El Transistor: Real Madrid tæt på Rodrigo
Jeg er faktisk positivt indstillet over for det her køb. Rodrigo har lige spillet en rigtig fin sæson, hvor han scorede 19 mål i 44 kampe. Det er flot i Valencia. Rigtig flot. Han har en fin alder, taler spansk og virker som en enormt ydmyg person. Men vigtigst af alt virker han også til at passe rigtig fint ind i systemet. Han er en god afslutter, men er også bevægelig, stærk i dybdeløbene og er fin til at falde ned i banen, hvor hans tekniske niveau berettiger ham til at spille med i de små områder.
Man skal altså ikke undervurdere idéen i en harmonisk trup. Lige nu virker hele truppen enormt sammenspillet og sammenrystet - på banen og uden for banen - især når vores lille primadonna er røget til Italien. Passer Icardi eller Cavani ind? To sydamerikanske temperamenter. Tja, det ville nok kunne gå, men når man har en spiller som Rodrigo, der på det punkt sandsynligvis vil flyve direkte ind i truppen uden problemer, så vægter det helt sikkert også for Lopen.
Rodrigo er desuden så alsidig, at han også ville kunne vikariere på højrekanten, hvis Bale eller Asensio bliver skadet, hvilket vi ikke rigtigt finder med nogen af de andre klassiske 9'ere. der er blevet nævnt.
Og ja, jeg har selv skreget på det manglende målpotentiale på holdet, men i den forbindelse ser jeg langt hellere, at vi får en kantspiller ala Hazard, der kan stå for mål, da jeg ikke rigtigt føler for den stationære 9'er, der er uvenner med bolden ala Cavani, Kane eller Icardi. Og så har jeg også fået et fornyet håb til truppen, efter jeg har set træningskampene. Pludselig kan jeg godt se potentialet i en 30+ mål til Asensio og Bale (7, 9, 13 ikke for mange skader) og så 20+ til Benzen!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kasillas skrev: ... og husk nu at Icardi formåede at knalde konen til ham barca-fæhovedet som lavede fuck-fingeren til vores klublogo. - Det giver da point hos undertegnet!
No matter what, vil jeg aldrig kunne fordrage sådanne typer. Som Dios også skriver, så tyder det alt i alt på en usympatisk type, som vi aldrig bør give en hvid RM-trøje på.
Derimod er jeg positivt stemt for Rodrigo. Han er hurtig, samtidig med, at han ikke er uvenner med bolden. Omend ikke verdensklasse, så er han en goal-getter i den høje ende, især markedet taget i betragtning.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Brylle
- Gæst
-
Sebberg skrev: Da jeg læste nyheden, forventede jeg faktisk at komme ind til en masse jubelbrøl, men der skulle jeg da tro om igen.
Jeg er faktisk positivt indstillet over for det her køb. Rodrigo har lige spillet en rigtig fin sæson, hvor han scorede 19 mål i 44 kampe. Det er flot i Valencia. Rigtig flot. Han har en fin alder, taler spansk og virker som en enormt ydmyg person. Men vigtigst af alt virker han også til at passe rigtig fint ind i systemet. Han er en god afslutter, men er også bevægelig, stærk i dybdeløbene og er fin til at falde ned i banen, hvor hans tekniske niveau berettiger ham til at spille med i de små områder.
Man skal altså ikke undervurdere idéen i en harmonisk trup. Lige nu virker hele truppen enormt sammenspillet og sammenrystet - på banen og uden for banen - især når vores lille primadonna er røget til Italien. Passer Icardi eller Cavani ind? To sydamerikanske temperamenter. Tja, det ville nok kunne gå, men når man har en spiller som Rodrigo, der på det punkt sandsynligvis vil flyve direkte ind i truppen uden problemer, så vægter det helt sikkert også for Lopen.
Rodrigo er desuden så alsidig, at han også ville kunne vikariere på højrekanten, hvis Bale eller Asensio bliver skadet, hvilket vi ikke rigtigt finder med nogen af de andre klassiske 9'ere. der er blevet nævnt.
Og ja, jeg har selv skreget på det manglende målpotentiale på holdet, men i den forbindelse ser jeg langt hellere, at vi får en kantspiller ala Hazard, der kan stå for mål, da jeg ikke rigtigt føler for den stationære 9'er, der er uvenner med bolden ala Cavani, Kane eller Icardi. Og så har jeg også fået et fornyet håb til truppen, efter jeg har set træningskampene. Pludselig kan jeg godt se potentialet i en 30+ mål til Asensio og Bale (7, 9, 13 ikke for mange skader) og så 20+ til Benzen!
Rodrigo lyder som en rigtig fin beslutning af de grunde du nævner, og han ville helt sikkert kunne bidrage på den måde som Lopetegui ønsker, at holdet skal spille på. Jeg sidder dog og tænker over de kampe, hvor vi i 87 minutter har forsøgt at kombinere os igennem et meget defensivt indstillet hold, finde et mellemrum at spille i og konstant forsøge at skabe overtal i et område før man vender bolden. Hvad så den dag det ikke virker, enten fordi modstanderen løser problemet til perfektion eller fordi de centrale spillere i det system ganske enkelt har en dårlig dag? Så kan man jo spille fra i dag og til jul uden det gavner noget som helst. Jeg ved godt, at det er et lidt forenklet billede, men det kommer jo til at ske, at Bale sidder ude med en skade eller intet fodfæste finder i en kamp, det kommer til at ske, at Asensio ikke får held i sine aktioner og det kommer i den grad til at ske, at Benzema ikke scorer på store chancer samt Isco bliver mere en hæmsko end en løsning i nogle perioder.
Så står holdet i den grad dårligt i forhold til at skrabe de fornødne point sammen og specielt fordi der ikke findes en Neymar eller Messi, der pludselig tryller noget frem. I disse problematisk kampe er det vigtigt, at man kan acceptere når plan A ikke virker og at man derfor skal finde andre løsninger. Det bliver ikke de førnævnte spillere som har en sandsynlighed for at score på de halve chancer eller opsnuse de ting der kommer i feltet. Ej heller er det de spillere, som kommer til at udnytte Carvajal, Marcelo, Kroos og Bales fantastiske indlægsfod når det handler om at være tilstede i feltet og ikke mindst afslutte disse angreb. Min frygt er derfor, at det bliver alt for ensformigt og bliver baseret på, at "hvis ikke konceptet lykkes, så fortsætter vi med det". Det handler absolut ikke om, at jeg ikke vil se federe fodbold end under Zidane og se at vi faktisk har et system at spille efter, for det vil jeg meget gerne og det skal også være den primære fremgangsmåde, men man må simpelthen ikke stå i en situation, hvor man er lukket fuldkommen ned og intet virker. Det problem kan Kane, Icardi, Cavani eller en fjerde spiller hjælpe på. Det behøver ikke nødvendigvis være en spiller af den kaliber, men i hvert fald en spiller med en vis kvalitet og et målscoringspotentiale som gør, at modstanderen altid skal frygte det monster som hærger deres felt.
Det er i hvert fald mit ønske til en trupsammensætning, at der kan spilles på flere strenge. Det har været en stor fordel, at modstanderne de sidste 3 år (specielt det sidste år i CL) ikke har haft særlig gode forudsætninger for at tilpasse sig Zidanes system fra starten af kampen, for de har ikke anet om det ville blive en diamant med Isco som spilstyrer, en 4-4-2 med Lucas og Asensio eller en 4-3-3 som kunne spilles på mange forskellige måder afhængig af hvem der starter. Disse elementer må endelig ikke forsvinde i klubben selvom vi skal bevæge os over mod et mere tydeligt koncept som også bør gavne ungdommen på længere sigt.
Dermed ikke sagt, at Rodrigo ikke skal hentes, for det er en rigtig fin ide. Offensivt ser jeg bare ikke den tilgang stå alene.
Sebberg skrev: Da jeg læste nyheden, forventede jeg faktisk at komme ind til en masse jubelbrøl, men der skulle jeg da tro om igen.
Er meget enig. Ser egentlig "kun" prisen som en ulempe, hvis de ønsker mere end 60M (og det er desværre Valencia vi skal forhandle med).
Jeg tror Julen tænker (ekstra) meget på harmonien i truppen, og med rette, efter en noget turmult sommer indtil nu. Dertil hans alsidighed på de forreste pladser, og så virker han bare til at være en angriber efter Julens hoved, god boldkontrol, hurtig, god afslutter og ikke mindst god til at indgå i spillet.
Dejligt med lidt positive røster omkring træningskampe og trup.
Han er ikke en stor spiller. Det lyder banalt, men sådanne karakterer er vigtige. Havde selv håbet på Lewandowski af den grund. Han er bare kold.
Med Rodrigo er den en spiller, der skal bygges op til at kunne slå til i store kampe. Det kommer vel til at tage en del år før det bliver rigtig godt. Det er fornemmelsen.
Han er ikke en stor spiller. Det lyder banalt, men sådanne karakterer er vigtige. Havde selv håbet på Lewandowski af den grund. Han er bare kold.
Prøv du lige engang og se hvor kold Lewandowski har været de seneste mange år i Bayern når modstanden bliver lidt bedre end Frankfurt og de andre pølse tyskere. Hvis kold skal forståes på en måde, hvor han ikke er spillet varm endnu, så er jeg enig :D
Du kan jo også bare se de 2 seneste opgør imod Real, hvor uskarp han er blevet foran mål, så lige med Lewandowski synes jeg er et dårligt eksempel som hele dit indlæg er bygget op om :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Fondo_Sur skrev:
Prøv du lige engang og se hvor kold Lewandowski har været de seneste mange år i Bayern når modstanden bliver lidt bedre end Frankfurt og de andre pølse tyskere. Hvis kold skal forståes på en måde, hvor han ikke er spillet varm endnu, så er jeg enig :D
Du kan jo også bare se de 2 seneste opgør imod Real, hvor uskarp han er blevet foran mål, så lige med Lewandowski synes jeg er et dårligt eksempel som hele dit indlæg er bygget op om :)
Fik han store chancer mod Real Madrid? Varane og Sergio Ramos lukkede egenligt de store chancer ned (udover 2-3 gange, hvor de ikke var skarpe nok). Han er ikke blevet uskarp, han har mest af alt ændret sin spillestil fra at være afsluteren til at være en slags boldfordeler fremme. Det kan der selvfølgeligt justeres på. Han spillede en god kamp på Bernabeu og vandt duellerne, der førte til deres tidlige føringsmål, men fred være med det.
Sådanne spillere har bevist sig over mange år. Et skifte til Real Madrid ville kunne løfte spilleren, mens jeg tænker, at en spiller som Rodrigo i de første år vil være for ydmyg.