29 mål, men sølle 1 assist i sidste sæson... det er lidt bekymrende.

Af det jeg har set indtil videre af vores træningskampe, så er det ikke en skarpretter vi har brug for. Icardi passer til et hold der ikke gider have bolden. Kan ikke rigtig forstille mig ham på et hold der gerne vil forsvare sig med bolden.

Boldbesiddelse gns. i Serie A sidste sæson
1. Napoli 60,2%
2. Juve 56,6%
3. Roma 56%
4. Inter Milan 55,3%
5. Atalanta 55,1%
6. Milan 54,7%

Real har ligget på de 65% ca i de 3 træningskampe. Man har tydeligt kunne se hvordan Lopetegui ville spille. Og der ser jeg ikke rigtig Icardi passe ind. Specielt heller ikke når man har Bale der heller ikke er god i de små rum.

7 år 11 måneder siden #15 af Real Madrid
Icardi kan, i mine øjne, give holdet en ekstra dimension og noget uforudsigelighed, hvilket der nok er brug for på et klassisk Lopetegui-hold med en masse "boldflytteri".

Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 11 måneder siden #16 af Fondo_Sur

Real Madrid skrev: Icardi kan, i mine øjne, give holdet en ekstra dimension og noget uforudsigelighed, hvilket der nok er brug for på et klassisk Lopetegui-hold med en masse "boldflytteri".

Ja, enig, det ville være herligt med en kontrast til Benzema. 29 Serie A mål tyder på en ægte angriber. Ja tak. Gol gol gol.

Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

7 år 11 måneder siden #17 af Real HWL

Real Madrid skrev: Icardi kan, i mine øjne, give holdet en ekstra dimension og noget uforudsigelighed, hvilket der nok er brug for på et klassisk Lopetegui-hold med en masse "boldflytteri".

Det kan du selfølgelig have ret i. Han kan også falde fuldstændig igennem fordi han ikke passer ind i systemet. Det er set før. Men han er sikkert god at have på bænken når der skal jagtes mål.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

7 år 11 måneder siden #18 af Real Madrid

Real HWL skrev:

Det kan du selfølgelig have ret i. Han kan også falde fuldstændig igennem fordi han ikke passer ind i systemet. Det er set før. Men han er sikkert god at have på bænken når der skal jagtes mål.

Men (endnu) en dyr herre at have på bænken.

7 år 11 måneder siden #19 af Real Madrid
God gammeldags angriber, han virker da pisse fed. Kender ikke nok til ham, men hans koldblodighed kombineret med Real Madrids teknikere, kan blive en farlig cocktail.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 11 måneder siden #20 af Real HWL

Real Madrid skrev:

Real HWL skrev:

Men (endnu) en dyr herre at have på bænken.

Hvis vi ender med at købe Icardi eller Rodrigo så håber jeg at det er fordi at det er præcis den angriber Lopetegui vil have. Vi skal ikke bare købe for at købe. Det lade vi de engelske klubber om. Lige nu er jeg møg begejstret for Lopetegui, syntes virkelig han er en spændende træner. Jeg har fuld tiltro til hvad han gør. Og hvis han henter Rodrigo, så er det fint med mig. Det kan så være jeg har en anden mening til januar hvis det hele går ad helvede til ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, 2:18

7 år 11 måneder siden #21 af Real HWL

Real Madrid skrev: God gammeldags angriber, han virker da pisse fed. Kender ikke nok til ham, men hans koldblodighed kombineret med Real Madrids teknikere, kan blive en farlig cocktail.

Giver dig ret i at han virker faktisk pisse fed. Han er aggressiv i sit spil, samtidig med han er lidt flabet. Det tænder mig lidt ;) Men om han er den rigtige for real, det lader jeg Lopetegui om.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Real HWL.

7 år 11 måneder siden #22 af Dios
Icardi er en typisk argentinsk angriber. Den klassiske argentinske dribling og kynisk foran mål. Teknisk er han på ingen måder, og jeg vil gå så langt og sige, at han er en langt dårligere udgave af Higuain på det tekniske plan med en helt forkert attitude, som af hvad jeg har hørt fører til en del skænderier til træningerne. Det kommer fra en Inter gut, så mere ved jeg ikke om det.
Icardi er vel nok den absolut bedste i boksen, men hvis ikke han har spillerne til at lave løbene omkring ham, eller spille ham helt ind i feltet, så er han ingen gevinst. Jeg tror vitterligt ikke jeg har set en angriber i moderne fodbold smide så mange nemme bolde væk, hvor simple afleveringer virker som noget af det sværeste i hele verden for ham. Han er så sløset med bolden, men har til gengæld en fremragende førsteberøring og vil også være en trussel på hovedet.
Derudover kommer mange af hans mål på omstillinger forstået på den måde, at det er sjældent de kommer i Inter's opbyggende spil. Det er ofte omstilling på omstilling, og skal jeg forklarer det bedre, så må det være Mourinho's måde at spille fodbold på.

Uden for feltet, så er der ingen hold som får gavn af Icardi, men i feltet har alle hold gavn af ham. Jeg er helt klart med på, at vi skal have en angriber som er mere kynisk end Benzema, hvis ikke Benzema finder sit helt gamle spil frem, for dengang var hans spidskompetence at afslutte. Som situationen ser ud nu, så vil jeg langt hellere gå med Benzema end med de angribere der er til rådighed, fordi Benzema betyder så meget i det opbyggende spil, og vi skal tage højde for, at Bale nu får en nøglerolle.
Bale og Icardi på samme hold giver mig mareridt, og en Asensio synes jeg heller ikke er skide god i det opbyggende spil, så for mig at se, så kan det godt være, at vi har mange tekniske spillere på holdet, men bare ikke på den sidste 1/3 del af banen, hvor pladsen er mindst, og hvor de fleste af vores "kyniske" spillere operere. Det er umiddelbart den kombination jeg vil frygte ved at tilfører Icardi på holdet. Nuvel, så lyder det helt sikkert romantisk, at vi bare kan kaste Icardi ind på holdet, og så laver han plus 30-40 mål, fordi det gør han jo i Inter.

I min optik, så bliver det endnu engang tilfældighedsbold når dem længst fremme ikke kan kombinere sammen med førstegangsafleveringer. Kroos, Modric og Isco kan sagtens kombinere på midtbanen, men de kan jo ikke slå guldbolden i dybden hvergang. For at skabe plads og rum at løbe i så bliver der jo nødt til at være en spiller oppe foran, som går ned i banen, for at trække en forsvarspiller med, og selvom konceptet helt sikkert er anderledes, så kan jeg bare lige se scenarierne for mig tilbage i Zidane tiden, hvor Benzema trækker ned, men ikke har nogle at spille sammen med længere fremme på banen, så bolden bliver spillet ud til pladsen på kanten som ender ud i et indlæg, fordi ingen centralt i angrebet vil have bolden i fødderne.
Prøv og kig på alle de hold som praktisere at have bolden. De har altså boldstærke spillere længst fremme, som alle kan spille i små rum, og kombinere. Og jeg synes faktisk, at Spanien illustrerede det bedst under VM, hvor det ikke var tilfældet.

Rodrigo derimod kan alt det Julen kan lide. Han er rigtig god med bolden, og god til at gå med i spillet. Han er bare ikke en spiller fra øverste hylde, men han vil passe langt bedre til konceptet, og jeg synes alligevel det siger en del om, at han blev valgt fremfor Morata af Julen til VM. Personligt synes jeg han vil være et godt køb, hvis han kan fåes til det halve, men det er også fordi jeg har en tro på, at Benzema vil gøre det langt bedre foran mål denne sæson. Ellers vil han bare være en rigtig dyr breddespiller.
For mig at se, så har vi målscoreren i Asensio. Han har det killer-instinkt, som meget få har som ikke er decideret angribere. Jeg er ikke helt tryg ved hans stabilitet endnu, men 22 år så skal hans endelige gennembrud altså snart komme.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er faktisk rigtig glad for konstellationen med Isco, Bale og Benzema kombineret med Asensio, Lucas og så en angriber som passer bedre på profilen end Icardi.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL, Kimbo, AmorMadrid

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #23 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne El Transistor: Real Madrid tæt på Rodrigo

Real HWL skrev:

Real Madrid skrev: God gammeldags angriber, han virker da pisse fed. Kender ikke nok til ham, men hans koldblodighed kombineret med Real Madrids teknikere, kan blive en farlig cocktail.

Giver dig ret i at han virker faktisk pisse fed. Han er aggressiv i sit spil, samtidig med han er lidt flabet. Det tænder mig lidt ;) Men om han er den rigtige for real, det lader jeg Lopetegui om.

Helt enig! Og læg dertil at han også er fin med bolden uden selvfølgelig at være Isco. Det kunne være fedt med en god afslutter og til at fylde på i feltet. Ikke alle kommer til at åbne så meget som Roma og Juventus gjorde.

7 år 11 måneder siden #24 af Kasillas
... og husk nu at Icardi formåede at knalde konen til ham barca-fæhovedet som lavede fuck-fingeren til vores klublogo. - Det giver da point hos undertegnet!

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

Leveret af Kunena Forum