Italiensk avis: Juventus arbejder på at lande Marcelo næste sommer
Måske er jeg farvet en smule af at jeg i sin tid var på Casillas' side, jeg syntes på ingen måde Diego Lopez var en bedre keeper end Iker var på det tidspunkt, og jeg syntes det var uværdigt at man degraderede og nærmest endda tilsmudsede hans navn offentligt, til fordel for en andenrangs-keeper. Perez har selv indrømmet at han fortrød forløbet omkring afskeden, men tilbudt at gøre op for det med en kamp på Bernabeu når Iker stopper sin karriere.. Det må vi se til den tid.
Det jeg mener er gjort forkert er, at man fra ledelsens side udmærket godt har vidst at man ikke ville forlænge med Raúl, Guti og flere andre store spillere, men i stedet for at sige det til dem (offentlige spekulationer må jo betyde at de selv har været i tvivl om deres fremtid) og os, har man holdt nyheden hen til efter sidste spillerunde og så ophævet/ikke forlænget. Jeg mener spillere af en vis kaliber og status fortjener en ordentlig afsked og en hyldest til deres sidste kamp på Bernabeu, og at fansene får mulighed for at fylde stadion op og sige farvel til deres idoler. I stedet for at kunne gøre det 4-5 år senere i en Trofeo Bernabeu-kamp.. Jeg ville have betalt rigtigt mange penge for at være tilstede til Rauls sidste kamp på Bernabeu og tage afsked med mit et af mine største barndomsidoler, men det fik man aldrig chancen for, og det synes jeg er ærgerligt.
Med Ronaldo er det lidt anderledes, for det er tydeligvis ham selv der har ønsket at komme væk, og klubben har gerne ville beholde ham. Og modsat de andre nævnte spillere, har man altid haft indtrykket af, at han har spillet mere for sig selv, end for holdet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JesperA skrev: Del Bosque og Hierro blev sparket ud til trods for man lige havde vundet ligaen, Raúl og Guti havde stadig masser at bidrage med men blev også mere eller mindre tvunget ud af klubben.
Måske er jeg farvet en smule af at jeg i sin tid var på Casillas' side, jeg syntes på ingen måde Diego Lopez var en bedre keeper end Iker var på det tidspunkt, og jeg syntes det var uværdigt at man degraderede og nærmest endda tilsmudsede hans navn offentligt, til fordel for en andenrangs-keeper. Perez har selv indrømmet at han fortrød forløbet omkring afskeden, men tilbudt at gøre op for det med en kamp på Bernabeu når Iker stopper sin karriere.. Det må vi se til den tid.
Det jeg mener er gjort forkert er, at man fra ledelsens side udmærket godt har vidst at man ikke ville forlænge med Raúl, Guti og flere andre store spillere, men i stedet for at sige det til dem (offentlige spekulationer må jo betyde at de selv har været i tvivl om deres fremtid) og os, har man holdt nyheden hen til efter sidste spillerunde og så ophævet/ikke forlænget. Jeg mener spillere af en vis kaliber og status fortjener en ordentlig afsked og en hyldest til deres sidste kamp på Bernabeu, og at fansene får mulighed for at fylde stadion op og sige farvel til deres idoler. I stedet for at kunne gøre det 4-5 år senere i en Trofeo Bernabeu-kamp.. Jeg ville have betalt rigtigt mange penge for at være tilstede til Rauls sidste kamp på Bernabeu og tage afsked med mit et af mine største barndomsidoler, men det fik man aldrig chancen for, og det synes jeg er ærgerligt.
Med Ronaldo er det lidt anderledes, for det er tydeligvis ham selv der har ønsket at komme væk, og klubben har gerne ville beholde ham. Og modsat de andre nævnte spillere, har man altid haft indtrykket af, at han har spillet mere for sig selv, end for holdet.
Jeg er sådan set ikke fuldstændig uenig. Hierro fik ikke nogen afsked og det var vildt mærkeligt. Jeg synes ikke vi altid har behandlet folk lige godt, slet ikke. Jeg synes dog også at Florentino endelig er ved at komme efter det. Vi kan sagtens holde store afskeder for min skyld, jeg synes bare godt man kan gøre tingene på forskellige måder. Det er jo ikke fordi nogen har spyttet på Hierros eller Raúls eftermægle eller noget. I Madrid respekterer man legender på en anden vis. Kig på RealMadrid TV og se en udpluk af alle de storslåede programmer og klip der er af vores legender. Barcelona's måde at gøre tingene på behøver ikke være den eneste rigtige. Nu hvor du nævner Barcelona tidligere - så gav de jo f.eks. først Ronaldinho den helt store tur da han vendte tilbage med Milan, netop fordi han ikke havde stoppet karrieren men fortsatte på topplan, som med Casillas, Raúl og Ronaldo 2.
Det er jo heller ikke kun op til Real Madrid hvor en spillers fremtid ligger. Det kan jo..hold nu fast...også være spilleren der ikke har besluttet sig for sin fremtid før sommerferien starter.
Hvem skal have den helt store afsked og hvem skal ikke? Vi har immervæk haft sindssyg mange store spillere i Madrid - og mange flere end i f.eks. Barcelona. Det kunne næsten blive til en kæmpe afsked med tifo og det hele hvert transfervindue. Redondo, Morientes, Roberto Carlos, Del Bosque, Figo?, Ronaldo 1, Hierro, Guti, Arbeloa, Casillas, Raúl, Ronaldo 2, Xabi Alonso, Faubert. Bare nogle navne fra moderne tid. Det er dæleme mange mosaikker. Det tager også lidt storheden af det, hvis der går inflation i det. Skal vi kun gøre det med egne talenter, hvem får og hvem gør ikke?
Jeg er ikke rivende uenig, jeg synes bare debatten er mere nuanceret end som så :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er et fuldstændigt fejlagtigt perspektiv du har, men den er set en del gange. Også i dette forum. Dette er et emne, der går mig på, og jeg kommer straks til tasterne når jeg læser disse indlæg. Lad mig skrive hvorfor.
De spillere du nævnte kunne have meldt deres afgang fra klubben i god tid i erkendelse af, at de ikke havde det sportslige niveau længere. Ved disse eksempler er der tale om spillere, der har Real Madrid helt ind i hjertet, hvorfor de prøvede at trække denne beslutning ud i langdrag efter(!) den sidste kamp i sæsonen.
Raul var færdig for længst, og spillede stivbenet alá John Dahl VM i Sydafrika. Guti var færdig. Casillas var færdig. Men ingen af dem erkendte dette, så de traf først beslutningen hen over sommeren i erkendelsen af nye sæsoners forberedelser uden dem som centrale spillere.
Angående Del Bosque og Hierro har Florentino med rette hørt en del om. Det er dog ikke noget - mener jeg - man bør dvæle for længe ved. Derudover har jeg ikke et detaljeret kendskab til disse episoder, som forekom for 15 år siden.
Ligesom man kan være kritisk over Florentinos kynisme, skal man også være det over de utallige falske historier om Real Madrid af anti-madridismoen, som åbenbart trives i et land som Danmark.