Lopeteguis ideer fungerer
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Julen Lopetegui går ind til landskamps-pausen som en meget tilfreds mand og det er der god grund til.
Tre sejre ud af tre mulige er nemlig et sjældent syn i Real Madrid og bortset fra sæsonen 2016/17, hvor man vandt de første 4 kampe, skal man tilbage til sæsonen 2011/12 for at finde noge tilsvarende. I sidste sæson var man således allerede distanceret med 4 points på dette tidspunkt og endte med at være 17 points efter Barcelona, da sæsonen sluttede.
Samtidig er to af de mest udskældte spillere i sidste sæson, Bale og Benzema, vågnet op til dåd og har leveret nogle overbevisende indsatser.
Godt nok mod nogle modstandere i den lidt lettere kategori, nemlig Getafe, Girona og Leganés, men samtidig var det også modstandere i denne kategori, som Real Madrid mistede points til sidste sæson, hvor man endte 17 points efter Barcelona i slutstillingen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Dios skrev: I 16/17 sæsonen vandt vi altså de første 4 kampe :)
Du kan sgu da også ødelægge en god historie.............;-)
Administrationen skrev:
Det gik sgu da også meget godt i 16/17, så vidt jeg husker ;)
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Chamartin skrev:
Administrationen skrev:
Det gik sgu da også meget godt i 16/17, så vidt jeg husker ;)
Ja, og nu har vi lige tjekket efter og det viser sig, at det herudover også gik godt i sæsonen 16/17, hvor vi vandt fire kampe i træk ;-)
Taktisk synes jeg udsigterne ser bedre ud end i mange år - men jeg er også (blevet) vild med total fodbold. Disciplineret på samme tid med at spillerne ser ud til at have stor frihed. Svær og egentlig modsigende kombination som er svær at mestre. Bliver godt nok spændende at se mod nogle bedre modstandere og hvordan spillet udvikler sig over de kommende måneder. Med Mariano synes holdet at have fået en ekstra tangent at spille på, i kampene hvor vi ikke vil kunne nedbryde de mindre hold.
Jeg kan ikke forstå den skepsis der hersker blandt mange tilhængere. Synes både spillerne og klubben har håndteret fraværet af Ronaldo i truppen eminent. Det ligner bestemt et hold der vil være med helt fremme i alle turneringer denne sæson.
Mathiaska skrev: For mig har Lopetegui overrasket positivt indtil nu og har lavet alle de rigtige dispositioner. I pressen virker han virkelig skarp og det er ofte nogle interessante interviews med ham, da han ikke er bleg for at sætte en del flere ord på end Zidane gjorde det.
Taktisk synes jeg udsigterne ser bedre ud end i mange år - men jeg er også (blevet) vild med total fodbold. Disciplineret på samme tid med at spillerne ser ud til at have stor frihed. Svær og egentlig modsigende kombination som er svær at mestre. Bliver godt nok spændende at se mod nogle bedre modstandere og hvordan spillet udvikler sig over de kommende måneder. Med Mariano synes holdet at have fået en ekstra tangent at spille på, i kampene hvor vi ikke vil kunne nedbryde de mindre hold.
Jeg kan ikke forstå den skepsis der hersker blandt mange tilhængere. Synes både spillerne og klubben har håndteret fraværet af Ronaldo i truppen eminent. Det ligner bestemt et hold der vil være med helt fremme i alle turneringer denne sæson.
Skal vi nu ikke lige mere ind i sæsonen og andre hold end Getafe, Girona og Leganes - før vi falder på knæ.. Enig i en at det er en god start, men er langt fra overbevist. Håber self mere end noget andet at jeg tager fejl - men jeg tror vi når kvartfinalen i CHL og 3. Plads i ligaen. Mere bliver det ikke.
Hala
zizou21 skrev:
Mathiaska skrev: For mig har Lopetegui overrasket positivt indtil nu og har lavet alle de rigtige dispositioner. I pressen virker han virkelig skarp og det er ofte nogle interessante interviews med ham, da han ikke er bleg for at sætte en del flere ord på end Zidane gjorde det.
Skal vi nu ikke lige mere ind i sæsonen og andre hold end Getafe, Girona og Leganes - før vi falder på knæ.. Enig i en at det er en god start, men er langt fra overbevist. Håber self mere end noget andet at jeg tager fejl - men jeg tror vi når kvartfinalen i CHL og 3. Plads i ligaen. Mere bliver det ikke.
Hvad er det helt præcist vi skal se an? Jeg kunne forstå, hvis vi havde været total overlegene på banen og i La Liga, og man derefter skiftede ud på alt hvad der hed koncept og taktik.
Det er jo ikke fordi de sidste 5 trænere vi har haft har været skide gode imod At. Madrid og Barcelona, eller andre i top 5-6 stykker.
Under Zidane tabte vi jo også til Barcelona og At. Madrid. Vi havde det oftest total svært i alle 4 kampe, og jeg husker faktisk ikke hvornår vi sidst vandt imod At. Madrid i La Liga.
Lad os kalde jeg skeptikere. Hvad er det i venter på før i siger der er stor forbedring? Er det spillet der ikke er godt nok til jer indtil videre, eller vil det være endnu et nederlag på Bernabeú til Barca, eller endnu en uafgjort på selv samme bane imod At. Madrid som i venter på før i svinger øksen?
Ryger vi ud i gruppespillet i Chl, så fair nok, så kan jeg da helt sikkert forstå kritikken, eller hvis man bliver spillet ud af brættet imod nogle af top 5-7 klubberne, men indtil videre har vi vel gjort det langt bedre end folk turde håbe på?
Alle var bange for manglende mål, og det kan da stadig ske endnu, men virkeligheden er jo, at vi banker mål ind efter behag i øjeblikket. Spillet flyder, og der er de største smil på læberne hos spillerne.
Hvor er det helt specifikt det går galt?
Jeg forstår Asp. Han har jo ment, at Frem ville slå os i 10 år eller sådan noget, men jer andre?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
zizou21 skrev:
Hvad er det helt præcist vi skal se an? Jeg kunne forstå, hvis vi havde været total overlegene på banen og i La Liga, og man derefter skiftede ud på alt hvad der hed koncept og taktik.
Det er jo ikke fordi de sidste 5 trænere vi har haft har været skide gode imod At. Madrid og Barcelona, eller andre i top 5-6 stykker.
Under Zidane tabte vi jo også til Barcelona og At. Madrid. Vi havde det oftest total svært i alle 4 kampe, og jeg husker faktisk ikke hvornår vi sidst vandt imod At. Madrid i La Liga.
Lad os kalde jeg skeptikere. Hvad er det i venter på før i siger der er stor forbedring? Er det spillet der ikke er godt nok til jer indtil videre, eller vil det være endnu et nederlag på Bernabeú til Barca, eller endnu en uafgjort på selv samme bane imod At. Madrid som i venter på før i svinger øksen?
Ryger vi ud i gruppespillet i Chl, så fair nok, så kan jeg da helt sikkert forstå kritikken, eller hvis man bliver spillet ud af brættet imod nogle af top 5-7 klubberne, men indtil videre har vi vel gjort det langt bedre end folk turde håbe på?
Alle var bange for manglende mål, og det kan da stadig ske endnu, men virkeligheden er jo, at vi banker mål ind efter behag i øjeblikket. Spillet flyder, og der er de største smil på læberne hos spillerne.
Jeg forstår Asp. Han har jo ment, at Frem ville slå os i 10 år eller sådan noget, men jer andre?
Ahhh mon dog med Frem, måske Herfølge i storhedstiden...
Jeg hopper bare ikke med på jubel båden om at Lopen har gjort Madrid fantastiske at se på, det er dermed røv kedeligt spil fra side til side og minder utroligt meget om Barcelonas spil + vi overhovedet ikke har mødt nogle tophold endnu. Derfor afventer jeg med at sige at Lopen har udviklet holder/spillet.
Får vi lidt modstand eller kommer bagud mod tophold, så ser vi om der overhovedet er sket en ændring med ny træner.
Vi har fået 9 point mod skodhold, længere er den ikke desværre.
Lad os se efter kampene mod Valencia, Sevilla, At Madrid og Barcelona og så konkludere.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Dios skrev:
zizou21 skrev:
Jeg mener ikke vi er dårlige og jeg mener ikke vi har spillet dårligt... men... Vi skal se an, om Lopeteguis idéer også virker imod stærke hold?
Det er fedt at vi vinder de tre første kampe i ligaen. Du har ret i at vi ikke har været overlegne de sidste par år. Men det er heller ikke overlegent at slå Getafe, Girona og Leganes. Det er simpelthen forventet, uanset hvad træneren hedder. Jeg kan godt leve med, at vi ikke slår Atlético i første kamp efter trænerskift, systemskift og salg af vores største målscorer, omend måden vi tabte på irriterer mig.
Vi skal se hvad der sker, hvis en kamp ikke går vores vej, vi skal se hvordan Lope reagerer når Bale (eller Benz) bliver skadet, så han skal bruge spillere fra nummer 12-23 i startopstillingen. Vi skal se hvad der sker, når vi møder hold der tør presse os. Og her taler vi ikke kun Bayern eller Barcelona.
Jeg vil sige at der er forbedring i kraft af, at vi har et klar taktisk oplæg, som det virker til at truppen har taget til sig. Dét synes jeg er forbedring i forhold til Zidane. Men hvis vi ikke kan slå de stærkeste hold i Europa med den fodbold, så er det vel ikke forbedring, uanset om vi har bolden 30 % eller 85 % af tiden. Jeg forventer ikke et mesterskab lige pt., men hvis vi ender som nummer 2-3 stykker, 20 point efter Barcelona, så får du mig ikke til at falde på knæ for Lopetegui. Jeg vil ikke svinge en økse, for jeg tror på projektet, men jeg skal da se mere end 9 point og 10-2, målscore mod sidste års nummer 8, 10 og 17? Det er HELT bestemt godkendt. Og jeg er egentlig hverken negativ eller skeptisk, tværtimod er jeg positiv og optimistisk.
Jeg falder bare ikke ned af stolen, før vi ser hvordan Lopetegui reagerer imod hold der reelt kan og vil udfordre os.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det jo egentlig ret simpelt.
Real har ikke spillet med så tydeligt et koncept i mange år. DERFOR kræver det selvfølgelig mere end 4 kampe at se, om Lopes idéer faktisk er gode, og om konceptet er langtidsholdbart... Ny spillestil kræver længere tid at se an ifht nuancerne, holdbarheden, dens fungeren under pres osv. Det er som at tegne en tendenslinje med et for lille datasæt indtil nu. Var Zidane fortsat træner, og var Ronaldo stadig på holdet, så ville holdets hidtidige resultater sige langt mere.
Som @numeredoce siger, så aner ingen af os, hvordan holdet står mod de helt store hold, og som du selv påpeger; kan vi ikke slå dem, så er vi jo lige vidt ifht de seneste mange sæsoner.
Og igen: jeg er mega glad for Lopes Real Madrid, og Girona-, Getafe- og Leganeskampene har været ret underholdende at overvære, men jeg har stadig mine bange anelser, når truppen er træt, når bredden testes, når Bale bliver skadet, og når man spiller kvartfinale mod Bayern omkring et weekendopgør mod Sevilla på udebane. Og her synes jeg umiddelbart, at der er faresignaler.
Ingen mesterskaber vindes i de første 3 kampe i sæsonen - derfor vil det heller ikke give mening at evaluere holdets niveau efter 3 kampe. Det eneste, vi kan sige, er vel, at Lopes idéer ser ud til at fungere i praksis, at det har skabt nogle fine sejre, og at offensiven ser helt anderledes ud end de seneste mange sæsoner.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Brylle
- Gæst
-