Lopeteguis ideer fungerer
Igen, så er spillet utrolig subjektivt. Dog synes jeg stilen er utrolig varierende, og gør os svære at spille imod på sigt, da vi kan spille hurtigt, men også tålmodigt. Vi spiller meget til siden, men har vi ikke altid gjort det? Under Zidane og Ancelotti spillede vi altid bredt ud til vores backs, som altid slog et indlæg. Nu spiller vi til siden under helt andre forudsætninger, og det er og skabe overtal og sætte fart i spillet. Der skal helt sikkert komme flere afleveringer igennem kæderne, men det forventer jeg også vi ser jo længere frem vi kommer på sæsonen.
Forskellen på jer og mig er måske også, at jeg holder Julen op imod vores tidligere sæsoner i ligaen, og ikke udelukkende af hvad jeg forventer, for det vil altid være en sejr, men synes alligevel det skal sættes i perspektiv ift. hvad vi havde, og hvordan vi tidligere har klaret os.
For isoleret set så, så burde vi jo slå samtlige hold i La Liga både hjemme og ude, hvis vi ser bort fra top 3. Vi burde jo slå et hold som Valencia hjemme og ude, hvis vi sammenligner trup for trup, men det sker jo aldrig, så hvorfor have den lidt urealistiske forventning som stort set aldrig sker? Misforstå ikke, så det handler ikke om, at vi skal sætte forventningerne ned, fordi vi ikke har kunne slå et hold hjemme eller ude i nogle år.
Jeg mener helt bestemt også, at vi skal se om taktikken virker imod bedre mandskaber, men det er bare slet ikke der jeg vil hen. Det er holdningen med, at vi intet vinder, er elendige og vi slutter 20 point efter Barcelona. Det var jo ikke holdningen før sidste sæson, selvom realiteten desværre blev det, så skyldes det alene Ronaldo's afsked at vi nu taber enormt i ligaen?
Nu er Girona ikke et af verdens bedste hold, men jeg så samme tendens imod At. Madrid i Super Cuppen. Vi kommer bagud, og bliver faktisk "udstillet". Julen får det dog vendt taktisk i begge opgør i halvlegen, og gør i mine øjne det ingen andre trænere har kunne gøre endnu. Vende kampen med samme udgangspunkt og med samme spillere. Der var en verden til forskel fra de 2 halvlege, og det er noget jeg nyder.
Jeg har det meget med, at man ikke skal have en plan b, da den vil distrahere dig fra plan a. Zidane bevist nogle gange det modsatte, men ulempen i mine øjne er oftest, at holdet ikke kunne levere stabilt i nogle af formationerne.
Jeg er enig i, at bredden ser lidt tynd ud ift. kvalitet, men bruger man truppen korrekt, så får vi det forhåbentlig ikke at mærke. Jeg forstår godt hvorfor man ikke bare smider reserver ind med det samme, da pointtab vil øge presset enormt. Vi skal sikkert fra land, og det er vi kommet ganske overbevisende. Vi må heller ikke glemme, at ingen af stamspillerne ej kender konceptet, og derfor er det vigtigt, at få kørt de bedste og vigtigste spillere ind i systemet. Specielt vores midtbane og angreb.
Forhåbentlig bliver Benzema og Bale sparet noget før når sejren var så sikker som den var imod Leganes, men succes opbygget selvtillid, og det er trods alt vigtigst lige nu.
Min pointe er bare, at jeg som person hellere vil være glad for de 9 point end, at være "negativ" over det uvisse. Ingen mesterskaber vindes efter 3 spillerunder, men vi så sidste sæson hvad 3 kampe i træk i starten af sæsonen kan gøre ved resten af sæsonen, hvis de ikke vindes. Vi var jo bagud med 7 point eller sådan noget da vi sluttede året af, og det gør altså arbejdsbetingelserne rigtig besværlige.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jamen, du har jo så meget ret i, at disse 3 kampe isoleret set har vist rigtig meget og kun lover godt for fremtiden! Jeg er enig, men jeg har bare ikke lyst til at postulere, at Julens planer er "lykkedes" endnu. Det aner vi jo ikke.
Og så tror jeg måske, at vi går forbi hinanden i vores karakteristik af eksempelvis mit eget og dit syn på sæsonen indtil nu. Der er altså for mig at se intet negativt over at tænke, "fedt nok, det her ser sgu meget godt ud, men små slag. Sæsonen er ung, og intet mesterskab er vundet i august". Det er blot lidt mådehold. For som sagt, 'datasættet' er stadig for småt til egentlig at lave nogle evalueringer. Derimod kan der, nu hvor vi har set, at første del af Lopes tid har været en relativ succes, skitseres nogle af de fremtidige problemtstillinger, som holdet af gode grunde hverken kan sætte flueben eller dumpekarakter ved, da sæsonen jo ikke er kommet længere end august: Bredden og styrkeforholdet til topholdene er eksempler.
Jeg vil vædde med, at jeg lige så tilfreds med sejrene, som du er! :D
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
ChrillRM14 skrev: @Dios
Det jo egentlig ret simpelt.
Real har ikke spillet med så tydeligt et koncept i mange år. DERFOR kræver det selvfølgelig mere end 4 kampe at se, om Lopes idéer faktisk er gode, og om konceptet er langtidsholdbart... Ny spillestil kræver længere tid at se an ifht nuancerne, holdbarheden, dens fungeren under pres osv. Det er som at tegne en tendenslinje med et for lille datasæt indtil nu. Var Zidane fortsat træner, og var Ronaldo stadig på holdet, så ville holdets hidtidige resultater sige langt mere.
Som @numeredoce siger, så aner ingen af os, hvordan holdet står mod de helt store hold, og som du selv påpeger; kan vi ikke slå dem, så er vi jo lige vidt ifht de seneste mange sæsoner.
Og igen: jeg er mega glad for Lopes Real Madrid, og Girona-, Getafe- og Leganeskampene har været ret underholdende at overvære, men jeg har stadig mine bange anelser, når truppen er træt, når bredden testes, når Bale bliver skadet, og når man spiller kvartfinale mod Bayern omkring et weekendopgør mod Sevilla på udebane. Og her synes jeg umiddelbart, at der er faresignaler.
Ingen mesterskaber vindes i de første 3 kampe i sæsonen - derfor vil det heller ikke give mening at evaluere holdets niveau efter 3 kampe. Det eneste, vi kan sige, er vel, at Lopes idéer ser ud til at fungere i praksis, at det har skabt nogle fine sejre, og at offensiven ser helt anderledes ud end de seneste mange sæsoner.
Bare rolig, vi har ikke Sevilla på udebane omkring CL-kvartfinalen ;-)
www.madridista.dk/index.php/10680-real-m...ght=WyJrYWxlbmRlciJd
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Administrationen skrev:
ChrillRM14 skrev: @Dios
Det jo egentlig ret simpelt.
Real har ikke spillet med så tydeligt et koncept i mange år. DERFOR kræver det selvfølgelig mere end 4 kampe at se, om Lopes idéer faktisk er gode, og om konceptet er langtidsholdbart... Ny spillestil kræver længere tid at se an ifht nuancerne, holdbarheden, dens fungeren under pres osv. Det er som at tegne en tendenslinje med et for lille datasæt indtil nu. Var Zidane fortsat træner, og var Ronaldo stadig på holdet, så ville holdets hidtidige resultater sige langt mere.
Som @numeredoce siger, så aner ingen af os, hvordan holdet står mod de helt store hold, og som du selv påpeger; kan vi ikke slå dem, så er vi jo lige vidt ifht de seneste mange sæsoner.
Og igen: jeg er mega glad for Lopes Real Madrid, og Girona-, Getafe- og Leganeskampene har været ret underholdende at overvære, men jeg har stadig mine bange anelser, når truppen er træt, når bredden testes, når Bale bliver skadet, og når man spiller kvartfinale mod Bayern omkring et weekendopgør mod Sevilla på udebane. Og her synes jeg umiddelbart, at der er faresignaler.
Ingen mesterskaber vindes i de første 3 kampe i sæsonen - derfor vil det heller ikke give mening at evaluere holdets niveau efter 3 kampe. Det eneste, vi kan sige, er vel, at Lopes idéer ser ud til at fungere i praksis, at det har skabt nogle fine sejre, og at offensiven ser helt anderledes ud end de seneste mange sæsoner.
Bare rolig, vi har ikke Sevilla på udebane omkring CL-kvartfinalen ;-)
www.madridista.dk/index.php/10680-real-m...ght=WyJrYWxlbmRlciJd
Årh, godt nok! Det ændrer jo det hele!!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Brylle
- Gæst
-
Jeg er helt enig i alt med konceptet og i de ting pointer du har omkring holdet i denne sæson, og jeg kan også godt følge hvad du skriver omkring bredden, for det er 100% afgørende, at stamspillerne køres først ind i systemet i forhold til at spille kampe. Jeg sidder dog alligevel og tænker, at det er svært at "bruge bredden rigtigt" i den kommende periode, for hvis ikke jeg tager helt fejl, så ligger der 2 kampe om ugen helt indtil den anden uge i oktober? Det faktum, at man ikke har kørt flere ind kan måske gøre, at det bliver svært for Lopetegui at finde et ordentligt tidspunkt at putte flere på holdet, og hvis ikke det sker, så falder hele holdet sammen senere på året, og der bliver helt sikkert også smidt point grunde træthed i den kommende periode. Så jeg synes virkelig vi går ind i en hård periode, når han hverken har fået ordentligt gang i Lucas, Vinicius, Llorente (hvis han antager at Casemiro skal spares). Nu er jeg ikke 100% sikker på om Vinicius overhovedet må spiller, men da han er 18 år gammel, så antager min FM-hjerne, at det også er sådan i virkeligheden :D
Derudover er det altafgørende, at Bale spares en del i denne periode, for vi kender jo hans bentøj og hvis ingen er kørt i stilling til at gå ind og levere ordentligt fra start her, så bliver det en svær måned. Jeg er meget spændt på at se den kommende periode og også at få svar på om Lopetegui kan bruge bredden rigtigt. Og ligeledes hvordan man bruger den rigtigt når man allerede så tidligt er ret presset.
Brylle skrev: @Dios
Jeg er helt enig i alt med konceptet og i de ting pointer du har omkring holdet i denne sæson, og jeg kan også godt følge hvad du skriver omkring bredden, for det er 100% afgørende, at stamspillerne køres først ind i systemet i forhold til at spille kampe. Jeg sidder dog alligevel og tænker, at det er svært at "bruge bredden rigtigt" i den kommende periode, for hvis ikke jeg tager helt fejl, så ligger der 2 kampe om ugen helt indtil den anden uge i oktober? Det faktum, at man ikke har kørt flere ind kan måske gøre, at det bliver svært for Lopetegui at finde et ordentligt tidspunkt at putte flere på holdet, og hvis ikke det sker, så falder hele holdet sammen senere på året, og der bliver helt sikkert også smidt point grunde træthed i den kommende periode. Så jeg synes virkelig vi går ind i en hård periode, når han hverken har fået ordentligt gang i Lucas, Vinicius, Llorente (hvis han antager at Casemiro skal spares). Nu er jeg ikke 100% sikker på om Vinicius overhovedet må spiller, men da han er 18 år gammel, så antager min FM-hjerne, at det også er sådan i virkeligheden :D
Derudover er det altafgørende, at Bale spares en del i denne periode, for vi kender jo hans bentøj og hvis ingen er kørt i stilling til at gå ind og levere ordentligt fra start her, så bliver det en svær måned. Jeg er meget spændt på at se den kommende periode og også at få svar på om Lopetegui kan bruge bredden rigtigt. Og ligeledes hvordan man bruger den rigtigt når man allerede så tidligt er ret presset.
Med 80% boldbesiddelse og giftige angribere, så ser jeg ikke et problem i, at Casemiro erstattes med Llorente eller Ceballos. Bredden tæller jo også Isco eller Asensio, så jeg er stadig meget fortrøstningsfuld, hvis Bale bliver skadet, da Asensio så kan træde til og lade Isco gå ind som 10’eren.
Benzema ser jeg som den eneste uerstattelige, men det er også fordi Mariano stadig ikke har vist hvad han kan.
Der er mange muligheder i rotationen, og nu er er der nogle spillere som allerede får en lang pause via landskampe.
Bale kan passende blive sparet i hele kampen imod Espanyol og forhåbentlig tages ud relativt tidligt imod Roma, så han får noget der minder om halvanden uges kamppause, så han kan være helt klar til de 2 svære kampe imod Sevilla og At. Madrid.
Jeg tror dog på, at Julen får ændret sin trup rimelig meget næste sæson, men nu må vi se. Er stadig en meget glad mand :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hvad mere vil I have? At modstanderen har bolden og vi bare kører kontra?? At vi lukker selv de mindste hold ind i kampen, når vi scorer? At vi tonser frem og tilbage fra modstanderens mål til vores eget?
Jeg kan slet ikke forstå kritikken af spillestilen.