Italiensk avis: Juventus arbejder på at lande Marcelo næste sommer
Juventus har ikke opgivet drømmen om at hente Marcelo til Juventus og genforene den brasilianske venstreback med sin gode ven og kollega, Cristiano Ronaldo.
Det skriver den italienske avis Tuttosport, der videre erfarer, at den italienske storklub planlægger at smide 50 millioner euro efter Marcelo, der til den tid vil være 31 år.
'Den Gamle Dame' lurede allerede på muligheden for at hente brasilianeren i indeværende transfervindue, men Real Madrid afviste blankt at sælge den 30-årige venstreback.
Marcelo er ifølge avisens kilder ikke afvisende overfor at blive genforenet med Ronaldo, som han også skrev en bevægende afskedshilsen til via sin instagram-profil tidligere på sommeren, men de dygtige venstrebacks hænger ikke på træerne i international fodbold, hvorfor Real Madrid da heller ikke har travlt med at få afhændet brasilianeren, som endvidere er en vaskeægte publikumsfavorit.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Hvis vi ikke skal stå med håret i postkassen om et par år og en masse gamle spillere (Benzema, Marcelo, Ramos, Modric) så skal vi stille og roligt til at tænke i de baner. Enten kan man lade alle spillerne spille færdig i Madrid til de ikke har niveauet mere, og så pludselig stå uden et halvt hold, eller vi kan sælge dem stille og roligt én efter én og endda få lidt mønt. Marcelo er fantastisk, men han koster dæleme også meget defensivt (læg dertil at Toni "jeg lunter hjem" Kroos spiller i den side også) så jeg er ikke afvisende over for at sælge en 31årig Marcelo næste sommer. Hvis vi har en god afløser klar naturligvis.
Jeg knus-elsker Marcelo, men når vores spillere kommer over de 30-31, så skal vi tænke i at sælge dem. Hvor mange gode venstre backs er der på markedet? Er vi tilbage ved de klassiske som Alaba og et eller andet i England?
BBB skrev:
Ramos4 skrev: Hvis vi ikke skal stå med håret i postkassen om et par år og en masse gamle spillere (Benzema, Marcelo, Ramos, Modric) så skal vi stille og roligt til at tænke i de baner. Enten kan man lade alle spillerne spille færdig i Madrid til de ikke har niveauet mere, og så pludselig stå uden et halvt hold, eller vi kan sælge dem stille og roligt én efter én og endda få lidt mønt. Marcelo er fantastisk, men han koster dæleme også meget defensivt (læg dertil at Toni "jeg lunter hjem" Kroos spiller i den side også) så jeg er ikke afvisende over for at sælge en 31årig Marcelo næste sommer. Hvis vi har en god afløser klar naturligvis.
Jeg knus-elsker Marcelo, men når vores spillere kommer over de 30-31, så skal vi tænke i at sælge dem. Hvor mange gode venstre backs er der på markedet? Er vi tilbage ved de klassiske som Alaba og et eller andet i England?
Hvis alt klasker sig for Theo i Sociedad, så er han den klare overtager derfra! Jeg kan godt se et gennembruds sæson for Theo.
Alaba er for svær at hente vi jeg mene! Ellers er der Marcos Alonso, men han er 27 år mod Alaba's 26. Theo er noget yngre og har vist glimt af brilliance!
Det er i øvrigt min personlige holdning at Ramos aldrig skal sælges. Men det er måske for romantisk til en klub som Real Madrid, det er jo set før at Perez også er ret ligeglad med at give klubbens legender en værdig afsked. På det punkt kunne vi godt lære noget af Barcelona.
- Brylle
- Gæst
-
Nej, spillerne skal væk før de mister niveauet så meget, at de ikke kan bidrage på et ordentligt niveau. Barcelona har været heldige med at spillerne selv har kunne fornemme hvornår nok er nok og dermed har man ved slutningen af en sæson kunne sige farvel på den rette måde. Jeg synes ikke det er en uværdig afsked at blive solgt, for det mest vigtige er at Real Madrid er den største klub i verden og en klub der henter de store trofæer. Det skal en aldrende spiller med 10+ år i klubben ikke stå i vejen for.JesperA skrev: Jeg er af en helt anden holdning. Gå væk med jer, Marcelo er efterhånden en legende i klubben og skal ikke sælges.
Det er i øvrigt min personlige holdning at Ramos aldrig skal sælges. Men det er måske for romantisk til en klub som Real Madrid, det er jo set før at Perez også er ret ligeglad med at give klubbens legender en værdig afsked. På det punkt kunne vi godt lære noget af Barcelona.
Det er ikke tilfælde med Ramos og Marcelo lige nu, men det er vel meget naturligt at Marcelo på et tidspunkt kommer til at koste for meget når farten forsvinder, for defensivt har han aldrig fået det 100% til at fungere.
Dybbøl skrev: Alex Grimaldo fra Benfica. Fantastisk speed samt teknik. Helt klart en mulig spændende afløser på vores venstre kant. Bonus, han er spansk.
Og vigtigst af alt (at han er hurtig og teknisk begavet er selvfølgelig også ret essentielt), Grimaldo er fandens ærgerrig! Han har en gennemført vindermentalitet, meget ambitiøs og oplever ham som utroligt målrettet. Hvilket alt sammen kommer til udtryk på banen hvor han kæmper røven ud af bukserne og har ledt Benfica an adskillige gange om end han er forholdsvis ung.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
JesperA skrev: Jeg er af en helt anden holdning. Gå væk med jer, Marcelo er efterhånden en legende i klubben og skal ikke sælges.
Skulle vi også have beholdt Casillas endnu? Og aldrig have købt Ronaldo fordi Raúl skulle have 5 sæsoner mere?
Drop nu det der med "værdig afsked". Man behøver ikke lave kæmpe bannere, mosaiker, lysshow og slippe 100 hvide duer fri hver gang en god spiller forlader klubben. Og det er særdeles mærkeligt at gøre med spillere der fortsætter deres karriere på højeste plan. Puyol, Xavi og Iniesta stoppede jo i realiteten også karrieren da de stoppede i Barca. Casillas, Rául og Ronaldo fortsatte i topklubber i Europa. Da Zidane stoppede, stoppede han for good. Og han fik en kæmpe mosaik af hele stadion og blev skiftet ud til klapsalver, men det var jo netop fordi han stoppede og ikke skiftede til en rival. Alting til sin tid.
Raúl fik en Trofeo Bernabéu og en stor hyldest, nu er han tilknyttet klubben igen. Casillas spiller vel stadig? Man har allerede talt om at Ronaldo skal tilbage til Trofeo Bernabéu sidste år.
Edit: Næste år selvfølgelig. Sgu ikke sidste år.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men det kan være jeg er for "romantisk" anlagt i forhold til den moderne fodbold.. Jeg synes det er en skam.
JesperA skrev: Jeg synes ikke Perez har håndteret vores legenders afsked med den respekt og værdighed de fortjener, her tænker jeg især på Guti, Hierro, Raúl og tildels Casillas.
Men det kan være jeg er for "romantisk" anlagt i forhold til den moderne fodbold.. Jeg synes det er en skam.
Hvad mener du med det indlæg? Hvad skulle han have gjort anderledes?
Casillas spillede ret beset et par år for meget i Real Madrid. Fordi han var Casillas.